Szoktatok -e otthon magokat csíráztatni, mik a tapasztalatok? (tudásbázis)
köszi :) Azóta már sokat csíráztattam, magamtól is rájöttem, hogy az ilyen piciket nem érdemes mosogatni és áztatni előtte.
Én csak beleszórom a tálkába, spriccelem vízzel reggel és este, és teszi a dolgát. Mikor kihajtott, könnyebben át lehet mosni is a csíráztató tálkában, kézzel is kicsit "átbirizgálom", majd a lényeg az alapos kicsepegtetésen, kirázáson van, így kevésbé nyálkásodik. Idővel pedig valóban csökken a nyálka mennyisége.
A retek vált be nekünk eddig a legjobban :D
Sziasztok van itt még valaki?
Kezdő vagyok a témában, vettem műanyag emeletes csíráztatót. Elsőnek rukkolát próbálok, tegnap áztattam be a zárt tálkában, ma önteném le róla a vizet, de az egész mintha zselében állna.
A zsázsáról olvastam, hogy normális ez, a rukkolánál is esetleg? Hogyan lehet lemosni róla?
próbáltam már:
- a csíráztató lyukacsos tálkájában, de semmi víz nem csöpög ki
- teaszűrőn - szintén semmi nem csöpög ki
Nagyobb szűrőn meg kiesnek az apróka magok...körülöttük pedig akkor is ott ragadna a zselés cucc...
Segítsetek! :)
Kinőtt meg minden, csak az a baj, hogy magát a magot nem lehet megenni, mert ugye rajta van a külső réteg..így meg kissé macera:D erre valami ötlet?:D Vagy van olyan búzamag, amit meg lehet enni a csírázás után?
Egyébként most tök belelkesültem, ma vettem is lucerna magot, már ázik is..:D
Persze,hogy jó és még finomabb is a többihez
képest :)Nézd meg a Dolly rollból az énekesnőt milyen fiatalos csinos,ennek köszönheti(többek között)
Nincs présgépem, így ez kiesett..:D igazából a nyuszimnak vettem, mert elültetem és ő szereti:D
De ennek a sírája is jó, vagy csak "füvezni" alkalmas?
Sziasztok!
Most vettem észre, hogy lejártak a magjaim. Egyszerre sokat rendeltem, így van még 4 kibontatlan csomag. Felhasználhatom őket? Kb. fél éve jártak le.
Sziasztok!
Mennyi idős gyereknek lehet adni csírát? 10 hónaposnak?
Nekem meg a vöröshagyma nem sikerült, pedig máshol már ettem, nagyon finom.