Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Óvodába 3 éves kiscsoportba vagy vegyes csoportba menjen? fórum

Óvodába 3 éves kiscsoportba vagy vegyes csoportba menjen? (beszélgetés)


1 2 3
78. trapiti (válaszként erre: 77. - Ageeeka)
2012. márc. 4. 09:41
Természetesen kell szerintem is, hogy tudjon bizonyos ideig elmélyülten foglalkozni valamivel. De ez nem megy, ha nincs meg a gyerek alapja hozzá. Egyébként az én lánykám - de gondolom emlékszel rá a csoportból - minden foglalkozásban szívesen részt vesz.
77. ageeeka (válaszként erre: 76. - Trapiti)
2012. márc. 4. 07:57
Egyetértek az idegrendszeri érettséggel (ez alapvető természetesen)! Ezen kívül gondoltam az egyéb dolgokra amikkel segíthetjük vagy felkészíthetjük őket az iskolára! Ehhez szerintem kell az, hogy abban a 20 percben részt vegyenek a foglalkozásban! Én így érzem jónak, szerintem nem rossz dolog és működőképes is!
76. trapiti (válaszként erre: 75. - Ageeeka)
2012. márc. 3. 09:08

Persze nem ismerem a magánovikat belülről, de el tudom képzelni, hogy nem mindig vág egybe a szülők igénye avval, ami jó vagy szükséges a gyerekeknek...


Én örülök annak, hogy a lányom az igényeinek megfelelően játszhat az oviban, és hogy sok idő jut a szabad játékra, mert a társas kapcsolatai így alakulnak, így tanulja meg a többiekkel való együttműködést, különösen, hogy nincs testvére (és nem is várható hogy lesz). A délutánjaink elég elfoglaltak, főleg hogy heti 2x jár alapozó terápiára, amire nagy szüksége van, úszni és néptáncra amikről nem hajlandó lemondani, így a szabad játékra hosszabb ideig inkább az oviban és hétvégén van ideje.

Viszont Lucának nagy igénye van a feladatlapokra, otthoni kedvenc játékai közé tartoznak a Logico és a LÜK, ezekből is inkább az 6-7- éves korosztálynak való, és egyéb "feladatlapok" is pl. vonalvezetős, számolós, számösszekötős lapok, rengeteget lehet a netről letölteni...

Az oviban akkor kapja ezeket, ha kifejezetten Ő kéri, illetve amikor nem alszik délután és megemngedik neki hogy bekapcsolódjon a nagyok foglalkozásába. Azokat a gyerekeket akik maguktól nem igénylik, leghamarabb az iskola előtti utolsó évben ültetik le, de akkor is inkább motiválva, mint "késnyszerítve"...


A másik: hogy mitől válik képessé egy 6-7 éves gyerek végigülni 45 percet? (Ha egyáltalán 45-öt kell, mert jobb helyeken elsőben még bőven belefér egy kis testmozgás óra közben amikor már láthatóan fáradnaka gyerekek). Szóval egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy attól tud majd 45 percig nyugton ülni, ha ezt gyakoroltatjuk vele, vagyis rendszeresen leültetjük. Sokkal inkább attól ha az idegrendszer érettsége megfelelő, nincsenek elmaradások, megfelelően alakultak a nagymozgásaok, a testtarás reflexei, a figyelem, a finommozgásaok stb. Ha ezekkel nincs gond, simán megérik rá és kibírja. Az én kislányom enyhén hiperaktív, amióta az alapozót csináljuk (ami ugye épp a fentieket segíti) óriási változáson ment keresztül, fél órát simán tud figyelni ha érdekli amivel foglalkozunk, pedig előtte egy perc nyugta nem volt.

2012. márc. 3. 06:57
Én most egy magánoviban dolgozom, ott le kell ülni a gyerekeknek és feladatlapozni kell, hogy a szülők meg legyenek elégedeve!!!!
2012. márc. 3. 06:56
Nem mindenhol működik ám a kezdeményezés sem! Vegyes csoportban a nagycsoportosoknál már nem! Elvileg igen, de a gyakorlatban már igenis meg kell kérni őket arra, hogy most le kell ülni és ezt meg ezt a feladatot meg kell csinálni! Másképpen nem megy, mert akkor nem fognak kibírni 45 percet az iskolában!
73. zebracsikó (válaszként erre: 72. - Egypt)
2012. márc. 2. 14:58
oké :)
72. egypt (válaszként erre: 71. - Zebracsikó)
2012. márc. 2. 14:51

Majd megkérdezem anyósomat, az biztos, hogy azt mondta, nem szabad már feladatlapokat kitöltetni a gyerekekkel. (Egyébként ő is logopédus, csak az eredeti szakmája óvónő.)

Ez érdekes, hogy csak néhány éve van hivatalosan "kezdeményezés". Anyukám azt mondta, hogy mikor tanítóképzősként ovikba mentek hospitálni, már akkor is így tanították nekik, hogy csak kezdeményezünk. Sőt anyósom is ezt mondta azzal kiegészítve, hogy megkapta volna a magáét a szakfelügyelőtől annak idején, ha nem tudott volna a gyerekeknek kedvet csinálni a tevékenységekhez.

71. zebracsikó (válaszként erre: 70. - Egypt)
2012. márc. 2. 13:52

Néhány éve nem "(matematika, anyanyelv...stb)"foglalkozások vannak az óvodákban , hanem ún. "kezdeményezés", amire jó esetben odamegy a gyerek, de alapvetően elvileg rá van bízva, részt vesz-e bennük.


Nem lehetséges, hogy ezzel kevered? Tehát hogy nem lehet direkt, órarendszerű foglalkozás? Hogy esetleg erre érted, hogy nem lehet feladatlapozni?

70. egypt (válaszként erre: 69. - Zebracsikó)
2012. márc. 2. 08:50
Anyósom mondta, pár éve van ez így.
69. zebracsikó (válaszként erre: 66. - Egypt)
2012. márc. 2. 07:10

Mutasd már meg, hogy ez hová van leírva??


Meg is kéárdezem ma az oviban a vezetőnőtől, hogy van ez.


Indokolatlan lenne, hogy fejlesztenék papír nélkül a síkbeli tájékozódást? alak-háttér percepciót, stb?

68. egypt (válaszként erre: 67. - Ageeeka)
2012. márc. 1. 20:58
Tudom, hogy nagyon nehéz lehet, én is próbáltam 40 motiválatlan szakmunkást tanítani, az sem volt egyszerű, szóval át tudom érezni, milyen lehet, és minden tiszteletem azoké az óvónőké, akik ezt szívvel-lélekkel, szakértelemmel, lelkiismeretesen csinálják. De sajnos sok ellenpélda is van (mint minden szakmában). Én is írtam, hogy igazából az óvónő személye a legfontosabb, de ha csak a csoportformát nézzük, én a simának több előnyét látom. Az én fiamnak nagyon bevált, tudtam is, hogy neki nem lenne jó a vegyes. És óriási szerencsénk volt az óvónőkkel is.
67. ageeeka (válaszként erre: 66. - Egypt)
2012. márc. 1. 20:17
Nem volt szándékomban letámadni téged, csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy az óvónőknek nehéz dolguk van, főleg egy vegyes csoportban! Nekem eddig csak vegyes csoportjaim voltak, nehéz volt, de szerettem és szerintem ugyan olyan jól fel lehet készíteni a nagyokat az iskolára, mint a homogén csoportokban! Ehhez tényleg jó szakmai felkészültség kell, de azért azt se felejtsük el, hogy milyen a gyerekanyag! Én 5 évet dolgoztam roma gyerekekkel vegyes csoportban vidéken, ott sajnos nem lehetett alkalmazni a kezdeményezést, aztán vagy odajönnek vagy nem!
66. egypt (válaszként erre: 59. - Zebracsikó)
2012. márc. 1. 19:52
Pár éve ezt betiltották. Szerintem sem volt rossz, de elméletileg már nem szabadna feladatlapozni oviban.
65. zebracsikó (válaszként erre: 64. - Trapiti)
2012. márc. 1. 18:08

egyetértek, ez egy nagycsoport 3 megtűrt kiscsoportossal .

Ez a vezető hibája, hogy nem tudta arányosan elosztani a gyermekeket

64. trapiti (válaszként erre: 63. - Sajert)
2012. márc. 1. 18:04

Ez nem vegyes csoport... ez egy nagycsoport, amihez hozzácsaptak 3 kicsit.


Egyébként szerintem ami nálatok történik, nem a csoportösszetétel hibája, hanem az óvónőké.

63. sajert
2012. márc. 1. 17:57

A fiam szereti a vegyes csoportját, csak én - felnőttként - látok olyan dolgokat amik nem tetszenek.

A 19 gyerekből 3 kiscsoportos van (egyik a fiam), a többi megy szeptemberben iskolába...

Mióta a fiam ovis, nem hajlandó rajzolni SEMMIT, mivel egyből mondja, hogy ezt ő nem tudja.

Azzal jön haza, hogy a csoportban őt "lekicsizik", miközben mi azt mondjuk neki, hogy "nagy". A "nagyokkal" foglalkozás van, de ahogy észreveszem a gyerekem - a kötelező fejlesztésén kívül - sok mindent nem "tanul". Kiscsoportos dada ismerősöm el van hűlve, hogy a gyerekemmel mennyire nem a korának megfelelően bánnak a gyerekkel.

62. trapiti (válaszként erre: 60. - Zebracsikó)
2012. márc. 1. 17:46
Ezt nem értettem én sem... hacsak nem külföldön. Viszont ahol nem kötelező, ott sokkal gakoribb hogy ovi nélkül kezd iskolát egy gyerek.
61. trapiti (válaszként erre: 55. - Egypt)
2012. márc. 1. 17:45

Biztos vagyok benne, hogy akár vegyes, akár tiszta csoport, mindkettőt lehet nagyon jól csinálni és el is lehet rontani nagyon. A lényeg szerintem a differenciálás, hogy minden gyerek megkapja az igényeinek, szükségleteinek megfelelő figyelmet, foglalkozást. Ugyanakkor nagyon sok tiszta csoportban ez fel sem merül, hiszen épp azzal a céllal és indokkal alakítanak ki tiszta csoportot, hogy ugyanarra legyen a gyerekeknek szükségük. 4 éves és 4 éves között akár 3 év különbség is lehet a fejlődést tekintve, úgyhogy szerintem az, hogy "tiszta" egy csoport, nem jelent túl sokat, hiszen nem válogatják a gyerekeket... ha nincs differenciált foglalkozás, semmit nem érnek el. Egy vegyes csoportban viszont a gyereknek van esélye megtalálni a saját szintjének megfelelő társakat.


Nekem azt mondta egyszer az óvónőnk, hogy Ő ugyan nagyon szereti a vegyes csoportot, de nagyon nem mindegy a csoport összetétele sem. Pl. arra a különböző korcsoportok miatt kisebb egy-egy gyerek számára a "kínálat", kevesebb gyerek jön szóba mint lehetséges partner. Ha nem szerencsésen jönnek össze a gyerekek, ez okozhat nehézséget.

60. zebracsikó (válaszként erre: 48. - Tündér74)
2012. márc. 1. 17:36
(azt nem tudom, hogy tudták kikerülni az óvodát, mikor az utolsó év kötelező)
59. zebracsikó (válaszként erre: 51. - Egypt)
2012. márc. 1. 17:34

nem tilos a feladatlapozás, annak is van létjogosultsága!! pl. síkbeli tájékozódás, alak-háttér percepció, képről hiányzó részlet keresése, különbségek keresése és sorolhatnám!

Van pár részképesség, aminek a fejlesztése papírhoz kötött.


Nem beszélve azokról a gyerekekről, akik plusz foglalkozásra (pl.logopédia) járnak, ott még házi feladat is van a füzetben (természetesen feladatlap formájában)

Szóval nem ördögtől való dolog az!

Csak a helyes és indokolt mértékét kell megtalálni.

58. egypt (válaszként erre: 56. - Tündér74)
2012. márc. 1. 17:11

Egész más napi szinten azonos korú közösségben lenni, mint találkozni kisgyerekekkel. Az én gyerekem most ment először közösségbe ősszel, és hiába találkozott rendszeresen gyerekekkel, nagyon kiütköztek a problémák szocializáció terén.

A kislányról nem tudok nyilatkozni, nem ismerem, de kíváncsi lennék, mit mond ezzel kapcsolatban a tanító nénije. Az is lehet, hogy ő egy különleges gyerek, de a legtöbbnek a helyében biztos lennének szocializációs nehézségei.

57. tündér74 (válaszként erre: 54. - Trapiti)
2012. márc. 1. 14:12

Nekünk is nagyon bevált a vegyes csoport, és hasonlóan működnek a foglalkozások, mint nálatok.

Még az is tetszik a vegyes csop-ban, hogy kevesebb a konfliktus a gyerekek között, mint a tiszta csoportban. Olyan toleránsak tudnak lenni a nagyobb gyermekek a picikkel szemben:) Persze ehhez kell az óvónők optimális irányítása is.

56. tündér74 (válaszként erre: 49. - Egypt)
2012. márc. 1. 13:49
Nem járt oviba, ettől függetlenül rendszeresen találkozott kisgyermekekkel. Nemcsak oviban lehet megtanulni a szocializációt.
55. egypt (válaszként erre: 54. - Trapiti)
2012. márc. 1. 12:05

Ezt tényleg így kéne csinálni, de sajnos ahogy hallottam, ez a ritka kivétel. Nagyon gyakran az van, hogy az óvónő leül középre egy könyvvel, leülteti az összes gyereket, és ugyanazt a mesét hallgatja mind. Eljátszásról, elbábozásról szó sincs. Így valóban működhet a vegyes csoport, bár én továbbra is a sima mellett voksolok.

Ne felejtsük el, hogy a te lányod különleges képességű, és úgy tudom, a sima csoportban az óvónőkkel sem voltatok elégedettek. Szóval nagyon összetett dolog ez.

54. trapiti (válaszként erre: 51. - Egypt)
2012. márc. 1. 11:48

Mivel nem egyszerre tanítanak verset, éneket a 23 gyereknek, így mindenki az életkorának és a képességeinek megfelelőt tanulja meg. Nagyon sok mesét játszanak el, ebben mindenki részt vehet, szintén éltekorának és a képességeinek megfelelő módon.

Azt nem tudom, másnak jó-e a vegyes, nekünk nagyon, az én gyerekem iszonyatosan unatkozott a tiszta csoportban, mert szóba nem jöhetett hogy a saját sziontjén foglalkozzanak vele. Itt nyitottak rá.

53. egypt
2012. márc. 1. 11:32
Nálunk 24 gyerek van. A foglalkozások délelőtt vannak, mikor mindkét óvónő ott van, tehát 12 gyerek jut maximum egyre, ha senki nem hiányzik. ennyi gyerekkel simán lehet foglalkozni.
52. egypt (válaszként erre: 51. - Egypt)
2012. márc. 1. 11:24
Kiegészíteném a játékot: játékos fejlesztés. Sajnos egyre több gyerek megy elsőbe úgy, hogy nincs rendesen felkészítve (és nem feladatlapokra meg hasonlókra gondolok, pláne nem nyelvre), egyre többnek van szüksége iskolásként fejlesztésre, mert korábban nem kapta meg. Pl. finommozgások... Ezt az oviban már fejleszteni illene. És még rengeteg ilyen dolog van.
51. egypt (válaszként erre: 50. - Trapiti)
2012. márc. 1. 11:21

A feladatlap kitöltés elméletileg már több éve tilos.

Elég lenne a játék, mese, éneklés, de pont ezek azok, amik életkor specifikusak. Nem tudom, hogy működik vegyes csoportban az ének és mondókatanulás. Nálunk kiscsoportban megtanulják a 3-4 éveseknek való mondókákat, dalokat, a következő évben másokat, stb... A vegyesben egy nagycsoportos már harmadszorra tanulja ugyanazt?

Az én gyerekem rengeteget fejlődött a kiscsoportban minden téren, úgy látom, nagyon sokat használtak neki a korosztályának megfelelő tevékenységek, és remekül megoldják az óvónők a foglalkozásokat. Hozzáteszem, szuper óvónőket kaptunk.

2012. márc. 1. 11:12

Szerintem semmivel nem nehezebb egy vegyes csoportban 5 gyereket felkészíteni, mint egy tisztában 25-30-at egyszerre. Úgysem lehet 30 gyereket egyszerre foglalkoztatni, frontális, nagy csoportlétszámú foglalkozások semmire nem jók. És a feladatlapozás sem nagyon hiszem, hogy működik 30 gyerekkel... A vegyes csoportban talán kevésbé jut eszébe bárkinek is, hogy ilyen módszereket alkalmazzon, ott természetsebb a kis- vagy mikrocsoportos foglalkozás.

A mi előző ovinkban simán megcsinálták, hogy a 28 3évest leültették egyszerre foglalkozásra a minicsoport második hetében... igaz nem foglalkozásnak hanem kezdeményezésnek hívták. Ott mindig mindenkinek ugyanazt kellett csinálni. Szerintem ez sokkal rosszabb.


Egyébként 20 körüli vagy akár 20-at meghaladó csoportban illúzió azt gondolni, hogy bármiféle komolyabb fejlesztésre van mód. Az a gyerek, akinek valamiben elmaradása van mindenképpen óvodán kívüli foglalkozásra szorul, és úgyanígy az is aki felfelé lóg ki a sorból. Sőt... akivel otthon nem foglalkoznak, az csak az óvodában szinte biztosan nem fog tudni felkészülni az iskolára. Engem nem zavar ha az óvodában töltött ideje elsősorban játékkal telik, illetve olyan elfoglaltságokkal, amelyek a gyerekek saját kezdeményezéseiből indulnak ki. Nem kell hogy tornaórát, feladatlap kitöltést vagy nyelvórát tartsanak neki, bőven elég ami van, játszanak, mesélnek, énekelnek, rengeteg mesét játszanak el stb. a többit szerintem oldja meg mindenki igénye szerint.

49. egypt (válaszként erre: 48. - Tündér74)
2012. márc. 1. 09:58

Nem is szabad már feladatlapokat töltögetni óvodában.

Azzal nem értek egyet, hogy egy 5-6 évesnek a szabad játék a legfejlesztőbb. Meg kell alapozni az iskolai ismereteket.

Az ismerős gyereke nekem nem mérvadó, messziről jött ember azt mond, amit akar. Nehezen tudom elképzelni, hogy semmiféle nehézséget nem okozott a beszokás egy olyan gyereknek, aki nem járt közösségbe, akármit is mond az anyja, és nem a tanulásra gondolok.

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook