Technikaóra, mennyire fontos? (beszélgetés)
Az egész életünket áthatja a technika, technikai esztözök vesznek körbe bennünket, ez az ami emberré tett minket, kezdve az ősember primitív szerszámaitól, fegyvereitől a mai szuperszámítógépekig. Az emberek jelentős része ezzel foglalkozik.
Nem is értem a kérdést, hogy merülhet fel valakiben ez egyáltalán.
Gyakorlati óra volt nálunk én szerettem, nekem az jobban ment mint aki matekból.... volt jó... kilehetett szűrni ki merre menjen majd az életben...
A fiam nemrég végzett az általánosban de a technika órán soha nem csináltak semmit, szabad foglalkozás volt, :-( a tanár addig laptopozott. :-( Mérges voltam, mert eszembe jutott milyen jó dolgokat készítettünk annak idején a mi időnkben, így még az alapokat sem tanulták meg aminek hasznát vehetnék az életben...
Jó tudom én is megtudom tanítani, de akkor minek veszi fel a fizetését az a "tanár". :-(
Gyengülünk matekból és tudásból?:)))
Mintha ezen a téren visszafelé fejlődnénk.
Értem, de ez nem az oktatás hibája.
Ha jobban megnézzük az országok fejlettsége, a civilizáció foka is összefüggést mutathat a matematikai tudás szintjével.
Az elég baj ha ezt valaki felnőtt fejjel sem érti. Gyerekként gondolkodik rajta, majd amikor megérti, ez és az ilyen dolgok hozzájárulnak egy téri szemlélet kialakításában, ami az életben hasznos.
Az intelligenciateszteknek külön részei a téri feladatok.
Például amit írtam is. A geometria amúgy hasznos, ha területszámításról szól meg olyasmiről amit használni is lehet valamikor, de a körlap fogalmát miért kell megtanulni. Még felnőtt fejjel is elég nehéz mert kacifántosan van szerintem megfogalmazva. Ezt lehet, hogy bemagolja a jó tanuló diák, de nem biztos, hogy így érti is.
Körlap: Adott ponttól (középponttól), sugárhossznál nem nagyobb távolságra lévő pontok halmaza a síkon.
A számok áthatják az életünket, bármilyen területre is tévedünk.
Még az a parasztbácsi is jobban fog gazdálkodni, aki kijárta a 8 elemit, mint az aki soha nem járt iskolába.
Én biztos voltam benne, hogy nem a matek, kémia, fizika irányba fogok elindulni.
Sosem érdekeltek a számok. Sőt...
Biztos?
Még ha igaz is, ki tudja előre hogy kit merre sodor az élet?
Ezzel egyetértek. A matematika órák legfontosabb célja és értelme a problémamegoldó készsége fejlesztése, a logikus, rendszerezett gondolkodás elsajátítása. Nem lényegtelen, de ezekhez képest sokadlagos szempont, hogy konkrétan emlékszünk-e felnőttként a másodfokú egyenlet megoldóképletére, ha amúgy nem használjuk.
Tudjátok, addig, amíg recepteknél megkérdezik sokan, hogy ha a recept teszem azt 34X24-es tepsire lett kiírva, de nekik csak 25X20-as van, akkor miből mennyivel kell kevesebb, addig nekem ne mondja senki, hogy felesleges a matematika:)
De az irodalomnak sem az a célja már elsősorban, hogy konkrét műveket és szerzőket ismerjünk, mert az az alapműveltség része. Valóban része, de ennél sokkal fontosabb, hogy világnézetek különbözőségeit ismerjük fel, fogadjuk el, viszonyítsuk hozzá a sajátunkat, ismerjük fel, ha változtunk, ismerjük fel az érzéseinket és tudjunk róla mások számár ais érthetően bezsélni. Meggyőződésem, hogy jobbak lennének az emebri kapcsolatok, ha erre mind képesek lennénk.
Nem szabad ott leragadni, hogy konkrétan minek tudni a Pitagorasz-tételt, vagy hogy ki írta A koci-út az éjszakában c. verset...........
:-),az élet iskolájában.
Valódi iskolára nem volt lehetősége
További ajánlott fórumok:
- Empátia - mennyire fontos tulajdonságunk?
- Szerintetek mennyire fontos, hogy valakinek legyen legjobb barátnője? Neked van?
- Kit mennyi idő után vitt haza a barátja? És mennyire fontos ez?
- Csókolózás, mennyire fontos
- Mennyire fontos a pasiknak, hogy a barátnőjüket a társadalom csinos, jó nőnek tartsa?
- Mennyire fontos a külső egy párkapcsolatban?