Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Ebben az esetben nincsen jogom visszakérni a pénzem? fórum

Ebben az esetben nincsen jogom visszakérni a pénzem? (tudásbázis)

1 2
2014. jan. 23. 21:10
Vissza vittem a csízmát és választottam helyette másikat!
43. Jázmin1975 (válaszként erre: 42. - Cucicsillag)
2013. dec. 29. 16:57
Nem kellet várnom hónapot se egy hét és meg csinállták.
42. Cucicsillag (válaszként erre: 40. - Jázmin1975)
2013. dec. 20. 14:24

Amit secret irt, sztem azt probald meg kovetni, a panaszkonyv altalaban mumus, hatha tudsz rajuk hatni. Nekem a volt fonokom huzta-vonta a dolgot, szval nem elvarhato, hgy egy teli cipore honapokat varj, aztan megint elvalik a ragasztas, ujabb egy honap, ez vicc. Nem mindenkinek van 50 par cipoje, szval legyel hatarozott es ha mar elfogadtal egy javitast, akkor csereljek ki vagy adjak vissza a penzt. Sok sikert, aztan irj, hgy alakult.

Megjegyzes: en walk maxx cipot vasaroltam, aminek az 5. Honap utan elkezdett nyikorogni a balosa. Megirtam a problemamat, visszakuldtem es minden kerdes nelkul azonnal csereltek. Szval, ez a vasarlocentrikussag :)

41. 4fbd4b2862 (válaszként erre: 38. - Michelle.r)
2013. dec. 20. 12:46
Mi a mikróval jártunk így!Vártunk majdnem 3 hónapot.Utána néztünk a lehetőségeknek,mert telefonon a szerviztől csak annyit tudtunk meg,hogy ez állandó probléma(hogy hetekig nem küldik az alkatrészt)Hívtuk a gyártót azt mondták 1hét és ideér...hát nem ért,újra telefonáltunk és mondtuk,hogy ezek után már szeretnénk csere utálványt,egy új termékre.5 nap múlva jött az utálvány.
40. Jázmin1975 (válaszként erre: 22. - Cucicsillag)
2013. dec. 20. 09:24
Én nem tudom,hogy magánlévő-e ez Kecskeméten a centrum áruház kínai részlege.
39. secret! (válaszként erre: 38. - Michelle.r)
2013. dec. 19. 21:50
A 30 nap a panasz megválaszolására vonatkozott, amit kaptál hogy törekedni kell az sajnos igaz.
38. michelle.r (válaszként erre: 37. - Secret!)
2013. dec. 19. 21:35

Megadnád a törvény számát, amire hivatkozol? Nem kötekedés gyanánt, csak elkövettem azt a balfaxszágot, hogy vásároltam a Médiamarktban egy mp4 lejátszót, ami 8 hónap alatt 4-szer volt náluk javításon. Utoljára 6 hétig, amikor arra kértem őket, hogy cseréljék ki, mert túllépték a 30 napot, az orrom alá dugtak egy fénymásolt rendeletet, amely szerint:


"törekednie kell arra, hogy 30 nap alatt elvégezze a javítást" és ők nagyon törekedtek, de sajnos nem sikerült ;)

2013. dec. 19. 18:19

A folyamat a következő.


1. fél éven belül van, akkor köteles a kereskedő saját költségén javíttatni, stb.

2. Amennyiben nem jár sikerrel, ugyanaz a hiba jön elő, akkor kérheted a termék cseréjét, vagy ha az már nincs, hasonlót, de alacsonyabb kategóriájút nem vagy köteles elfogadni, csak ha tetszik az új termék, a különbözet pedig visszajár.

3. Vagy pedig a termék árát köteles visszafizetni.


Amennyiben ezt nem teszi meg a felszólításodra, kéred a panaszkönyvet, beleírod a panaszodat részletesen, ebből kapsz egy példányt, a másik pedig megy a fogyasztóvédelemhez, ha 30 napon belül nem reagál rá a kereskedő.


Szerintem idáig nem fognak elmenni.

Ha lejárt a 30 nap, panaszt teszel a FV-nél, és megy nekik a bírság. Ez pl. OTP-nél 100.000 forint volt.


Üdv,

fogyasztóvédelmi ellenőr

2013. dec. 19. 17:45
Ja az eredeti téma itt a fórumon. A kinai boltos nem adja vissza a pénzt. Hivhatod te a fogyasztóvédelmiseket, a kis Csingcsungcsüng nem adja vissza... Megmondták az eladók, nem tudnak mit tenni. Persze próbálkozni kell.
35. vikucka (válaszként erre: 25. - Orsi..)
2013. dec. 19. 17:44
pénteken utaltam az észt számlámról, kedden a magyar számlámon volt. Kedden utaltam a magyar számlámról, ma az észt számlámon volt.
34. sasmadar2 (válaszként erre: 2. - Jázmin1975)
2013. dec. 19. 17:41

Akkor téged jól átvertek. Fél éven belül vissza kell, hogy adják a pénzt ha te ezt kéred.


Egyébként nem fél év a garancia, hanem 2év. Ami fél év jótállás és másfél szavatosság.

De fél éven belül mindenképp vissza kell, hogy adják a pénzed. Sőt te még a javítást sem vagy köteles elfogadni, már az első alkalommal sem. Másodszor meg már pláne követelhetted volna a pénzed, vagy akár cserét vagy levásárlást is, ha neked az megfelel. Fél év után viszont már ők mondhatják meg, hogy mit ajánlanak (ebben nem vagyok 100%-ig biztos). Ha egyáltalán foglalkoznak vele.


Ha nem foglalkoznak vele, akkor neked kell bevizsgáltatni a cipőt, hogy gyártási hiba miatt ment tönkre. Ennek a költségei téged terhelnek. Ha viszont bizonyítást nyer, hogy gyártási hiba, akkor ők kötelesek kifizetni a bevizsgálás költségeit és a cipő árát is vissza kell, hogy adják.

2013. dec. 19. 16:56

Egy hónapja levelezek hasonló okból a Deichmannal. Persze, nekem el sem küldték a csizmámat megjavítani, így több mint két hétig nem volt csizmám.

Elvileg nincs jogod visszakérni. Vagyis nekem ezt mondták. Persze, régebben mindig kicserélték a cipőt vagy visszaadták a pénzt. Esetleg nem a tököli Deichmann-ról van szó? :) Mert mostanában ott vannak ilyenek, és rengeteg felháborodott vásárló.

32. Ildi 80 (válaszként erre: 27. - Ildi 80)
2013. dec. 19. 16:15

Bocs,de nem kötelezi semmilyen törvény a kereskedőt, hogy az első javítás után visszafizesse a vételárat.:(

Az NFH oldaláról tájékozódtam.

2013. dec. 19. 16:12
A törvény előírását a gyakorlatba átültetve lényegében az a sorrend állítható fel, hogy amennyiben a javítás egyáltalán lehetséges, akkor ezt kell előnyben részesíteni, mert ez általában lényegesen olcsóbb a cserénél. Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.
2013. dec. 19. 16:04
Abban az esetben viszont, amikor a termék vagy jelentősebb részének kijavítására, illetve kicserélésére kerül sor, az elévülési határidő újból kezdődik.
2013. dec. 19. 16:03
Nem vagyunk kötelesek elfogadni azt sem, ha az eladó a termék árának levásárlását ajánlja fel, mivel ilyen szavatossági igényt nem ismernek a vonatkozó jogszabályok.
2013. dec. 19. 15:56

Idáig ezt cselekedték veled szemben, röviden megjavították a lábbelit kb .500

ft-ért és nem cserélték ki mert az aránytalan többlet költség fogalmát meríti ki.


"Az első lépcsőben kérhetjük a termék kijavítását vagy kicserélését amelyek közül – főszabály szerint – választhatunk. Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne az eladónak. Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos." folyt. köv.

2013. dec. 19. 15:52

Kedves Jázmin!


Az első javítást vagy köteles elfogadni, utána, ha ugyanott elválik a ragasztás,akkor köteles visszafizetni a vételárat!!

Nem kötelezhet a levásárlásra!!!

Van egy varázskönyv, ha nem jutsz velük dőlőre, úgy hívják, hogy VÁSÁRLÓK KÖNYVE!!!!! Tessék használni!!!Mihelyst meglátják, hogy mire készülsz azonnal megoldják, hogy vissza kapd a vételárat!

26. arrival (válaszként erre: 25. - Orsi..)
2013. dec. 19. 15:26

Ezt ott tudjak megmondani ahol utaltak.

Nekem par honapja 3-4 napba telt mire az OTP az angol szamlamra utalta.

25. orsi..
2013. dec. 19. 15:05
sziasztok tudom nemide tartozik de szeretném megkérdezni hogy ha holnap külföldről németből utalnak akkor mennyi idő után ér ide mármint otp-és számlámra?kösszönöm előre is
2013. dec. 19. 14:48
Vissza kell,hogy adják!!Vagy 10 éve vettem egy drága magas sarkú csizmát.Kétszer vettem fel,mind a kétszer taxiból ki taxiból be,szóval semmi krumpli föld kapálás nem volt.Eltört a sarkában a kis cső,visszavittem,megcsinálták.Olyan jól sikerült,hogy új otromba,vastag,ocsmány sarkat tettek a szép vékony sarok helyett!Az a szép csizma teljesen elvesztette a formáját,botrány volt,ahogy kinézett!Oda vágtam a tulajdonos faszihoz és mondtam neki,hogy vidd haza a feleségedhez,hordja ezt a szart ő.Vissza adta a teljes vételárat.
23. arrival (válaszként erre: 1. - Jázmin1975)
2013. dec. 19. 14:32

A fogyasztovedelmi torveny szerint visszakerheted az arat.

Amit en tennek a helyedben: elmennek a helyi konyvtarba, megkeresnem a Magyar Kozlonyben az ide vonatkozo torvenyt, lefenymasolnam es az orruk ala dorgolnem.


Szerencsere en olyan orszagban elek, ahol erre nincs szukseg, mert betartjak a torvenyt ellentetben a magyar boltosokkal.m

22. Cucicsillag (válaszként erre: 2. - Jázmin1975)
2013. dec. 19. 13:17
Melyik ceg ez vagy magankezben levo uzlet?
21. 7a3a05277b (válaszként erre: 20. - Jázmin1975)
2013. dec. 19. 12:51
Szívesen.
20. Jázmin1975 (válaszként erre: 19. - 7a3a05277b)
2013. dec. 19. 12:28
Köszönöm.
2013. dec. 19. 12:28
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Őket keresd!
18. Jázmin1975 (válaszként erre: 17. - 7a3a05277b)
2013. dec. 19. 12:26
Ezt igen én is így tudom.
2013. dec. 19. 12:24
Nincs olyan, hogy "levásárlás". Ezt igyekeznek elhitetni az üzletek, hogy bent maradjon a pénz, de nem kötelezhetnek erre jogilag.
2013. dec. 19. 12:21
És még a csízmámnak a czipzárnaka felhuzokája is le szakadt fel se lehet húzni csak ha rakok bele valamit azzal.
2013. dec. 19. 12:18
Itt annyi fogyasztó védelem létezik itt melyiknek kell írnom?
1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook