Kicserélik a cipőt, ha kicsi? (tudásbázis)
Korm. rendelet (jótállási igények intézéséről)
( Főoldal >> FAQ (GYÍK) >> Alapkérdések )
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet intézkedik, amelyet itt olvashattok el.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján - az igazságügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. § A fogyasztói szerződés (a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja) hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.
2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
5. § Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
6. § (1) Ha a hiba ténye, jellege, illetve a vásárlást követő hat hónapon túl érvényesített szavatossági igény esetén a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, a fogyasztó a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől (a továbbiakban: Főfelügyelőség) szakvéleményt kérhet. Erről a lehetőségről a forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni.
(2) Ha a fogyasztó az (1) bekezdés alapján kíván eljárni, a forgalmazó a szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.
(3) A Főfelügyelőség köteles a szakvéleményt az áru és a vizsgálati díj beérkezésétől számított tizenöt munkanapon belül elkészíteni, és azt a feleknek megküldeni. Indokolt esetben a határidő tíz munkanappal meghosszabbítható.
(4) Ha a szakvéleményhez szükséges vizsgálat az áru roncsolása nélkül nem végezhető el, a vizsgálat elvégzéséhez a Főfelügyelőség a felek előzetes hozzájárulását köteles kérni.
(5) A vizsgálat díjtételeit a Főfelügyelőség közleményben teszi közzé.
(6) Ez e §-ban szabályozott eljárás nem érinti a feleknek azt a jogát, hogy a fogyasztói szerződésből eredő igényeiket bírósági eljárás keretében érvényesítsék.
7. § (1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről szóló 4/1978. (III. 1.) BkM rendelet, valamint az azt módosító 4/1993. (III. 26.) IKM rendelet, 47/1995. (X. 6.) IKM rendelet, 37/1996. (VI. 28.) IKM rendelet és 54/1999. (X. 6.) GM rendelet.
(3) E rendelet 6. §-a 2004. június 30-án hatályát veszti.
-Tegnap amikor azt írtam ,ha nem látszik hogy hordtad kicserélik ,akkor az persze tetszett.Akkor nem osztottam az észt?
-Nem szívügyem
-Fogalmam azért van hiszen leírtad, hogy sikerült egy számmal kisebb cipőt venned amit 1,5-2 hét után szerettél volna kicseréltetni
Nem jól mondták.
A viselkedéséről meg sztem tegyél bejegyzést a panaszkönyvbe.Sajnos nem mindenki termett erre a szakmára.Viszont a sarok kopást másfél hetesen nyugodtan visszaviheted,kérd h javítsák meg.Jegyzőkönyvet kötelesek felvenni,és van 15 mnapjuk arra,h megjavítsák.
Deichmanban is kicserélik,ha kicsi,csak nem szabad hordani.
Te se vennél meg egy olyan bőrcipőt aminek a lábfején pl látszanak már a kis "begyűrődések"
Szia Javasoft!
A garancia a lábbelikre nem 2 év,hanem 6 hónap.A szavatosság a 2 év..És minőségi hibára vonatkozik,nem pedig arra,hogy nem megfelelő méretet választ valaki.Ha eladható állapotban van,a legtöbb helyen kiszokták cserélni a cipőket.
A "csicska eladó" szerintem erősen durva kifejezés volt.Arról nem ő tehet,ha a nagyon kedves felnőtt vásárló nem tud magának megfelelő méretet választani..
Kereskedelemben dolgozom,tehát ismerem az erre vonatkozó jogszabályt.(Még ha a csicskás eladók közé tartozom is)Ha lakásban,szőnyegen próbálják a lábbelit,és letakarítva visszahozzák,speciel mi mindíg kicseréljük,visszavesszük,igény szerint..
Sajnálom
Nem védem a boltot, de a sarok kopása miatt nemkell kicserélniük a cipőt.
Telefonfon mondták hogy vidd be és megnézik.
A kicsi cipőn elképzelhető hogy tényleg látszott hogy hordtad :(
Sziasztok!Hát mindenki tévedett de legfőképpen én!Nem cserélték ki,eszük ágába se volt,egyiket se...akkor tudnám miért mondták,hogy vigyem be?-mert mindent megoldunk...hát persze...Az egyiken látszódott h hordva volt,bár nem normális h egy óra járkálás után már lekopott a sarka,erre mondtam h rossz minőségű,de persze az eladó csaj mondta h megjavítják.A másikon semmi se látszódott,egyáltalán nem volt kopott de szerinte igen,ezért azt se cserélték ki...mert nem tudja vissza tenni a polcra.Ugyan már...nem akarták,kamu az egész 2 év garancia is.Mondtam az eladó csajnak,hogy legalább az egyiket cserélje ki,erre ő azt mondta,hogy nem piacon vagyunk...bánom h nem kértem a panaszkönyvet,mégis hogy képzeli kis csicskás eladó,hogy beszól,amikor én teljesen normális voltam vele?Egy tuti,én abba a boltba be nem teszem újra a lábam,a cipőt oda tudom adni valakinek és tuti fél évet se adok a cipőknek,hogy tönkre fognak menni és akkor majd viszem vissza,végül is arra van a 2 év garancia nem?A boltnak meg írni fogok emailt és panaszt teszek az eladóra,már nem érdekel a cipő se de úgy kezelt mintha nem tudom mi lennék...
Egy biztos,most is ott vagyok ahol a part szakad,nincs cipőm...
További ajánlott fórumok:
- Vettem januárban egy márkás hótaposót szétszakadt hátul a varrásnál, kicserélik szerintetek?
- Csizma probléma... kicserélik?
- Fehérnemű boltban kicserélik a megvett árut? Vagy le lehet vásárolni az árát?
- 4 hónapja vettem egy cipőt, kicserélik nekem?
- Egy éves totyogó számára milyen cipőt/csizmát vegyek ami egészséges a kicsi lábacskái számára?
- Nem megfelelő cipőméret esetén kicserélik a cipőt?