Nehéz a tanárok dolga? (beszélgetés)
Minden szavaddal egyetértek!
Több, mint 10 éve tanítok, és tapasztalatból mondom, hogy elég 1 olyan gyerek az osztályban, akiről te is írsz....sajnos...:(
1, Szegregációval azt oldanák meg, hogy az a gyermek, akivel nincs probléma, nyugodtan tudna tanulni és haladni. Valamint: nem félne, hogy x. y. megveri, leköpi, megrúgja, fenyegeti...Persze, hogy összetett probléma, de legalább egy részét kellene megoldani (kezdetnek), mert az is több, mint a semmi. Miért kell ezt a normális gyereknek eltűrnie???
2, Igen, de sokan ezt a tanártól várják el, hogy majd megneveli a gyerekét az iskolában.
3, De ha otthon elő sem veszi a könyvet? Ha órán nem akar írni? Miért kellene ezt az időt azoktól elvenni, akik akarnak tanulni, azzal, hogy rá várok, rá szólok, stb...Ezzel a többi gyereknek okoznak hátrányt. Nem tanulhatok helyettük! Megmondom, hogy melyik fogalom lesz a dolgozatban, elmagyarázom, mit jelent, felolvassuk, visszakérdezem és a dolgozaban nem tudja, mert NEM TANUL, mert nem érdekli. Gyerek még, nem tudja felmérni, hogy fontos lenne a tanulás a későbbi pályája miatt, ezt a szülőnek kellene megalapozni a gyerekénél!
4, Az, hogy nem veri meg a nála gyengébbet, nem okoz neki sérülést, nem pisil be a másik gyerek a félelemtől és nem jön oda hozzám sírva! És most nem is írtam a többi szülő JOGOS felháborodásától.
5, Ha valamelyik tanulóval probkléma van, 90% hogy kisebbségi. Nem előítélet, ez TÉNY. Vannak köztük rendesek, akikkel nincs gond, de amit előbb írtam, saját- és a kollégáim tapasztalata is.
6, Olvasd el az előbbi válaszomat.
Tanárnak tanulsz, majd amikor nem a gyakorlóiskolában leszel, akkor majd megtapasztalod a valóságot. Mert a gyakorlóiskolában tanítani álom volt! Vagy gyere el hozzánk és szedd szét a verekedő, köpködő, anyázó gyerekeket és magyarázd el nekik, hogy ezt nem szabad ám.
:D
A nemes eszmék mellett neki a 85 %-os veszteség csak járulékos :)
"De az mire és milyen megoldás, ha a verekedőseket elkülönítjük, és hagyjuk, hogy folytassák a verekedést, immár egymás között?"
Pl. arra, hogy akit eddig vertek ezek a gyerekek, annak nem kell félnie többé az iskolában. Vagy ez nem számít?
Az ilyen tanári hozzáállás miatt kellett nem egyszer közbelépnem a gyerekeim érdekében. Nem érdekelt az agresszor lelkivilága, a lányom biztonsága fontosabb volt.
"Annyit érnének el vele, hogy a nem magatartászavaros gyerekek nyugodtan tudnának tanulni. Na bumm!!!"
Haneked ez mellékes keress másik pályát, pl. menj gyógypedagógusnak. Nem ez lenne az oktatás egyik célja? Vagy az átlag gyerek érdeke mellékes?
Nem tanárként dolgozok, viszont annak tanulok, így eléggé belelátok abba, hogy milyen ma az oktatás állapota és milyen rendszerszintű problémák blokkolják ezt a jelenleg barbár módon államosított, szétvert, meggyalázott köz- és felsőoktatás fenntartását is. :)
1.) Azért írtam azt, hogy a szegregációval nem oldanak meg semmit, mert azzal csak rész-probléma lenne kezelve. Abban viszont igazat adok neked, hogy ami most integráció néven zajlik, az mindennek nevezhető, csak integrált oktatásnak nem. Visszatérve azonban a szegregáció kérdésére a közoktatás problémájának egészére az nem nyújt megoldást, sőt... Annyit érnének el vele, hogy a nem magatartászavaros gyerekek nyugodtan tudnának tanulni. Na bumm!!! De a magyar közoktatási rendszernek nem ez a legnagyobb problémája, ennél sokkal súlyosabb, mélyebb, reménytelenebb tényezők blokkolják a hatékony oktatást, minthogy van 3-4 gyerek az osztályban, aki zavarja és hátráltatja a többit... Nem ez a probléma eredője. A rosszul működő integráció ugyanis csak a jéghegy csúcsa, mert hiába emeljük ki a "rossz/beteg" gyerekeket az "egészséges/normális" gyerekek közül, ha nincs pénz krétára, fűtésre, tornateremre, normális tankönyvekre, pedagógusok tisztességes bérrendezésére, iskolafejlesztésre, tanagyag fejlesztésre... stb.
Akik a szegregált oktatást támogatják, azok egy álproblémát támogatnak, és azoknak a politikusoknak/oktatási szakértőknek a bugyuta, szakbarbár véleményét osztják, akiknek az áll érdekükben, hogy minél kevesebb pénzt kelljen belerakni az oktatásban, arra hivatkozva, hogy az oktatás fő problémája az integráció... Könyörgöm, megint legyen az, mint az átkosban?! Hogy van az A osztály, ahova a gazdag és értelmiségiek gyerekei járnak, a B-be a munkásosztály gyerekei, a C-be meg a roma gyerekek? Újra ezt akarjuk? Ez mennyire adaptív és hatékony kezelése az magyar közoktatás valódi problémájára nézve? Semennyire sem, mert nem az integráció a probléma, hanem az, hogy csóró az iskola, csóró a pedagógus, és a csóró az állam és az önkormányzat, és az oktatásra szánt évről-évre minimalizált pénzt, ami minden magyar állampolgárnak megjárna, azt nem fejlesztésre költik, hanem mindenféle kamu projektekre, na meg zsebre van rakva... Így persze arra sincs pénz, hogy az integráció jól működjön...
2.) Hol írtam azt, hogy egyedül a tanárnak kellene foglalkoznia ezzel az óra közepén? Nem véletlen írtam azt, hogy a rossz magyar oktatás és az erőszak megjelenése az oktatásban, az nem egyéni kérdés, hanem pedagógia-TÁRSADALMI-SZOCIÁLIS. Így egyben...
3.) Nem tudom, hogy te hogy vagy ezzel, de én már azt is sértőnek tartom, amikor egy tantárgyat nívóscsoportokban oktatnak "fejlettségi szinthez alkalmazkodó tehetséggondozás" címen . Mert, mondjuk, aki a 3-as csoportba kerül, ne adj Isten a 2-be, az pontosan tudja, hogy az ezen az elven működtetett elbírálás alapján ő kevesebbet ér, mint az, aki az 5-ös csoportba kerül... Azzal, hogy külön osztályba rakjuk őket, azzal a kedvezményezettek gőgös módon lesöprik magukról a problémát, mintha bűn lenne arról tudomást venni és társadalmi problémakezelést kínálni... Bár a megtanulandó tananyag baromi sok még egy jó tanuló számára is, mégsem ez okozza a rossz tanulók számára a sikertelenséget, hanem a nem megfelelő, már rég elavult oktatási módszer. Hiába csökkentjük le a tananyagot a problémás gyerekeknek, ha nem tudjuk megtanítani tanárként nekik, mert már 20 éve nem vettem részt továbbképzésen, mert nincs rá pénze az iskolának és fogalmam sincs arról, hogy milyen módszerek a leghatékonyabbak... Így persze, hogy kudarc lesz az integráció, és ilyenkor kezdenek el téves módon úgy gondolkodni az emberek/szülők, mint ahogy te is, hogy külön osztályban kellene foglalkozni velük. Egy csudát...
4.) Nyilván nem szeretném, hogy a gyerekemet üssék-verjék, sőt azt sem szerettem, ha engem ütöttek-vertek. De az mire és milyen megoldás, ha a verekedőseket elkülönítjük, és hagyjuk, hogy folytassák a verekedést, immár egymás között?
5.) Szeretném azt hinni, hogy nem vagy előítéletes a kisebbséggel szemben, de sajnos nem ez érződik rajtad. Ugyanis, ha te az alapján gondolkodol a kisebbségről, hogy te mit tapasztaltál meg velük kapcsolatban, azzal már egyből előítéletet generálsz magadban feléjük, hiszen a te tapasztaltaid alapján ítéled meg őket és az esetleg fel sem merül benned, hogy vannak olyan kisebbséghez tartozók, akik rendes, hasznos és tisztességes állampolgárai ennek az országnak. Nem csak a saját tapasztalataidat kellene számba venni, hanem a környezetedét is, amihez más is, és én így már én is hozzátartozok.
6.) Azt meg felejtse már el mindenki végre 2015-ben, hogy a rossz tanuló/neveletlen/agresszív gyerek az CSAK kisebbséghez tartozó lehet. Könyörgöm, ez akkor önbecsapás, hogy ilyet még nem látott a világ...
Olvastad amit irtam???? Tiszafabol nem lesz jegenye...
A fiubol lanyt peldad... ugye tudod hogy tobb tarsadalomban szokas lanyt fiunak nebelni ha nem szuletik fiu? Illetve arra is van pelda hogy lanyt neveljenek ha az nem szuletik.
Persze ok csak elnek bekesen. Se doki se osszeomlas csak a hagyomanyok.
A tanarnak pedig muszaj nebeloi feladatokat is felvallalnia. Es ez hatvanyozottan igaz az alsos tanitokra. Hogy neveljen a szulo mikor ott sincs? ;) nem csak a szulo nevel. Vedd az alsot : ha egy gyerek mondjuk csak ebeddel egyutt 6 orat can a suliban, akkor abban a 6 oraban a tanitonak nincs nevelesi feladata??? :o akkor mi??? Terelgeti nyajat? :) bocs, ironia ...
Egy pedagogus amig vele van a gyerek nevelni is kenyszerul. Megha nem is tetszik neki. O lesz arra az idore a gyerek mintaja.
Szuketett gyilkosok?? Meg szuletett nevelhetetlen gyerekek?? Na... szerintem ez nincs... a genek csak az alap. Ok hogy tiszafabol nem lesz jegenye, de hogy gocsortos beteg tiszafa lesz vagy egy szep eros az mar neveles es kornyezet.
.
Szerintem amugy nagyin felreertesz es nem egyrol beszelunk.
Egy szót se írtam a családról :) Pont hogy nem a család van hatással hosszú távon a gyerekre hanem az örökölt génjei ( aki nem ismeri a biológiai szüleit vagy esetleg az apját az is hasonlít rá nem csak külsőleg ) ezzel kapcsolatban volt rengeteg vizsgálat örökbefogadott gyerekekkel kapcsolatban. A kísérlet az kegyetlen dolog állatokon is :(
Ikrek : nem tudom mit láttál de pont azt bizonyították hogy nem a nevelés hanem a gének a meghatározóak :)
Hát persze voltak vszínüleg most is vannak oly csodás doktorok akik a nemi hozzátartozást ( azt hogy vki nőnek vagy férfinek tartja magát szerintük csak nevelés kérdése ) is csupán nevelés kérdésének tartották :( Ezzel kapcsolatban voltak nagyon durva kísérletek.
szóval semmi sem fekete vagy fehér. az a lényeg. olyan ember nincs akiben csak jó vagy csak rossz van. A kérdés mit hoz ki végül adott szitukban belőle a környezete.
a tanár pedig irányíthatja a környezetet. erről (is) szólna a diplomája ugyebár...
Ne beszélj már hülyeségeket! Ki tehet arról, hogy beteg voltál szabi alatt?
És kit akarsz azzal ámítani, hogy nem több a szabadság, mint az " irodistáknak"?
Hol tanítasz, hol élsz, hogy nem vagy magyar?
kisérlet mindenre volt pro és kontra... pl ikerkísérletek is... ez az alapja a "klónvitának" is. de az ikermegfigyelések pont arra mutatnak rá, mennyire meghatározó a környezet.
itt az a gond, hogy akik túlzott előítéletekkel rendelkeznek, hajlamosak aztgondolni, hogy a család egy zárt rendszer, így azok vagyunk ahova születünk. De részint a család nem zárt rendszer, így nem csak az van hatással, részint mielőtt elkezdenéd mondani, hogy a neurológiai pályák nem írhatóak felül amik kialakultak, azt épp nemrég cáfolták véglegesen. Mostmár tart ott az orvoslás, hogy sok baleset, és esemény van dokumentálva, ami bizonyította, nemcsak az ember, az agy is képes változni... Innentől tényleg puszta előítélet valakit leírni már gyerekkorában.
no, utánaolvasol te is;)