Iskolaválasztási dilemma (beszélgetés)
A fiam olyan oviba járt, ahol volt angol is és informatika. Nagyon kis kezdetleges, pl hogy hogy kell bekapcsolni a gépet, meg painttel rajzolni meg ilyenek. Nagyon büszke volt a kis oklevelère, amit kapott. Igazából nem azt néztem az általánosban, hogy mit mikor fognak tanulni, hanem hogy kislètszámú osztályban legyen. Abba írattam. Szintén volt angol és informatika is és zene pluszban. Nem volt emelt matek de jó matekos. Az utsó 3 évben hozzácsapták a németet is. Most 15 évesen egy olyan gimibe jár, ahol szintén ezeket tanulja, emelt informatika, matek, angol, biosz(ez a microsoft egyik szponzorált iskolája), és már másodikas, jó tanuló, szerintem köszönheti vegyesen az ovis kora óta való foglalkozásnak is, de az érdeklődési körének is, mert pl matekot nem tanult pluszban, mégis jó belőle.
Másrészt meg van olyan osztálytársa, aki szintén az angolos/pc-s oviba járt és a suliba is, és most is osztálytársak, mégsem teljesít úgy vagyis ha valakit nem èrdekel az egèsz, nem ragad annyira rá, persze àrtani sem árt, de ha mégis a fiadnak ez vagy az lenne az "útja", akkor meg lehet, hogy sajnálnád utólag, hogy kicsi korban nem írattad olyan iskolába ( ettől függetlenül az èrdeklődése miatt a rátermettsège így is úgyis utat tör, majd meglátod)
Azért, ha 12 évig tanulsz valamit, és annyira nem megy, ott benned is van némi hiba.
És lehetséges a tanárok sem voltak jók.
Vannak gyerekek, akik már óvodáskorukban tudják mik akarnak lenni.
Nem vicc szerintem a tagozat sem, hiszen, ha a szülő látja, hogy piszok jól megy a gyereknek a matek, vagy baromi jó a hallása, netán fantasztikusan ügyes valamelyik sportban, vagy bármiben, és nem megy a gyereknek más tantárgy rovására, miért ne lehetne ráerősíteni?...ha azt a gyerek is élvezi, természetesen.
Fiam 1991-ben született. Mint lejjebb írta valaki, ő is a TV-ből, a Cartoon Network angolnyelvű adásaiból tanult meg angolul, még óvődás korában, később ebből tett gimiben nyelvvizsgát.reál tagozatra járt, de már elsőben tanultak angolt, amit rettenetesen unt. a 90-es évek végén még nem voltak számtekes osztályok, de mivel én 1994-től szgép felhasználó vagyok, autodidakta módon + néhány szakkönyv segitségével - megtanulta az informatikai fogásokat.Azt hiszem felsőtagozatban heti 2 info órájuk volt
Jelenleg informatikusként dolgozik, egyetemen is tanit,és a kollegáival angolul kommunikál a fő
munkahelyén.Egyénként 6 nyelven beszél, szeptembertől beiratkozik még egy plusz nyelvre.
Sem az ált. iskola sem a gimi nem volt egy nagyon erősnek kikiáltott iskola, a legközelebbiekbe járt.
Csak azért járt ált. iskolába reáltagozatra, mert a másik osztály testnevelés volt és a napi testnevelést hülyeségnek tartottuk, mert a fiam nem egy ugribugri, hanem inkább elméleti, kicsit kényelmes srác volt mindig, ja és a családban minden ffi műszaki diplomás volt.
tehát 12 évig tanult angolt és végig reáltagozatra járt, utána az egyetem TTK_IK szakára.
Bözsi néni irja a különórát, én a fiam csak zongorázni és tánciskolába járattam olyan különórára mi az iskola hiányosságait próbálja pótolni, ilyenre hálistennek nem volt szüksége..
Így van :)
És még ha lenne is, nem íratná be senki a gyerekét, mert félne, hogy lemarad valamiről, amit a többi gyerek tud.
Rohadt dolog ez a versenyszellem, és nagyon elszomorító :(
Sajnos igen...
Én beíratnám az enyémet 🙂
Így van. Nem érem én ezt az egészet. Hogy a francba tudná egy 6 éves hogy majdan 16 evesen milyen irányba fog orientalodni? Tiszta vicc, 6 évesen matek meg számtech tagozat...
A szülő meg azt hiszi, hogy Elevitke majd mekkora zseni lesz, mert ő már angolra jár elsős korában..főleg a mai oktatási színvonal mellett...pfff
"Sima" általános iskola azért nincs már, mert a szülők hülyék.
Arra tepernek, hogy az ő gyerekük mittomén milyen firlefrancos képzést kapjon már 6 évesen. Ha egy iskola úgy hirdetne, hogy kérem, itt nincsenek tagozatok, mi csak megtanítjuk a gyerekeket arra, amire kell, és közben szeretjük is - na oda nem íratná be senki a gyerekét.
Elsobe hogy tudnak szavakat tanulni?
A tanito mondja es hallas utan tanuljak? Vagy hogy kell ezt elkepzelni? Mert ugye leirni még nem tudjak.
Sajnos egyre ritkább a "sima általános" iskola. Már alsó tagozaton is vannak speciális osztályok.
Nagyon pedagógusfüggő, ha jó az osztálytanító mind szakmailag, mind emberileg, játékosak az órák, akkor az főnyeremény. Manapság sajnos ritka.
Ha játékos, életkornak megfelelő a tanító(k) hozzáállása, akkor egy kéttannyelvű osztály sem nehéz.
Ebben az esetben -ha van a közeletekben- akkor egy emelt matekos osztály.
Abból indulok ki, hogy ha már iskolásnak kell lenni, legalább min. napi 1 olyan óra legyen, amit mindenképp szeret majd. :)
Mert ha most te betolod egy angol tagozatra, neki meg konkrétan lábrázást okoz az a 45 perc, akkor megette a fene.
A logikai gondolkodása jó, a számokkal ügyesen bánik, jól következtet, jó a memóriája, ismeri az összes betűt, de összeolvasni még nem tud.
Viszont rajzolni, kifestőzni, kreatívkodni utál.
A műszaki érzéke ámulatba ejtő, de egy társasjáték mellé szinte képtelenség leültetni.
És miben jó a gyereked?
Ezt csak azért kérdem mert nekm is iskolás lesz a fiam. Tudom hogy mivel jár az iskola választás.
Nekünk abból a szempontból könnyű dolgunk van, hogy gyerek nagyon jól rajzol, már most azt mondja tetovaló lesz ha felnő :)) És találunk a kerületben olyan sulit ami kifejezetten emelt rajzot oktat.
Óriási dilemma és bármit mondunk, - vagy mondasz te -, sajnos utólag derül ki, hogy jól döntöttél-e...
Én arra helyeztem a hangsúlyt, hogy közel legyen és szimpatikus legyen az alsós tanár. Ami pozitív is volt: szigorú, de kedves délelőtt, kedves, de szigorú délután, első a tanulás, de azért nem állatokat tartunk, hanem kisgyerekeket nevelünk...! Aztán jött az 5. és jöttek a szedett-vedett tanárok; a gyerek természettudományos tagozatra jár a belvárosban, de szinte soha nem viszik őket sehová. Nekem ezek a külön programok nagyon hiányoznak! A term. tud tagozat kimerül a heti 5 matek, 2 köri, 1 info órában, az info ráadásul semmit nem ér, a gyerek azt se tudja, mit tanulnak, mert minden nap mást, rendszertelenül. Szóval én azért utána néznék a felső tagozatnak is, mielőtt döntenék, mert kiskamasz korban is nagyon fontos egy inspiráló pedagógus!
Egyébként a férjem infotanár (nem abban a suliban), tanít 1-söknek infot. Szerinte informatikaoktatásnak nincs értelme, ha informatikát tanulnak. De ő pl. gondolkodást tanít, algoritmusokat, logikát fejleszt, ez a terület érdekli is. Szóval szerintem sok minden a tanárokon múlik...
Mindig szerveznek ismerkedési napokat, ahol lehet találkozni a leendő pedagógussal. És kell is.
Ki tudod választani, a fiad számára kit gondolsz jónak, bár nem szoktak az elsős tanítók olyan kirívóan rosszak lenni.
Az ilyen-olyan tagozatokkal, nyelv meg számítástechnika stb, nem kell foglalkozni, nem komolyak. Semmi olyan nagy tudományból nem marad ki, amit később ne tudna megtanulni.
Esetleg ha van sport, az nem árt, mozogjon minél többet. Ha még úszni is megtanítják, az nagyon hasznos és nem kell a szülőnek külön elvinni.
Ez is egy szempont (lenne), de sajnos nem ismerünk egy tanító nénit sem.
A közelség az mindenképpen számít, vagy legalább útba essen jövet-menet.
Mindenki ezt javasolja, hogy tanító nénit kell választani, de még ha nyílt napon találkozom is vele egyszer, abból igazán sok következtetést levonni nem lehet. És az sem biztos, hogy aki nekem aranyos, az a gyereknek is az lesz.
Az én fiamnak pl. kifejezetten nem tenne jót egy olyan pedagógus, aki nagyon liberális, nagyon megengedő, mert akkor nála elszabadul a pokol :) Ilyen a természete, addig feszíti a határait, ameddig csak lehet.
Azert azt is figyelembe kell venni, ha plusz nyelv es plusz megegy tantargy hozza jon az alapokhoz, az mennyivel emeli meg az oraszamot.
Nalunk mar elsoben is volt 5 ora, harmadikban mar 4x van 5 ora egy heten. Ezekhez jonne hozza ugye még az a plusz 3-4 ora.
Mert ugye heti 1 ora nyelvnek vegkepp nincs semmi ertelme. Az informatikat teljesen feleslegesnek vélem még "tanitani".
Nem értek egyet sem a matek, sem az idegen nyelv, sem az informatika emelt szintű kepzeserol 6 évesen.
Csak azt tartom érdemesnek ha a kis ovis valamiben valóban kiemelkedő: sport, zene, rajz, színjáték.
Jó kérdés, szerintem számítógépkezelést talán.
Mi most voltunk egy suliban nyílt napon, és a gyerekeket egy számítógép terembe vitték, ahol feladatokat kellett megoldaniuk.
(Ne kérdezd, mit, csak annyit tudok, hogy "banános" volt :))
Bizony. Bár véleményem szerint elsős korára már túl lehet lenni a logopéduson. Nekünk is volt gondunk, időben elkezdtük, szóval ez a része kipipálva.
Meg is bolondulnék, ha még elsőben a logopédiával is kínlódnia kellene :)
Ismerek olyan gyereket, hogy - bár okos, értelmes - a beszédét nem lehet érteni, mert a létező összes hangot téveszti. És beíratták iskolába...
További ajánlott fórumok:
- Figyelemzavar - avagy harc az iskolával
- A "nagy dilemma"
- Hogyan lehet felettesem egy 8 általánossal rendelkező személy, míg én a szakmában minden iskolával rendelkezem?
- Baj van, mit tehetek? Iskolaváltás szeptemberben
- Segítséget kérek, iskolával kapcsolatban!
- Van tapasztalatod az Alacritas iskolával kapcsolatban?