Csíráztatás otthon, de hogyan? (tudásbázis)
köszi
Van aki tud segíteni még? Sok kérdésem lenne amúgy is :D
Sziasztok van itt még valaki?
Kezdő vagyok a témában, vettem műanyag emeletes csíráztatót. Elsőnek rukkolát próbálok, tegnap áztattam be a zárt tálkában, ma önteném le róla a vizet, de az egész mintha zselében állna.
A zsázsáról olvastam, hogy normális ez, a rukkolánál is esetleg? Hogyan lehet lemosni róla?
próbáltam már:
- a csíráztató lyukacsos tálkájában, de semmi víz nem csöpög ki
- teaszűrőn - szintén semmi nem csöpög ki
Nagyobb szűrőn meg kiesnek az apróka magok...körülöttük pedig akkor is ott ragadna a zselés cucc...
Segítsetek! :)
JA igen: kezdőknek a lucerna és a bíborhere csíráztatását javaslom, mert nem kényesek és finomak is.
Én amúgy nem szoktam különösebben figyelni arra, hogy mennyire árnyékos vagy fényes a hely, ahol csíráztatok, egy nem különösebben napos helyére teszem az üveget a lakásnak, így a napszakok váltakozásával hol többa fény, hol kevesebb. Tökéletesen működik így is.
És a befőttesüveges verzió szerintme nem bonyolultabb a csíráztató edényesnél, sok helyen azis csak egy befőttesüveg, csak nem gézlap van a száján, hanem műanyag háló. Teljesen ugyanaz. A géz még könnyebben is tisztítható szerintem, vagy cserélhető, ha már nagyon csúnya ( a lé elszínezi).
Én így szoktam:
5 literes tiszta befőttesüvegbe teszek 3-4 ek. magot, öntök rá tiszta vizet, és 4-6-8 órán át áztatom, a fajtától függően.
Az üveg tetejére befőttesgumival gézlapot teszek. Ezen keresztül öntöm le az áztatóvizet, és öntöm rá a tisztát, az üveget körkörösen mozgatva nagyon alaposan átmosom a vízben a magokat, és ezt még kétszer megismétlem, tehát háromszor mosom át. JÓl lecsepegtetem, és egy műanyag dobozba állítom fejjel lefelé ferdén, hogy a maradék víz ki tudjon csöpögni, de a magok ne hulljanak rá a gézre és ne torlaszolják el az üveg száját.