Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Figyelemzavar - avagy harc az iskolával fórum

Figyelemzavar - avagy harc az iskolával (beszélgetős fórum)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Figyelemzavar - avagy harc az iskolával

1 2 3 4 5
125. cezar0303 (válaszként erre: 124. - 4ab8ac8371)
2016. nov. 27. 20:16
igen a ritalint eröltetik :( :(
124. 4ab8ac8371 (válaszként erre: 123. - Cezar0303)
2016. nov. 27. 20:09

Ha más tárgyból jó, akkor nem koncentráció zavara van. Részképesség hiánya. Fejleszteni lehet, gyakorolni. Gondolom neki fokozott nehézséget jelent a másnyelvűség.


A gyógyszerre nyugtatót gondoltak? Vagy ritalint? Én semmiképpen nem adnám neki.


Itt találtam egy jó leírást.:

Részképesség-zavarok



A motorikus és a kognitív funkciók területén megmutatkozó deficitet nevezzük részképesség-zavarnak, mely az intelligenciaszinttõl függetlenül lép fel.


A részképesség tehát nem olyan komplex jelenség, mint az olvasás, írás vagy számolás, hanem ezeknek a képességeknek az alapjául szolgáló funkciók együttese. A kultúrtechnikák elsajátításának lehetõsége akkor alakul ki, ha a gyerek már képes ezekre a részteljesítményekre, valamint az érzékelõrendszerek is összehangoltan mûködnek egymással és a mozgással.



Kognitív funkciók zavarai:


A percepció zavarai


A tanulási zavarokkal küszködõ gyermekek érzékszervei épek, kifogástalanul látnak és hallanak. Problémáik abból fakadnak, hogy az érzékszerveken keresztül beérkezõ információk, jelek értelmezése pontatlan, hibás, a központi idegrendszer nem képes az érzékszervek által közvetített információkat pontosan felfogni, továbbítani, tárolni, korábbi ismeretekkel összehasonlítani, rendszerezni, koordinálni, feldolgozni, s végül az adekvát reakciót indítani. Pl. Vannak gyerekek, akik állandóan vakaróznak, dörzsölik a kezüket, csúszkálnak a padon, széke, stb.


1. Az egyensúlyrendszer zavarai:


Bizonytalanság: nehézségi erõ észlelésében → Gyerek nem meri megváltoztatni stabil testhelyzetét pl. fél a fél lábon állástól, fára mászástól, stb.


Elégtelen mûködés: kevés egyensúlyingert érzékel → pl. forgás vagy körhintázás közben nem szédül


Túlmûködés: túl sok egyensúlyingert érzékel → pl. nem szeret hintázni, gyakran szédül


2. Az auditív rendszer zavarai:


Az irányhallás hiányosságai → nem tudja, melyik irányból jön a hang


A hallási differenciálás hiányosságai → nem képes a hangokat magasságuk, mélységük, zöngésségük alapján megkülönböztetni


Hallási figura-háttér észlelés zavarai → nem tud egyetlen, kiválasztott hangra vagy szóra figyelni


Hallási zárás, szerialitás zavar → nem tudja a különálló hangokat egyetlen szóvá összeolvasztani


3. A vizuális rendszer zavarai:


Alak- és térészlelés hiányosságai → egyes betûk (alak, forma, méret)megkülönböztetésének nehézségei pl. b, d, g, q, a, stb.


Vizuális differenciálás hiányossága → nem ismer fel egy adott képet hasonló képek között


Vizuális alak-háttér zavar → a vizuális „jelsalátából” nem tudja a számára fontos, lényeges információt kiemelni


Vizuális zárás, szerialitás zavar → képtelen a részinformációk egésszé alakítására pl betûkbõl szavak, szavakból mondat


4. A taktilis-kinesztetikus rendszer zavarai:


A saját test érzékelésének elégtelensége → erõsen kell fogni, ill. erõsen ragad meg mindenkit


A kinesztetikus érzékelés hiányossága → pontatlanul észleli saját ízületei helyzetét, testtartását, ezért mellényúl


Az alak-háttér észlelésének hiányosságai → pontatlanul fogja fel az érintési ingereket pl. hátára írt betût


Figyelemzavar


A gyerek figyelme elkalandozik, könnyen elterelhetõ


Hullámzó, ingadozó intenzitású, képtelen a zavaró ingereket figyelni, gátlás alá helyezni


Perszerváció (figyelem tapadása)


Szelektálási képtelenség


Az emlékezet zavarai


A gyerek számára gondot jelent az ingerek (tárgyak, tárgyképek, szavak, mondatok, utasítások)tárolása, azonnali vagy késleltetett felidézése. Csökkent, nem elégséges a tárolási kapacitásuk.


Minõségében a tárolás felszínes, nem relációkat, mûveleteket, információtömböket tárolnak, hanem a konkrét vizuális vagy akusztikus ingerek megjegyzésére törekszenek.


Elõhívási stratégiáik sem hatékonyak, ami kódolási zavarokra és szerialitás zavaraira vezethetõ vissza.


A gondolkodás zavara


A tanulási zavarral küzdõ gyerekek a konkrét feladatok szintjén elfogadhatóbban teljesítenek, a problémák többsége akkor jelentkezik, amikor a feladat absztrakt fogalmakat és formális gondolkodást igényel.


Gondolkodási nehézséget jelent:


- relációk megfordíthatóságának felismerése


rész-egész felismerése


bennfoglalás felismerése


alá-fölérendeltségi összefüggések felismerése


ok-okozati összefüggések felismerése


A gondolkodás zavara szoros együttjárást mutat a beszéd sajátosságaival. Megfelelõ családi környezetben a gyerek analóg úton sajátítja el az alapszókincset, a nyelvi struktúrákat, a mondatalkotás szabályait. A hétköznapok arra is lehetõséget adnak, hogy beépüljenek viselkedésrepertoárjukba olyan alapvetõ szokáscselekvések, mint a köszönés, az információ- vagy segítségkérés, az érzelmek kinyilvánításának verbális formái.


Problémának kell tekinteni, ha hiányos a tárgyi világ ismerete, ha a szókincshiány miatt nem képes megnevezésre. Legnyugtalanítóbb a relációszókincs szinte teljes hiánya, hiszen következményeit érzékelhetjük nemcsak a matematika, hanem a nyelvtan , környezetismeret, az egész intellektuális fejlõdés terén.



A motoros funkciók zavarai:


Az izomtónus zavarai


hypotónus: túl alacsony az izomzat feszültségi állapota → minden mozgás fárasztó, mozgásigénye csökkent, mozdulatai erõtlenek


hypertónus: az izomfeszültség túl magas → állandóan nagy ellenállást kell leküzdenie a mozdulat létrejöttéért


A nagymozgások zavarai


reflexzavarok: újszülöttkori feltétlen reflexek (pl. elemi járás, kúszás, mászás) nem kerülnek gátlás alá, így akadályozódik az agykérgi irányítású mozgás-megnyilvánulások elsajátítása


zavarok a testtartás-, állás és egyensúly-reakciókban: ügyetlen, bizonytalan a zenés-mozgásos játékokban, sportevékenységben


A finommotorika zavarai


az ujjak, a kéz, a kar izomzatának területén: remegés, túl alacsony feszültség tapasztalható


a száj izomzatának területén: nem tud fújni, fütyülni, cuppantani, nyelvével csettinteni


a szem környéki izmok területén: képtelen tekintetét rögzíteni, szemmel fixálni, követni mozgást


A cselekvés tervezésének és irányításának zavarai


fejletlen testséma: nem ismeri a testrészeit, vagy nem tudja megmutatni magán vagy máson


jobb-bal megkülönböztetésének nehézsége


kialakulatlan laterális dominancia: nem ismerhetõ fel, hogy jobb vagy balkezes-e


nehézségek a test középvonalán történõ átnyúláskor: nem tudja bal kézzel megfogni a jobb térdét


gyenge bilaterális mozgáskoordináció: két testfél együttmûködésének képtelensége, kéz és láb diszharmonikus mozgása


motorikus gátoltság: mozgások kivitelezése meglassúbbodik


motorikus hiperaktivitás: állandóan izeg-mozog, képtelen egy helyben ülni



Sajátos problémaegyüttes a hiperaktivitás magatartászavar, ami egyrészt önálló szindróma, másrészt sok esetben együtt jár tanulási nehézségekkel. A hiperaktivitás 5-6 éves kortól diagnosztizálható, a viselkedés 3 fõ területén jelenik meg:


Motoros tünetek:


a gyerek megállás nélkül futkározik, a helyiség bútorait rendszeresen


mászókának használja


képtelen egy helyben ülni


még ülõ helyzetben is izeg-mozog


alvás közben is sokat mocorog


mindig úton van


Impulzivitás:


gyakran elõbb cselekszik, minthogy gondolkodna


feltûnõen gyorsan és sokszor vált át egyik cselekvésrõl a másikra


feladatait képtelen megszervezni


szinte állandóan ellenõrzést igényel


nehezen tudja kivárni, míg egy játékban rá kerül a sor


Figyelem zavarai:


gyakran nem tudja befejezni, amit elkezdett


gyakran nem figyel arra, amire kellene


figyelme könnyen elterelhetõ


képtelen koncentrálni folyamatosan


a játék nem tudja lekötni, nem tud tartósan játszani


Hiperaktivitásról minimum 2 motoros, 3 impulzív, 3 figyelem zavar tünet esetén beszélünk.

2016. nov. 27. 20:01
akinek van tapasztalata megosztaná hogy tudok a fiamnak segiteni koncentracio zavar esetén persze orvosság nélkül mert ezt nem igazán akarom elfogadni !!sőt azért nem mivel Magyarorszagon tanult 9 éves korig és kitünü tanulo volt és aztan én kiköltöztem vele Nemetorszagba ahol egy évig felzarkoztatott suliba járt és gyorsan megtanulta a nyelvet igy átették rendes német suliba itt kezdődtek a bajok a matek ,mémet(helyesirás) angol (helyesirás) elégtelen Ő most 12 éves !! igy kivizsgálták és koncentracios zavart állapitottak meg nála de a többi tárgyakbol jó egyszerüen nem értem és a pszihologus váltig állitja más nem segithet csak a gyogyszer tényleg igy van más! most tényleg van ilyen semmi baj nem volt vele otthon és közbe kitud alakulni koncentracios zavar ??mellesleg a pszihologus azzal ervelt hogy az otthoni iskolák sokkal gyengebbek mind az itteniek :( :( hát nemértem
122. 4ab8ac8371 (válaszként erre: 121. - Pomponlány)
2015. szept. 4. 18:13
Szerintem meg nem. A figyelemzavar létező tünet. Csak nem betegség, hanem másfajta bánásmódot, oktatást igénylő gyerek!
2015. szept. 2. 11:33

Én mindig is sejtettem, hogy a "figyelemzavar", csak egy kitalált tünet.


[link]

2014. nov. 12. 12:26

Sziasztok,

miskolci esetleg van közetetek? Ovigondunk van, figyelemzavaros hiperaktív gyerkőccel. Másik ovit keresek, eseleg valaki talált városon belül nyitottabb, elfogadóbb ovit a hasonló problámával küzdő gyermekének?

Ha valaki olvasná a fórumot, aki helybéli, hálás lennék, ha megkeresne.

119. Banyaci
2014. okt. 3. 17:28

Nem olvastam minden hozzászólást. Nálam nagyon aktuális a téma, évek óta küzdünk az iskolával, kilincselünk vizsgálatért. Kaptunk skatulyát.

Van itt olyan akinek figyelemzavarra írtak fel Ritalint?

118. pomponlány (válaszként erre: 117. - Kilimcs)
2014. szept. 13. 14:49
Na az tuti:)))
117. Kilimcs (válaszként erre: 116. - Pomponlány)
2014. szept. 13. 07:48
na pl a humort se meri az iq.. pedig az iszonyu fontos az eletben
116. pomponlány (válaszként erre: 115. - Kilimcs)
2014. szept. 12. 23:25

:)

Á, csak vicceltem, anyira azért nem érdekel:)))

115. Kilimcs (válaszként erre: 114. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 22:21

hát próbáld ki hogy kialszod magad és nyugis vagy ;) az Iq tipusú teszteknél az elég sok pontot tud jelenteni...


Én pl reggel még zseni vagyok, estére ne tudd meg :D :D

114. pomponlány (válaszként erre: 112. - Kilimcs)
2014. szept. 12. 22:17
Engem nem hívtak:( Na szép, ezek szerint, nem értem el a 130-at... Most aztán kezdhetek aggódni...Lehet, hogy hülyölök?:)
113. pomponlány (válaszként erre: 111. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 22:14
Egy kis időre kiraktam egy képet, amit kaptam...De majd leveszem, mert nem akarom sokáig mutogatni:)
112. Kilimcs (válaszként erre: 109. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 22:07
Én láttam ott olyan kiírást már, hogy gratulálunk, jöjjön el tesztírásra, jóeséllyel tagunk lehet! ;) gondolom mivel az egy kissebb teszt, így csak becsült értéket ad. Aztán aki kar megy írni hozzájuk.
111. pomponlány (válaszként erre: 109. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 22:04
Megint tévedtem:) mert a 130 nem a plafon, hanem ott kezdődika a Mensások szintje. Lehet, hogy a végén még én is bekerülök...?:)))
110. 16b5d6ae34 (válaszként erre: 109. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 21:59
...akkor az első variációd jött be:)
109. pomponlány (válaszként erre: 105. - 16b5d6ae34)
2014. szept. 12. 21:52

A cikkben emllített "Mensa" honlapján kitöltöttem az IQ tesztet, és az az eredmény jött ki, hogy....125 feletti...:)

Jó, de miért nem írnak konkrét számot? Talán attól félnek, hogy én mint egy földi halandó, (aki mellesleg diszlexiás) megüti az ők 130-as plafonjukat?


Egyébként itt van a teszt:

[link]


Am. szerintem elég korrekt.

2014. szept. 12. 15:47

Itt egy cikk amit régebben találtam

[link]

107. 16b5d6ae34 (válaszként erre: 106. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 15:34
:))
106. pomponlány (válaszként erre: 105. - 16b5d6ae34)
2014. szept. 12. 15:34
Hüha! Akkor vagy a tesztek a hülyék, vagy én tévedtem.:))) De az is lehet, hogy mind kettő:)
105. 16b5d6ae34 (válaszként erre: 103. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 14:08

" 130 feletti pontszámmal pedig csak az emberiség 2 százaléka rendelkezik."


".....134 feletti IQ-val már csak 1 százalék rendelkezik."



Idézetek innen: [link]

104. pomponlány (válaszként erre: 102. - 4ab8ac8371)
2014. szept. 12. 12:07
Háát, én sem voltam egy ücsörgős gyerek, az egyszer már biztos.:)))
103. pomponlány (válaszként erre: 101. - 4ab8ac8371)
2014. szept. 12. 12:05

Ez jó! És (azt hiszem) ez így is van:)


(Mellesleg, az én IQ-m 136, de 122-nél még sosem mértek kevesebbet.)

102. 4ab8ac8371 (válaszként erre: 100. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 12:02
Igen! A kezdet nehézségeket kinőve, már nem is akarnék másmilyet! Imádom, és sokmindent kaptam tőle amit egy csendes elüldögélős gyerektől nem valószínű, hogy kaptam, tapasztaltam volna.
101. 4ab8ac8371 (válaszként erre: 99. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 12:00
Szerintem ez nem probléma, persze tudom, hog megnehezíti néha az ember életét. De fogd fel úgy, hogy nem a részletekbe veszel el, hanem átlátod az egészet. :)
100. pomponlány (válaszként erre: 97. - 4ab8ac8371)
2014. szept. 12. 11:57
Ettől jobb gyereket nem is kaphattál volna. Ugye tutod!:)))
99. pomponlány (válaszként erre: 94. - 4ab8ac8371)
2014. szept. 12. 11:54

Csak azért kérdeztem, mert én is diszlexsziás vagyon:) De a külvilág, ezt nem látja.


És magamból kiindulva, szerintem, ezek a gyerekek csak abban különböznek a "normálisaktól", hogy nehezen, vagy egyáltalán nem tudják elfogadni, amit (a "társadalom") rájuk akar(na) erőlteti, pl. iskola, tanulás, közösség...


Én azt szoktam mondani, hogy: Tanul a gyerek, ha hadják.

Mit pl. Ö is:

[link]

98. 4ab8ac8371 (válaszként erre: 95. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 11:47
Ez tetszik!
2014. szept. 12. 11:45

Ja és persze a tanítónéni személyes sértésnek vette, hogy kiderült, az ő szavaival élve "értelmileg kicsit gyengébb" gyerekemnek 120 az IQ-ja.


A mozgásfejlődése rohamléptekkel indult. 10 hónaposan egyedül ment, de nem mászott egy percet sem. Viszont mindenre felmászott amire lehetett, még olynra is amire szerintem nem ..

Biciglizni kb 3 perc alatt tanult meg, és (mivel semmilyen sportolási lehetőség nem volt) néptáncolni írattam be. Abban nagyon rövid idő alatt megmutatkozott a tehetsége, és a mai napig csinálja.. Testnevelésből érettségizett. Fizikailag lefáraszthatatlan, állandóan mozog, alvás igénye kevés. Azt viszont mélyen és alaposan teszi...

96. Éva82 (válaszként erre: 95. - Pomponlány)
2014. szept. 12. 11:44
:) lehet!
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook