Akinek a gyereke logopédiai tagozaton kisiskolás (beszélgetés)
Szia. Ne haragudj keveset járok a hoxán és halogattam hogy írjak:)
Merre laktok hová jár a gyerek suliba? Van a környéken olyan iskola olyan osztály ahová felvehetik az alapító okirat szerint és fejlesztenék is?
Nekem 12 éves lesz a fiam,negyediket végzi idén,a harmadik iskolájában. Megkésett beszédfejlődésűként ő nagyon nehezen és késve kapott fejlesztést erről régen nagyon nagyon sokat írtam fénykoromban amikor mindig itt lógtam :) Jó képességei miatt nagyon ajánlották az integrált oktatást így az ujonnan indult "jobbik iskola" első osztályába irattam a városomban úgy hogy a fenntartónak a szándéknyilatkozat beadása előtt bemutattam a gyerekem papirjait elmondtam a gondjainkat és megkérdeztem így felveszik e fejlesztik e. Tanév közben kiderült hogy valószinüleg diszes és nem marasztaltak bennünket a suliban finoman fogalmazva így tanév végén új iskolát kellett keresnünk. Amit szünidőben gyorsan megtaláltunk az egy bő 25kmre lévő másik város vacak tömegközlekedéssel.Szeptemberben ide kezdett járni a kisfiam első osztályt kezdve mert az új suli öt éves alsó tagozatos rendszerre épült így a normál sulis első évet elfogadták előkészítő évnek. Itt csak alsó tagozat működött igy ötödiktől máshová kellett volna mennünk. Az első másodikos tanárokat imádtuk,a gyerkőc főleg a harmadikos tanárnéni semleges volt azt hiszem mindkettőnknek. Több dolog közrejátszott leginkább a vacak közlekedés abban hogy új iskolát kerestünk ahol a harmadik osztály második félévét kezdte. Az első speciális iskolánk egy értelmi fogyatékosok iskolájának logopédiai tagozata volt amit kizárólag ép értelmüeknek inditottak az új sulink pedig egy EGYMI hallássérülteknek....itt indultak párhuzamos osztályok hallóknak logopédiai osztályként....az előző sulinkban nagyon jó képességei dacára elég vegyesek voltak a gyerkőcöm jegyei és az általad leirtak lehettek ott pl....nem vettem észre hogy igazán kapna kedvezményeket már harmadikban :( pl énekből mert nehezen tudott tititázni kettest kapott totál kettesre zárták az új suliban el voltak ezen hülve mondván annak adnak kettest aki nem figyel nem működik közre de annak aki becsülettel csinálja csak valami nehéz neki segitenek és nem rontják le ennyire....így a többi tárgyból is.....tartottam tőle hogy le van maradva a többiektől de kiderült előrébb jár stabil a tudása szuperek az alapjai amit nem csodálok az első két éves tanárnénik maguk voltak a csoda....szóval az első logopédiai osztályban az lehetett ami nálatok kb....itt szépen lassan mindent figyelembe vesznek szinte egyesével segitik a gyerekeket egyénileg pedig itt 14en vannak azaz aránylag sokan....
Ez si 25kmre van tőlünk de jó közlekedéssel és ide magabiztosan ingázik,meg lehet szokni....itt fog maradni nyolcadikig,imádja,kitünő tanuló versenyekre viszik szerepeltetik stb...imádom.....kérdezz nyugodtan:)
váltsatok iskolát, minél hamarabb
mivel SNI-s (gondolom), ezért a heti 2 vagy 3 óra ellátást sima iskolában, utazó tanrral is meg kell kapja
(persze ez vidéken elég döcögősen megy, nem tudom, hol laktok)
A nagyobb gyerekemnél kb ugyanekkor jelentkeztek diszes jelek, a NevTanban meg is állapították a tanulási nehézséget, amire előírták iskolán belül a heti két óra külön fejlesztést, amit azóta is kap, és elmondhatom,h az átlaga most felsőben is 4,5 körüli, hármasa nincs és nem is volt. Pedig ez egy normál iskola, normál tagozat, de a pedagógus hozzáállása dícsérő, bíztató, "megy ez neked"-típusú. Szegény kicsi, aki egy logopédiai tagozaton százszorosan kellene hogy kapja ezt a biztatást, ő meg csak azzal szembesül, hogy bebizonyítják neki, hogy mennyire nem tudja. Úgy érzem, most kapja meg azt a hitet, hogy "nem vagyok rá képes".
Mit tehetnék? Vigyem másik iskolába?
Aki benne van ebben és ismeri a logopédia tagozatok működését, kérem, írjon! Leírom a problémámat. Az én kisebbikem is egy ilyen intézménybe jár(8 é, másodikos), és sajnos azt kell mondjam, h nekünk nagy csalódás ez az iskola.Mivel Ő megkésett beszédfejlődésűként indult anno, és az óvodában is több évig kapott logopédiai ellátást, tehát innen nagyjából egyenesnek nevezhető út vezetett a a logopédiai iskolába.Aminek én örültem is, hisz kis létszámú osztály, fejlesztések, nagyobb odafigyelés a gyerekekre. Mostanra sajnos elég keserű tapasztalatokkal gazdagodtunk.
(Nagyobb gyermekem kapcsán vannak tapasztalataim arról is, h egy szintén tanulási nehézségekkel küzdő gyermek egy normál iskolában, heti két alkalom külön fejlesztéssel hogyan fejlődött, és egyáltalán hogy élte meg az egész iskolába járást, összevetve most a kicsivel.)
Tehát engem leginkább az érdekelne, h hogyan értékelik a gyerekeket egy ilyen iskolában, konkrétan dolgozatok írására gondolok?
Az általatok ismert iskolá(k)ban pl. a tanító nénik mennyire szigorú százalékhatárokkal dolgoznak, egyáltalán használnak-e ilyesmit az értékelésnél, ill. mennyire "jóindulatúak" vagy épp drákóiak egy dolgozat javításánál, értékelésénél? Az én szomorú tapasztalatom az, h itt drákói szigorral kezelik a kérdést, nem érzem a jóindulatot, és az én amúgy zárkózott, túlérzékeny, amúgy is önbizalomhiányos gyerekem, második osztály első félévében már ketteseket is kapott, csupa biztatásból. Ráadásul úgy, h én igazságtalannak éreztem azt a pontozási rendszert, amit alkalmazott a tanár, minimális jóindulatot nem tükrözött a hozzáállása, és ami a borzasztó, a gyerekem tudását sem tükrözi ez a jegy. Írom tovább.
További ajánlott fórumok:
- Agresszív fiú kisiskolások - verik a kislányokat
- Van aki most kezdte a felnőtt tagozaton az érettségit?
- Tudja valaki, hogy van-e nem nappali tagozaton főiskolai oktatás, ami államilag támogatott?
- Akiknek bal kezes kisiskolás gyermekei vannak.
- Kiskorú veszélyeztetése - avagy bringázó kisiskolások
- Hogyan működik az Eszterházy Károly Főiskolán (Eger) a nappali tagozaton az órák felvétele?