Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Reform pedagógia: dióhéjban a Waldorf-módszerről fórum

Reform pedagógia: dióhéjban a Waldorf-módszerről (beszélgetés)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Reform pedagógia: dióhéjban a Waldorf-módszerről

2011. febr. 9. 20:47
Ha esetleg valakit érdekelne: www.extralesson.hu
2011. jan. 24. 16:44

Előadássorozat 2011

Minden év elején négyrészes előadássorozattal mutatkozunk be az iskolánk iránt érdeklődő szülőknek. Idén februárban is sok szeretettel várjuk a felnőtteket, hogy megismerjék tanárainkat, bepillantást nyerhessenek iskolánk életébe és belekóstolhassanak a Waldorf világába. Az előadások a szülőknek szólnak, de ha valaki nem tudja megoldani gyermeke elhelyezést arra az estére, hozza őt magával, játszóházat szervezünk részükre.



1. A WALDORF-ISKOLA MINDENNAPJAI, SZOKÁSAI


2011. február 7.

matematika óra-szorzótábla tanulás


-átmenet óvodából az iskolába

-ritmusok a Waldorf-iskolában

-Bothmer-gimnasztika



2. MŰVÉSZETI NEVELÉS, SZAKÓRÁK


2011. február 14.


-euritmia

-nyelvoktatás

-zene

-kézimunka

-fafaragás

-rajz-festés


3. ÜNNEPEK, MESÉK


2011. február 28.


-a mesék, történetek szerepe az oktatásban

-szabadvallás

- az évkör ünnepei iskolánkban


Waldorf-olimpia

4. ISMERKEDÉS AZ ELSŐS OSZTÁLYTANÍTÓVAL


2011. március 7.



-gyakorlati tudnivalók a jelentkezésről és a beiratkozásról

-kötetlen beszélgetés waldorfos szülőkkel és diákokkal


Nyílt nap: 2011. március 9.


Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

1163 Budapest (Sashalom) Thököly út 13.

(06-1) 405-33-77, 273-09-00

www.waldorfsuli.hu

info@waldorfsuli.hu

27. gergy
2010. márc. 22. 11:58

Meghívó Virágvasárnapi Vásárra

Sok szeretettel hívjuk és várjuk az érdeklődőket március 28-án vasárnap! Akár egy finom vega-bográcsra (megúszva a vasárnapi ebédfőzést), akár muzsikáló napkéménykészítésre támad kedvetek, vagy csak kíváncsiak vagytok milyen az iskolánk-keressetek fel minket!

Program


Földszinti nagyterem*

11.00 Ablakanapra koncert

13.00 Bevezetés a Csemballó varázslatos világába, avagy interaktív előadás gyerekeknek

16.00 Árnyjáték


*Hátsó udvar*

10.00-15.00 Íjászat

10.00-15.00 Bográcsozás


*Játszóház* az emeleten

gyerekfelügyelettel

10.30-tól óránként mese


12.00-15.00 Kalandjáték

jelentkezés a Fabatka-árusoknál


14.00 Muzsikáló napkémény készítés (helyszín: időjárás függő, vagy az udvaron vagy az emeleten)



*Emeleti teaház*

15.00 Beszélgetés a Waldorf pedagógiáról a leendő elsős osztálytanítóval

érdeklődő szülőknek

helyszín: 1163 Bp, Sashalom Thököly u. 13

www.waldorfsuli.hu

26. gergy
2010. febr. 19. 19:12

Meghívó

Mostanság kezdődik a nyílt nap időszak...

Nálunk két alkalommal lehet beülni megnézni egy waldorfos iskolás délelőttjét: 2010. febr. 24 szerda nyílt nap az ötödik osztályban

és március 10. nyílt nap az egész iskolában.

[link]

25. gergy
2010. jan. 11. 10:25

Előadássorozat leendő elsősök szüleinek

Rákosmenti Waldorf Iskola

időpontok: 2010. jan 25, febr 8, febr 22, márc 8 (18 -20 óra)


1.

A WALDORF-ISKOLA MINDENNAPJAI, SZOKÁSAI

- betekintés a waldorf pedagógiába

- átmenet óvodából az iskolába

- az alsó tagozat mindennapjai, a ritmusok

2. MESE, MŰVÉSZET, NYELV

3. MOZDULJ! –avagy nevelés mozgással

4. HOGYAN TOVÁBB?-beszélgetés Waldorfban végzett diákokkal


Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és

Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

XVI. ker. (Sashalom) Thököly út 13.


405-33-77


Az előadások ideje alatt gyerek-vendégeinknek játszóházat biztosítunk.

24. gergy
2009. nov. 8. 16:45

Én nem waldorfba jártam, kapkodok össze-vissza. Szertnék kitartóbb lenni, viszont életcélom van.

gyerekeim között van ilyen kapkodód és van amelyik nem.

Ha ennél komolyabban érdekel, hogy mit adhat egy waldorf suli akkor gyere el hozzánk személyesen november 29-én:

Programajánló

Jótékonysági Adventi Bazár november 29-én, vasárnap 10-17 óráig a Rákosmenti

Waldorf Iskolában


Ízelítő programjainkból: gyerekeknek és felnőtteknek szóló előadások, koncert,

kézműveskedés, állatsimogató, szánkózás,

házi finomságokkal teli büfé, tea- és kávéház.



A teaházban 3 és 5 óra között tanáraink kötetlen beszélgetésre várják az iskolánk iránt érdeklődőket, a leendő elsősök és az ötödik osztályba jelentkezők szüleit.


Címünk: XVI. ker. Thököly út 13.

Tel: 405-33-77

további infók:

www.waldorfsuli.hu

23. zsuzsa68 (válaszként erre: 4. - Gotty)
2009. júl. 6. 16:41
Sajnos én is inkább ezt veszem észre, azon aki W. iskolába jár. Kapkodnak össze-vissza a gondolataikban. Nem kitartóak, és nincs igazi életcéljuk.
22. gergy
2009. ápr. 27. 12:42

MEGHíVÓ

Mindig visszatérő, sokakat foglalkoztató kérdés: hogyan tovább, mi lesz a Waldorf- iskolákból kikerülő diákokkal?


Iskolánkban május 12-én este 6 órakor nyílik lehetőség erről elbeszélgetni: Waldorf gimnáziumban érettségizett diákok mesélnek arról, hogy élték ők meg az iskolai éveket, vannak e előnyeik, nehézségeik a továbbtanulásban.


További előadások a Waldorf-pedagógiáról:


Május 20. 18 ó

Mozgás, művészet az 5-7. osztályban

Szentmártoni Yvonne vezetésével


Május 26. 18 ó

Mozgás, matematika az 5-7. osztályban

Karkus Ottó vezetésével


Mindenkit szeretettel várunk!


Rákosmenti Waldorf Iskola

XVI. ker. (Sashalom) Thököly út 13.

Tel.: 405-33-77

www.waldorfsuli.hu

2009. jan. 20. 21:11

(A Waldorf-Astoria cigarettagyar munkasgyerekeinek lett letrehozva, illetve erre kertek fel Steinert.)


Gyerekeknek nagyon jo, de nem minden tanar alkalmas arra, hogy ott tanitson. (Es nem mindegyik szulo kepes arra, hogy maskepp szemlelje a dolgokat.) A tanarok sajat kepzesben vesznek reszt, es nem azert tanul kepzomuveszetet, hogy o szobrasz legyen. A megfigyeles, az a forma, milyen, az hogy hat ra es o azt hoy tudja megjeleniteni pl. A tanar a szemelyisegevel hat, folyamatosan "uton van" o is. Nyilvan akinek ez nem erdekes, az nem ilyen tipusu nevelesben gondolkodik.


Jo, hogy a steineri szemlelet hatja at, amiert nekem szimpi: legnagyobb szam az 1, vagyis minden az egeszbol indul ki, nincsenek ezert sem az ismeretek feldarabolva. Az ember test-lelek-szellem, a legfontosabb a mozgas es az utanzas. (Amit meg az okori gorogok tudtak, egy homeroszi koltemenyben nem veletlen a versLAB kifejezes, az enek, a zene, a tanc, a sport; a romaiak legalabb derektol felfele mozogtak a retorikaoran) Ma milyen a suli? Ulni kell, es hallgatni a szot. A vizsgaval, az osztalyzassal mit sulykolunk? Hogy annyi a lenyeg, hogy benyaljuk a konyvet, majd felmondjuk. Semmi fantazia, nulla kreativitas, onertekeles fejlesztese megint semmi, ugyanez elmondhato a kommunikaciorol. Csak a sietes, a siettetes, meleg taptalaja a diszfunkios zavaroknak. A gyerekek kb 7% alkalmas a 3ujjas ceruzafogasra, tuhegyes ceruzaval beleszuszakolni a 3as vonalazasu fuzetbe. Ez a valami!


A regiek, vagy a falunelok legalabb tudtak, hogy mi veszi korul oket, mibol elnek, tiszteltek az allatokat, a termeszetet. Sokkal jobb lenne, ha a mai gyerekek is megismerhetnek ezeket. Ezert van a hagyomanyorzo "ora". Biztonsagosabb, kiszamithatobbnak, atlathatobbnak tunik akkor a vilag.

A meseken, az allatok, kovek, fak, az otestamentumi torteneteken keresztul moralis neveles folyik, mert van ido a megbeszelesre, alkalmazkodik a gyerek eletproblemaihoz, mikozben megiscsak az europai kulturaval ismerkedik, ami el a kepzomuveszetben, a kozmondasokban...

Peldaul ilyenek miatt jo.

20. Grettai (válaszként erre: 13. - Gotty)
2008. márc. 1. 17:02
Ki eza tanár?
19. Grettai (válaszként erre: 17. - Gotty)
2008. márc. 1. 16:59
hello!Én Waldorfos diák vagyok.Ugyan az audivizuális valamint hasonló "modern gépeket" nem szeretik, ennek ellenére nem tiltják..ez egy iskola..ahol 4 ig ül az ember, utánn apedig megy a dolgára..nem hiszem, h attól, h pl:ha nekem nem engednék a telefont,kiesnék a korcsoportomból..a diákokat nem lehet elzárni ezektől, mert hiába Waldirfos az ember fia, ha haza megy, és otthon anyunak-apunak van telefonja, tv je..nővérkének pedig számítógépe.
18. rosewood (válaszként erre: 17. - Gotty)
2007. szept. 5. 19:00

Ahol én tanítok? lehet, hogy más világ..de nemhogy mobiljuk nincs a gyerekeknek, hanem gyakran még ceruzájuk sem, pedig már szerda van, és hétfőn kezdődött a tanév. Ők, akik nyomorból jönnek, értékelik, ha valamit kapnak: elsősorban a szeretet, elfogadást, mert a tárgyi dolgokat sajnos nem tanulták meg becsülni...ha van, hamar tönkremegy, elkallódik, elcserélődik, ellopódik...

Ezt a lelki és anyagi szegénységet látva akarom legalább az iskolát szerethetővé és érdekessé, színessé tenni. Ezért írtam a módszerről.

17. gotty (válaszként erre: 15. - 58b5f1a919)
2007. szept. 4. 15:43
valóban nem kisegítő, bár felvesznek fogyatékkal élő gyerekeket is, hogy megtapasztalhassák a másságot, és megtanulják az elfogadást.Ez szép dolog, viszont van ennek is hátulütője, ugyanis, mint tudjuk, a gyerekek őszinték,sőt kegyetlenül őszinték és éreztetik a másikkal a vélt vagy valós fogyatékát. Mindenki támadható, mert kövér vagy sovány, megas, vagy alacsony, netán szemüveges stb. A modernizáció is elkelne a W-ban, azért írtam, hogy a 21.sz-ban kicsit nehéz így nevelni. Tiltani a tv-t, mozit, telefont, számítógépet...a gyereket a környezete így valóban nehezen fogadja el, nem tud beszélgetni sem a nem W-os kortársaival, mert azokat meg aztán nem érdekli, hogy mekkora siker a horgolás, ha a [{[{[A HREF=" [link] TARGET="_blank"]}]}]Harry Potter[{[{[/A]}]}]ől csevegne inkább és értetlenül néz rá, hogy mi az hogy nincs telefonja?
16. gotty (válaszként erre: 14. - 1a50c86bb0)
2007. szept. 4. 15:33
igen, nem ártana az alkalmassági. Az iskolában egyébként dolgoznak valóban csodálatos pedagógusok, akik valóban értik a gyermekek lelkét, nekik igazán ott a helyük. Sajnos mi nem tapasztalhattuk meg ezt.
2007. szept. 4. 12:45
pedagógusként az iskolákban jó pár módszert tanítottam az alsóban és egyre azt tapasztaltam, hogy elnyomjuk a gyerekek egészséges kíváncsiságát. nem akarattal tesszük hanem a mostani oktatási tempóból, követelményekből és elvárásokból adódóan....hasznos a Waldorf-iskolarendszer, én támogatom. ha unokám lesz, bizony meg fogom nézni, melyik iskolába is menjen. egyébként a W. iskola nem kisegítő! sajnálattal olvasom, hogy valaki oda degradálta. szerintem a személyiséget sok oldalúan kezeli,..de talán egy kis modernizáció ott is elkellne. gondolok itt pl. a tv nézésre.információáram?
14. 1a50c86bb0 (válaszként erre: 13. - Gotty)
2007. szept. 4. 12:05
Ebben a szakmaban is bevezethetnek nyugodtan az alkalmassagi vizsgalatokat. Sok a tanar, illo lenne megszurni, kik azok, akik valoban alkalmasak tanitani. Ez a tanar elnyerte ezek szerint a melto bunteteset, de azokon a gyerekeken, akiken atgazolt, mar nem segit.
13. gotty
2007. szept. 4. 11:00
Ne hidd, hogy szó nélkül hagytuk a dolgot, sőt! Írásba foglaltuk mi, a sértett gyerekek szülei az összes problémát, beadtuk az igazgatónak. Volt fórum bőven az ügyről, de úgy láttuk, hogy az egész tanári kar rettegett ettől a nőtől. Hívtak Pestről "erősítést" hogy ránkbizonyítsák, hogy mi túlreagáljuk a dolgot, az iskola és a tanárnő ártatlan... persze ez nem nyugtatott meg minket, további panaszokkal járultunk az igazgató elé, aki megígérte, hogy nagyon figyelnek majd erre az osztályra... átmenetileg javult a helyzet, de szép lassan csökkent az osztály létszáma. Inkább vállalták sokan hogy egy évet veszít a gyerekük, (mivel csak úgy vették át őket máshová)minthogy ezt tovább tűrjék. Nekünk ígéretett tett az iskola, hogy változtatnak majd ,(ezért maradtunk) de ez nem jött össze. A tanítót egyébként a következő tanévben menesztették az iskolából, úgy hallottam a győri Waldorfban próbálkozott, majd onnan is repült.Érdekes módon a többi osztályban nem volt ekkora probléma, nekünk egyszerűen nem volt szerencsénk a tanítóval.
12. gotty
2007. szept. 4. 10:51
elég sok könyvet olvastam Rudolf Steinertől és az antropozófiáról általában, még mielőtt a fiamat a Waldorf iskola 2. osztályába odavittem. ( az elsőt állami iskolában fejezte gond nélkül, csak nekem nem tetszett az a taposómalom )Lehet, hogy ez a mi tanítónk nem volt tisztában az alapokkal. Az elmélet jó, azt nem is vitatom, csak a gyakorlati alkalmazása a 21.sz-ban kicsit rázós. N
11. 1a50c86bb0 (válaszként erre: 5. - Gotty)
2007. aug. 29. 03:07

Ha ti szo nelkul hagytatok ezt a tanart, mar ne is haragudj, de akkor ez a ti problematok. Ilyen tanar sehova sem alkalmas. Nektek tennetek kellett volna a tobbi szulovel karoltve valamit az ellen a tanar ellen.


A szuloknek pedig csak annyit: a waldorf-modszer egy komplex filozofiai rendszer nevelo- es oktatoelmelete.

Egy kicsit kellene olvasni az antropozofiarol, Rudolf Steinernek es tanitvanyainak (koztuk a felesege)munkassagarol, es akkor rajonne mindenki, mi miert van ugy a waldorf iskolakban, ovodakban, ahogyan van.

Lemaradas az egyetemeknel? Nem ertem. Normal esetben mar felkeszitore jarnak a gyerekek felvetelik elott. Ezeknek a gyerekeknek talan az tilos? Miert gond az, ha a gyerekkel ertelemmel van foglalkozva, a szintjenek megfeleloen, nem tulterhelve? Koncentralhat maganidejeben mondjuk a felvetelire. Tulajdonkeppen mindenben talalnak az emberek rosszat. Az mas teszta, hogy a magyaroknal ez meg mennyire jar gyerekcipoben illetve a pedagogusok vajon mennyire felkeszultek. A modszer tokeletes, az mas, vajon a modszert mennyire sajatitottak el otthon.

Amerikaban igen eros ez az oktatasi rendszer.


Ford gyaranak munkasainak gyerekeinel nem amiatt alkalmaztak ezt a modszert, mert azok hulyebbek voltak a tobbi gyereknel. Ennek ideologiai okai voltak, ahogyan Amerikaban is hosszu idobe tellt, mire a szinesboruekkel szembeni fajelmeletet lemostak magukrol a waldorfosok. Steinernek ugyanis volt egy igen diszkriminativ elmelete is.

10. rosewood (válaszként erre: 5. - Gotty)
2007. aug. 29. 02:01
Sajnálom, hogy ilyen megpróbáltatáson menetetek keresztül, de attól félek, ez bármilyen iskolatípusban előfordulhat. Velem is előfordult gyerekként... mégis pedagógus lettem, azzal az indíttatással is, többek közt, hogy másként, és remélhetőleg jobban, akarom csinálni. Remélem, ez így is van, de úgy érzem a viszajelzésekből, hogy a hibáim ellenére azért szeretnek és szakmailag sem tartanak alkalamatlannak (a főnökeim-akik n e m könnyű esetek :)
2007. aug. 29. 01:57

Hű, látom nem sok jót írtok... és azt is látom, nem értitek, nem a Waldorf iskolát akartam reklámozni, hanem a módszer előnyeit bevinni a napi rutinba. Nálunk szükség van rá (gyógypedagógia), és amit eddig elkezdtem, működött. Mindenesetre én továbbra is rendíthetetlenül haladok a megkezdett úton.


Egypt: persze, hogy a hagyományos iskolákban is vannak emberséges, jó, sőt kiváló pedagógusok! Ezt azért senki sem vonta kétségbe! :)

8. 1a50c86bb0 (válaszként erre: 7. - Krysty)
2007. aug. 28. 14:28
Milyen panaszokat hallottal?
2007. aug. 28. 14:10
Nálunk van egy Waldorf ovi, nem túl jó hírrel. Én még nem hallottam sok jót erről a módszerről pedig sok embertől érdeklődtem amikor ovit kerestünk a lányomnak.
2007. aug. 28. 12:10

Én tanárként abszolút ellenzem ezt a módszert. Ha jól tudom, a Ford gyárakban használták először, a gyári munkások gyerekei számára kerestek oktatási módszert. Nekik nyilván remekül megfelelt, és a gyengébb képességű gyerekek biztos kiválóan boldogulnak vele, de az igazán okosokat inkább hátráltatja. Másrészt nagyon jó, hogy a gyerek nincs nyomás alatt, úgy tanul, ahogy neki megfelel, stb, csakhogy mi lesz vele, ha egyetemre akar menni? Nem véletlenül kell különbözeti vizsgát tenniük a waldorfosoknak, ha a középiskolát befejezik! A tudásuk messze elmarad a hagyományos iskolában tanulókétól. Az egyetemek meg főiskolák pedig nem éppen a waldorfos elvek alapján működnek. 18 éves korukig babusgatják őket, aztán hirtelen ott találják magukat az egytemen, ami minden, csak nem emberséges... Hogy fognak ott helytállni?

Még egy megjegyzés: a hagyományos iskolákban is vannak rendes, emberséges, jó pedagógusok, mi is használunk modern módszereket, odafigyelünk a gyerekekre, szóval bár sajnos vannak elrettentő példák, többségében azért nem szörnyetegek vagyunk, akik idegroncsot csinálnak a gyerekből.

2007. aug. 28. 11:55
nem egyszerű dolog megszabadulni sem onnan. 2 évvel a kortársaik után kullognak minden tárgyból. Egy évig magántanuló volt, igy fejezte be az 5. osztályt (3.4.5-es anyagot kellett tanulnia, hogy sikerülhessen) Nagyon nehezen beirattam egy másik alapytványi iskolába, ahol nagyon korrekt a tanári kar, sokat segitettek neki, és igy négyes átlaggal fejezte a hatodikat. Lehet, hogy "csak" rossz osztálytanitót kapott ki, aki lelki terrort alkalmazva az iskolában sok gyereket érzelmileg sárba tiport.
2007. aug. 28. 11:49
szia, gratulálok.Ez a kis Waldorf leirás valóban nagyon szép, csak az a baj vele, hogy nem mindig igaz. Kicsit több mint 3 évig Waldorf iskolába járt a fiam, eredmény: néhány osztálytársával együtt pszichológiai, pszichiátriai kezelésre szorultak, elkezdett dadogni,értelmileg mondhatni visszaesett, angolból az oviban jobb volt, mint a 4. osztály végén.
3. rosewood (válaszként erre: 2. - Eva7)
2007. aug. 25. 22:23
:) köszi, szeretem a kölyköket! :)
2. eva7
2007. aug. 23. 15:18
Hát mit is mondhatnék.Nagyon gratulálok a munkádhoz,kivánom még sokáig legyen benne részed!Hallottam már erröl az oktatás módról,nagyon tetszik.Sajnos nekünk majd a hagyományos marad,nálunk ilyen ovit,vagy sulit nem lehet találni.Pedig örülnék ha a kislányomnak is része lehetne ebben.
2007. aug. 10. 19:10
Tanító vagyok, gyógypedagógiai iskolában, a nyári szünet végét járja. Hiába is tagadnám, hiányzik az iskola, hiányoznak a gyerekek, a tanítás. Szeretem az alternatív módszereket, alkalmazom is őket, mert látom, hogy a csupán tankönyvre és számonkérésre alapozott módszerek idejét-múlttá váltak. Mottóm: mindenki jó valamiben, csak meg kell találni, miben! A következő cikk ezt az elvet erősíti meg.

Ugrás a teljes írásra: Reform pedagógia: dióhéjban a Waldorf-módszerről

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook