Csírák, csíráztatás (beszélgetés)
Sziasztok van itt még valaki?
Kezdő vagyok a témában, vettem műanyag emeletes csíráztatót. Elsőnek rukkolát próbálok, tegnap áztattam be a zárt tálkában, ma önteném le róla a vizet, de az egész mintha zselében állna.
A zsázsáról olvastam, hogy normális ez, a rukkolánál is esetleg? Hogyan lehet lemosni róla?
próbáltam már:
- a csíráztató lyukacsos tálkájában, de semmi víz nem csöpög ki
- teaszűrőn - szintén semmi nem csöpög ki
Nagyobb szűrőn meg kiesnek az apróka magok...körülöttük pedig akkor is ott ragadna a zselés cucc...
Segítsetek! :)
Új vagyok, most gondolkodom a csíráztatáson. :)
Mit kell beszerezni feltétlenül és honnan jó? Konkrét linkeket is várnék... :)))
Sziasztok!
Látom kihalt ez a téma:( írok hátha valakinek kedve szottyan beszélgetni a csíráztatásról:)
Sziasztok!
A témával kapcsolatban van egy bejegyzésem a naplóm 585-ös hozzászólásában.
Ha esetleg érdekel valakit, olvassátok el!
Ide is bemásolom, én még nem vetem csíráztató edényt...
" Pillanatnyilag az ásvány vizes flakont levágtam az alját, kb 3 - 4 cm magasan az aljától. Még nem csináltam ilyent, tehát csak kísérletezem. Pici virág föld az alján, a vízben pár órát áztatott magot beterítetem. Nagyon kevés földet ráterítettem. "
Mustármag megindulóban van, a lenmag is valami lesz. tolja a feje fölött a földet...
Én simán pár cm után szeretném levágni, és nem maggal együtt.
A papírtörölközőre ha tesszük, nedvesen tartjuk, szerintem belekapaszkodik a papír rostba. És onnan válogatjátok ki??
Eléggé új vagyok a témában én is.
Én is szoktam rendszeresen csíráztatni, van ami jól sikerül, de nem minden. Sok múlik a magon is,mert vettem már olyat, amiből alig pát szál kelt ki. Ami mindig jól szokott sikerülni és szeretem is nagyon, az a vörös káposzta és a napraforgó. (Utóbbit magozni kell). Most éppen csicseri borsót hajtatok, majd meglátom milyen lesz és beszámolok. Egyébként ajánlom figyelmetekbe a másik ilyen fórumot is, innen is sokat tanulhattok.