Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Másfél évesen tabletezés? fórum

Másfél évesen tabletezés? (beszélgetés)


1 2 3 4
101. Érdekes73 (válaszként erre: 99. - Andilaci)
2016. júl. 27. 13:42
A kütyü nyomogatásban fejlettebb...
100. trapiti (válaszként erre: 99. - Andilaci)
2016. júl. 26. 09:58
Hát így is lehet mondani... kérdés hogy az állandó tabletezés meg okostelefonozás mennyiben szolgálja valójában a gyerek fejlődését... amennyire látom a telefonon felnövő gyerekeknek azért igencsak vannak elmaradásai egy csomó fontos területen, úgyhogy én nem vagyok abban olyan biztos hogy a "fejlettség" jele ha állandóan terlefonozik egy másfél éves gyerek...
2016. júl. 25. 18:47
Az én unokám is tudja kezelni az okostelefont,ez egy ilyen fejlett generáció:)
98. Chelsey (válaszként erre: 96. - Zsuzska1425)
2016. ápr. 3. 09:45
Nem kizárólag a mese tartalma lehet káros. A sok-sok inger addiktív lehet a gyerek számára. Ha hozzászokik a nagyon színes, nagyon pörgős élményhez ovis korában, akkor a suliban még nehezebb lesz neki a tananyag, mert azt unalmasnak, vontatottnak érzi. A mai oktatás nincs felkészülve, nincs megtámogatva sem módszertanilag, sem eszköztárban megfelelően a képernyőkkel körülvett világban felcseperedő gyerekek oktatására. A gyerekek nagy részét nem kötik le az órán történtek, a pedagógusok javarésze a fegyelmezésen kívül nem tud más eszközt bevetni (egyrészt mert nem is ismer, másrészt mert annyira kötött a tanrend elmondásuk szerint).
2016. ápr. 3. 02:35
ezt tul korainak tartom .
96. Zsuzska1425 (válaszként erre: 73. - Hoxa)
2015. dec. 11. 18:28

Szerintem a minimaxon nem olyanok a mesék,amik károsak lennének.Inkább a cartoon network és társai,de azokat nem is szereti,esetleg egy tom&jerry,vagy csőrike erejéig

persze nem kell,h egyetértsünk mindenben

viszont a számítógéptől mi is távoltartjuk még

95. Zsuzska1425 (válaszként erre: 72. - Zebracsikó)
2015. dec. 11. 18:25
Nem rontott el semmit,teljesen jól mond és ért mindent.Lehet,hogy nem a legjobb dolog,de jobb,mint a internet függőség
94. trapiti (válaszként erre: 93. - Kilimcs)
2015. dec. 10. 11:31

Nagyrészt szerintem egyetértünk és hasonlóan is csináljuk. Nincs min vitatkoznunk :)


Azért ezeket a példákat hoztam, mert tipikusan olyan dologk, játékok stb. amik rengeteg gyereket kötnek hosszú időre a gép elé.


Sorozatot mi is nézünk néha, de soha nem aádsidőben, hanem letöltve, netről stb. hogy ne függjön a napirend a tv-műsortól, igaz inkább mi a férjemmel, a gyerekkel inkább egy-egy filmet. De pl. a Hogyan készült-et meg más ismeretterjesztő sorozatokat szeret.

Természetesen mi sem csak fb-ra használjuk a netet :)

Ő pl. rengeteg zongorás oktatóvideót, felvételt néz a youtube-on, mivel ő is zongorázik és sokat foglalkozik ezzel. Kottákat is vadászunk rendszeresen, sőt tv is a netről van hiszen messze vagyunk Mo-tól. Magyar nyelvű könyvekhez szinte csak elektronikus formáan jutunk stb. Ezekkel nyilván együtt él ő is, ismeri, használja, de felügyelettel és nem elvonulva hosszú időre.

Itt egyébként szinte minden tantárgyhoz nagyon komoly multimédiás tananyag tartozik, gyakran ezekből van a házi ill. gyakorlási lehetőség, szuperek, százszor könnyebben tanulnak belőle mintha egy sima munkafüzet elé ültetnék őket. Pl. a szorzótáblát szintén ilyen tananyagban elérhető dalokkal tanulták meg... és még sorolhatnám.


Én azt gondolom, hogy használni tudni kell, élni a lehetőségekkel tudni kell, de nem felügyelet nélkül. És minden korban megvan ennek a módja... másfél éves korban még nehezen tudom elképzelni milyen hasznos és jó dologra lehet használni úgy hogy a gyerek kezeli a technikát... mert pl. zenehallgatásra, meg mesekönyv letöltésre nyilván akkor is, csak azt biztosan nem a másfél éves csinálja a tableten :)

93. Kilimcs (válaszként erre: 92. - Trapiti)
2015. dec. 10. 10:59

az enyémek oda akartak menni :) A farm, stb meg nem érdeklik őket. A fiam pl a gépen is építeni szeret, pont amiért a legot meg a geomagot szereti.


sz s része stimmel, hogy csak együtt. Szóval nincs gép elvonulni. nekünk sincs:) sorozatot viszont mér néztünk, de pl rosszidőben, kidőlve, mondjuk az eurékát :) aztán megvitattuk mi van az életben belőle mi nincs, hol tart a tudomány... De nem tvadásban. Azon mindig gondolkodom, ki a fene bírja nézni a leadáskor a sorozatokat, az valami olyan időmilliomosság, ami nekünk nincs.


amúgy fura, hogy csak nagyon egyszerű játékokat mondasz, meg pk violetta sorozatot... A net, tv, szgép nem ennyi, hogy facebook, meg violette és farm.

mi együtt néztük pl naprendszer kialakulását, netről. Vagy onnan válogattunk össze visám karácsonyi zenéket youtubelistába, vagy facen szervezem javarészt a munkám... Az én ygerekem ezeket kötik a nethez, mert ezt átják. Ha valami érdekli őket, és hirtelen nem tudom a választ, akkor keressük meg könyvben, vagy neten, és tegyük össze az infókat...


szval a net egy hasznos dolog. de ennél többféle dologra jó. Egy hazsnálati "tárgy". olyan mint a tányér: nem az hibás ha valaki sokat eszik, csak attól mert tényér nélkül macerésabb enni.


Sz egész technika könnyebbé teszi az életet, és több időnk marad egy csomó mindenre így. csak nem mindegy melyik aspektusát használjuk.


amikor hivatkoznak rá, hogy amcsi technikai vezetők nem tartanak otthon a ygereknek gépet, csak azt felejtik el megemlíteni, hogy de tt a suliban viszont hazsnálato eszköz és ttermszetes. így nem kell otthon találkozzon vele. Itthon ez nem így van. asuliban nulla technika, még a számológépet is tiltják sok iskolában gimi végéig és csak közvetlen érettségi előtt engedik. Szóval itthon otthon tanulja meg a gyerek rendesen használni, vagy sehol.

92. trapiti (válaszként erre: 90. - Kilimcs)
2015. dec. 9. 21:58
AZ enyém amúgy nem is akart odamenni a gép elé másfél évesen... Őt pl. a nagymama rakta oda időnként 4 és 6 éves kora között amikor nála volt, de amikor a gyerek rájött hogy csak azért ültetik a gép elé mert addig nem kell vele foglalkozni, már nem is akarta annyira... ;)
91. trapiti (válaszként erre: 89. - Kilimcs)
2015. dec. 9. 21:56

Egy szóval nem mondtam, hogy én nem engedem a géphez vagy a tévé elé. Másfél-két évesen valóban nem engedtem, és ezt nem is bántam meg. Van gépe, itt az iskolához is szükséges, többször a leckét is a gépen csinálják. Van tévé, van közös filmnézés, vagy megbeszélve, normális korlátok között mesenézés is, de ésszel. Szerintem a másfél éves tabletezése nem tartozik az ésszerű dolgok közé... Van internet is, de nem a szobájába elvonulva, hanem itt kint a nappaliban ahol látom, hogy mit néz. Számítógépes játék nem nagyon van, mert a végeláthatatlan szimulációs játékokat (farm és társait) nem engedem a többi meg nem érdekli... egyébként ugyanazért nem engedem, mint ami miatt sorozatot sem nézünk: nem kell hogy az életünket ahhoz igazítsuk hogy kezdődik-e a Violetta vagy megérett-e a virtuális búza... de ez sem tiltás, hanem olyan dolog amit megbeszéltünk, pontosan tudja az okát és nemcsak neki nem lehet ilyenekhez igazodni, hanem mi sem tesszük, tehát a példa is megvan.

Az internethasználattal kapcsolatban szintén nem vagyok liberális, tanulni kell, és tanítani a gyerekeknek ennek is a kultúráját, de pl. kizárt hogy fb oldala legyen 16 éves kora előtt (arról nem is beszélve hogy itt pl. a szülőket felelősségre is vonják érte ha kiderül, és nem is nagyon vannak fent a gyerekek, még akkor sem ha mindegyiknél ott az iphone...)

2015. dec. 9. 20:57
hja, mielőtt valaki belemagyarázná, nem tableteztek másfél évesen, mert nem is volt tabletünk.. de a géphez odaengedtük őket :)
89. Kilimcs (válaszként erre: 88. - Trapiti)
2015. dec. 9. 20:52

én úgy gondolom, ahogy én tanultam a technikát annó teljesen természetesen az ok. Nem gondolom, hogy a gépen a spóra rosszabb mint a legó pl. Azt gondolom más. Ebből ezt tanulja, abból azt.

az meg másik, hogy álszent lenne, nem odaengedni a ygerekeink a géphez, mikor mi avval élünk. Ez olyan mintha nem kalapálhattam volna kicsinek, miközben nagyapám meg állandóan barkácsolt. Vagy nem szerelhettem volna kis áramköröket, mikor apám még otthon is szakmázott :)


a napi szinten órák, meg a napi szinten félóra közt pedig elég nagy különbség van.... nálunk simán van, hogy pár napig megy vmi, aztán utána két hetet a közelébe se mennek. Nincs tiltva pedig. egyszerűen megtanulták a helyén kezelni a dolgokat úgy a maguk természetsségével. Azt nehezebb pl megértetni velük, hogy most a nyúlós időbe nem megyünk ki görkorizni kétnaponta :) ebből is látszik, hogy nem a gép a gond, hanem ha nincs más. MErt most akkor én tiltsam majd el őket a görkoritól, mert lecke helyett ha tehetnék épp azt csinálnák?? :D


szerintem a technika is csak egy eszköz és egy szórakozás. Ha valami kizárólagos az gáz. Nem azért mert tv vagy gép, hanem mert csak egyféle.


Én múgy szeretem a tvt, pl a da vinchit. Többet tanulnak a természettudományos alapokból, hogy kipróbálják itthon amit tudnak kisérleteket, meg figyelnek, kérdeznek, mint egy év alatt a suliban a tábláról másolástól...

88. trapiti (válaszként erre: 85. - Kilimcs)
2015. dec. 9. 20:10

Amikor ovis volt, nem tehettem meg hogy ne dolgozzak, és a munkám olyan amit nem lehet otthon végezni, nemhogy részállásra nem volt esélyem, 300 órákat dolgoztam havonta. Emellett nagyon megtanulja az ember megbecsülni az együtt töltött időt és jól kihasználni. A nevelés hála Istennek nem látta kárát, de tény, hogy azt gondolom ahol napi szinten órákat tölt a gyerek a képernyők előtt, ott nem igazán érték az együtt töltött idő.

Ami viszont érdekes: 6 éves korától most épp második éve úgy alakult hogy nem dolgozom, iskolás, de egy sokkal szabadabb rendszerben, így rengeteg időnk lett együtt. A szokásaink ezen a téren viszont nem változtak, nem tölt amiatt többet tévével meg szgéppel mert így alakult...

2015. dec. 9. 19:25

Igen, nagyon nem mindegy, hogy mire mennyi idő jut.


Nálunk a suliból eleve nem tudunk fél öt előtt hazaérni. 7 körül meg már a fürdőszoba felé kell venni az irányt, mert alvás előtt szoktunk olvasni - mostmár felváltva - és beszélgetni arról, hogy hogyan telt a nap. Mármint én addigra nagyjából már képben vagyok, de a férjem jó, ha a lefekvés környékére beesik az ajtón. Úgyhogy nekik 8 előtt max. fél órájuk van, hogy beszélgessenek, meg reggel pár perc a rohanásban. Maradnak a hétvégék, már amikor mind itthon vagyunk.

2015. dec. 9. 18:34
szal nem mindegy elveszük e valamitől az időt, vagy csak ez is van sok dolgok mellett. Egy biztos, az egészségünk és az időnk a legnagyobb kincs.
2015. dec. 9. 18:31

én az együttélésben hiszek, meg a példamutatásban és a sok sok közös időben. Így az én gyerekeim pl 5 éves korukig csak minde másnap voltak oviban, én úgyis itthon dolgozom du, így délelőtt együtt tölthettük az időt. Apjuk váltottműszakos, így ő is sokat volt velük nagyon. A gépeket lepucoltuk, szóval nyeltünk egy magyot, és lemondtunk ideiglenesen pl a horrorjátékokról, stb.. Tv eleve csak egy van, abban az a szabály, csak együtt nézhetünk meg bármit elsőre, és átbeszéljük...


amit írtok, hogy egész nap ovi, meg semmi otthon töltött idő, meg este aztán egyből alvás... Úgy tényleg semmire sincs idő, és úgy persze hogy sok bármi ami a közösből veszi el.


mondjuk az eleve kegyetlen lehet, hogy reggel ébredéskor, meg este fektetéskor látni csak a gyereket hétköznap... úgy nevelni is szinte lehetetlen gondolom. Mert ahhoz is idő kell. ha nem minket lát, nem mi leszünk a példa.


szóval nem mindegy honnan nézzük... nálunk így is van hogy hetekig nem ülnek a gép elé, pedig szabad. mert építenek, mert jóidő van és megyünk inkább valamit sportolni, mert bunker van, mert főzés van, szóval ezer dologból csak egy a gép. De amikor plrossz idő van, és agymosott vagyok, engem nem zavar, hogy aznap páróra minecrftot tartottak, vagy spórát, és azon agyalnak. mert mindent ahhoz alakítunk, hogy legyen időnk sok dologra. (pl sulisok, de jönnek haza, mi osztjuk be az időnket, nem maradnak 4 ig)

84. nikletty (válaszként erre: 81. - Trapiti)
2015. dec. 9. 13:56

igen, így van, nap mint nap ezt érzem én is...

ovis a kislányom, és ha el kell menni boltba vagy intézni bármit is olyan 6óra van kb mire hazaérünk, és 7kor vacsi, 8körül, kicsivel utána irány az ágyikó... örülök ha heti 1-2nap van, hogy ovi után azonnal megyünk haza, s játszhat szabadon.

Nálunk úgy van hogy max 30percet nézhet mesét, neki valót, azok is egyenként 5-10perc hosszú általában, s talán három naponta. Tényleg ha akarunk mást is csinálni, kicsit kreatívkodni így ünnepekkor pl, nem is jut rá idő szerencsére.


S igen, én is gép előtt dolgozom egész nap... párom is honlapot szerkeszt... de néha már elgondolkozunk, hogy hogy lesz ha nagyobb lesz... suliban bizony néha adnak olyan házit, amihez kell direkt net, vagy a jegyeket ott lehet csak megnézni pl. Szóval úgy sem lehet elkerülni, nem is kell, csak nem akarom, hogy úgy mond függő legyen, legyen alternatívája játékra/kikapcsolódásra. S arra tanulja meg használni, amire tényleg jó, tanulásra, kommunikációra, értelmes dolog felfedezésére. S persze midenki belefut mindenbe, s itt jön megint a szülői példa, meg mihez tartás.

83. Chelsey (válaszként erre: 81. - Trapiti)
2015. dec. 9. 12:37

Nálunk kicsit másképpen van. Egyrészt a fiúk érdeklődési köre eltér, másrészt ugye a környezet is befolyásol. Megy a Star Wars őrület és a Minecraft ezerrel. Persze, ezeket is lehet jó irányba terelni, meg kell is, külöben tényleg elpazaroljuk azt a kevés időt is, amit itthon töltünk együtt hétközben.

Ténlyeg nem könnyű beosztani az időt. Nálunk van úgy, hogy direkt ráhagyom, hogy hadd csináljon, amihez kedve van - ésszerű határokon belül.

82. trapiti (válaszként erre: 79. - Chelsey)
2015. dec. 9. 12:18

:) Nálunk egy szint van és nem is túl nagy a lakás, de a hálókban csak CD lejátszó van. A lányom szeret zenét hallgatni elalváshoz vagy játék-rajzolás stb. közben, ő sokat használja. Tévéből egy is bőven elég.


A férjem szintén számítógép előtt dolgozik, mérnők, ő ugyanezeket mondja. Érdekes ez egyébként, legtöbbször éppen azok nem szabadítják rá a gyerekre a modern technikát akik maguk nagyon jól ismerik és magas szinten használják. Biztosan nem ok nélkül van ez így...

81. trapiti (válaszként erre: 78. - Chelsey)
2015. dec. 9. 12:13
És mennyi ilyen van... az emberek össze sem számolják, hogy mennyi időt tölt a gyerekük a különböző képernyők előtt... én azt tapasztaltam, hogy amint bölcsibe került, aztán végig az ovis évek alatt egész egyszerűen idő sem volt rá. Már ha egyéb tartalmas együttlétet is szerettem volna a gyerekemmel... 10 órát alvással töltött, a maradék 14 órából minimum 8-at oviban, további minimum egy óra elment utazásra. 2-3 órát lehet számolni a napi teendőkre, reggeli készülődés, evés, fürdés stb. Jóindulattal is marad 2-3 óra arra hogy játszon, meséljünk, beszélgessünk, együtt legyünk stb. Ebből még fél óra a tévé vagy a gép előtt is nagyon soknak tűnik. Most hogy iskolás, méginkább értékes az az idő amit játékkal, olvasással stb. tölthet, ő maga mondja, hogy inkább be se kapcsolja mert csak elmegy az ideje...
80. Chelsey (válaszként erre: 76. - Kilimcs)
2015. dec. 9. 11:50

A gyerekek bármennyire is értelmesek kicsi korukban, 9-10 éves korukig nem az értelmük, hanem az érzelmeik vezérlik őket (van akit később is).


Egyetértek veled, a példamutatás nagyon fontos. Ha a gyerek azt tapasztalja, hogy megkapja azt, amit a reklámok alapján kiválaszt, akkor az lesz a norma. Ezen nem lehet változtatni törés nélkül - ami nem jelenti azt, hogy nem kell törekedni a változtatásra - csak tudomásul kell venni, hogy időbe telik és nem lesz konfliktusmentes.

79. Chelsey (válaszként erre: 75. - Trapiti)
2015. dec. 9. 11:42
Nálunk az emeleten vannak a hálószobák, könyvön kívül oda nem megy fel semmi. Legszívesebben Faraday kalitkát tennék a hálókba, hogy a wifi hatása se érjen alvás közben, csak az nem olyan egyszerű - az áráról nem is beszélve. :-(
78. Chelsey (válaszként erre: 65. - Kilimcs)
2015. dec. 9. 11:39

Nem démonizálom a technikát, mindketten programozóként kezdtük a pályafutásunkat a párommal, tizenévesen tanultunk meg programozni. Egyszerűen azt állítom, hogy vannak negatív hatásai a képernyőzésnek. Abban igazad van, hogy az nem mindegy, hogy mennyit képernyőzik egy gyerek, mert minél többet, annál rosszabb.


Valóban nem tabletezik egész nap egy másfél éves, de ha folyamatában nézzük kis iskolás korig, akkor ez a 20-30 perces mesenézés akár több órás képernyőzéssé nőheti ki magát, szinte észrevétlenül. Ott a tv, a tablet, a telefonok, az xBox (ok, másfél évesen valószínűleg nem, de már láttam ovisokat xBox előtt).


Nyilván vannak előnyei is.


Abban is egyetértek veled, hogy ha már képernyőzik egy gyerek, akkor tudatosan alakítsa a szülő, de attól még vannak negatív hatásai.

77. trapiti (válaszként erre: 76. - Kilimcs)
2015. dec. 8. 21:49
Is-is... de nagyon nem mindegy milyen mennyiségben ömlik a gyerekre a reklám.
76. Kilimcs (válaszként erre: 75. - Trapiti)
2015. dec. 8. 21:19

a játékáruházakat böngész, visít érte stb... az nem a gép miatt van, hanem az értelmes beszélgetés hiánya...


reklámmal meg mindenhol találkozik a gyerek. suliban is, meg ha elmentek valahová... hamar megértik, hogy az csak reklám, attól nem kell megvenni. persze ehhez törődni kell velük, beszélgetni, példamutatni...

75. trapiti (válaszként erre: 73. - Hoxa)
2015. dec. 8. 19:34

Egyetértek. Szerintem az enyémnek később se lesz tv a szobájában, azt mondtam neki, akkor lesz amikor nekem is ;)


A Youtube-nak nemcsak az a veszélye, hogy erőszakos vagy villódzó meséket néz, hanem az is hogy miket talál még amiket sem másfél sem 8 sem 14 éves korban nem kellene látnia... egy-két kattintás és borzalmas dolgokig lehet eljutni egy-egy ártatlannak tűnő mesétől. Aki nem hiszi, próbálja ki miket ajánl a youtbe. Ezen a téren én nagyon szigorú vagyok, van youtube, de csak velem vagy az apjával. Ezt pontosan tudja ő is, ha nem tartja be, nincs tablet sem.

A Minimaxot és műs gyerekcsatornákat pedig a reklámok miatt sem szeretem. Igaz nálunk ott van elrettentő példaként az unokatesó, aki pár hónapos kora óta szinte korlátozás nélkül nézi a mesecsatornákat. Most 9 múlt, ott tartanak, hogy saját maga böngészi a játék webáruházakat és állandóan áll a bál otthon a reklámozott ócskaságokért. Az enyém gyakorlatilag nem lát reklámot, semmi ilyen problémánk nincs vele. Így is vannak vágyai amik vagy teljesülnek, vagy nem, de nincs állandóan az az érzése a reklámok miatt, hogy neki nem jut elég játék vagy bármi... egyébként a gyerekkel van a legjobban kiszúrva...


És még valami: nem tudom ki hogy van ezzel, de én még a 8 éves kezébe se szívesen adom a saját telefont, tabletet, mert nem két fillér és nem pótolható korlátlan számban... nekem nem hiányozna hogy a másfél éves folyassa a nyálát egy ilyen eszközre amit optimális esetben szeretnék rendeltetésszerűen használni...

74. csikil4ny (válaszként erre: 68. - Zsuzska1425)
2015. dec. 8. 17:01
Akkor is hat az agyra, ha csak a háttérben működik. Ezért van annyi hiperaktívnak titulált gyerek. Lennebb leírtam, hogy a 3,5 évesem hogyan viselkedik 10 perc mesenézés után, míg ha olvasunk neki a képzeletét fejlesztjük. Nem kell hiperszuper kacsalábonforgó játék sem, minél egyszerűbb annál jobb! Az, hogy tv, táblagép elé ültetjük csak a szülőnek jó, ideig-óráig.....
73. Hoxa
2015. dec. 8. 16:55

Én sosem tennék tévét a gyerekszobába, legalábbis 14-15 éves korukig biztosan nem lesz az enyémeknek. Másfél évest sem tableteztetnék, mert remek fogható, gyurható, tekerhető tárgyak, játékok vannak a világban, a tabletet nem sorolom ide. Én informatikus vagyok, de a gyerekem nem számítógépezik. Tudatosan alakítom így. Mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja.

Ha egy másfél éves minden nap tabletezik, nehéz nem ítélkezni.


Sajnos manapság már a mesék zöme is merő erőszak és idiótaság, még háttérzajnak is káros, nem hogy válogatás nélkül, akár a minimaxról, pláne a YouTuberól.

72. zebracsikó (válaszként erre: 68. - Zsuzska1425)
2015. dec. 7. 23:08
Alapzajnak a legrosszabb. Rontja a beszédészlelést, beszédmegértést az állandó zsongás.
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook