Utazás a BKV-val
Viccet félretéve, már sokszor gondolkoztam azon, hogy meg kellene írni - akár a BKV-nak is - hogy valami nagyon hibádzik a budapesti közösségi közlekedésben. Nem tudom van-e esetleg aki nem ért velem egyet, azoknak szívesen várom majd hozzászólását a témához, de én nem vagyok megelégedve a szolgáltatással, és főleg nem annyiért, amennyiért mindezt igénybe lehet venni.
Mert ugye ha csak azt számoljuk, hogy egy bérlet kerül 9800 forintba, és ezért az összegért én amondó vagyok, hogy elvárhatná az ember, hogy a buszok állapota jó legyen (ha nem is kitűnő, de kielégítő), a buszok ne legyenek mocskosak, pl. hajléktalant nem kellene felengedni a buszra, villamosra, metróra stb., és ha már van digitális kijelző a buszokon, ami jelezhetné a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, és az időt, akkor az működjön is!
Néhány napja kiszámoltam, hogy manapság ott tartunk, hogy az utált taxival, a állítólag drága taxival olcsóbban lehet eljutni a Belvárosból pl. a XII. kerületbe, mint busszal. Ebben taxisofőr párom segített. Ő egy budapesti társaságnál dolgozik, és tudni kell, hogy ma a legmagasabb kilométerdíj 240 forint egy taxinál (ez is jópofa, hogy csak ennyi, amikor a benzin literenként ára lassan meghaladja a 400 forintot!).
Ez csak azért fontos, mert amikor nincsen forgalom, akkor a Belvárosból a XII. kerületbe 1.100 forintért megy fel. Kíváncsi lennék akkor arra, hogy egy olyan taxi, amelyiknek a kilométer díja 165 meg 155 forint, mennyiért abszolválja ezt? Ugyanakkor, ha én BKV-val teszem meg ugyanazt az útvonalat, mint taxival, akkor nem elég, hogy drágább, de még nem is visz házig. Persze a BKV ugyanakkor megtesz mindent, hogy az utazóközönség részére jobbá tegye az utazást, de rengeteg olyan megálló van a városban, ahol nem lehet jegyet kapni (ha pl. nincsen az embernek bérlete), és a buszon csak ritkán, a villamoson viszont egyáltalán nincsen a vezetőnél jegy, ellenben az utas elmehet egy újságoshoz, egy kis boltba ahol talán kap jegyet, ugyanakkor az ellenőr megbünteti akkor is, ha nem lehetett jegyet venni sehol.
Egy utazásért elkérnek ma 320 forintot, igen, tudom, létezik metrószakaszjegy, ami 260 forint, de ezt például nagyon sokan nem tudják, és felszíni járatra nem jó. Hogy miért? Nem tudom. A BKV szerint a felszínen nem lehet max. 3 megállót utazni, tehát egy idősebb néni, aki még nincsen 65 éves, tehát nem jár neki az ingyenes közlekedés viszont nem szeretne gyalogolni még 200 métert sem, 320 forintért már vehet is egy jegyet (ha tud venni), hogy elmenjen mondjuk a Róna utcától az Amerikai útig busszal.
Az pedig, hogy a buszok tisztaság milyen, illetve mennyire nem olyan, amilyennek lennie kell, szerintem egy külön cikket megérne. Ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a páromtól elvárják, sőt, előírás bármelyik taxinál, hogy csak tiszta autóval dolgozhatnak. Kívül-belül tisztával, így a téli időszakban akár minden nap lemosatja az autót, ami ugye megint csak nem ingyen van. Ezek után kérdem én - azt hiszem jogosan -, hogy akkor akár a havi 9800 forintért, akár napi 320/260/490 forintokért, amit jegyre elkölt az ember, miért nem kap tiszta buszt? Aminek az ablakán ki lehet látni?! Vagy a reggeli/délutáni órákban, amikor csúcsforgalom van, miért kell felerőszakolni magam egy amúgy is zsúfolt buszra? Miért nem jön kétszer, háromszor annyi busz?
Az az igazság, hogy azt érzem a budapesti közlekedéssel kapcsolatban, hogy itt csak elvenni tudnak az embertől, viszont a befizetett pénzünkért igényes szolgáltatást már nem adnak.
Sajnos.
Alapvetően viszont optimista vagyok, úgyhogy remélem, egyszer jobb lesz ez is.
Köszönöm, hogy meghallgattatok.
Írta: b6c82a1307, 2011. május 4. 10:08
Fórumozz a témáról: Utazás a BKV-val fórum (eddig 53 hozzászólás)