Kötelezővé tehetik a napközit az iskolában? (tudásbázis kérdés)
Tanár vagyok, mi felsőbe is simán napközinek hívjuk, a gyerekek így emlegetik, kevesen használják a tanszobát.
Én heti egyszer voltan napis, és odafigyelnek a gyerekre. Persze ez pedagógus függő.
Szerintem ez tanár és gyerekfüggő. Kötelezővé nem teszik sehol a napközit(szerintem nem is tehetik)legfeljebb javasolják.
Nekünk nagyon bevált alsóban. Egy tünemény tanárnéni volt a napközis,mindig kész volt a lecke. Ehhez viszont kell a gyerek is hogy legyen még energiája délután is figyelni 20 másik gyerekkel.
Most felsőben 2. félévben már kivettük mert gáz volt. Itthon sokkal jobban megcsinálja a leckét(nincsenek haverok)ami meg nem megy azt segítünk neki mi.
Azért én bízom benne, hogy nálunk ilyen nem lesz. :))De azt nem értem, hogy nem tudja a szülő leültetni a gyerekét tanulni. Nálunk is minden délután anyu oda ült mellénk és tanult velünk. Minden nap, ja és hárman vagyunk testvérek. Én ezt a példát láttam és én is ezt fogom tenni.
Megfelelő indok mellett kötelezővé tehetik a napközit. Példát is tudok a környezetemben. Ha egy kisgyermek otthon nem tanul, és ezzel akadályozza a többi gyermek haladását, órai munkáját, akkor igen, lehet kötelezni a szülőt, és a gyermeket a napközire.
Felső tagozatban már tanulószobának hívják:)
Alsó tagozatban kötelező a napközi,legalábbis mifelénk:)
Mert a napközibe olyan jól oda figyelnek a gyerekekre? Tapasztalatból tudom, hogy a tanárokat nem is érdekli, hogy mit csinál a gyerek délután a napközi alatt.
Ha iskolaotthonosba írattad akkor kötelező. De látom nem úgy csináltad. Felsőbe pedig javasolhatják, hogy napközibe járjon, ha a tanulmányi eredménye gyenge.
Ha így van , én egyet értek veled, pedig én is "zenész"vagyok.