Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Ovit váltanánk, azaz Waldorf pro és kontra fórum

Ovit váltanánk, azaz Waldorf pro és kontra (beszélgetés)


1 2 3
2017. dec. 16. 16:22
Ennek a gyereknek mindegy, melyik iskolaba kerult volna. A korulmenyeket es masokat egyszerubb es kenyelmesebb okolni.
2016. jún. 13. 12:19

Nagyon fontos első körben megismerkedni a Waldorf pedagógiával. Ha azzal tudsz azonosulni, és el tudod képzelni a családodat ebben a szellemiségben, akkor én mindneképpen csak ajánlani tudom a Waldorfot, mert ott valóban a gyermekekre figyelnek, és ÉRTÜK van az óvoda. Nagyjából sehol máshol nem a gyerekekért van az óvoda, vagy az iskola...


Nagyon nehéz a waldorfos szülői lét, sok áldozatot, plusz terhet jelent (nem csak anyagit), de megéri, mert a gyermeked olyan ajándékot kap (leginkább azt, hogy önmaga maradhat), amit nem lehet máshogy pótolni, ha egyszer elvésznek ezek a korai évek.

2013. márc. 28. 20:48

Kedves Waldorfos anyukák és apukák!


Szeretném segítségeteket kérni a szakdolgozatom elkészítésében! Kérlek töltsétek ki a kérdőívemet!

Fáradozásotokat és segítőkészségeteket előre is köszönöm!


[link]

2011. szept. 21. 15:07

Sziasztok!

Meg tudná mondani nekem vki, hogy a nemesvámosi Fehérlófia waldorf suli kb. mennyibe kerül havonta??? Nagyon érdekelne, mert szeretném gyermekeimet oda íratni!!!

2011. aug. 12. 11:04
Én Waldorf óvodában kezdtem felcseperedni, majd Waldorf iskolába jártam első osztálytól az érettségiig. Voltak, akik gimnáziumban már az állami intézményeket választották, mert valamilyen speciális terültet választottak (szakosodni akartak), de voltunk jópáran, akik maradtunk. Mindenki sikerrel megállja a helyét azóta is a világban. Én egyetemet végeztem, és jelenleg már dolgozom is egy multi cégnél projektvezetőként. Egyáltalán nem értem azokat, akik úgy, hogy nem ismerik magát a Waldorf rendszert, felelőtlenül kijelentik, hogy így a gyerek visszafejlődik, vagy egyáltalán feltételezik, hogy nem olyan ütemben fejlődünk, mint más "normális" gyerekek. Ezerszer több figyelmet kaptunk az iskolában, más iskolákkal összehasonlítva (tapasztalat a testvéremtől, akinek nem volt lehetősége Waldorfba járni, mert akkor még nem volt). Sztem érdemes Waldorfos gyerekeket kérdezni! Ők tudják a legjobban megmondani, hogy mennyivel több lesz az ember a Waldorf tanítási módszertől, és attól, hogy a korának megfelelően tud fejlődni, egy kis burokban, mert a gyereket nem kell szembesíteni hét évesen a való világgal, ahol nem is olyan könnyű boldogulni, elég ha ezzel már felnőttebb fejjel szembesül, ha van rá lehetőség!
76. Lalaci
2011. ápr. 10. 09:13

A Waldorf programról röviden.

Rudolf Steiner Ausztriai filozófus 1919-ben készítette a programot a Waldorf Astoria cigaretta cég (Stuttgart) gyermek alkalmazottai számára.

A leckék a gyermekek fizikai,érzelmi és spirituális (lelki)fejlődésére irányultak.

A Waldorf iskolák vallási, spirituális filozófiai beállítottságúak.

Nem különösebben ajánlott azon szülőknek akik inkább a Darwini elméletet követik és nem vallásos beállítottságúak, főleg nem ha ateisták.


Waldorf programjában előtérbe helyezte a zenét,művészetet, irodalmat,kézimunkát.

A Waldorf szisztéma tanítói hiszik hogy a helyett hogy tanítanák az 5-6 éveseket olvasni helyesebb meséket mondani, történeteket olvasni számukra. Ez késztetheti a gyermekeket jobb szóbeli kiejtésre, társalgásra.

A Waldorf oktatási módszerben az írás tanítás jön az olvasás tanítás előtt.


Steiner hitte hogy a gyermekek fejlődésük során három- hét éves szakaszon mennek át és a tanítás ennek megfelelően kell alakuljon a gyermekek lelki állapotához.

Steinre szintén hitte hogy a tanárok tudják egyenesen a lelket tanítani és hogy mi érzékelhetjük a lelkünket. Belső énünket.

A waldorf szisztémában az ABC és más szokásos tanítási módszerek háttérbe szorulnak.

Hatodik osztályos korig a tankönyvek elmaradnak. A gyerekek naplóikba vezetik be tapasztalataikat és amit tanultak.

A gyermekeket nem szakosított tanítók oktatják.

Az osztály tanító végig kíséri osztályát a nyolcadik osztályig. Ennek talán negatív oldala, hogy ha a tanító véleményt alkotott magának egy gyermekről mondjuk az első egy két évben és az rossz, a gyermeknek talán nincs esélye menekülni ebből a csapdából a nyolcadik osztály végéig.

(Az én második osztályos gyermekemnek (első osztálytól kezdődően) öt tanítója van különböző tantárgyakban. Szerintem az elvitathatatlan hogy öt agy az többet ér mint egy. Öt személy az öt személyiség. Több tudást,szint hoz be a gyermek fejlődő éhes agyába.

Fiam esetében egy tanító nem tudta hogyan férjen a fiam kis agyához. Mig a másik tökéletesen tudta az utat. A harmadik nagyon jó kreativitásáért dicsérte. Az öt tanító eszmecsere után egymástól egyeztettet tapasztalatok alapján már mind tudják az utat fiam kis agyához.Képzeljük ha az lenne a tanítója nyolc éven át aki nem találta az utat.)


Az eurythmy tánc kötelező tantárgy. Ez a tánc,testmozgás, a test és belső lélek gyógyítására irányul.

Év közbeni vizsgáztatások nincsenek. A tanítók az év végén adnak részletes jelentést a tanulók fejlődéséről.

A tanítok nem javasolják az elektromos média használatát, televíziót nézést,mivel ez komolyan zavarhatja a gyermekek képzelő világát.Harmadik osztályos korig a komputert tanítás elmarad.

A waldorf iskolából való átváltás más iskolákba járhat kisebb problémákkal. Például egy második osztályos waldorf iskolás gyermek olvasási szintje alatta marad más iskolák második osztályos gyermekeivel szemben.

Tudomásom szerint a Waldorf iskolák a szülőket erősen bevonják hatásuk alá. Olvastam olyan szülői megjegyzést ,hogy ez a szülői ráhatás szinte már ijesztő.

Ami többek között anyagilag előnyös a Waldorf iskoláknak, hogy nem kell több szakosított tanítót alkalmazni. Egy tanító elég egy osztálynak.

Egy link a tanítási módszerről.

[link]

75. gergy
2010. jan. 11. 10:24

Előadássorozat leendő elsősök szüleinek

Rákosmenti Waldorf Iskola

időpontok: 2010. jan 25, febr 8, febr 22, márc 8 (18 -20 óra)


1.

A WALDORF-ISKOLA MINDENNAPJAI, SZOKÁSAI

- betekintés a waldorf pedagógiába

- átmenet óvodából az iskolába

- az alsó tagozat mindennapjai, a ritmusok


2. MESE, MŰVÉSZET, NYELV

-mesék szerepe az oktatásban

-művészeti nevelés (zene, festés, kézimunka)

-nyelvoktatás


3. MOZDULJ! –avagy nevelés mozgással

-a főoktatás ritmikus része

-euritmia

-bothmer-gimnasztika

-Waldorf Olimpia


4. HOGYAN TOVÁBB?-beszélgetés Waldorfban végzett diákokkal

-Waldorf iskolában végzett diákok beszámolói tapasztalataikról

-kötetlen beszélgetés waldorfos szülőkkel a hétköznapokról, továbbtanulásról, előítéletekről

-Iskolánkba való jelentkezésről és a felvételiről

Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és

Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

XVI. ker. (Sashalom) Thököly út 13.


405-33-77


Az előadások ideje alatt gyerek-vendégeinknek játszóházat biztosítunk.

74. gergy
2009. nov. 8. 16:41

Programajánló

Jótékonysági Adventi Bazár november 29-én, vasárnap 10-17 óráig a Rákosmenti

Waldorf Iskolában


Ízelítő programjainkból: gyerekeknek és felnőtteknek szóló előadások, koncert,

kézműveskedés, állatsimogató, szánkózás,

házi finomságokkal teli büfé, tea- és kávéház.



A teaházban 3 és 5 óra között tanáraink kötetlen beszélgetésre várják az iskolánk iránt érdeklődőket, a leendő elsősök és az ötödik osztályba jelentkezők szüleit.


Címünk: XVI. ker. Thököly út 13.

Tel: 405-33-77

további infók:

www.waldorfsuli.hu

73. heydude (válaszként erre: 72. - Annaluca)
2009. júl. 8. 19:56

Milyen igaz!

Nem az lesz sikeres felnőtt aki már gyermekkorában is felnőttként él, hanem az aki gyermekként tudta megélni a gyermekkorát. Mindent a megfelelő időben. A Waldorf pedagógiában ez benne van. Akkor kapja a gyermek a megfelelő szellemi táplálékot, amikor megérett rá. A hagyományos pedagógiai rendszer túl korán kényszeríti rá a gyermekre az absztrakt logikát (matematika, nyelvtan, stb). Ami aztán felnőtt korában akár betegségekhez is vezethet (persze ezt az összefüggést materialista szemlélettel nehéz elfogadni)

72. annaluca (válaszként erre: 71. - Gerna)
2009. júl. 8. 18:24

Szerintem a Waldorf nem csak pedagógia, hanem életforma is. Ha ezt nem vállalja be az iskola, vagyis nem vonja be a szülőket is a mindennapi életébe, akkor elveszíti a lényegét. Akik ezt felvállalják, tudják mit szeretnének, hiszen a legtöbb Waldorf intézmény egy alulró induló kezdeményezés, ahol a szülők fognak össze, és hívnak meg vagy "termelnek ki" pedagógusokat. És tudják, hogy az óvoda, iskola nem gyermek megőrző, hanem nekik is be kell szállniuk erejükkel, idejükkel a tevékenységekbe.

Én nagyon jónak tartom, de felénk sajnos nincs.

Találkoztam Waldorfos diákokkal, és meg tudták állni a helyüket az egyetemen, és az életben is. Nagyon talpraesettek, logikus gondolkodással, kreativitással. És szerintem nagy szükség van az ujjító szellemre.

71. gerna (válaszként erre: 70. - Heydude)
2009. júl. 8. 17:19
Nem az számít, hogy hány éves múltja van, hanem az, hogy ezzel a múlttal mennyire határozza meg a gyerek, a család életét MA. Ebből a szempontból a Waldorf igazi "rátelepülő" pedagógia: ha hazaviszed a gyereket, csináld ezt, ne csináld azt, tévét nem nézünk, lehetőleg videót sem, mit együnk, mit igyunk, ha a gyerek rajzol, mi a helyes sorrend az emberalak kialakításánál és így tovább, végtelen sorban. Látszatra igen toleráns a módszer, a gyakorlatban sok mindent el kell felejteni, ami a mai kor sajátja.
70. heydude (válaszként erre: 69. - Gerna)
2009. júl. 8. 08:44
Ja értem. És az, hogy hány éves múltja van egy pedagógiai módszernek vagy a szellemi gyökerének az előny vagy hátrány?
69. gerna (válaszként erre: 68. - Heydude)
2009. júl. 8. 05:28
Miért is érdekes ez? mert az van ide írva a topik tetejére: "Waldorf pro és kontra"
68. heydude (válaszként erre: 67. - Heydude)
2009. júl. 7. 23:16

... ehhez még annyit, hogy természetesen a Waldorf pedagógia is folyamatosan fejlődik a korral.

Az igaz, hogy a szellemi alapjai 100 évre nyúlnak vissza - de mégegyszer mondom - a bolognai-pisai rendszer szellemi alapjai több mint 300 évesek, a materialista eszme pedig kb 150. Szóval miért is érdekes ez?

67. heydude (válaszként erre: 62. - Gerna)
2009. júl. 7. 23:10

A bolognai-pisai módszer alapjai egészen a XVII századig nyúlnak vissza John Locke ismeretelméletéhez.

De ugye nem az fontos, hogy hány éves a pedagógia, hanem, hogy milyen szellemiséget hordoz. A mai kor pedagógiája a kőkemény materializmus. A Waldorf-é az Antropozófia. Ki-ki választhat, hogy melyik áll közel hozzá.

2009. júl. 7. 23:05
Nem sok értelmét látom vitatkozni a Waldorf pedagógiáról. Aki materialista alapon áll a gyermekéhez és csupán az intellektuális fejlődést tartja fontosnak annak érdekében, hogy a gyermeke minél hamarabb be tudjon tagozódni a piacgazdaság diktálta szociális életbe az természetesen idegenkedni fog a Waldorf pedagógiától.
65. gerna (válaszként erre: 61. - Heydude)
2009. júl. 7. 10:46
Az ember szellemi-lelki igényei? az iskolaválasztás sokszor a szülő szellemi-lelki igényei irányába halad - a Waldorf óvodában, iskolában a szülő jól érezné magát, ha újra gyermek lehetne.
64. zsuzsa68 (válaszként erre: 62. - Gerna)
2009. júl. 7. 10:21
egyetértek
63. zsuzsa68 (válaszként erre: 61. - Heydude)
2009. júl. 7. 10:19

Még az lenne a csoda, hogy ha aki W.-os ovi+általános+középiskola-ba íratja be a gyermekét, és havonta fizet kb.: 20.000,- Ft-ot (egy év: kb.: 240.000,- Ft) az óvodás kórtól ha vesszük az érettségiig: 3+8+5=16 év * 20.000,- Ft = 3.840.000,- Ft-ért (és ez csak a tandíj) analfabéta gyermek kerülne ki a W.-os intézménysorozatból. + Még a szülőknek társadalmi munkát is kell vállalni az intézményekben. Sajnos van előttem példa, hogy az általánosból is nagyon kevesen jutnak be szakközépbe. Mint egy másik fórumon írtam állami iskolában 4 év alatt lehet megszerezni az érettségit a W.-os középiskolában pedig 5 év alatt, és ami a fájó, hogy tovább is csak fizetős iskolákban tudnak érvényesülni, ami a szülőknek további „terhelő” (tudom a havi 20.000 + egyéb kiadás nem mindenkinek terhelő, de ha egy átlagos családot veszem alapul, akkor igen.) kiadás. :o(((


Az iskolai rendszerrel az a bajom, hogy amit tanulnak 3 hétig nyüstölik, utána dolgozat/teszt, majd egy nagy szünet más tantárgy és az évvégén ezekből a tesztekből értékelik a tanulókat. Szóban alig felelnek, csak kiselőadásokat olvasnak fel évközben, amiért megint jó értékelést kapnak. Én ezt olyan becsapásnak érzem mind a tanuló, mind a szülő felé. Jaj és az sem tetszik, hogy általánosban minden tantárgyat egy tanárnő tanít. :o((( Ha van egy tanuló, akinek nem szimpatikus a tanárnő (mert ilyen is szokott lenni) akkor több éven át nem is figyel kellően a tanár-nénire. Könyv nagyon minimális, így otthon a szülőknek kell külön órákat adni abból amit vagy az internetről halász le, vagy állami iskolás tankönyvekből, és még nem is biztos, hogy a diák rátalál arra, hogy az órán milyen módszerrel is tanulták. :o(((.


Én csak azt tudom javasolni, hogy „kispénzű” emberek ne akarják W.iskolába adni a gyereküket, mert nagyon nehéz utána állami iskolába megfelelni, ha mégsem tetszik a gyermeknek. (példa: egy elvált egyedül nevelő szülő/anya, aki munkanélküli, ugyanúgy kb.: 20.000,- Ft a havi tandíj amit fizetnie kell.)

A másik javaslatom az, hogy ha a szülő a gyermeke észbeli képességeiben bízik, akkor ne adja ilyen intézménybe, mert sajnos szintén van előttem példa vissza fog fejlődni 1-3 évvel.

62. gerna (válaszként erre: 61. - Heydude)
2009. júl. 7. 10:02
Avagy miért gondoljuk, hogy a közel 100 éves Waldorf-pedagógiai módszer megfelelő a 2000-es években született gyerekek számára? Teljesen mások a mostani gyerekek, mint akár a szüleik generációja volt, gyerekkorában. Tetszik, nem tetszik, így élünk most, ahogy - és a gyerekeink is ebben a világban élnek.
61. heydude (válaszként erre: 60. - Zsuzsa68)
2009. júl. 7. 09:35
Miért vagyunk annyira biztosak abban, hogy a hagyományos bolognai-pisai pedagógiai rendszerünk alkalmas a legjobban arra, hogy a gyermekeinket kiművelje? A Waldorf pedagógiát nem más pedagógiai módszerekkel kéne összehasonlítani, hanem az ember szellemi-lelki igényeivel.
60. zsuzsa68 (válaszként erre: 55. - MOLNÁR BEATRIX)
2009. júl. 6. 16:28

Azt elfelejtetted írni, hogy a W.iskolások 5 év alatt tanulják meg amit más iskolában 4 év alatt.

Ennek tudatában, én kevésnek tartom a 98%-ot. :o((( Az is kimaradt az írásodból, hogy inkább csak a fizetős iskolába vették fel Őket. .........

59. heydude (válaszként erre: 58. - Tterika)
2009. jún. 30. 21:16
Raffaello Santi Szixtuszi Madonnájára gondolsz?! Igen, az a kép csodálatos. Rudolf Steiner azt mondta (nem szószerint), hogy a gyermekét nevelő anyának amikor csak lehet erre a képre kellene feltekintenie. A mi materialista lelkünk nehezen tud ezzel mit kezdeni. De hát a Waldorf szellemiség nem is nevezhető materialistának. Mint ahogy a szellemi alapját képező Antropozófia sem nevezhető vallásnak.
58. Tterika (válaszként erre: 57. - Knoi)
2009. máj. 20. 13:58

Sziasztok,

Engem is ez a "vallásosság" lepett meg...és nem tudtam eldönteni, hogy én értek félre valamit vagy mi is a helyzet...

Pár hónapja járunk játszóházba, melyet a waldorfos óvónénik tartottak - nagyon nagyon aranyosak, szimpatikusak, el is döntöttem, hogy oda jelentkezünk. Ezt követően néztük meg az ovit és én is csalódást éreztem: az egyik szoba rózsaszínre festve, a falnál színes Mária a kisdeddel kép,előtte gyertya... nem értem... Nem a vallással van bajom, csak nem értem hogyan kerül ilyen formában az oviba..? Nagyon kíváncsi lennék w ovis szülők véleményére.

57. knoi
2009. máj. 13. 17:00

sziasztok,

olvastam Vekerdy Tamás könyvét az Óvódák, iskolák, választások-at, ill. szeretem a Nők Lapja-s cikkeit, felkeltette érdeklődésemet a Waldorf-módszer, így annak is utánaolvastam, no meg a Waldorf ovis tantervet is végigböngésztem. ezek után elmentünk egy Waldof oviba nyílt napra...mit mondjak, csalódást okozott. először is az óvónők, aztán az a szemlélet, amit a módszertanban nem olvastam, de az óvóda mégis vallásosságot sugallt, ami nekem személy szerint nem tetszett. párom a kétes tistaságot, néhány, a tájékoztatóban leírt módszet és az egyik óvónőt (kedvetlen, mosolytalan, furcsa - és mivel én kétszer is ugyanezt tapasztaltam, lehet benne vmi...) kifogásolta. ezekután nem tudom, érdemes-e másik, jóval messzebb lévő Waldorf ovit is megszemlélnünk, vagy fogadjam el, hogy ez erről szól, így nem nekünk való?

előre is köszönöm a hozzászólásokat!

56. gerna (válaszként erre: 54. - MOLNÁR BEATRIX)
2008. dec. 28. 15:42
Jól reméled, ne vagyok pedagógus. Viszont nem nézek utána a hiperaktiv szó pontos jelentésének, szakmabeli öreg róka vagyok már ahhoz. Egyébként nem írtam azt, hogy minden olyan gyerek, aki "nem bírja" a Waldorf-módszert, hiperaktiv: ők csak a halmaznak egy része.
2008. dec. 28. 14:16

még egy utolsó gondolat..

2008 ban az ódudai Waldorf iskolában végzett diákok közül 98%-os sikerrel vettek fel minden jelentkezőt a felsőoktatási intézményekbe..ez azt hiszem magáért beszél..

“Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélőerejét, a saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban. A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi számunkra érvényesek. Az ifjúság elé tárjuk őket, hogy azt mondjuk: így látjuk mi a világot. Nézzétek most már meg ti is, milyennek mutatja magát nektek. Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk.”

Rudolf Steiner

54. MOLNÁR BEATRIX (válaszként erre: 44. - Gerna)
2008. dec. 28. 14:04

engedd meg, hogy reflektáljak 1-2 gondolatodra..

helyesbíteni szeretnék, nem lassabban halad a Waldorf módszer, hanem teljesen másképp..figyelembe véve a gyermek fejlődésének korszakait..

nem gondolom, hogy hiperaktív minden gyermek, aki a waldorf módszert nem bírja...szerintem nézz utána a hiperaktív szó pontos jelentésének egy szakszótárban...mert azt hiszem a hiperaktivitást ezzel a módszerrel lehet a legjobban gyógyítani...tudniillik az egy betegség...

Nagyon jól átlátható szabályok vannak a Waldorfban..sőt

...egy oldalról nehéz dolguk van, mert a porosz módszer egy teljesen más, teljesítményre alapuló oktatási rendszer, ellentétben a waldorf módszerrel, ami a tudás elmélyítésére alapoz...természetesen a két rendszer másságából adódóan nehéz dolguk van, de ugyanilyen bajban vannak a hagyományos iskolából waldorfba átmenőknek is...csak erről nem szól a fáma..remélem nem hagyományos rendszerben tanító pedagógus vagy...üdvözlettel

2008. dec. 28. 13:50

kedves Renáta,

szeretnék válaszolni arra a kérdésedre, hogy hogyan történik a gyermekek értékelése.

Biztos vagy abban, hogy szükséges a gyermeket értékelni 4-5-6 éves korban már? A Waldorfban az értékelés a szülő és az óvónő között zajlik szóban. És mindig a szülő az aki lépéseket tehet a gyermeke fejlődéséért.. Nincs megpecsételő értékelés, amiből a gyermek nem tud később kilépni, az egyéni tempóban hagyják fejlődni a gyermeket, igen komoly észrevétlen rásegítéssel. ajánlom figyelmedbe a Waldorf történetét, amiben igen komoly sikerekkel gyógyították a diszlexiát és egyéb betegségeket, csak azzal, hogy látszólag játszottak a gyermekekkel. (Az egyetlen pedagógia amelynek komplett mozgássorozata van a diszlexiások agyműködésének korrigálására.) Ne higgy a látszatnak, hogy csak szabadon játszanak, komolyabb igénybevétel az irányított játékuk, mint a hagyományos óvódásoknak. A gyermekem waldorf óvodába jár, és nagyon komolyan le van terhelve szellemileg, függetlenül attól, hogy ő csak "játszott". A liberális óvoda pedig nem a Waldorf, a látszat ellenére, nagyon komoly szabályok vannak, attól függetlenül, hogy nem kiabálva van az értésükre adva..

ajánlom figyelmedbe a [link] cikket, sok dolgot megtudhatsz belőle. Egy biztos, céltudatos, magabiztos felnőttekké válnak..ezt már én is látom a sajátjaimon..

üdvözlettel

molnár beatrix

2008. nov. 26. 15:44
Nagyon kivancsi lennek, hogy hogyan tortenik a waldorf ovodakban a gyerekek ertekelese, aki tud valaszoljon, nagyon erdekel.minnel hamarabb valaszoljatok, elore is koszonom.
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook