Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mit írjak egy maximum 2 oldalas feladat ellátására vonatkozó tervbe? fórum

Mit írjak egy maximum 2 oldalas feladat ellátására vonatkozó tervbe? (tudásbázis)

2015. márc. 1. 15:47
Én most fejeztem be a gyakorlatot. Rettentően fognak hiányozni, annyi szeretetet adnak a gyerekek. Nagyon remélem,h nekem is sikerül elhelyezkednem benne.
2015. márc. 1. 15:24

Szia. Amít tanultál vagy amit a gyakotlaton tapasztaltál. Bölcsődei napirend és az adminisztráció benne lehet meg a plusz dolgokra való felkészülés. (szülőcsoportos beszélgetés, egy-egy ünnepre való felkészülés)


Hajrá! Én imádok kisgyermekgondozó lenni, csak a pénz nem sok. Dehát ez van. Utolsó tanulmányi évemet már én is végig dolgoztam. Sokkal könnyebb volt úgy vizsgázni is belőle. 😉

2015. márc. 1. 15:03
Köszönöm a segítséget! :) Belefogalmazom.
7. fincsi5 (válaszként erre: 6. - Boldogliz)
2015. márc. 1. 14:36

Ne menj bele tudományosba, vedd alapul; mi kell a

rátok bízott gyerekek testi-lelki fejlődéséhez.

Aztán kitérhetsz a gondozók ezzel kapcsolatos felkészülési, esetleges adminisztrációs feladataira is.

Játékokra, mindennapjaikra , külön igényeikre, stb.

2015. márc. 1. 14:28
Igen ezeket tanuljuk a tanfolyamon, de nem tudom,h ezeket kell-e beleírni vagy konkrét tervekre gondol.
2015. márc. 1. 14:26

Bölcsődei nevelés feladatai


A bölcsődei gondozás-nevelés alapvető feladata a napközbeni ellátást igénybe vevő egészséges gyermek testi- és pszichés szükségleteinek kielégítése valamint a legoptimálisabb fejlődés elősegítése. Emellett a hátrányos helyzetű gyermekek hátrányainak és azok következményeinek csökkentése, a sajátos nevelési igényű gyermekek rehabilitációjának segítése a gondozás és nevelés folyamán. A bölcsődei nevelésnek minden esetben a családi neveléssel összhangban szükséges megvalósulnia. A nevelést további három elv figyelembe vételével kell megvalósítani.


Egészségvédelem, az egészséges életmód kialakítása. Ez magában foglalja az egészséges és minden szempontból (lelki és testi) biztonságos környezet kialakítását, az elsődleges szükségletek igény szerinti kielégítését, az alapvető kultúrhigiénés szokások kialakítását. Ide értve a mosakodást, az étkezést, a szobatisztaságra nevelést, az öltözködést, az alvást, a levegőzést és a megfelelő pihenést. Szükség esetén szakemberek bevonásával egyéb megelőző és korrigáló feladatok ellátására is van lehetőség.


Az érzelmi fejlődés és a szocializáció segítése. Olyan légkör biztosítása, mely csökkenti a gyermeknek a bölcsődébe kerüléssel járó nehézségek elkerülését, csökkentését valamint segít az átélt nehézségek feldolgozásában. A gondozónő nem anya, csak pótolja az anyát, amíg az távol van, így a gyermek és gondozója között szükséges az érzelmi biztonságot jelentő kapcsolat kialakítása. Segíteni kell a gyermeknek a társas kapcsolatok szabályainak elfogadását, meg kell teremteni a mások iránti nyitottság és empátia fejlődésének lehetőségét. Biztosítani kell a közös élményeket, melyek során az önérvényesítés és tolerancia egyensúlyát ismerhetik meg a gyermekek. A gondozónő feladata felébreszteni és fenntartani a kommunikációs kedvet kérdésekkel, figyeléssel, válaszokkal. A hátrányos helyzetű, lassabban fejlődő vagy nehezen szocializálható gyermekek többlettörődést igényelnek, melyet a nevelőnek biztosítania kell, szükség esetén akár szakember bevonásával is. A többlettörődést azonban úgy kell megoldani, hogy ezzel párhuzamosan a többi gyermek ne szenvedjen hiányt.


A megismerési folyamatok fejlődésének segítése. Biztosítani kell a gyermek életkorának, fejlettségi szintjének megfelelő tevékenységet, bővíteni kell az érdeklődési körét. A közös tevékenységek során viselkedési és helyzetmegoldási mintákat kell adnia a gondozónőnek, melyeket a gyerekek másolhatnak, megtanulhatnak. Mindenképpen támogatni kell a kreativitást, az önálló aktivitást, biztatni kell őket az önálló véleményalkotásra. Segíteni kell a bölcsődés gyermek döntésre, önálló választásra való képességének fejlődését. A nevelőnek bátorító odafigyeléssel kell megteremtenie a lehetőséget, hogy a gyermek önkifejezése fejlődjön. Az alapvető ismeretek átadásán, és a tájékozódás segítésén túl feladat még az élmények, tapasztalatok feldolgozásának megkönnyítése. Olyan nyugodt, magyarázó környezet biztosítása, melyben a gyermek elmélyedhet az újonnan szerzett élményeiben.

A nevelési feladatok megvalósítása az utóbbi években egyre nehezebbé válik a gondozónők számára, ugyanis a bölcsődék iránti fokozódó igény miatt a csoportokba mind több, és több gyermeket igyekeznek elhelyezni. Ez azonban azt eredményezheti, hogy csorbul például az egyéni figyelem, a különböző fejlettségi szinteknek megfelelő differenciálás elve.


*A cikk a A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja című 2008-as tanulmány felhasználásával készült.

Ilyesmire gondolsz ?

2015. márc. 1. 14:21

Még nem végeztem. Folyamatban van a tanfolyam itt Debrecenben.


Kisgyermeknevelő-gondozókra, bölcsődében dolgozókra vagy óvónőkre lennék kiváncsi,h ők mit írtak ebbe bele mikor megpályázták az állásukat.

2015. márc. 1. 14:18

Most végeztél? Hol?

Kisgyerekes anyukák válaszoljanak?

2015. márc. 1. 14:02

Egy álláspályázathoz kellene nekem segítség. Olyat kérnek,h írjak egy maximum 2 oldalas feladat ellátására vonatkozó tervet. Nem igazán tudom mit kellene ebbe beleírni.


Most végzem a kisgyermeknevelő tanfolyamot, de már szeretnék megpályázni egy állást.


Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget! :)

2015. márc. 1. 14:00
Kisgyermeknevelők, bölcsődében dolgozók segítségét kérném!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook