Egyházi vagy kéttannyelvű iskola? (beszélgetés)
Csak ez a két lehetőségetek van? Nem, hiszem... A helyetekben én több lehetőséget is megnéznék...
Az én lányom amúgy katolikus iskolában járta ki az általános iskolát. Nem mondom, voltak vele járó kötöttségek..., de ennek ellenére szeretett oda járni. Nagyon szép 8 év volt. Meg kiváló alapokat is adott a további folytatáshoz.
Általános iskola alsó tagozatban szerintem felesleges a kéttannyelvű iskola. Először tanuljon meg magyarul jól helyesen írni és beszélni.
Én sem tenném ki a reggeli tortúrának. Amúgy meg majd meglátjátok, hogy alakul...
Sorry.
Te hová valósi vagy?
Nem Ő a fórumindító.
Inkább olvasd el a topikot, mert te pl. azt hitted középiskoláról van szó.
10 évesen itt 4. osztályosok :)Erről beszéltem!
És azt hiszem nálunk is valami hasonló van negyediktől, de most nem teszem le a nagy esküt.
Azért szerintem a nyelvvizsgákat nem dobálják csak úgy az ember után, vagy lehet ma már másképp van, az én időmben még nem adták "olcsón".
Az a helyzet, hogy nekem valószínűleg más az elképzelésem a kéttannyelvű iskoláról. Én németországi és kanadai kéttannyelvű iskolát ismerek, ahol nagyjából 10 éves kortól választhatóan 2 reál- vagy készségtárgyat idegen nyelven kezd el tanulni a gyerek. Ezek a gyerekek 16 évesen majdnem natív szinten beszélik már az idegennyelvet, mert azon a nyelven gondolkodnak, érvelnek, vizsgáznak. Úgy tudom azért itthon is van ilyen(?).
Az emeltszintű nyelvoktatás (pl. heti 5 óra angol) az olyan, mint AIDS-esnek a C-vitamin: semmit nem ér.
Érettségi előtt nekem is 2 középfokum volt, mondanom sem kell makogni alig tudtam. Már 15 évvel ezelőtt sem mért semmit a nyelvvizsga.
Ha nem lenne ilyen pokoli messze a kéttannyelvű, azonnal rávágnám, hogy az!
De napi 3-4 óra a dugóban rettenetes és nagyon megterhelő
Ha jó az általános iskolai képzés, teljesen felesleges kéttannyelvű iskolába íratni a gyereket.
A mi iskolánk a 8 osztályos gimnáziumra van specializálódva. Mondta az igazgató, hogy azok a gyerekek, akik 4.-be a kéttannyelvűből jönnek, semmivel sem tudnak többet mint a mi diákjaink, akik akkor kezdik a nyelvtanulást, s kb. pár hónap alatt egy szinten lesznek a "nyelvtudókkal". Általában 2 db középfokú nyelvvizsgával rendelkeznek a tanulók érettségire, és "csak" 4.-ben kezdik az első idegen nyelvet. Sokkal fontosabb, hogy a gyerek alsó tagozatban megtanuljon egyáltalán helyesen magyarul. Írni, olvasni, szövegérteni. Szóval az oktatás színvonala a fontosabb és a kifizetődőbb, nem az, hogy már elsőben nyelvet tanuljon a gyerek. Szerintem felesleges, de ez most nagy divat, hogy már oviba is angolozzon a gyerek.
Az én fiam pedig egyházi oviba járt, a legszuperebb volt a 3 ovi közül, ahova járt, pedig mi pogányok vagyunk, hogy úgy mondjam.
Ment is volna tovább a sulijukba, csak az 6. után már csak lány iskola, így a fenti mellett döntöttünk.
Ha olyan jó suli, ahogy írod, akkor érdemesebb lenne azt választani!
Félreértetted az egészet. Természetesen számít az iskolai közeg, éppen ezért nem szakközepet vagy szakmunkásképzőt írtam. De egy általános gimnázium és egy egyházi iskola önmagában nem termel ki jobb vagy rosszabb gyereket. Ott már a szülői minta számít. Vagyis - az általános vélekedéssel ellentétben - az egyházi iskola nem jobb.
Aztán utána írtam, hogy a legfontosabb, hogy a gyerek ne utazzon fél óránál többet az iskolába. Nincs annál szörnyűbb, mint amikor egy gyerek hajnali 5-kor kel, hogy 8-ra beérjen.
Ami meg a bibliai történeteket illeti, az nem a műveltség dimenziójában vannak. A műveltségbe a történelem ismerete, olvasottság tartozik, a Biblia a hitről szól. Éppen ez a totális félresiklása a hitoktatásnak, hogy azt gondolják, hogy ha ismerik a Jézus életét, akkor már hívők. Ez ugyanolyan, mint a Karácsony: az nem az ajándékozásról valójában.
Előbb tapasztalja meg a gyerek, hogy mi az a hit és utána eldönteheti, hogy ezt vallási szinten is meg akarja ismerni. És akkor hidd el, meg fogja ismerni és érteni a bibliai történeteket.
húúú... aham... szóval a gyerek eltölti valahol a napja felét, ami semmi hatással sincs rá? mindegy milyen a tanár, a suli stb? ne már!
És miért baj az, ha történeteket mond el? És 6 évesen áldozni?? a topikindító írta, hogy református iskola, ugye tudod, hogy ott nincs semmiféle áldozás...
És ezekszerint te unkább utaztatnád a ygermeked napi 3-4 órát? csak jajj nehogy valamiféle hitvilággal találkozzon? egy sima állami suliban is bennvan jelenleg a hittan. egy csomó nem vallásos ember azt mondja a gyerekének a jézuska hozza a fát... hacsak nem tartod elzárva a vilgtól a gyerk találkozni fog a hittel. ez a része kikerülhetetlen.
Amúgy ha akkora a szülő hatása, akkor meg a suli se fogja "félrevinni" a hittant mesedélutánnak fogja megélni a kisgyerek, mert otthon ugye úgyis beszélgetnek a családban. És nincs belőle semmi gond, akkor se ha nem valllásos valaki.
Amúgy meg a bibliai történetek tényleg a műveltség része. szóval ha valaki egyáltalán nem ismeri, az később egy normál társalgásnál is már gondban van. már feltéve ha túllép a milyen sör van, vagy miylen körmöt akarok szinten...
Középiskola választásról van szó?
A 2 legfontosabb dolog: ne kelljen a gyereknek fél óránál többet utaznia az iskolába és a nyelvtanulás, de készségtárgyakon. Ha ez utóbbi nincs meg, akkor a legközelebbi gimnáziumba add be. A gimi azért jó, mert elivelg minden tárgyba betekintést kap és úgyis 18 évesen dönti majd el, hová akar továbbtanulni. De predesztinálni valami szakközéppel vagy tagozatos osztállyal nem szabad.
Az, hogy majd továbbtanul-e a gyerek egyetemen és egyáltalán milyen ember lesz, az pedig rajtad és a feleségeden múlik.
Sziasztok,
általános iskolásnak nem való az egyházi iskola. Eleve a hitoktatás, templombajárás sem - mondom mindezt hívő emberként.
Egy gyerek nem tudja mi az a hit, ugyanúgy nem tudja mi az az empátia vagy párkapcsolati válság. Ezekhez meg kell érni. Én a hittel először az egyetemen találkoztam és éppen tanulással kapcsolatos dologban értettem meg mi az a hit, amiből később aztán spirituális (vallásos) hit lett. Nyilván ezzel a felfogással szembemegyek a történelmi egyházak neveléstanával, ahol már a 6 éves gyereknek áldoznia kell, de valójában mikor a gyerek elmegy a templomba és imádkozik, akkor csak a szüleinek és a papnak, presbiternek akar megfelelni. Vagy amikor elmondja a bibliai történeteket, akkor éppen a lényegüket nem érti, csak mint történetet mondja el.
A másik dolog, hogy egy csomó szülő azt hiszi, hogy az egyházi iskolában szigor van és majd attól lesz fegyelmezett és céltudatos a gyerek és majd sokra viszi az életben. Namost ezzel ezek a szülők a felelősséget hárítják el magukról: a gyerek nem azért tanul tovább, mert kemény tanárai voltak, hanem mert a szülők hiteles minták voltak számára. Ha egy tinédzser azt látja otthon, hogy apu, anyu ugyanúghy képzi magát (pl. nyelvet tanul, vagy továbbképzi magát), egyáltalán megvan a tanulás tisztelete, akkor a gyereknek természetes lesz, hogy így érvényesüljön. De ha apu, anyu otthon fetreng napi 7 órát a tv előtt és lusták, felszínesek és buták, akkor beirathatod a gyerekedet bármilyen iskolába, nem fogja tisztelni a tudást.
A kéttannyelvű iskola jó dolog, gyakorlatilag minden iskolának annak kellene lennie, azaz kötelezően minden gyereknek legalább 2 készségtantárgyat idegen nyelven kellene tanulnia (maga dönthetné el, hogy pl. matekot vagy kémiát, stb.). Csak abból lesz használható nyelvtudás. Sajnos, ami a legtöbb iskolában van, hogy emelt óraszámban angol, azzal csak egy szintig jut a diák, tovább nem. Gondoljatok bele, hány ember van a környezetetekben, akik évek óta konstans járnak angoltanfolyamra, de nem tudnak semmit, max. szavakat, de beszélni nem. De amint bekerülsz egy olyna munkahelyre, ahol a szakmádat angolul kell "művelni", mert külföldi kollégák vannak, nagyon hamar aktívvá válik a tudásod.
Azt irtad, jo tanarok vannak, jo, elismert iskola.
Ez a lenyeg!
További ajánlott fórumok:
- Egyházi fenntartású iskola vagy sem?
- Jár valakinek elsős gyereke kéttannyelvű iskolába?
- Ismeri valaki a BP II. Budenz úti, a Szabó Lőrinc, a Szabó Magda vagy a Pasaréti úti kéttannyelvű általános iskolát?
- Újpesti Kéttannyelvű Műszaki Iskola tapasztalatok
- Melyik iskola jobb? Dob utcai kéttannyelvű iskola vagy Derkovits iskola?
- Milyen a tarjáni magyar-német kéttannyelvü ált. iskola Szegeden?