Munka dilemma (beszélgetés)
Peron tudtommal az a rész is, ahová az utas a le- és a felszállás előtt tartózkodik.
A hálókocsi franciául Wagon-lits, ami ágyakkal felszerelt kocsikat jelent, nem tudom, mennyire tartotta meg a magyar vasúti nyelv ezeket a kifejezéseket.
Érdekes terület. Mint ahogy az a kifejezés is, amit Moldova könyve óta sokan tudnak: hogy a szerelvény "kijár" az állomásról. Nem azért, mert itt a szokott ideje, hanem mert ezt így mondják. (Mint ahogy a Micimackó is azért Mici, fiú létére, amennyiben olvastátok.)
Igen, a személyszállításban kocsinak hívják azokat az egységeket amelyeket szerelvényként összekapcsolnak. A kocsikat osztják fülkékre. Vagyis egy kocsiban lehet ilyen fülke 8 vagy 10 vagy valamennyi.
Vagyis egy kocsi több fülkét jelent.
A peron nem képezi a szerelvény részét. Peronnak azt a helyet hívják, ahol az utasok várakoznak a felszállásra, illetve a szerelvény beérkezését követően ahonnan felszállnak, ahová leszállnak.
A vagon szót a teher- és áruszállításban használják. Tk. a szerelvény egységei, amelyeket a mozdonyra sorban rákapcsolnak.
De volt idő, mikor ezeket is személyszállításra használták a II. vh. idején.
Igazad van! Én a vasúti kocsira gondoltam egyébként. Az egészre, amiben a fülkék is vannak és a peronok a két végén.
Azt nem mondják vagonnak?
Hagy javítsalak.🙂
A személyszállító szerelvények kocsikból állnak. Fülke az, amit a közlekedő folyosóról lehet nyitni és azt hiszem nyolc ülőhely van benne.
Az nem vagon. Abban a marhákat szállítottâk régen. :D
Fülke, a neve fülke.
Én, főleg télen, nem annyira szeretem a buszozást, mert beszorulva érzem magam az ülésbe. Ha leveszem a kabátom, akkor azért, ha nem veszem le, akkor azért.
Nem érem el a felső csomagtárolót, minden motyóm és a kabátom is az ölemben vagy valahol mellettem van.
Én jó darabig Miskolcra vonatoztam és vissza. A közvetlen sebesvonat reggeli 5 perces késése még belefért, de egy adott időszakban kellemetlen volt a vágányok átépítése miatti vágányzár, főleg ha késés miatt a városi közlekedésben is nagy hátrányt sszereztem - mert ha elment az utolsó délelőtti közvetlen járat (15 perc), akkor bumlizhattam átszállással a városon át (45 perc).
Viszont a vagonok nagy átlagban tiszták, a közérzet kellemesebb, mint régebben. Legalábbis az én számomra, azokon a járatokon, amerre előfordultam.
Mostanában Budapest és Hatvan között vannak vágányzárak, úgy tudom.
Én ezt nem igazán tapasztaltam. Augusztus végén utaztam utoljára vonattal, szeretek vonatozni, kényelmesebb, mint a busz,mert tágasabb a hely.
Már Budapestről jó 25 perc késéssel indultunk. Majd a csatlakozás - izgultam, hogy nehogy elmenjen - szintén késve indult tovább, sőt még a nyílt pályán is vesztegeltünk, mert a késés felborította a rendet és helyet kellett adni más vonatoknak.
Összességében egy órát összeszedtünk késésben.
Talán úgy 35 éve! Akkor sem szerettem, mert koszos, poros, pedig már akkor is villany vonat volt, és nem a fekete brikettel hajtott. :))
Most számoltam utána, pont 32 éve hogy ebbe a lakásba költöztem, a Volán itt van kb. 5 perc gyalog. Valamivel tisztább, és ami a fő: nagyobb biztonságban érzem magam rajta, kötekedők és egyéb rossz szándékú emberekkel szemben védettebb vagyok, vagyunk.
Az én fiam úgy 3 műszakozik, hogy mindig az éjszakást várja, ill. azon a héten élvezi. Mivel eddig még nem hívták be hétvégi túlórára, ki is tudja pihenni magát.
A reggeles úgy elmegy, a délutánost utálja.
Egyelőre megy neki, de még nem is régóta csinálja. Majd meglátjuk.
Itt azért elég sokan 3 műszakból mennek nyugdíjba is.
Azt senkinek nem ajánlanám én sem, de hallok olyanról, aki évek óta csinálja és bírja. Szerintem ő a kivétel.
Na meg, van cég, ahol belépéskor megkapod az éves beosztást előre, és van, ahol a hónap elején adják ki, csak arra a hónapra.
A volánok?
Eddig sem voltak egy széthúzó csapat.
Fiam évek óta 3 műszakozik, nem lehet megszokni. Mire megszokná, vége a hétnek és már más időben kell menni.
Szerintem a 3 műszak a legrosszabb - a szervezetnek is.
A 4 nap munka, 4 pihenő nem annyira megterhelő, mint a 3 műszak, főleg fiatalnak nem, mert a 12 órát le lehet húzni, de mivel mind nappalos, nem törik meg az alvás-ébrenlét ritmusa, az étkezések ritmusa sem (nem éjjel eszik pl., mint éjszakásban), stb.
Amivel a cég vitt engem csak fegyenc járatnak hívtam.😁
3\3 12 óra.Nappal és éjszaka .Ritkán esett hétvégére a szabadnap.
Három év után feladtam.
Inkább a 3 műszakot választanám. Akkor a szervezetnek van ideje begyakorolni, hogy csak hetente kell átállnia ilyen-olyan beosztásra.
A 4-4 nap váltás nekem olyannak tűnne, mint amikor valakinek le-fel ugrál a vérnyomása, vagy a vércukor szintje... hosszú távon biztos nem tesz jót a szervezetnek. Az a bizonyos belső óra tisztességgel bekavarodna. Amíg fiatal az ember, meglehet, hogy észre sem veszi, de előbb-utóbb érezni fogja a hatását.