Mi a véleményetek a Waldorf-iskolákról? (tudásbázis)
A kispesti iskoláról tudtok valamit?
Az is érdekelne mennyi a tandíj?
1981-ben érettségiztem, 37-ünk közül 36-ot felvettek az áhított egyetemre, vagy főiskolára, 33-an el is végeztük.
Igaz Miskolc máig egyik legjobb gimijébe jártam, ahol a továbbtanulási arány 30 éve is és most is magas.
A középső lányom Waldorfban érettségizett, rendes állami érettségit tett, ugyanakkor és ugyanazt írta, amit az összes gimnázista azokon a napokon. Nem tanult egyetemen, de az nem a Waldorf iskola hibája, hanem a gyerek képességeinek függvénye.
Nem kell mindenkinek diplomásnak lennie. Ezt nem irigységből írom, nekem 2 van, a nagyobbik lányom szintén diplomás, remélem az első éves egyetemista fiam is az lesz.
Tanító vagyok, de azt gondolom, hogy a gyorsaság nem minden, és az elmélyült, időt hagyó gyerek egyéni üteméhez igazodó tanulás célravezető.
A szöveges értékelésről meg annyit, hogy az állami oktatásban is sok évig kötelező volt, csak szabvány szavakat húztunk alá. Második éve van lehetőség 2. osztály félévétől a jeggyel való értékelésnek.
Hát....nekem is az a véleményem,hogy van ideje,ráér...Majd ha Ő eltudja dönteni "mi lesz belőle ha nagy lesz" akkor majd eldönti,és tanul..
Addig meg játszon,és TANULJA MEG MEGSZERETNI a tudást...tanulja meg,hogy JÓ tudni..És ahhoz,hogy TUDJON,ahhoz TANULNI kell...Elkeserítő,hogy nálunk az iskolában,a tanárok is arra panaszkodnak,hogy a gyerekek NEM TUDJÁK,hogyan kell tanulni..Persze...miért is szeretné a tanulást,amikor senki nem szeretteti meg velük...:( Ez persze,csak az én véleményem.Szerintem,akkora ökörség az oktatás ügytől,hogy 6-7 éves gyereknek olyanokat kell tanulnia,amit szinte fel sem fog..Azt hiszik,a jegyért kell tanulni,és nem a tudásért...Ez szerintem elkeserítő..:(
Azt senki nem írta le, hogy SEMMIT nem tanulnak, de egy mai általánoshoz képest KEVESET tanulnak. A problémásabb gyerekeknek kitűnő, mégse kisegítő iskolának hívják. Több ismerősömnek a gyereke is oda jár, jó eredménnyel, de azért mert a szülők belátták, hogy egy sima iskolában elvéreztek volna a gyerekek. Azok a szülők, akiket ismerek, tisztában vannak azzal, hogy
1) a gyerekük nem üti meg az elvárt tudás-szintet
2) felnőttkorában a gyerek ha tud, meg akar, majd tanul - hátha addig behozza a lemaradást.
Az ovis fiam jelenleg fejlesztős, teperünk, hogy lekerüljön róla az SNI, tehát problémás gyereknek számít, mielőtt bárki leszedné rólam a keresztvizet. Neki pl. jó lenne a Waldorf, de nem szeretném majd oda íratni.
Én is úgy gondolom..De sajnos Waldorf tapasztalatom nincs..Nincs a közelben ilyen iskola..:( De ha lenne,ott tanultak volna,az biztos!Egyszerűen nem tudom elhinni,hogy akik ott tanulnak,azok SEMMIT nem tudnak,amit tudniuk kell!
Vagy ha ez valóban így van(mert ugye nem tudhatom) akkor az oktatás ügyi minisztérium,hogyan engedélyezheti a Waldorf működését????
Úgy gondolom, a Waldorfban sokkal többet odafigyelést és szeretetet kapnak a gyerekek.
És életük különböző fejlődési szakaszaiban erre van a legnagyobb szükségük.
Hát ami szerintem a legjobb lenne...na olyan ITT nem létezik!:))))
Mert én olyan iskoláról álmodozom,ahol olyan dolgokat tanulhatnának,ami a hasznukra válik később...Mert semmi bajom nekem a kémiával,biosszal,földrajzzal ha...teszem azt abban a közép suliban tanítanák,ahova a gyerek jelentkezik! De pl....teszem azt,egy autószerelőnek,mi a fenéért kell tudnia,hogy hol,mit bányásznak? Vagy egy varrónőnek,hogy mi a ...kénsav gyártás folyamata,vagy mi a neon vegyjele????
Mi szüksége lesz bárkinek arra,hogy ismeri Baradlai Eugén történetét????
Én imádok olvasni,de egy életre megutálnám,ha olyanokról kellene olvasnom,ami nem érdekel!!!!!
Márpedig olyan suli,ami MEGSZERETTETNÉ a gyerekekkel a tanulást,az olvasást,olyan nincs! Itt drága hazánkban legalábbis...
Én is azt hallottam az oda járó ismerőstől, hogy megtanultak rendesen olvasni, számolni,de picivel később, mint a normál iskolában.
Az is a gondom, hogy régebben (én se vagyok mai csirke,42 éveen szültem)nekünk nem kellett decemberre elsőben olvasni, írni is csak vastagironnal rajzolgattunk újságpapírt vizszintesen tartva a hasábok méretében.Mégis megtanultunk mindent.
ja félreértettem.
én nem támogatom a waldorfot egyáltalán.
Személyes tapasztalatom csak Waltdorf ovival van, de abból kiindulva, hogy milyen szuper volt ez az ovi, ahova a kisfiam járt, és milyen dolgokat hallottam másik Waltdorf oviról azt gondolom, hogy iskolából is egyik szuper, a másik pedig lehet, hogy csapnivaló.Ezt támasztják alá a különböző véleményeitek is.Az óbudai iskola, ami ha jól tudom, 12 osztályos, pl. nagyon jó, nívós, és szinte az egész végzős osztályt felvették valamilyen felsőbb intézménybe.Egy kedves ismerősöm fiam oda jár, pár éve eltörte a lábát.Simán megtehette volna, hogy nem megy hetekig suliba,de ő annyira imád iskolába járni, hogy esze ágában se volt otthon maradni.Az osztálytársai cipelték az iskolában, ha szükséges volt.Ez akkor nagyon megmaradt a fejemben.egy kamasz gyerek, aki szerint jó iskolába járni?!Akkor ott valamit nagyon jól csinálhatnak.A másik, ami nagyon zavar, amikor olyanok véleményét hallottam a Waltdorfról, akiknek, mikor rákérdeztem, kiderült, hogy nem személyes tapasztalatot mondanak el, hanem a barátjuk barátjának a barátjától hallották az infokat.Mindenki tudja, mi derül ki, ha csak pár ember mesél valamit valakinek.A harmadik ember már teljesen másképp adja vissza az eredeti történetet.
Szóval szerintem Waltdorf iskolából is van nívós, jó tanárokkal tanító és csapnivaló is, mint más "normál " iskolából is.
Mellesleg azért kerültünk Waltdorf oviba, mert a kisfiam 3 és fél évesen még nem beszélt, és a "normál" ovodában naponta 2 órát engedték járni.Reggel 8-10 ig lehettünk ott, az udvarra se vitték ki játszani délelőttönként.Kezelhetelennek állították be, ehhez képest a Waltdorfban már aznap ott ebédelt és harmadnaptól délután is maradhatott.Pár hónap múlva meg is szólalt, igaz, rengeteg fejlesztésre is vittük közben.Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de a Waltdorf védelmében el kellett mondanom ezt.