Milyen kiadással járhat gázüzemeltetésűre szereltetni egy autót? (tudásbázis)
Kedves IGSz, lassan kezdünk eltérni az eredeti témától. Szóval az a lényeg,hogy Te a gázos autó mellett vagy,én nem. Nekünk nem vált be,talán a helytelen használat miatt(akitől vettük, nem megfelelően foglalkozott vele), talán azért mert a végén már valahol szökött a gáz,talán azért sem,mert a másik városba kellett átjárni üzemanyagért,nem tudom... Mi maradunk a benzines mellett.:-)Meg azért tegyük hozzá,a tiéd egy majdnem új autó,a miénk már 17 éves.
A gáznak saját adagolója, injektora van.
A motorolaj a henger falát és a csapágyakat keni,de az adagoló részt,pl.injektort nem keni. Ott szárazon megy minden.
Ezt nem értem. Mi száraz? És mitől száraz? A kenést a motorolaj adja, nem az üzemanyag. Mindkét üzemanyag szénhidrogén.
A benzin főként hexánból (C6H14) és heptánból (C7H16) áll. Az autógáz propánból (C3H8) és butánból (C4H10). Az égéstermék mindkét esetben szédioxid (CO2) és víz (H2O). Az autógáz kopogástűrése (oktánszám) még jobb is mint a legjobb benziné. Az üzemelésében egyáltalán nem vehető észre különbség. Észre sem veszem amikor automatikusan átkapcsol.
Figyu! Én nem vagyok autószerelő,tehát keresztkérdéseket nem kérek.:-) Nekünk ezt szerelő mondta,de olyasmi volt a lényeg,hogy minden "szárazon" dolgozik.
Mégis mi baja lehet? Mi okozhat gondot?
Szia! Az lehet hogy kutya baja, de az még csak egy 6 éves autó,a miénk már 15 volt,mikor kivetettük. Az már hosszú idő.
A hengert a motorolaj keni. Keverékolajozású belső égésű motor meg át sem alakítható gázra.
Ez nem igaz. A benzines járatás csak az induláshoz kell, amíg az elpárologtató be nem melegszik.
6 éve járok gázzal, a 6 éves Volkswagen-Golf IV-esemmel, 168.000 km-t mentem ez idő alatt. Az autónak kutya baja, és ugyanúgy megy gázzal mint 98-as benzinnel. Akkoriban 200.000,- Ft volt az átalakítás.
Igen, a mi cégünk foglalkozik vele. De akit érdekel, inkább priviben írjon, mert itt nem akarok hírdetni. Mindenkinek szívesen válaszolok:)Amúgy olyan helyen kell beszereltetni, ahol garanciát adnak rá és jótállást. Nagyon sok utánzat van és átvágják az embert.
Sziasztok! Ja és mennyiért?
Látom"szakértője " vagy a témának és arra vonatkozóan is tudnál tanácsot adni hogy ki szerel be ilyen kütyüt?Gondolom szakszervíz ,vagy síma autószerelő?
Ezzel olcsóbban lehet tankolni 100 forinttal literenként, jobban fog menni az autó, környezetbarát. Fél óra alatt be lehet szerelni. 50 liter benzin és 50 liter etanol között 5000 forint a különbség (jelenleg), de a benzín mindig drágább. Bármilyen autóba be lehet szerelni. Persze csak akkor éri meg, ha amerre jártok van olyan benzínkút, ahol etanolt is árusítanak. Még egyenlőre nem minden helyen lehet kapni.
Dehogy vagy illetve voltál tiszteletlen:-)És az az igazság ,hogy pontosan nem is tudom miről írtál?Etanolos átalakító?Hogy is van az?
És elnézést a tegezésért:)Remélem nem voltam tiszteletlen:)
Szia! Miért nem tetettek bele etanolátalakítót. Az etanol sokkal olcsóbb, mi minden tele tankolásnál 7-8 ezer forintot spórolunk meg. Az átalakítás sem sok. És ha épp nincs etanolos kút, akkor benzínnel is megy. Mindkettőt felismeri.Ha érdekel, elsőkézből tudok információt:)
Voltam szerelőnél és az a véleménye hogy NNNNNE,mert beszerelni a modernet lenne érdemes és az 200ezerről indul,de nem kell benzines járatás ,nincs külön kezelési manőverezés!
És bizony ,vizsgáztatás ismét ami azért megoldható ha rá néz az ember a műszaki érvényességre .
A gázosnál is kell a benzines járatás, az adalék anyag, a "henger kenése" miatt.
Nagyon sok fontos dolgot tudtam meg és nagyon köszönöm minden hozzászólónak.mert tudjátok:több szem többet lát :-))))
A gázos "korszakban " én még nem vezettem, így hogy sima benzines,nincs gond.:-) Egyébként én sem értettem sosem ezeket a kapcsolgatásokat.:-) Mennem kell fürdetni,jó éjt mindenkinek!
Ne is mondd! :D Én azt utálom, hogy már egy nagyobb bevásárláskor sem fér a csacsinak a csomagtartójába szinte semmi. Én nem vezetem, nem érem el a pedálokat, és nem is értem ezt a gázos benyom-kihúz-kapcsol-kikapcsol-húz-von témát. :p
Van egy opelünk, amit én használok, annak a csomagtartójában mindig ott a babakocsi és még marad hely! ;)
Na, az uramnak is pont ezért kellett ez a csacsi! Vonattal képtelen volt bejárni a munkahelyére, a benzines kocsira a gatyánkat ráfizettük volna.
Amúgy ki lehet számolni, hogy megéri-e. De sokszor olcsóbb, ha eleve gázos-benzines autót veszel! Ilyeneket nem néztetek?
Persze,eleinte nekünk is jó volt,de utána már jöttek a problémák,és mondom,10 ezerért hivatalosan ki tudtuk vetetni. Így legalább a babakocsi is befér a csomagtartóba.:-)
Ez a száraz dolog igaz, de 10 év egy eleve használt autónál már elég szép kor. :) Addig vígan eljárkálsz vele. Aztán újra kell nyomáspróbáztatni, az pedig annyiba kerül, mintha újra bele tetetnéd a kütyüt. Az uram mondja ezeket, én sem értek hozzá. :D
Mármint mikor kivetettük,akkor volt 15 éves.
A miénk már akkor 15 éves volt. Most 17. Állítólag azért,mert a gáz az egy "száraz" üzemanyag,és így minden szárazon dolgozik,vagy valami ilyesmit mondott.:-)
hát én nem tudom,mi a hosszú táv...skoda 9 év,mazda 11 év....igaz eladtuk mindkettőt,mert most motorozunk/igaz van egy marutym/a gyereknek meg egy peugeot-ja.mindkettő benzines,mert tőlünk is messzi van gáz.meg a gyerek nem is akarja.a maruty-ba meg "kár belé" !!!:-))
Egyébként szerelő mondta,hogy hosszú távon nem jó.
Azért ,mert ezzel a benzinárral naponta más városba járni dolgozni már megfizethetetlen .
További ajánlott fórumok: