Most állok neki a szakdolgozatomnak. Hogyan? Mik az első lépések?Segítsetek.. (tudásbázis)
Köszönöm, igen, már elolvastam pár szakdolgozatot, és jónak találtam a téma kidolgozásának menetét szinte mindegyikben, tehát azok is adtak ötletet a saját vázlatom felállításához. Érintett családokkal személyes kapcsolatom van, nem eggyel, tehát lesznek interjú alanyaim, ill. jelentkezők arra, hogy a kérdőívet kitöltsék.
Talán azért nehéz összerendezni a gondolataimat, nekiállni, mert eddig egyszerűen nem tudtam megteremteni magam számára azokat az adott 2-3 órákat legalább, amikor egyedül lehetek, csendben, és dolgozhatok, olvashatok. Nagyszülői, családi segítségem nincsen, mert más városban élnek, így a kis autista kisfiú-babámmal gyakran (a kukorékoló éjszakákat is nézve) 24 órás "szolgálatban vagyok". Most azonban már óvodába jár, speciális csoportba, délig tehát van , hát nem túl sok, csak pici időm, de ezzel már neki lehet állni. Éjszaka képtelen voltam írni a dolgozatot, mert nagyon ki lehet merülni édesanyaként, még tipikus fejlődésű gyerekekkel is, nemhogy az én kis autista manómmal...
ebben a témában már sok könyv íródott és bizonyára sok szakdolgozat is.
Én elolvasnék párat, a hasonló szakdolgozatok közül azért, hogy a vázukat átlásd.
Kedves Hozzászóló Többiek!
Tehát az egyik első lépésem: Végig olvasom újra amiket írtatok, és kijegyzetelem az ötleteket, javaslatokat.
Mindenkinek nagyon köszönöm! Írjatok továbbra is, hátha tudunk egymásnak segíteni e témában!
Egyébként a témában érintett szülő vagyok, autizmussal élő kisfiam van. A NYME- ATFK-n végzek Győrben.
Mindenkinek szép napot!!!
érdekes a témád (én gyógypedagógus vagyok)
gondoltál arra, hogy interjúkat készíts olyan családokkal, akik sérült gyermeket nevelnek?
Kedves MelisUK!
Az igaz, hogy ez egy közösségi oldal, vagyis nyilvánvalóan az élet egy más,könnyedebb szegmensét képviseli. Ide írnom mindezek ellenére nem volt hiábavaló, mert sok jó ötletet kaptam. Az pedig előre tudható, várható volt szintén, hogy olyanok szólnak majd hozzá a témához, akik írtak, vagy írnak jelenleg is szakdolgozatot.
A konzulensemet nem érzem biztos, segítő háttérnek. Sajnos nem sikerült belső, csak külső konzulenst találnom a témához, aki nem tud úgy támogatni, ahogyan bizony jó lenne..
De ha nyilvánvalóan jó a konzulens, és ha te írtál szakdolgozatot, akkor a hozzászólásodból az derül ki, hogy neked megfelelő volt, akkor nagyon is igazad van, hiszen azért van a konzulens, hogy támpontokat adjon.
amúgy, nem tudom, hova jársz suliba, de hozzánk jöhetsz kérdőívezni, interjúzni, sőt, szakemberekkel kommunikálni is, mert pont olyan helyen dolgozok, ahol sérült gyerekekkel foglalkozunk! :)
Ha gondolod, adok priviben egy telefonszámot, felhívod az illetékest, és megbeszéled az engedélyezést!
Egy jó tanács a szakirodalomhoz! Bármi, ami érdekesnek tűnik, jelöld be, mert két nap múlva már nem fogsz rá emlékezni, hol olvastad.
Ha pedig felhasználod, a forrást már az elején írd oda, mert ha nincs ott, visszadobhatják a szakdolgozatod!
nekem is a kérdőíves módszer ugrott be először a témával, szakkal kapcs.
Annyiból jó lenne, ha beszélgetne sérült gyerekekkel foglalkozó szakemberekkel, mert ők, akik már x ideje dolgoznak a területen, nagyobb belelátással rendelkeznek. És ugye nem minden tankönyvi menetrendű. Nekem nagyon sokat segítettek az ilyen beszélgetések pld. a kérdőívem kérdésösszetételében is, illetve a hipotézisek felellításásban, a célitűzésekben. Sokat tudnak mesélni a területben jártas szakemberek. Név szerint úgysem nevezheti meg ezeket az embeeket a szakdogájában, max. a köszönetnyilvánítási részben, így inkognitóban maradnak akkor is, ha az általuk mesélteket felhasználja a dogájához.
Melyik suliba jársz? Én is szocpedet végeztem..
Nálunk anno az volt az elvárás, hogy vagy interjú, vagy kérdőív szerepeljen benne. Kábé így épült fel: bevezető - hipotézisek felállítása, kutatási módszer bemutatása, téma általános és rövid jellemzése. Következő rész a szakirodalom alapján a témával kapcsolatos elméletek, fogalmak bemutatása. Eddig pusztán elméleti volt a dolgozat. Ez után pedig következik a kutatás maga. Én kérdőíveztem, 100 kérdőívet töltettem ki (szerintem a te témád inkább interjús), majd a kérdőívek, statisztikák (statisztikai évkönyv) elemzésével következtetéseket vontam le, végül rávilágítottam, hogy a kezdeti hipotéziseim mennyiben valósultak meg, mennyiben nem, javaslattétel a probléma megoldására (deviancia volta témám). Én sok-sok diagramot csináltam a statisztikai évkönyv alapján, de ez a témából fakadt...
Olvasom a témád!
Javaslataim:
1. Miért választottad ezt a témát:- környezetedben van sérült,
-sérült gyerekekkel akarsz foglalkozni,
Tegyél fel kérdéseket magadnak(hipotézis, amirnek a bizonyításáról szól a dolgozatod!)
Milyen sérülést vilyen fokot választottál.
milyen módszereket választottál a bizonyításhoz: riport, kérdőív, beszélgetés.....?
2.1. A sérülés elméleti háttere,
Órvosi, és pedagógiai szempontból is közelítsd meg!
2.2.Család!Elméleti háttér: Szerepe, összetétele, ........
2.3.A kiválasztott családok anamnézise
2.4. a pl. kérdőiv szempontjai, és vele párhuzamosan a szempontok értékelése
3.Összegzés, illetve a munkád során hogyan tudod majd hasznosítani azt az ismeretet, tudást, amit a kutatással szereztél!
Pussz A.
ezt azért nehéz innen diktálni, mert ahány suli, ahány szak, annyi féle szokás szakdoga téren. Mindig az adott konzulens az úgyis, aki rábólint a dologra. Vázlat után is neki kell instrukciókatadni (vagy legalábbis kellene).
Én annó határozottan tudtam, h mi az, amit ki akarok hozni, mi az, amire rá akarok világítani a dogámmal, és abba az irányba toltam a dolgokat.
Én a helyedben ebben a témában felkeresnék egy ifjúság pszichiátert, védőnőt, szocpedet is, és elbeszélgetnék velük. Sokat tudnának segíteni neked sztem.
Én is írtam szakdolgozatot életemben. Most mégis az jutott eszembe, hogyan írtam (és nyertem vele 10 napos nyaralást olasz Velencébe) egy novellát pályázatra.
Nagyon vágytam erre a fődíjra. Még az ágyban reggel elhatároztam, hogy megnyerem. Rákerestem a formai követelményekre, rendeztem magamban a tartalmi lényeget.Felkeltem , megreggelizetem , leültem a gép mellé és 11 órakor már tömködtem is befelé a póstaládába a kész terméket.
Ez csak bátorítás volt.Lényeg, hogy hozd magad nagyon motivált lelkiállapotba. Sok sikert.
Szakirodalmat gyűjtöttem. A vázlatot valószínűleg úgy lehet csak megírni gondolom, ha már olvasgatott az ember... Szóval a vázlat lenne a szakirodalom olvasása közben akkor a 2. legfontosabb lépés. És utána? Ha leírnátok egy néhány pontos munkamenet listát fontossági sorrendben, véleményetek szerint hogy hogyan haladjak, az jó lenne..
És köszi az eddigi válaszokat is!
tűzd ki a célokat, ha kutatás az alapja (mit akarsz kutatni, milyen eredményeket vársz, mit szeretnél bizonyítani, stb), aztán a szakirodalom gyűjtése és tanulmányozása. Esetleg fel lehet keresni olyan személyeket, akik olyan területen dolgoznak, amiről írsz, véleményeket kérni tőlük, vagy beszélgess velük aszakdogád témájáról.
Nekem annó ez bejött, mert egy csomó olyan dolgot tudtam meg, amit máshogy biztosan nem tudtam volna!
Sziasztok!
Ti milyen témában írjátok? én pénzügy....még én is szenvedek vele, olvasgatok, bár lassan körmömre ég a gyertya
További ajánlott fórumok:
- Pajzsmirigyműtét előtt állok; volt valakinek ilyen problémája mostanában?
- Miről írtad a diplomamunkád, szakdolgozatod?
- Grafológusi szakdolgozathoz írásmintákra lenne szükségem...
- Tippek a sikeres államvizsgához és szakdolgozatvédéshez
- A szakdolgozatomhoz kéne, hogy segítsetek! Le tudnátok írni, hogy mit gondoltok az APEH-ről mint szervezetről, az ott dolgozókról, stb?
- Írt valaki közületek vallási témájú beadandót, szakdolgozatot? Anyagot gyűjtök!