Ügyiratkezelésben kérhetek segítséget? (tudásbázis kérdés)
Ha nem tudod bővebben kifejteni, akkor a minimum amit muszáj róla tudni, hogy amikor bekerül egy irat, átveszed. Érkeztetőbélyegzőt teszel rá, aláírod, sorszámozod. Azért kap egy 'alap' sorszámot, hogy nyomon tudják követni, mikor kinél van, amikor kész, elintézett lesz, akkor az irattárba kerül. A főszám alapján. Pl. BP-8923/2021 alap és amint történik vele másik üintézőnél is valami, akkor pl. BP-8923-1/2021 és így halad tovább.
Ue. a Poszeidonban is.
Erről lehet írni több oldalt. Munkahelye válogatja ki mit vár el.
2 féle irat érkezhet, IKTATÁS PAPÍRALAPÚ és ELEKTRONIKUS IKTATÁs
IKTATÓKÖNYVBE.Iktatás céljára minden év kezdetén újonnan nyitott, az iratkezelésért felelős vezető által hitelesíttetett, oldalszámozott iktatókönyvet kell használni, melyet az év utolsó munkanapján le kell zárni.
Az irat iktatószámot kell, hogy tartalmazzon: számot, betűt, vagy ezek tetszőleges kombinációját és az
irat iktatási évének négy számjegyét.
Az irat "sorsa"
– az iktatószám,
– az iktatás időpontja,
– a küldemény érkezésének időpontja, módja, érkeztetési azonosítója,
– a küldemény adathordozójának típusa (papíralapú, elektronikus), adathordozó fajtája,
– a küldés időpontja, módja,
– az irat küldőjének adatai (név, cím),
– a címzett adatai (név, cím),
– a hivatkozási szám (idegen szám),
– a mellékletek száma, típusa (papír alapú, elektronikus),
– az ügyintéző neve és a szervezeti egység megnevezése,
– az irat tárgya,
– az elő- és utóiratok iktatószáma,
– a kezelési feljegyzések (pl.: csatolás, visszaérkezés stb.),
– az ügyintézés határideje, módja, elintézés időpontja,
– az irattári tételszám,
– az irattárba helyezés időpontja
Elektronikusan is ez a menet, általában a Poszeidont, egy teljes körű iktatási rendszert használnak, mely végigkíséri az iratokat a beérkezéstől vagy a keletkezéstől kezdve az irattárazáson és postázáson át a selejtezésig, legyenek azok elektronikus - e-mail, fax, fájlban tárolt - és/vagy papír alapú dokumentumok.
De erről, tényleg oldalakat lehetne írni.
Melyek a bejövő iratok kezelésével kapcsolatos teendők?
Melyek a kimenő iratok kapcsolatos teendők?
Sajnos rengeteg a munkám nagyon leterhelt vagyok és sok a házim is. Tanárom feltett 35.kérdést és csak ezt a kettőt nem tudtam belőle köszönöm ha segítetek nekem benne.
További ajánlott fórumok:
- Laptophoz szeretnék mobil internetet. Mit ajánlanátok!? Van esetleg korlátlan lehetőség!? Árakat is kérhetek?
- Távoltartásit mikor kérhetek?
- Lakásvásárlási illeték megfizetésére mekkora részletfizetést kérhetek?
- Kérhetek segítséget az önkormányzattól?
- Hol kérhetek segítséget?
- Idegbecsípődés - 6 hetes baba mellett. Kitől kérhetek segítséget?