Hiperaktív gyerkőcök (beszélgetés)
Nekem is ez a módszerem, hogy ha bevadul, akkor négyszemközt beszélek vele és ha szerencsém van, akkor segít.
Mi már elindulás előtt vagy vendégek jötte előtt letisztázzuk, hogy is kellene viselkedni, így csak figyelmeztetnem kell menet közben.
Nálunk is az van, hogy bevadul, ha más is velünk van.....azt hiszi, hogy más jelenléte mentesíti őt a szabályok alól.
Van gyerekeknek való magnézium?
A te fiacskád hány éves?
3.napja szedi a fiam a magnéziumot,ma nagyon nyugodt volt.Lehet,hogy csak véletlen,de remélem,hogy nem.
Én azt szoktam csinálni,hogy ha rájön az "5perc" beviszem egy olyan szobába,ahol csak ketten vagyunk és megbeszélem vele,hogy mi a baj.Olyankor lehiggad kicsit.
Nálunk az van,hogy ha ketten vagyunk,akkor nincs baj,de ha többen vagyunk itthon,esetleg vendégek vannak,akkor katasztrófa...
Pont nemrégiben beszélgettem 4szemközt az óvónőkkel a differ-teszt kapcsán(ami szuperül is sikerült Tominak) és természetesen feljött a viselkedése is, mint téma.
Elmondtam, hogy én otthon hogyan kezelem az ilyen helyzeteket, miket teszek meg annak érdekében, hogy csiszoljak rajta és arra jutottunk, hogy a módszereink megegyeznek. A különbség abban van, hogy én otthon ezt 2 gyerekkel oldom meg, neki pedig 24 főnél kell kiviteleznie, de ez már az ő feladata.
Tomi hozzá van ahhoz szokva, hogy otthon foglalkozunk vele elég sokat minden téren: meghallgatjuk, leülünk vele játszani, visszük magunkkal mindenfelé és ő ezt várná el az oviban, hogy ha neki van valami mondanivalója vagy egyéb nyűgje, azzal hallgatóságra találjon....
Épp ebben az évben indult egy jó kezdeményezés a mi ovinkban: ovi-suli a neve, 15 gyerek bekerül az iskolába ovis csoportként, olyan gyerekekből áll, akik már iskolások lehetnének a koruk alapján, de valamiért nem feleltek meg.
Ez nagyon jó átmenet lehetne Tominak is, hogy ne kapásból a szigorú rendű iskolába kerüljön, hanem egy majdnem első osztályba, ahol 5 gyerekre jut 1 padagógus, akivel majd az iskola első 2 évét is tölteni fogják.
Várom a nyarat, hogy többet lehessünk kinn és lehessen neki szabadon mozogni, akkor sokkal könnyebb vele :).
Még annyi!
Nagyon sok gyerekre ráfogják, akit nem tudnak az elvárásaiknak megfelelően kezelni. Illetve "más" mint a többi pl. 23.
Könnyü ezt kimondani, de pl. okozhatja: vegyi anyag, ételek adalékanyagai, sok csokoládé (pl nutella) és még sok egyéb környezeti ártalom.
És persze vannak a született hiperaktivak. ( pl. oxigénhiány, kezeletlen-gondozatlan terhesség stb. ) Az ő esélyük arra, hogy kinövik szinte nulla.
A torna sokat segit, főleg majd akkor lesz hatása ha iskolába kerülnek.
Olvassatok utána!
Azt ugye tudjátok, hogy a "hiperaktiv" az egy nagyon tág fogalom. Nagyon sok összetevője van. A tulmozgásos gyerek az nem feltétlenül hiperaktiv.
Tudom, az én fiam VALÓBAN az, és majdnem 18. Van bőven tapasztalatom.
Milyen könyv ez?
Miről szól és mi a "megoldás" illetve hogy álljunk az ilyen gyerekekhez?
Az a baj, hogy én hiába állok hozzá jól, ha a pedagógus csodabogárnak tartja, mert nem olyan, mint a többi 23......
A pszichológus is azt mondta, hogy erről a nyomulásról a közösség tudná legjobban leszoktatni, azaz a megoldása az óvónéni kezében van.
Szia!
És nálatok ez mikor derült ki és milyen jelek mutattak erre?
Gondolom ebben is vannak fokozatok, ugye?
Olvasgattam a témában, néztem videókat autista gyerekekről, de Tomi nem hasonlít rájuk....legalábbis én nem látom a hasonlóságot.
Felveszi a szemkontaktust, kitudja mutatni az érzelmeit, bár nem bújós és nem igényli a tutujgatást, de az apja is ilyen.
Igényli a társaságot, gyorsan feltalálja magát, kifejezetten szereti az új környezetet felfedezni.
Az óvónők az énközpontúságát emelték főleg ki.....nagyon nyomulós, mindenben ő akar az első lenni stb.
Van egy kishuga is, szóval otthon sem ő a világközepe és igyekszem türelemre tanítani.
Hali!
Mintha az én fiamról írtál volna!
Ugyanez van nálunk is, ügyes, vág az esze, mint a borotva (5 éves), de türelem, önkontoll nulla, mindent most és azonnal....mindent piszkál, minden érdekli....a sétát nem ismeri, csak a rohanást, amiből szinte mindíg baleset van....mi aerobic-ra járunk és minnél több idő töltünk mozgással, hogy levezessük az energiáit.
Voltunk nevelési tanácsadóban is, mert óvónénik szintén őszülés határán kitalálták, hogy hiperaktív...de nem az!
A legújabb ötletük, hogy autisztikus jeleket mutat...mert nagyon énközpontú.....
Egy pszichológusnő egyszer azt mondta nekem,hogy a mai világban azért ilyen sok a hiperaktív gyermek,mert a világ is felgyorsult,egy halom elvárás felé kell teljesíteniük,akarva akaratlanul csak hajtás az életük és mind ezek mellett még nyugodt és elegendő pihenésük sincs.
Valahol igaza van.
Mi verseket mondunk közbe,tapsolunk és forgunk.
Pl.:mackó mackó ugorjál,
mackó mackó forogjál,
tapsolj egyet,
ugorj ki!
Rengeteget javít a görcsösségén,lazább lesz.