Útlevéligényléshez a lejárt régit nem kell vinni, ugye? Mert nem is találom sehol (tudásbázis)
"
Útlevél-ügyintézés
2009. június 28-ától ujjnyomatot is tartalmazó útlevél kerül kiállításra Magyarországon.
Az ujjnyomat adása kötelező, e kötelezettség alól kizárólag a jogszabályban meghatározott alábbi esetekben van kivétel:
ha a kérelmező a kérelem benyújtásakor 12. életévét még nem töltötte be,
ha a kérelmező ujjnyomat adására állandó jelleggel fizikailag képtelen;
ha a kérelmező a kérelem beadásakor az ujjnyomat adására átmenetileg fizikailag képtelen;
azon személyek esetében, akik az útlevél iránti kérelem előterjesztésekor történő személyes megjelenését – a kezelőorvos által kiállított igazolás szerint – egészségi állapotuk nem teszi lehetővé.
Az ujjnyomat adásának kötelezettségéből eredően az útlevél iránti kérelem benyújtásakor személyesen kell megjelenni, kivéve a 12 éven aluli kérelmezőket.
Azon személyek részére, akik az ujjnyomat adására átmenetileg fizikailag képtelenek, valamint azoknak, akik egészségi állapotuk miatt nem képesek az útlevél iránti kérelem előterjesztésekor személyesen megjelenni – függetlenül attól, hogy a kérelmező kiskorú vagy nagykorú –, egyévi érvényességgel állítható ki az útlevél.
Meghatalmazott útján is előterjeszthető a kérelem, ha a személyes megjelenést a kérelmező egészségi állapota – a kezelőorvos által kiállított igazolás szerint – nem teszi lehetővé. Ebben az esetben a postán kapható útiokmány-igénylő lapot kell kitölteni és 2 darab egyforma, 1 évnél nem régebbi szabvány igazolványképet kell csatolni.
A kérelmező arcképmása, aláírása, valamint ujjnyomata a kérelem benyújtásakor kerül felvételezésre.
A Központi Hivatal az útlevelet 30 napon belül készíti el és postázza a kérelmező által megjelölt címre vagy okmányirodába, az eljárási idő azonban nem tartalmazza a kész okmány kézbesítésének idejét.
Magánútlevél iránti kérelem benyújtása nagykorú kérelmező esetén:
A kérelem benyújtásakor az alábbi iratok bemutatása, illetve csatolása szükséges:
érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély);
személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány – ha azzal a kérelmező rendelkezik;
születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat – ha érvényes személyazonosításra alkalmas okmánnyal a kérelmező nem rendelkezik, vagy ha a személyiadat- és lakcímnyilvántartás adatai nem egyeznek a bemutatott okmány vagy okirat adataival;
magyar állampolgárságot igazoló okirat – külföldön élő kérelmező esetében, ha érvényes állampolgárság igazolására alkalmas okmánnyal (személyazonosító igazolvány, útlevél) a kérelmező nem rendelkezik, kivéve ha adatait a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartása külföldön élő magyar állampolgárként tartalmazza;
előző, le nem járt érvényességi idejű útlevél;
ha az előző, le nem járt érvényességi idejű útlevél elveszett, eltulajdonították vagy megsemmisült, az erről szóló nyilatkozatot,
az eljárási illeték befizetését igazoló feladóvevény."
További ajánlott fórumok:
- Csukd be a szemed és irjál le három betűt találomra.:)
- Nem találom a közös hangot 3 éve kislányommal
- N5800 telefonomon szoftverfrissítés után nem találom a WIFI lehetőségét. Tud valaki segíteni?
- Lejárt a jogsim pár hónapja.. Most akartam megújíttatni, de nem találom sehol. Mi ilyenkor a teendő?
- Nem találom a régi lejárt útlevelet. Újat szeretnék igényelni. Mire számíthatok?
- Ha elveszett a jogsim, de már folyamatban van az új (lejárt volna), és nem kell a régit hozzá bevinni, postázzák anélkül is?