Egyházi fenntartású iskola vagy sem? (beszélgetés)
Vándor1!
Szerettem volna neked privit írni, de már nem vagy tag. KÉrlek, ha mégis olvasnád, keress meg! ;) Azt hiszem arról a suliról írsz, ahová mi is szeretnénk járatni a gyerekeket és érdekelnének a tapasztalataid. :) Előre is nagyon köszi.
Minden városban másképp működnek az egyházi iskolák!
Kifejtettem a hozzá szólásomat vagy még részletezzem!!!!
"Az egyházi iskolákban ateista tanárok is tanítanak"
A mi iskolánkban nem.
Ez csak egy kiragadott mondat a többi közül... úgy folytattm, hogy szakmai- és erkölcsi alkalmasság. A kiváló diploma ezt még nem takarja. Sajnos, rengeteg embert ismerek (nem csak atnárokat), akik summa cum laudéval végeztek, de vagy szakmailag, vagy erkölcsileg nullák. Ezt már sokszor, sok helyen hangsúlyoztam, hogy nem a kitűnő tanulókból lesznek a kiváló szakemberek.
Az egyházi iskolákban ateista tanárok is tanítanak. Minden szinten, általánostól az egyetemekig.
Egy dolgot valóban nem írtam: az életrajz és motivációs levél mellé lelkészi ajánlás is kell. Ez valóban kimaradt az előzőből. Köszi, hogy szóltál. :)))
Ebben egyetértek.
Semmilyen egyházi intézménybe nem kerülhetsz be dolgozni, csak felekezeti ajánlás utján....
"Az egyházi iskolákban bárki taníthat, aki hajlandó alávetni magát az ottani szabályoknak"
Ez nem így van:) Felekezeten belüli ajánlás, kiválló szakmai múlt és stb. szükséges.Igen nagy követelménnyel. Különben nem tanithatna ott. Hibába kiválló diplomával rendelkezik..
A mi sulinkban nem így van!
Sőt nem, hogy család látogatás nincs rengeteg a börtön viselt szülő! :(
Ez nem ok arra, hogy ne vegyék fel a gyereket!
Az egyházi iskolákban bárki taníthat, aki hajlandó alávetni magát az ottani szabályoknak. Ez elsősorban a szakmai alkalmasságot és az etikai kódex betartását jelenti. Nem feltétlenül kell vallásosnak lenni, de ellenpropagandát folytatni tilos. Gondolom, ehhez nem kell magyarázatot fűznöm. Az iskolai rendezvényeken (évnyitó, évzáró, áhítatok stb. ) viszont világnézettől függetlenül ott kell lenni. Persze, ha valakinek nincsenek első órái, az áhítat miatt nem kell korábban bemennie, de ha már benn van, nem vonhatja ki magát ezalól.
A pályáztatás ugyanúgy történik, mint az állami iskolákban, tehát a hivatalos lapokban megjelenik az álláshirdetés, és egyházi vonalon is (vagyis: nincs belső pályáztatás). A felvételről az iskola igazgatója dönt. Esetenként kikérik az igazgatótanács véleményét is.
Az felekezeti iskolákba nem csak a fenntartó egyház tagjainak gyerekei járhatnak, hanem bárki, aki hajlandó alkalmazkodni az iskola szabályaihoz. A hittanóra (heti 2) kötelező. Ha igény van rá, akkor többféle is lehet: pl. református iskolában lehet katolikus hittant is tanulni, de valamelyikre mindenkinek kötelező járni. A hittan osztályozott tantárgy, bekerül a bizonyítványba. Olyan nincs, hogy valaki nem hittanos. Van ezen kívül 4.-5.-ben egyházi ének óra, ahol zsoltárokat tanulnak. A templomban való megjelenés az évnyitó- és évzáró istentiszteleten (misén) kötelező, a többi alkalmon ajánlott, de nem kérik számon. Minden reggel rövid áhítattal indul, amit nem feltétlenül a lelkész tart, hitoktatók, tanárok, gyerekek is tarthatják. A reggeli rohanás után ebben a pár percben mindenki lenyugszik, és így indul a nap.
Ugyanazt a tananyagot tanulják, mint az állami iskolában. Az oktatás magas színvonalának megtartása mellett nagyobb hangsúlyt fektetnek a nevelésre. Ebben partnerek a lelkészek is. Mivel többirányú a kapcsolat, a gyerekeknek nagyobbak a lehetőségei: részt vehetnek az állami iskolák által szervezett versenyeken, és az egyház is sok ilyet szervez.
A nevelés fő alappillére a család. Ezért az osztályfőnököknek kötelező a családlátogatás. Így mindenkiről tudják, honnan jött, hova tart, hol, miben kell segíteni. Ez alapozza meg a személyre szabott törődést! A kapcsolat a szülőkkel sokkal jobb és szorosabb, mint az állami iskolákban.
A nevelőket etikai kódex kötelezi. Aki ennek nem felel meg, elbocsátják. Így nem lehetségesek olyan pedgógiai túlkapások, mint máshol.
Az ingyenesség (tankönyv, étkezés) nem jár együtt az egyházi jelleggel. A valamilyen oknál fogva rászorulók viszont itt is részesülhetnek benne.
Egyelőre ennyit, ha érdekel még valami, kérdezzetek! :)
Büszke lehetsz a gyerekedre,és magadra is!:)
Köszönöm a biztatást.
Az én fiam megkésett beszédfejlődésű,hajlamos a diszes dolgokra,de majd csak most fog kiderülni elsőben miből hogyan halad...oviban számolásból,logikából a legjobb,és konkrétan a helyes beszéddel kapcsolatos dolgok kivételével mindenből nagyon nagyon jó,mesélésből is pl ha van aki megérti:) a pontos szövegtanulás nehéz neki azt már látom,a többi dolog majd kiderül,azon leszek hogy a tanitónénik is jól álljanak hozzá...a figyelemzavar,hiperaktivitás nem diagnosztizált még nála,nem vagyok meggyőződve hogy jobban fejlesztik ha ez is le lesz írva,egyelőre hátrányra gondolok ezzel kapcsolatban....de a suli egyelőre nagyon pozitívan áll ezekhez a dolgokhoz,nagyon bízok bennük....
Hogyne lenne ügyes és értelmes. Többet tudnak mint gondolnánk.
Magam sem hittem volna hogy az én sulyos figyelemzavaros, hiperaktiv, diszlexiás és diszgráfiás fiam bukás nélkül eljut a gimibe és érettségizni is fog. És 35 fős gimibe jár. (9 és 10 osztályt egy direkt "más" gyerekeknek alapitott suliba járta, de nem volt jó neki. Átirattuk egy hagyományos gimiben. 3-as átlaggal nagyon jól elboldogul és nem is tanul. Legalábbis én nem látom. Szerinte igen.
Mellette keményen sportol.( Kempó Világkupa ezüstérmes a sulycsoportjában)
Ha olyan pedagógusokat tudtok választani, akinek szivügye a gyerek, akkor rendben lesz minden.
Sok sikert nektek.
De megtette.
én az államiban nem tudom a kicsit elképzelni...mivel tudtam hogy a nagyobbik tanárai lesznek akkor elsősök mikor ő már többször beszélgettem velük hogyan állnának hozzá....válaszoltak de nem meggyőzően kb a kisegítősökhöz küldenék bizonyos tárgyakból,kilökve a nyakukból....
az új suli kapcsán már írtam mi volt a második kérdésem...az első ez volt,a kicsi esetében mit tudnak csinálni,mit vállalnak...beszéltem már a leendő fejlesztő pedagógussal illetve a két elsőstanitónénipárossal is fogok még még bővebben az ovis jellemzés leadásakor...az állami suliban már most van egy kis "másvagyok" címke a gyerek homlokán pedig nagyon ügyes ,értelmes fiúcska....
Nálam a nagyfiam az SNI. Most érettségizik. Ő biztos hogy nem viselte volna el az egyházi sulit... nem neki való . És bocsi, de nem egy SNI gyereknek való.
De mint mondtam, pedagógustól függ, nem attól, hogy egyházi vagy állami.
igen és itt úgy látom akarják kezelni...mondjuk a kisebbségi szó ugye többnyire cigánygyereket takar,azért tény hogy nem csak velük van gond,de ellenük félnek lépni a mostani igazgató,tanárok sajnos...a többi magatartásbeli problémáson verik le azt amit velük szemben nem mernek....a nagyfiam szerint a hittantanárnéni tud velük bánni és én is úgy látom
,tegnap voltunk ép húsvéti kreatív foglakozáson a társaság nagy része cigánygyerek volt és semmi probléma nem volt velük...jó az is tény hogy akinek van felszerelése vízfestéke ecsete stb amit jó volt ha visznek azért nagy eséllyel nem a legelhanyagoltabb....de illedelmesek ügyesek voltak pedig volt köztük jópár koszoska....szóval bizony szerintem is nagymértékben a pedagóguson múlik és már nyilvános kik lesznek az alsós tanárnénik illetve a felsős osztályfőnökök...
nálam az is szempont volt hogy a nagyfiam jelenlegi negyedikes tanárai lesznek jövőre elsős tanítók na oda a kicsit a testemen át sem....aki szimpatikus az pedig átmegy a református suliba....
További ajánlott fórumok:
- Kb. mennyibe kerül egy 170 nm-es ház fenntartása vidéken? Semmi luxus, csak az alapdolgok.
- Egyházi vagy kéttannyelvű iskola?
- Költözködés. Albérlet fenntartása?
- Egyházi iskolák
- Mi a véleményetek a nyíregyházi Waldorf iskoláról?
- Tanító szak: Nyíregyházi Főiskola vagy Eszterházy Károly Főiskola Comenius Kar Sárospatak?