Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Az iratmegőrzésre, tárolásra és selejtezésre milyen törvény vonatkozik? fórum

Az iratmegőrzésre, tárolásra és selejtezésre milyen törvény vonatkozik? (tudásbázis)

15. evamaria0803 (válaszként erre: 14. - Ficánka5)
2013. aug. 29. 19:13
Bocsi, két malomban őröltünk. Az utolsó nyenyi leadása utáni kereseti adatokról állít ki a munkaügyis egy papírt. Neked van igazad egyebekben.
2013. aug. 29. 19:03
A szolgálati időre vonatkozó papírt nem a cég alkalmazottja állítja ki, egész szakmai életemben ezt csináltam. De tudod mit?! Legyen neked igazad...
13. evamaria0803 (válaszként erre: 12. - Ficánka5)
2013. aug. 29. 18:58
Azt a bizonyos papírt a cég alkalmazottja tölti ki, amivel a végén besétál az ember lánya a nyugdíjintézetbe és leadja. Ettől függetlenül nyilván van tartva a nyufig-nál is minden, mégis ha valami vita van, a dolgozónak magának kell utána járnia. Hála Istennek összesen két munkahelyem volt a negyvenegynéhány év alatt, így túl sokat nem kellett járkálnom, de akinek bizony megszűnt a munkahelye, ott problémák vannak, hiába van az évenként leadott nyenyi, és társai.
12. Ficánka5 (válaszként erre: 8. - Evamaria0803)
2013. aug. 29. 18:47

Azt a bizonyos papírt nem a cég munkatársa állítja ki. Minden foglalkoztatott biztosítási idejét, jövedelmét, levont járulékait a NYUFIG gyüjti az évenként beadott kötelező adatszolgáltatás alapján.


Ennek ellenére a bér és munkaügyi bizonylatokat 50 évig kell őrizni, ezt követően, vagy esetleges felszámoláskor, végelszámoláskor pedig levéltárnak kell kísérőjegyzékkel átadni.

11. 97f33311ff (válaszként erre: 9. - Ficánka5)
2013. aug. 29. 18:42
pont ezeket a szabályokat keresem, azt tudom, hogy nagyon szigorúak, de hol vannak leírva?
10. 97f33311ff (válaszként erre: 8. - Evamaria0803)
2013. aug. 29. 18:41
a nyugdíjas részes dolgot tudom, de mondjuk pl. egy munkabérjegyzéket meddig kell tárolni?
2013. aug. 29. 18:40

Azt kell a legtovább, talán 50 év, de akkor sem selejtezheted, hanem jegyzőkönyv kíséretében levéltárnak kell átadni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kel a teljes listát, hogy kinek az iratait, milyen időszakról adtad át.


Régebben az utolsó munkahelyemen csináltunk ilyet, emlékezetes munka volt. Gondolom ez most sincs másképp, hiszen aki nyugdíjba megy, ha a NYUFIGnál nincs meg a szerinte ledolgozott ideje jelentve, csak így tudják visszakeresni.


Összegezve: a bér és munkaügyi bizonylatok tárolása, megőrzése, irattározása van a legszigorúbban szabályozva

2013. aug. 29. 18:36
Minden cég saját maga szabályozza, de főként ezek az iratok azok, amelyeket bizony igen hosszú ideig meg kell őrizni (úgy tudom, akár 50 évig). Gondolj bele, valaki megéri a nyugdíjkorhatárt, elmenne nyugdíjba, a cégnél egymást váltják a munkatársak, ki tudná megfelelően kiállítani azt a bizonyos papírt, amire szükség van. Sajnos, hiába a digitalizált világ, még mindig a papíralapú dolgok fontosabbak.
2013. aug. 29. 18:30
tulajdonképp arra vagyok kiváncsi, hogy munkaügyi, meg bérosztályos iratot mennyi ideig kell tárolni, mikor lehet mesemmisíteni
2013. aug. 29. 18:29
Itt mindenre megkapod a választ. Pl. azt is, hogy bér és munkaügyi papírokat soha... [link]
2013. aug. 29. 18:28
köszönöm :)
2013. aug. 29. 18:25
2013. aug. 29. 18:22

Van ilyen, a selejtezés szabálya vagy törvénye vagy mi vonatkozik erre "is". Fősulin tanultam erről, amikor az iktatást is tanultunk.


Nem olvastam végig az oldalt, de talán ezt nézd meg:

[link]

2013. aug. 29. 18:15
Sziasztok! Valaki tud segíteni abban, hogy milyen szabály vonatkozik iratmegőrzésre, kezelésre, tárolásra, selejtezésre? Meddig kell megőrizni egy hivatalos iratot pl. munkaügyi területen, vagy egy bérosztályon, a megsemmisítésének mi a módja? Melyik törvény rendelkezik erről?
2013. aug. 29. 18:15
Iratmegőrzés, tárolás, selejtezés- Milyen törvény vonatkozik rá?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook