Milyen fegyelmezési módokat használnak az iskolákban? (tudásbázis)
Mi azért idáig nem jutottunk, nekünk az volt az utolsó évünk. Az igazgatónő (aki abban az évben nyugdíjvba ment, már csak azt várta)engedélyezte a másik csoportba az áthelyezést arra a néhány hónapra. Nem tudom,valami komolyabb történt-e, talán az új igazgatónő.
De azért szörnyű dolgok ezek és biztosan sokan tudnának erről, vagy a tanári túlkapáspkról mesélni :((
az oviban tarthatatlan volt a helyzet és amellett hogy másik csoportba kerültünk,nagyrészt azért lehetett végogcsinálni,mert az adott kolleganővel a munkatársak sem tudtak együttdolgozni,viszont ha ez nincs,max átvihettem volna másik oviba ha felveszik.
Viszont sajna nagy baj,hogy előtte is tudtak az óvónő módszereiröl a kolleganők,mint mondták"nem szoktuk egyedül hagyni a gyerekekkel a csoportban ha lehet,esetleg pár percre...egy dajkanéni legalább van mellette"
nos kérdem én....ha nem derül ki,mármint nem borul ki otthon a 3éves fiam éjjel álmában,akkor mi van????meddig tartpott volna.......mikorra már teljesen tönkremegy a gyerek....van olyan kislány akit pszichológushoz vittek
az oviban tarthatatlan volt a helyzet és amellett hogy másik csoportba kerültünk,nagyrészt azért lehetett végogcsinálni,mert az adott kolleganővel a munkatársak sem tudtak együttdolgozni,viszont ha ez nincs,max átvihettem volna másik oviba ha felveszik.
Viszont sajna nagy baj,hogy előtte is tudtak az óvónő módszereiröl a kolleganők,mint mondták"nem szoktuk egyedül hagyni a gyerekekkel a csoportban ha lehet,esetleg pár percre...egy dajkanéni legalább van mellette"
nos kérdem én....ha nem derül ki,mármint nem borul ki otthon a 3éves fiam éjjel álmában,akkor mi van????meddig tartpott volna.......mikorra már teljesen tönkremegy a gyerek....van olyan kislány akit pszichológushoz vittek
Iskolában is ugyanígy jellemző,de nem mindig tudja meg a szülő és nem minden szülőnek van annyi agilitása,hogy ezt megharcolja. Meg örök igazság,hogy a szülő kiveri a balhét és hazamegy, a gyereknek viszont továbbra is oda kell járni.
Ez jutott az eszembe:
„A testi sértésekről készíthető látlelet. Így aztán az is megállapítható, hogy hány napon belül gyógyulnak. De ki mondja meg egy szóról, egy hangsúlyról, egy vállvonogatásról vagy egy röhögésről, hogy meddig lehet utána életben maradni, s miféle belső vérzésekbe hal bele ilyenkor az ember?”
/ Ancsel Éva /
A közoktatási törvény 10§ (2) kimondja: ..."A tanuló személyiségét, emberi méltóságát tiszteletben kell tartani és... nem vethető alá megalázó büntetésnek vagy bánásmódnak..."
Csak éppen az a vitatható, hogy mi a megalázó, személyiséget, méltóságot sértő...
Meg különben is, a pedagógus ne azért legyen megértő egy gyerekhez, mert a törvény előírja és ha nem tartja be, annak következményei vannak! Egy gyereket a személyiségeóének megfelelően nevelni, problémáival együtt is megismerni, elfogadni és megfelelően nevelni (és nem fegyelmezni!!!) erkölcsi, szülői és pedagógiai kötelesség. Egy szülő nem mondhatja,hogy bocs én nem így gondoltam és nem vagyok rá képes, ott nincs kibúvó (sajnos, pedig sok szülő teljes csőd) de egy pedagógus váltson pályát,ha erre nem képes!
Könnyű jó pedagógusnak lenni és villogni az elért eredményekkel (jegyátlagok, hiányzási óraszám stb.) ha a kényesebb gyerekeket "kiszekálják"...
:((
A gyerek meg egy életen át cipeli a - sokszor feldolgozatlan - lelki sérelmeit :((
Gondolod, hogy nekünk abban nincs részünk a testi fenyítésen felül?? :(( Sajnos abból is kijár rendesen. :(
Már eleve a testi fenyítés is megalázó.....
Azt meg szegény tanár fejem eddig még nem volt képes felfogni, hogyan és miként működik a skatulyázás (akár negatív, de akár pozitív értelemben, hiszen mindkét végleten létezik!) egyes pedagógusokban. Komolyan nem értem, bár tapasztalom. :(
Amikor én tanítottam, szembesültem azzal, hogy a tanár is ember, gyarló, s bizony a szimpátia befolyásolja az adott gyerekről alkotott véleményét, DE! De akkor se lehet ezt semmilyen formában kinyílvánítani! Noha érző ember a tanár is, szakmai elhivatottságának az is része kell, hogy legyen, hogy a lehető legobjektívebben, nem a szimpátia alapján értékel, hanem kizárólagosan a tananyag szerint. Mellette pedig úgy gondolom (s eszerint is cselekdtem), nem a gyereket, hanem adott viselkedés-formákat ítélünk el, s nem húzzuk rá senkire a vizes lepedőt! Különben a gyerek sose tapasztalja meg, hogy tud jól is viselkedni (márpedig mindegyik tud!!!!), s akkor az tetszik a tanárnak, majd elismerés/dicséret/jutalom jár érte ugyanúgy, mint bárki másnak. Aki hibázik, annak megbocsátást kell adni, példát kell mutatni, s lehetőséget a javításra, hogy sikerélményhez jusson végül.
Sajonos mindez nagyon sok esetben csak álom. :( Az élet kegyetlen is tud lenni.:(
nekünk ez utóbbiak kiscsopiban voltak általánosak....3 éveseknél!!!!
igaz nem hagytam annyiban ahogy gyanakodni kezdtem,aztán mikor elindultam ezügyben csatlakozott más is,sőt...az ovodavezetőség...
az óvónő már nem dolizik ott...
Nagyon sokba. Legalábbis nálunk. Már évekkel ezelőtt is havi 6ezret kértek, akkor képzelem, mibe kerülhet ma.
Másrészt bármennyire is van sok jó oldala is a Waldorfnak, nem biztos, hogy a nehezen kezelhető gyerekeknél beválik. :( Sőt....
A topic-címhez:
Én nagyon jól tudom, hogy a fiam eleven ördög minden téren, de azt azért akkor is túlzásnak tartom, amit néhány pedagógus megenged magának. Pl. oviban volt, hogy lekötözték az ágyhoz, mert nem volt hajlandó aludni du. Iskolában (most harmadikos) meg pont most van abból botrány, hogy az elsős-másodikos napközis nénijük rendesen verte őket. (kemény koki a fejre, lányok kontyának meghúzása, illetve fülek húzása úgy, hogy az már ropog). Érdekes módon egyik gyerek se panaszkodott odahaza, noha a szülők azért sejtették a dolgot. Most, hogy mindez kiderült, kérdeztük a gyerekeket, miért nem szóltak. Mert szégyellték. :( Elképesztő....
Úgyhogy szabályok ide-oda, a testi fenyítést is alkalmazzák. Számomra legalábbis ez bizonyosodott be. Persze tisztelet mindazoknak, akik nem teszik. Tudom, rendkívül nehéz lehet néha megállni (tanítottam én is), de akkor se szabadna! Végtére is saját gyengeségéről ad tanúbizonyságot a tanár. :(
az enyém elsős,mozgékony,vagány,kicsit más mint a többi osztálytársa,imád beszélni,minden érdekli,mindent megmagyaráz.Első hetekben sarokbaállítás,feketepont tömegével...így törték be a gyerekeket,mert ezt nem tudom másnak nevezni.Első szülői értekezletről hazahívtak mert magábol kikelve zokogva rohant ki az utcára hogy ha nem megyek haza elmegy...nem tudta hová csak el....
Mivel beszédes,izgő-mozgó,sok mindent ráfognak az osztálytársai,és csúfolják hogy ő buta és rossz tanuló...
Tanító néni szerint többre képes és ezért az erős letolás módszerével próbálja többre sarkallni,pedig bence csak simogatás és dícséret módszerrel működik.Most félév előtt sírt otthon hogy ő a rosszak közzé tartozik.Nem kitünő,de engem ez nem is érdekel,nem ilyen elvek szerint nevelem.Szeretném ha örömét lelné abban amit csinál,és szeretne tanulni...
Tanító néni szerint a régi osztélyzás szerint egy nagyon nagyon erős négyesnek mondhtaó,csak azért nem ötös,mert minden egyszerre érdekli,és nem feltétlenül az ép aktuális dologra összpontosít...
az enyém elsős,mozgékony,vagány,kicsit más mint a többi osztálytársa,imád beszélni,minden érdekli,mindent megmagyaráz.Első hetekben sarokbaállítás,feketepont tömegével...így törték be a gyerekeket,mert ezt nem tudom másnak nevezni.Első szülői értekezletről hazahívtak mert magábol kikelve zokogva rohant ki az utcára hogy ha nem megyek haza elmegy...nem tudta hová csak el....
Mivel beszédes,izgő-mozgó,sok mindent ráfognak az osztálytársai,és csúfolják hogy ő buta és rossz tanuló...
Tanító néni szerint többre képes és ezért az erős letolás módszerével próbálja többre sarkallni,pedig bence csak simogatás és dícséret módszerrel működik.Most félév előtt sírt otthon hogy ő a rosszak közzé tartozik.Nem kitünő,de engem ez nem is érdekel,nem ilyen elvek szerint nevelem.Szeretném ha örömét lelné abban amit csinál,és szeretne tanulni...
Tanító néni szerint a régi osztélyzás szerint egy nagyon nagyon erős négyesnek mondhtaó,csak azért nem ötös,mert minden egyszerre érdekli,és nem feltétlenül az ép aktuális dologra összpontosít...
Most teljesen ki vagyok borulva:
A fiam valóban szétszórt és nehezen kezelhető, de kis szeretettel, odafigyeléssel, dícsérettel, plusszfeladatokkal kordában lehet tartani. ötödiktől új tanárnéni van, elmondtam neki ezt. Erre mit csinál? Fegyelmez, beír, intők sokasága, kitiltás a karácsonyi ünnepélyről, osztály előtti megalázások és persze a helyzet egyre rosszabb :((
A gyerek különben nagyon okos (pszichológus is azt mondta, éppen ez a baj, amolyan zseni magatartása van...) és jóindulatú, nagy szíve van.
De mostmár úgy eldurvult a helyzet, nekem úgy tűnik, leginkább azt szeretnék,ha elvinném. Jah, könnyű jó eredményeket elérni egyen-gyerekekkel, aki meg kilóg a sorból azt lerázni minél előbb, kínlódjon vele más?!?! :(((
És higgyétek el, nem nevelési kérdés, nekem van egy lányom és igazi mintagyerek, most elsőéves az egyetemen és 4.6 lett a vizsgaátlaga... egy fészekalja, egy nevelés és mégis...
Tudom,h az oktatási törvényben benne van,h a gyerek nem alázható meg. De ez nem is törvényi,hanem erkölcsi és pedagógiai kérdés: milyen lelki sérüléseket okoz ez egy 11 éves gyereknek?
És kirekesztés után még egy felnőtt se igen talál vissza, illeszkedik be egy közösségbe: hogyan várható el ez egy ekkora gyerektől?
Ráadásul az osztálytársai rákaptak,h minden balhét vele vitetnek el... :( Ha van rajta sapka, ha nincs rajta sapka...
:((((
Mondjuk amiért 20éve a tesitanárom általánosban egy vonalzó szélességü,de sokkal vastagabb préselt lemez lappal,amit ötletesen "nápolyinak" nevezett,rendesen vert bennünket,ha valamit nem jol csináltunk,nem volt felszerelés,stb,azért még elvárom hogy manapság már ne tegyenek ilyet!!
Végülis ha jól meggondolom,demokratikus elveket vallott tanbácsi,mert ha olyan hangulata volt,választhattunk hogy nápolyi vagy fekvőtámasz:))szóval panaszom sem lehet:)
Mondjuk amiért 20éve a tesitanárom általánosban egy vonalzó szélességü,de sokkal vastagabb préselt lemez lappal,amit ötletesen "nápolyinak" nevezett,rendesen vert bennünket,ha valamit nem jol csináltunk,nem volt felszerelés,stb,azért még elvárom hogy manapság már ne tegyenek ilyet!!
Végülis ha jól meggondolom,demokratikus elveket vallott tanbácsi,mert ha olyan hangulata volt,választhattunk hogy nápolyi vagy fekvőtámasz:))szóval panaszom sem lehet:)
Ez ellen kellene tenni valamit.
Sajnos a szülőkkel is baj van, elfelejti, hogy velük hogyan bántak a tanárok, most sokkal kisebb dolgokért reklamálnak.
De egy dolgot nem tesznek meg sokan.
Nem tanul a gyerek, már 3 egyese van, de nem kérdezné ki tőle a leckét.
Mondok egy másik példát:
Pistike jelentkezik, hogy eltűnt a tolltartója.
Mondjuk észreveszem, hogy Karcsika éppen beletette a saját táskájába. Nem vehetem ki belőle. Ha kiveszi, és visszaadja akkor oké, ha belenyulok, akkor feljelenthet.
Ügyelet:
Nálunk is van ügyeletes tanár, de vannak tantermek is. Nálunk szintenként csak 5. Nos míg bemegyek a terembe, ddig kinnt simán összeugorhatnak, vagy a WC-ben.
Rendőröktől sem lehet elvárni, hogy mindenhol ott legyenek, mert képtelenség. Ez is az, és sajnos szinte semmi jogunk nincs a gyerekkel szemben, de ők nagyon tudják azt, hogy nekik mit szabad.
További ajánlott fórumok:
- Szerinted be kéne vezetni a magyar iskolákban is az egyenruhákat? Jó ötletnek tartanád az egyenruhát?
- Meditáció az iskolákban? Mire nevelik a gyermekeinket?
- Örülök, hogy elveszik az iskolákban a mobiltelefont.
- Gyermek fegyelmezés
- Én úgy gondolom, hogy ebben a mai világban az iskolákban a...
- Hogy fegyelmezitek a 2 éves gyereketeket?