Alsós tanár/iskola probléma! Ti mit tennétek ebben a helyzetben? (beszélgetés)
Ok, csak ez elég kevés :) Maximálisan feltöltötte az osztályt gyerekkel? Nyilván a beiratkozásoknak is vége már, ezért tudnia kell hány fővel indul az osztály. Ha ez az ok, akkor utána lehet járni a jegyzőnél, hogy hogyan lehet létszámot emeltetni, mert ha már beíratták a pl. max 28 gyereket, akkor nem mondhatja az igazgatónő Pistike anyukájának, hogy bocs de mégse veszem fel a gyereket.
Illetve az nem tiszta még nekem, hogy miért ragaszkodsz a másik osztályhoz? Nálunk pl. az A iskolaotthon, a B napközi, így elég nagy különbség van. Nálatok is ez a helyzet?
továbbra is szívesen venném, ha leírnád a szakvéleményt, legalább az összegzést és a diagnózist, fejlesztési javaslatot.
És még mindig azt érzem, valami mozaikdarab hiányzik a sztoriból. Egyszer sem válaszoltál arra, hogy hogyan olvas, ír, számol a kislányod, valójában miért akarják osztályismétlésre javasolni
Ja az informaciohiany es a felrevezetes a tanar reszerol.
Nem ertem magam hibasnak!Én mar a bolcsibe oviba is kialltam a gyerekemert es itt is mindent megtettem!
De egy ilyen iskolaval ahol raadasul kezdo vagyok a dolgokban nagyon nehez volt mit tennem.
Igy is lesz!Mindent megteszek h abba az osztalyba keruljon!
Koszi mindenkinek a segiteni probalt!
A végét már lazábban olvastam...
Ezzel együtt rá kéne venni a két intézményt, hogy beszéljen egymással, vagy a családsegítőt mint közvetítőt igénybe venni erre.. Hogy a legjobb helye legyen a gyereknek.
Vagy tényleg másik suli.
De ennek is könnyen utána lehet nézni akát a Nevtanban, akár az iskola postakönyvében.
Nekem egyedül az a fura, hogy a szülő nem vitte be/adta oda/ postázta/ juttatta be a suliba a szakvéleményt akkor, amikor már látható volt, hogy nem mozdul az ügy.
Valamilyen mozaikdarab még hiányzik a sztoriból.
Végig olvastam :)
Úgy gondolom, hogy ami történt megtörtént, illetve te is azt írod, hogy elfogadtátok az évismétlést, már csak azon megy a vita, hogy melyik osztályba tegyék a gyereked. Nyilván megbeszéltétek azóta ezt a nevtanos dolgot, minden szakvélemény..stb a helyére került. (bár azt akkor sem értem, hogy a nevtan hogy nem küldött hivatalosan az iskolának, mikor kötelességük-az én gyerekem is nevtanos és az iskola előbb kapja meg a szakvéleményt, mint én..)
Na mindegy is, ezzel már nincs mit tenni.
Az osztály létszáma maximálisan fel van töltve? Az osztályfőnök miatt szeretnéd másik osztályba?
Azt hiszem a jegyző dönthet a létszámok növeléséről,esetleg őt kellene megkérdezni, ha ez a gond. Vagy van más indoka az igazgatónőnek?
A papír eddig is az iskolánál volt, a NevTan automatikusan megküldi nekik.
A tanító mit mondott? Ő sosem látta?
Valamit félreértettem??
Most mégis jár a gyermeked fejlesztésre? Heti 2x?
Zebracsikó meg Lagúna már leírták a tutikat..
A rendszert meg kell tanulni sajna, ez senkinek sem könnyű.
Az iskola magától nem fejleszthet, meg még üzenőbe való beírásra sem. Az ugyanis, hogy a gyereked fejlesztést kap, az pénzbe kerül, fejlesztő államiban meg kevés van. Tehát egyrészt:
- az iskolának igazolást kell kapnia arról, hogy tényleg jár a fejlesztés - ez hivatalos papír, és nem bejegyzés a szülőtől
- másrészt ugye azt is tudni kell, hogy milyen fejlesztés. Nálunk ez egy szakvéleményben másfél oldal, hogy mit is kell a gyerekkel csinálni..
Azt nagyon jól tudjuk, hogy az iskolák nem kapkodják el a dolgot.
Viszont nyilván sajnos abban igazuk van a többieknek is, hogy ha nem indult el, akkor szeptember végén már be kellett volna menjél az iskolába, erre sajna nincs mentség, de nézzünk előre..
Nem balhézni kell ilyenkor sem, hanem hivatalos papírt lobogtatni arról, (a nevtanban kapott papírt), hogy igenis jár a fejlesztés a gyereknek. Amit a sulinak megküldenek, arról kell lenni nálad is egy másolatnak, úgy nem engednek ki szülőt, hogy ne legyen egy papíron rajta, hogy mit láttak a gyereken.
Tehát vagy a nevtan levele keveredett el vagy a postán, vagy a suliban. De ha így van, akkor kell egy másik papír, tehát vagy a sajátod, vagy ha nincs meg, akkor a nevtanból kell kérni...
Sajnálom, hogy már elmérgesedett a viszony a sulival. De nyugi, mert megfelelő papírral, és tárgyilagos modorral még talán lehet továbblépni. A nevtanban azt is le lehetne íratni, hogy melyik osztályt javasolják.
A családsegítők ilyenkor szoktak tudni segíteni, mert ők ráveszik néha az egyes intézményeket, hogy beszéljenek már egymással...
Ha meg a papír ellenére sincs fejlesztés, akkor lehet perelni, jogsegélyt kérni. Sajnos sokszor futunk bele mi problémás gyerekek szülei ebbe, és mindannyiunknak meg kellett ezt tanulni, hogy magától itt semmi sem megy.
Ezzel együtt az otthoni fejlesztést én sem ajánlom, csak akkor, ha a módszerek, a feladatok előre szakemberrel le lettek egyeztetve..
Én személyesen kértem annak idején fejlesztő tanárt a fiam mellé. Beszéltem a távol lakó fejlesztő pedagógussal telefonon, aki azt mondta, ő megy, ha kérik, de hivatalosan az iskolának (igazgatónak) kell kérnie.
Ezt elmondtam az osztályfőnöknek személyesen. Akkor még nem volt internet, elég nehéz volt sok mindent kideríteni.
Nevtanba rendszeresen jártam a gyerekkel, ott foglalkozott vele szakpedagógus, de ő is javasolta az iskolai foglalkozást emellett.
Annyi sült ki ebből, hogy nem hívtak senkit, viszont "gyakorlásként" annyi házi feladatot kapott, hogy ott ültem mellette, és mindketten sírtunk. Nem volt ideje játszani sem, elsős-másodikosként.
Megoldás nem született, még a felső tagozatnak választott Waldorf-iskolában sem. Halmozott disz-esként végül középiskolát végzett a fiam Budapesten, érettségi nélkül. Szőnyegszövő szakmája van, ez éppen csak a végzettségnél számít valamit, ha érettségi nélkül megy munkát keresni...
Ez régebben volt ugyan, de a szemközt lakó asszonyka hasonló csatákat vív iskolaigazgató, nevtan, szakrendelések között, a gyereke érdekében - aki rendes kissrác, és nem is buta. Csak érzékeny és lobbanékony.
Nem olvastam végig a fórumot úgy írok.
Szerintem nagyon későn kezdtél el ezzel foglalkozni.
A nevtan elvileg megküldi az iskolának is a szakvéleményt, ezt megkérdezted az igazgatónőtől, vagy nevtantól? Ha megkapják a hivatalos szakvéleményt, utána kötelező nekik fejlesztést biztosítani, ez miért nem történt meg?
Igazából nehéz ügy, mert eltelt a tanév és a beiratkozásnak is vége, gondolom feltöltötték az osztálylétszámot, ezért nem tudja átrakni a gyereket az A-ba, az ellen meg nem tudsz mit tenni, mert a létszámot nem az iskola határozza meg.
Hu most dolgozok nemtudom a szerzot!
Fejleszto ajanlotta!
Nem megterhelo!minden masnap 10-15perc!
Szavakat mondatokat kell mondanom neki es ő visszamondja.
További ajánlott fórumok:
- Miért a magas és vékony férfiak vannak a leghátrányosabb helyzetben párkeresés terén?
- Mi lesz azokkal a fiatalokkal, akik a jelenlegi gazdasági helyzetben nem tudnak saját lakáshoz jutni?
- Azthiszem a gyerekem skizofrén! Van valaki hasonló helyzetben?
- Az első babánkat várom és közben a férjemnek viszonya van. Mit tegyek? Volt/van valaki ilyen helyzetben?
- Mit tegyek az alábbi helyzetben? El vagyok keseredve nagyon, mert úgy érzem, nem tudok már megbízni állítólag istenhívő emberekben...
- Ki érti ezt? Egy rendkívüli helyzetben segítségeteket kérem