Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Most lett elegem! Mik a jogaim és a lehetőségeim vásárlóként? Légyszi segítsen aki tud! fórum

Most lett elegem! Mik a jogaim és a lehetőségeim vásárlóként? Légyszi segítsen aki tud! (beszélgetés)

23. Mamika50 (válaszként erre: 1. - Vikica76)
2011. jún. 8. 13:43
Fogyasztóvédelemhez fordulj ! Ha eddig nem lett jó, akkor most sem lesz az.
2011. jún. 8. 11:44

Ó azt azért hozzátenném, hogy nem barkácsáruházzban dolgozom, és nem is az áruházat védem, egyszerűen ezek a szabályok és a személyes tapasztalataim :)

sok sikert az ügyedhez!!

2011. jún. 8. 11:42
Én jelenleg olyan helyen dolgozom, ahol foglalkozunk szervízeléssel. Először is legyél tisztában azzal, hogy a jótállás határideje nem az utolsó javítástól számított egy évre változik, hanem annyi idővel tolódik ki, ahány napig szervízben volt. tehát nem a javításra vállalnak plusz év garanciát, hanem arra az időre, amíg nem tudtad használni. A másik meg, hogy az áruháznak ez egy tulajdonképpeni szolgáltatása (amit a törvény ír elő) hogy ő küldi szervízbe, és nem az áruház dönt alapvetően a cseréről, hanem a szervír. Ha a szervíz javíthatatlannak ítéli meg a játékot, akkor cserére jogosító igazolást ad, amit az áruházban érvényesíthetsz. Tapasztalatból mondom, hogyha a vásárló maga veszi fel a kapcsolatot a szervízzel, és velük beszéli meg, hogy már nem bízik meg a termékben, főleg ennyi javítás után, meg mindig ugyanaz a baja, akkor sokkal hamarabb kap cserére jogosítót, mint áruházon keresztül...Szerintem mindenképp vedd fel a szervízzel a kapcsolatot, a fogyasztóvédelem csak tanácsot tud adni, de az áruház semmi szabályt nem szeg meg, ha visszaviszed és javításra veszik át, hisz ő nem szakszervíz...
20. Vikica76 (válaszként erre: 19. - E678c41c88)
2011. jún. 8. 11:25
Köszönöm szépen! :-)
19. e678c41c88 (válaszként erre: 18. - Vikica76)
2011. jún. 8. 11:19
Vikica küldtem neked PÜ!
18. Vikica76 (válaszként erre: 16. - Cef15f164f)
2011. jún. 8. 11:17

Valóban nem hal bele a gyerekem, és igazad van más játéka is van...

Elég érdekesen állsz a dologhoz.


Most magyarázzam külön Neked, hogy miért fontos ez?

Hát nem.


Mikor megvettük a játékot nem azzal számoltunk, hogy 2 hetente szervizeltetni kell vinni, hanem azzal, hogy a gyereknek örömet okozzunk vele.

De ha már elromlott, rendben, benne van, el is vittük először egy szavunk nem volt. De már harmadszorra romlik el!

17. e678c41c88 (válaszként erre: 1. - Vikica76)
2011. jún. 8. 11:13

Szia, két dolgot említs meg: "vásárlók könyve" és "fogyasztóvédelem" ... Az én esetem: 56 nap szervíz után írtam egy levélkét e-mailben benne a két varázsszóval. Nálam mp4 lejátszóról volt szó, de az is 20e-es kategógiás. Előtte néha érdeklődtem, és mindig leráztak, hogy sajnos még nincs kész...


Az e-mail után még aznap felhívtak, hogy új készüléket kapok és este jött egy sms, hogy mehetek is érte. :)

16. cef15f164f (válaszként erre: 1. - Vikica76)
2011. jún. 8. 11:13

Ha javítani tudják, akkor javítani fogják. Megértem, hogy macerás szállítani, de nem az ő saruk, hogy ilyen messze vásároltatok. Mielőtt megvettétek, ezzel számolni kellett.

Gyerek szomorú, de nem hal bele, biztos van másik játéka is.

15. NNona
2011. jún. 8. 11:11
Nem értem, miért az üzletbe viszed vissza? Közelebb nincs szakszervíz? Szervizhálózattal szerződniük kell, ha országosan forgalmaznal valamilyen terméket. Ha jól tudom, csak az első 3 napban kel a vásárlás heéyáhez fordulni.
2011. jún. 8. 11:06
Mi tavaly vettünk egy nagy flexet az O.I-ban, 2 szer megjavították, 3. alkalom amikor bevittem mondtam a nőnek, hogy nem tartok igényt a javításra. Levásárolhattuk az árát ott a boltban.
13. Vikica76 (válaszként erre: 11. - 94a06e9696)
2011. jún. 8. 11:06
Húú, hát nagyon elkeserítesz...
12. Lacry (válaszként erre: 8. - Vikica76)
2011. jún. 8. 11:04
Írj a vásárlók könyvébe, arra az üzletvezető vagy tulaj kénytelen írásos választ adni, ha nem akarnak segíteni, akkor hívd fel a fogyasztóvédelmet, ők is nagyon segítőkészek, mit lehet ilyen helyzetben tenni. Én kereskedelemben dolgoztam, ilyenkor sajnos előfordul, hogy javítják ötvenszer is.
2011. jún. 8. 11:02

Nem akarlak elkeseríteni, de nem fogják visszaadni a pénzt, főleg azért, mert soha nem fogod bebizonyítani, hogy egész télen nem volt használva. Persze a jótállás él, ha 1 év van rá, de én a helyedben hagynám a fenébe.

A fogyasztóvédelemről meg annyit, hogy én egyszer küldtem vissza egy napágyat (műanyag), ami nem volt olcsó, mert első ráülésnél széttört (50 kilósan ültem rá), majd megkaptam, hogy nem rendeltetésszerűen használtam. Na nem mintha lehetne máshogy. Ráadásul csak postán lehet beküldeni, ami nem olcsó, majd a visszaküldés is téged illet...

2011. jún. 8. 11:00

Ráadásul kicsit nehezített is most a helyzetem, mert férjem ugye délután 3-4-ig dolgozik, a motort is csak késő délután tudnánk intézni, ha ide szervezek valakit a gyerekeimhez.

Ugyanis a kisebbikemnek (4 éves) eltört a lába és fekvőgipsze van még.

Tehát sehova nem tudok eljutni emberi időpontban, sajnos így a fogyasztóvédelemhez sem.

2011. jún. 8. 10:56
én kiverném belőlük az árát. ha ez sz@r, akkor lehet, h a következő is az lesz...
2011. jún. 8. 10:53

Hát szerintem cserélni nem tudják, mert nem tartják folyamatosan ezt az árut. Akkor kivételesen valami akcióban volt. Tudom, nem lehet kiírni az áruház nevét csak nagyjából Pr....ker.

Én már a második javításnál akartam vissza a vételárat, mert elég megterhelő állandóan elmenni vele Fehérvárra haza Fehérvár haza, de mégcsak nem is ez a lényeg, hanem a GYEREKEM! 5 és fél éves, és nemigen tudom neki megmagyarázni, hogy szar játékot kapott...

7. sunshine24 (válaszként erre: 1. - Vikica76)
2011. jún. 8. 10:49
Szerintem első körben ki fogják cserélni egy másikra. Ha az sem műkszik, akkor vételár visszatérítés.
2011. jún. 8. 10:48
a garancia időtartama alatt köteles megjavítani a forgalmazó a terméket, és egy szavad nem lehet. régen volt egy olyan rendelet hogy 3-szori javítás után kérheted a termék cseréjét, vagy az áru ellenértékének visszatérését, én felvenném a helyedben a fogyasztóvédelmi főfelügyelőséggel a kapcsolatot, ott meg tudják mondani hogy mi a teendőd!
2011. jún. 8. 10:46

E a helyedben bemennek a Fogyasztovedelemhez es ott erdeklodnek hogy mit lehet ilyenkor tenni.

Sajnos magyarorszag nem ugy mukodik mint a nyugat. Pl fr-ben vagy svajcban 3 napig kotelesseguk cserelni vagy visszavenni a rossz arut. Egy het utan javitjak. De ha mar masodszor kell ugyan azzal javitani cserelki az arut. Sajnos nem tudom otthon hogy van de mondom egy szakertot kellen felhivni (fogyasztovedelem) es ok felvilagositast adnak.

Remelem hamar tulleztek ezen , mert egy jatek nem bosszusagra valo hanem oromre es ahogy hallom nem az utobbi tortenik veletek...

2011. jún. 8. 10:46
A jótállás és a szavatosság érvényesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét, másodsorban árleszállítást vagy a termék árának visszafizetését kérheti. A fogyasztó igényét a forgalmazóval, jótállás esetén a szakszervizzel szemben is érvényesítheti. A vásárlást számlával, blokkal kell igazolni, jótállás esetén a jótállási jegyet is be kell mutatni. Szavatosság esetén a vásárló maga is elvégezheti vagy végeztetheti a javítást, ilyenkor a javítási költségeket is követelheti a forgalmazótól vagy a gyártótól. Vigyázat, a jótállás viszont elveszik, ha a fogyasztó maga javítja, vagy javíttatja a terméket, ezért jótállási időn belül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt vagy a forgalmazót kell felkeresni! Amikor jótállási vagy szavatossági igényünket bejelentjük, a forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az árut pedig átadás-átvételi elismervény ellenébe kell átvennie javításra, s ezekből a dokumentumokból egy-egy példányt a fogyasztónak is kell kapnia. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a hibát minél hamarabb kijavítsa, illetve a terméket kicserélje, jótállás esetén ezt lehetőleg tizenöt napon belül meg kell tennie.
2011. jún. 8. 10:44
igen megmondod,hogy nem akarod ezt a hercehurcát,és vagy adjanak egy másikat,vagy adják vissza a vételárat,ha olyan az üzlet akkor nem biztos,hogy visszaadják,hanem felajánlják,hogy vásárold le!!
2011. jún. 8. 10:42

Szerintem kérheted vissza a vételárat. Ha nem akarják visszaadni, akkor írj a vásárlók könyvébe.


Szerintem ha háromszor tönkrement, akkor negyedszerre is tönkre fog. Ha meg már nem lesz rá garancia, akkor fújhatod az egészet. 17000 forint pedig nem olyan kis pénz egy játékért.

2011. jún. 8. 10:36

Sziasztok!


A történet:

Tavaly nyáron az Apukám vett a fiamnak egy elektromos motort (17.000,- ft)...

Használta a gyerek 1 hetet aztán meg se nyikkant. El kellett vinni Fehérvárra (ott lett vásárolva, de mi Balcsin lakunk). Több mint 2 hétig javították.


Újabb 1 hét önfeledt játszás... aztán nyekk... megint nem mozdul a motor. Újra utazás Fehérvárra, újra több mint két hét javítás.

Aztán ami még hátra volt a nyárból (már nem sok idő sajnos) még tudott vele játszani a kisfiam.


Idén. Szezon keződik motor elő... 2 hétig jó, és újra meg sem mozdul...

A jótállása elvileg augusztusig jó még, mivel az utolsó javítása akkor történt.

Vinném megint, de most már szeretném ütni az asztalt, mert szegény gyerek nem érti már, hogy megint miért rossz a járgánya, és megint el kell vinni.... Szomorú miatta én meg már rohadt ideges vagyok!


Egyértelmű, hogy ez a játék nem alkalmas arra, amire készült.


A kérdésem: megint el kell fogadnom a szervizelést, vagy most már követelhetem a vételárat?

A folyamatos szállítgatásról pedig már nem is beszélek...


Nagyon fontos lenne egy kis segítség!


Köszi!


Viki

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook