Ez jogos eljárás a Telenortól? (tudásbázis kérdés)
Értem, hogy sértő, de tényleg annyira automatizálva van a rendszer, hogy erre nem is tudnak figyelni.
Olvastad, mit írtam alább? A Telecomnál még mindig fizetem a havi díjat, holott két hónapja prepaid kártyára cseréltem. És kénytelen vagyok, mert egy ügyfél számon kezelnek mindent, és ha azt nem fieztném be, letiltanának két telefont és egy mobilnetet. Kezemben egy kártya, amire jó nagy betűkkel ráírták, hogy DOMINO és sehol sem látszik a rendszerben :o))
Csak hogy tudd, máshol is megtörténet..... :D
Befizetési határidő után sms-t kaptál? Arról, hogy fizesd be, vagy kikapcsolják, igaz?
Ez miért fenyegetés? Csak szóltak, hogy mi a helyzet. Régebben még az átutalás meg sem érkezett 2 nap alatt, csak újabban írják jóvá már aznap (attól függően persze, mikor indítod az utalást).
Na, mindegy, szerintem ezen kár rugózni. Előfordulhat ilyen eset bármikor, bárhol.
Én pl. egyszer az internetszolgáltató számláját elfelejtettem átutalni.
Ők is írtak email-t, hogy fizessek, vagy kikapcsolják. Felhívtam őket, hogy bocsika, elfelejtettem, utalom, mi a teendő.
Mondták, hogy küldjem email-ben az átutalásról a bizonylatot és oké lesz.
Az lett. Ennyi. Nem kell túllihegni a dolgot szerintem.
Semmiféle emlékeztetőt nem küldtek, nem is küldhettek volna, hiszen a befizetési határidő után két nappal jött az sms.
Valakivel keversz! Nekem már nincs ilyen problémám, még aznap elindítottam a váltást, és már fél éve másik cégnél vagyok, küldik a számlát időben, én befizetem időben, és nem csesztetnek. Hol írtam én ezt?
Egyrészt remélhetőleg ne te vagy az egyetlen rendes ügyfél, aki mindig mindent befizet. Másrészt automata a rendszer, számítógépes program figyeli a számlamozgást, és a számlaemlékeztetőket. Azt már nyilván emberek nyomtatják ki és borítékolják, de fizikai képtelenség, hogy több százezer ügyfél adatait elkezdjék bogarászni.
Persze, van még két - hamarosan három szolgáltató - akihez mehetsz, de ott is emberek dolgoznak, ott is bármikor megtörténhet.
Érdekes eset - először ugyanis fizetési emlékeztetőt szoktak küldeni, majd sms-t, amiben kérik a befizetést.
Nem fenyegetéssel szoktak indítani - úgy látszik, a te eseted ilyen különleges.
Ha ezek után soha többé nem került szóba, meglett a befizetés, akkor hogyan lehet "még a mai napig" is ilyen problémád, ahogy korábban írtad?
Nekem nem kellett elhinni semmit, tőlem nem is kérdeztek semmit, fenyegetéssel indítottak!
Azt gondolom, hogy a kulturált megoldás az lett volna, hogy először is utánanéznek a dolgoknak, beleértem ebbe azt is, hogy ezer éves ügyfél voltam, sosem volt tartozásom, még felszólításom sem. Na ezek után felhívhattak volna, hogy ugyan már elnézést, de befizettem én ezt mert nem látják? És akkor mondtam volna, hogy persze be, és ezt be is tudom mutatni természetesen meg is tettem volna. Én ezt tettem volna legalábbis! Azért azt elmondom, hogy hetente hívogattak különböző baromságokkal, hogy vegyek ezt azt amazt!!!! Hát ezt bukták. Hozzáteszem, hogy ezek után soha többé nem került ez szóba, sem akkor mikor bent voltam intézni a számhordozást, sem azóta, tehát nyilván megkerült a befizetés.
Szerintem nem "extra jófejség", hanem együttműködés, közös érdek kérdése, hogy minden rendben legyen.
Ha pl. bárhol, bármit be kellett fizetned, nem találták a befizetést valami ok miatt (akár rendszerhiba, akár emberi), nem neked kellett igazolnod a befizetés megtörténtét?
Miért higyjék el neked csak úgy szóra, hogy fizettél (még ha korábban mindig időben fizettél is), nem felejtetted el? Te elhinnéd másnak?
Azonkívül ha látják a befizetési bizonylatot, azon vannak olyan azonosítók, ami alapján meg tudják találni. Probléma megoldva, némi közreműködéssel...
De ha nem, hát lehet máshol próbálkozni, amíg ott is előáll egy ilyen eset...
Ha jogtalanul zaklatnak egy "20 alkalommal igazolt" befizetés miatt, miért nem írsz nekik panaszlevelet?
Vagy továbbítod az egész levelezést a Fogyasztóvédelemhez? És ezt a tényt is megírva a szolgáltatónak is?
Ha váltottál, és még a "mai napig van hasonló" problémád, én a helyedben már biztosan lennék annyira pipa, hogy a Fogyasztóvédőknek elküldeném az egész dokumentációt (hogy hányszor igazoltam a befizetést).
Ilyen helyzetben persze érthető a szolgáltató váltás. Szerencsére van még pár a telenoron kívül is.
Ne haragudj, de nem 48 órával a határidő letelte után egyirányúsítanak, hanem 30 nappal utána.
Szóval itt valami nem kerek...
Egyik fél elmondását ismerjük csak, de a pontos tényeket nem.
Így van, elnézést kell kérniük, ha hibáztak.
De nem értem, miért vagy ennyire felháborodva azon, hogy megkértek arra, igazold, hogy kiegyenlítetted a számlát. Csak meggyorsította volna a befizetés beazonosítását, és a jóváírását a számládon.
Felhívhattad volna őket, hogy sajnos nem áll módomban faxolni, mi legyen, hogyan igazoljam. Megadhattad volna, hogy milyen napon, milyen hivatkozással (számlaszám, ügyfélszám, vagy ilyesmi) utaltál.
Persze ha nem írtál a hivatkozás/közlemény rovatba semmit, akkor nehezebben azonosítják be a befizetést.
Szóval azért nem egyértelműen a Telenor a sáros, te is benne vagy.
idézem "
7. Jéghegy 2014-07-17 08:23
Nem, mert nem állt módomban nyomtatni, faxolni. (ezt nem tudja mindenki otthonról/munkahelyről megtenni) De a befizetés időben megtörtént!
..na mindegy!
A visszakapcsolás hogyan működik? Kérnem kell, vagy maguktól is megteszik, majd ennek költségét is rám verik?! " azaz időben fizetett eszerint a kérdező mely után érkezett 48 órával a felszólítás.a telenor elődjével a pannonnal volt és a mai napig van hasonló problémám,követel/ne/ egy befizetett összeget,amit már eddig vagy 20 igazoltam nekik levélben,személyesen,faxon és emailen. tehát a rendszerükben van a hiba,sajnos nem egy esetben.én nem hiába váltottam szolgáltatót,elegem lett.itt is ez állhat fenn
Egyrészt kérdés, hogy időben fizetett-e a kérdező. Ugyanis kimenő hívást letiltani a FIZETÉSI HATÁRIDŐ LETELTE UTÁN, SMS-ÉRTÉSÍTÉSEKET KÖVETŐEN SZOKTAK!
Miért nem reagált az sms-re például? Ne haragudj, de elkeveredhet egy befizetés, de ha még kérik is, hogy légy szives, igazold, mert nem találják, akkor miért is ők a szemetek, ha erre a füled botját sem mozdítod?
Még csak annyira sem, hogy szólj, oké, befizettem, de nem tudok faxolni, mi legyen? INGYEN hívhatóak, nem? Meg lehet beszélni mindent, nem tojni az egészre, utána meg köpködni, meg szidni őket.
Elnézést valóban kell kérniük, de eddig én mindig rendkívül udvarias kommunikációt tapasztaltam részükről.
Nézd, moroghatsz, értetlenkedhetsz, de Te vagy a hibás akkor is. Ha az ember nem fizet időre, akkor a következményekkel muszáj számolnia. Ha azt kérik, hogy faxold át, vagy küld ár email-ban a befizetést igazoló csekket, árutalást, akkor nem véletlenül kérik.
Én egy másik szolgáltatónál vagyok, egyszer nem érkezett meg a pénzem, felhívtam az ügyfélszolgálatukat, elmondtam a problémámat, és simán vártak 4 hetet. Szóból ért az ember, ha előre jelzi az ember, és régebbi előfizető sok mindent el lehet intézni.
Persze, mindenkinek a saját érdeke, de van másfél hónapjuk van arra, hogy 'meglássák' az átutalást!
Nem az ügyfeleket kellene cseszegetniük, meg felszólítgatni, meg nekik gondot csinálni!
Arra bezzeg van ember, idő, pénz, hogy különböző ajánlatokkal zaklassák az embert!
Amúgy pedig az ő érdekük is, hogy megtartsák az ügyfeleiket, csak belőlük élnek!
Ja, és persze emberek ők is, hibázhatnak, de egy elnézés is kiszakadhatna belőlük ilyen esetben!
Nem tudom, én már 2001. óta Telenoros (korábban Pannon GSM néven futott) vagyok, de ez alatt az idő alatt még soha semmi problémám nem volt velük!
A befizetés pedig a saját felületükről elnavigál a banki felületre, tehát onnan fizeted. Ők azonnal azt nem látják/láthatják, mert az utalás is órákat vesz igénybe, illetve ha este utalsz, már csak másnap teljesül.
Plusz még mire ők is látják a banki tranzakciókat (azokat le kell hívni, fel kell dolgozni, stb), az is idő.
Ezért kérik, hogy igazold, mert akkor rögtön látják, nem nap(ok) múlva jelenik meg a kiegyenlítés.
A te érdeked, úgy gondolom.
A saját felületen minden szerepel!
-A számla sorszáma
-Telefonszám
-Ügyfélszám
Szóval ezek beírásával nem kell vacakolni!
A Telenort utálom, nem korrektek! Ezt úgy mondom, hogy ott van előfizetésem! Addig rendesek még nincs problémád, fizetsz, de amint gondod adódik, jajj neked! :D
A saját felületet nem ismerem. De a számládról ha leemelnek, átutalsz, kapsz egy igazolást - elektronikusan. Amit ugye ki is lehet nyomtatni, de le is lehet menteni (akár print screen-nel).
Azt elküldhetted volna, amikor kérték az igazolást - ha faxon nem tudod, még más módok is vannak, pl. e-mail. Ha tudtad, hogy be van fizetve, felhívhattad volna őket. Az átutalásnál mindenképpen be kell írni legalább a telefonszámot, vagy az ügyfélazonosítót.
Utólag annyit tehetsz, hogy elküldöd nekik az igazolást, felhívva a figyelmüket az átutalás idejére, valamint kéred a visszakapcsolást, aminek a díját kéred elengedni, minthogy időben be volt fizetve.
Ha az átutalásnál nem szerepel semmilyen azonosító, és te sem igazoltad felkérésre a befizetést, akkor lehet, kifizettetik veled a visszakapcsolást...
További ajánlott fórumok:
- Mi az eljárás, ha valaki szaksegítség nélkül szül (az most mindegy, hogy véletlen, vagy szándékosan) és utána nem megy kórházba?
- Temetési számla kell a hagyatéki eljáráshoz?
- Tudna valaki segíteni hagyatéki eljárásban?
- Mi a jogos eljárás, munkaügy tud-e segíteni?
- Apukám szeretne venni egy Samsung Star 3-at a Telenortól. Az alapfelszerelésében van memóriakártya?
- Folyamatban lévő hitel átvállalási ügy... A régi bank eljárása nem jogos, szerintem...