Jogos-e a hallgatók tüntetése a felsőoktatásban? Minden szakon el lehet-e érni a 4-es feletti átlagot? (beszélgetés)
a középsulisok is utcán vannak :)
De tőlük miért várjuk el, h befolyásoltság nélkül tegyék....?
Na én pont őket hagynám ki a dologból.... a szülőket nem... de a diákokat! Mit tudnak a kamaszok az ÉLETről? semmit! Ha azt mondják nekik, h így, vagy úgy, akkor így, vagy úgy.... Gyerekek még.... sokszor a 20on évesek is, de ők, még inkább.... Nagyon kevesen vannak közöttük sztem, akik életre szólóan dönteni tudnak, h "mi leszek, ha nagy leszek"... Ez a szülő érdeke inkább, h megtehesse a gyereke....
Helyes! :)
És aki egy gázkazánt meg tud javítani, az már gyakorlatilag mindent. Annak egy szög beverése semmiség.
hát, olykor az az érzésem, h én is nagyon rossz pályára tévedtem (pedig imádom, de megélni belőle....).... Inkább lettem volna vmi 2kezi munkás, mint diplomás. A mai világban sokan, sokkal jobban megélnek belőle. :)
(persze igaz ez diplomásokra is, ha jól helyezkednek)
Igen, ez mindig is így volt. Pl. orvosin négyest elérni és teszem azt általános bölcsész szakon nagyon, de nagyon nem ugyanaz.
Egyébként nem tartom lehetetlennek ettől függetlenül tanulmányi átlaghoz kötni a tandíjmentességet, csak nem országosan és univerzálisan kellene meghatározni azt a tanulmányi eredményt. Minden egyetem minden tanszékvezetője képes arra, hogy a kollégákkal leülve, a sokéves tanulmányi eredményekből és azok "reálértékéből" kiindulva meghatározzák azt a tanulmányi átlagot, amely az adott egyetem adott szakán megüti a tandíjmentesség mércéjét. Nem új elgondolás ez, nálunk a 90-es évek legvégén például a tanulmányi ösztöndíjakat pontosan ezzel a módszerrel határozták meg. Sokkal magasabb szintet kellett jegyekben elérnie pl. egy kommunikáció szakosnak, mint egy biológusnak, hogy ösztöndíjra jogosult legyen. És én nem emlékszem abból az időből senkire, aki ne tudta volna pontosan az érintettek közül, hogy ez miért ÍGY, és pontosan így igazságos.
Ettől függetlenül a tüntetés önmagában nem "jogos".
Pont az ott üdülő, tényleg nem odavaló emberek miatt.. Ezt a reformot át kell nyomni, sőt, már át kellett volna politikától függetlenül.. Az más kérdés, hogy ki kell rendesen dolgozni, és tényleg át kell gondolni, hogy ne egy pénzes-elitképzés, hanem egy tudásalapú képzés jöhessen létre.. Ahhoz viszont mégis hozzá kell szokni, hogy ez PÉNZBE KERÜL, amit így, vagy úgy, de mi fizetünk...
Csodák nincsenek..
Nagyobb baj nincs, csak ismét meg fog nőni a tisztes megélhetést adó kétkezi szakmák becsülete. Ez csak jót fog tenni a fiatalságnak..
Tegnap a gázszerelő jött, öt percet pepecselt, és ismerettségi alapon megelégedett 10.000-el.. Hát, hol van ettől a mérnök-óradíjunk...
Ami a "tudást" illeti, sok igazságod van..
Ami a 4-est illeti, alant írtam..
Azt nehéz a különféle szakmákban, szakoknál összehasonlítani.. Mondjuk egy anatómia az orvosoknál... Meg a mikro a közgazdászoknál.. Meg a matek a mérnököknél úgy elsőben, meg az ábrázoló..
Hmm.. Nekem ez a Műegyetem Építészkarán egyszer sikerült.. És benne voltam a legjobb 15%-ba, a szilárdságtani tanszék akkori vezetője - Domokos Gábor, a "gömböc" feltalálója - hívott, hogy legyek ott doktorandusz...
Életemben nem voltam semmire olyan büszke, mint az ELSŐRE letett 3-as szilárdságtan szigorlatomra.. Nem sokakat engedtek át elsőre, és pláne nem HÁRMASSAL..
Meg hát ugye a kereditrendszerben úgy is lehet valakinek 4 alatt az átlaga, hogy mondjuk mindene jeles, csak éppen kettővel kevesebb tárgya van valamiért..
Ja, kocsmában kb. kétszer voltam egyetemistaként, ebből egyszer erőszakkal vitt el a vőlegényem, hogy most márpedig eljössz, mert meg fogsz őrülni, ha most nem állsz fel a rajzok mellől két órára...
Bár már ott is kicsit más világ van a Bsc óta, de azért még mindig gáz ezt összehasonlítani mondjuk egy szabadidő szervező szakkal..
nono.... az érettségire épülő 2 éves képzésekre? Hát, nme....
Nem a tanfolyásokról beszélek...
Hány suli is verseng ilyen képzéseket indítva a diákokért?
Arra nem tudok válaszolni, hogy minden egyes szakon reális elvárás-e a négy egészes vagy afeletti átlag, de szerintem még a legigazságosabb rendszer lenne tanulmányi eredmény alapján elosztani a költségeket. Elvégre a közoktatásban való részvétel alkotmányos jog és ezért is kötelező, a felsőoktatásban való részvétel viszont legyen azok privilégiuma, akik szellemileg és hozzáállásban is alkalmasak ezeket elvégezni.
A gond az, hogy amióta 20% elérése elég volt a középszintű érettségik teljesítéséhez, a fiatalok intézményesen lettek megtévesztve a saját képességeikről való visszajelzésben. Van érettségije, miközben a tudása egy fél egyes szintje valójában. És akkor most derült égből hirtelen négyes körül/felett kellene teljesíteniük a felsőoktatásban.... persze, hogy megsemmisítő csapás.
na... nem mind :) Mármint nem mind kiskorú :)
Nagykorúként pedig okj-s képzést is csinálnak... stb.
:) én már leírtam :)
Kapjon x időt ingyen, aztán ha nem megy, lehet fizetni a tandíjat! A kecske is jóllakik, meg a káposzta is megmarad! Az esélyt megkapta, de ha nem élt vele....
Viszont a közoktatásban nem mondhatod azt az elejétől kezdve mindenkinek, h fizess! Akkor már nem köz, hanem magán..... Magánra pedig most is mehet!
Erről lehetne egy külön, másik fórumot nyitni.
De itt most a téma az, hogy hogyan lehetne a felsőoktatáshoz kapcsolódó közteherviselést igazságosabbá tenni.
További ajánlott fórumok:
- Hány órakor hirdetik ki ma a felsőoktatási ponthatárokat?
- Kinek kell szólni, hogy a felsőoktatás ingyen legyen?
- Ti mire hallgatok inkább a szívetekre, vagy az eszetekre?
- Mi az hogy alapképzésben osztatlan képzésben meghirdetett szak, meghirdetett felsőoktatási szakképzés? Miért nincs kiírva főiskola, egyetem?
- Te hogyan kezdted a felsőoktatás? Mennyi időbe telt, míg megszoktad?
- Tolmácsok, tolmácsnak készülők, jelenlegi hallgatók ide!