Milyen iskolába irassam a gyerekem? (beszélgetés)
szia Kata78
mesélsz erről a "neurolingvisztikus programozás módszerét"
köszi
Sziasztok!
Elsőként szeretnék elnézést kérni a fórum tulajától és mindenki mástól, akit a stílusommal megbántottam. Amit írtam, azt úgy is gondolom, de a megfogalmazás néhol kimondottan undorító :(. Elnézést!
Mivel ma nincs bölcsi és most aludt el nemrégen a ház ura, így nem tudtam hamarabb ezt leírni Nektek.
Szerintem a legfontosabb, hogy ne a szülő be nem teljesedett álmát akarja ráerőszakolni a gyermekére, hanem csak az ő igényeit nézze.
Más: A kínai iskola alatt melyiket érted? A rendes, nagykövetségit vagy a kínai módszert alkalmazót, ami valahol Óbudán van? Sokat olvastam róla és érdekelne.
Előre is köszi.
Akinek még fogalma sincs, hogy milyen a gyerkőc, vagy szintén csak most 2 év körüli, annak ajánlanám a neurolingvisztikus programozás módszerét. Azoknak is, akik szintén felnőtt fejjel tanulnak (a módszer mindenkinek ad valamit). Ha valaki már használja, vagy csak olvasott már róla bővebben, szívesen beszélgetnék róla.
Még egyszer: elnézést mindenkitől!
Kati
Szerintem tök gyerek és tanár függő,hogy ki milyen iskolába való.A saját példád az,hogy ami jó volt generációkon át a családodnak az neked már nem volt megfelelő.Most hiába mondaná bárki is ,hogy irasd a gyereket sporttagozatra,ha a gyerek utálni fogja a spoprtokat?Vagy ha 2 nyelvűben meg utálni fogja a tanárokat?Igaza van az egyik hozzászólónak.Menj el a neked tetsző sulikba,beszélj az igazgatókkal,nézd a gyerekeket,hogy hogyan viselkednek és hidd el el fogod tudni dönteni,hogy hova is irasd a gyerkőcöt.
Egy ismerősöm azért íratta a kínai iskolába a fiát pl,mert egyedül ott látta azt,hogy boldogok a gyerekek.Pedig megnézett számtalan iskolát.Államit és magánt is.
Hát akkor szerintem:
Gondold át /gondoljátok át a pároddal hogy mi a fontos nektek egy iskolánál. Pl: legyen sok sportfoglalkozás, nyelvet tanuljon már akár elsőtől, vallásos oktatás legyen, művészeti oktatás legyen stb . Milyen messze van a lakóhelyetektől- ha messzebb akkor megoldható-e a naponta oda-vissza hurcibálás (és megéri-e egyáltalán) Nézzétek meg a kínálatot,menjetek el bemutató órákra (ha lehet a gyereket is vigyétek), nézzétek meg a tanítónéniket. és ha napközisnek akarjátok akkor mindenképpen informálódjatok az ottani tanítónéniről is (nálunk ez döntött az első gyerek iskolábamenetelénél, mert egy nagyon határozott, kövekezetes, de mégis tündéri idősebb tanítónénik volt a napköziben, aki felülmúlta a rendeset) Ezután az elvárasaitokat egyeztessétek a kínálattal.
gyereketeket ti ismeritek legjobban. Próbáljatok reálisan dönteni (ha kis mackós , lustika nem ajánlatos foci tagozatra már elsőtől- még akkor sem ha apuka minden vágya egy kis focista :-), ha örökmozgó és nem tud megülni nyugodtan keressetek esetleg olyat ahol nem a szokásos "vasfegyelem" van, hanem lazábban vannak fogva stb.
a játék és az egyéni fejlesztés az természetes és persze gyerekfüggő is, de nem mindegy milyen környéken laksz és milyen az adott iskola színvonala ahová a gyerek alapból tartozik, és persze hogy tanár függő is mert az az iskola amit apum kijárt és odákat mesél róla és a tesóm is kijárt és szintén imádta, engem egy pedagógusnak nevezett lény lehülyézett az egész osztály előtt mert nem vette észre hogy dszleksziás vagyok és ahelyett hogy ezekre odafigyelt volna masszíroztatta magát a diákjaival!!! utána átirattak egy másik suliba ahová 30-35 percet kellett mindennap utazni oda és vissza, de imádtam és csak jót tudok mondani róla. Örülök hogy a te gyerekeidnek ilyen jó tapasztalatai vannak, de nekem sajnos nincsenek ilyen tapasztalataim, és hiába tanultam angolul 4-től nem adott semmit az iskolai képzés!! és ha valakinek rossz tapasztalatai vannak iskolával kapcsolatban, akkor az a gyerekét akár messzebre is viszi csak jó legyen!!
sajnálom hogy ilyen "veszekedős" hangulat alakult ki, mert nem ez volt a célom, hanem az hogy egy egy iskoláró vagy valamilyen tagozatos iskoláról megtudjunk jót vagy rosszat DE látom kár volt az egész fórum mert nem ez lett belőle:(
Nem tévedtem, eminens képességet akartam írni és nem zsenit!
Ez valami egészen más : Inteligencia (van ilyen korban is), képesség, terhelhetőség, szorgalom, motiválhatóság... ez mind, és még jó néhány dolog teszi a gyereket alkalmassá, hogy eminens, de legalábbis jó tanuló legyen.
És visszatérve a motivációhoz : Ebben a korban ezt egy kedves és SZERETETT tanító néni jellenti!
És ez biztos!
Szerintem járjatok a játszótérre és beszélgess egyszerű főldi halandó anyukákkal és meg fogod ismerni a környék iskola és tanító néni kínálatát.
-mert az sem utolsó, ha a suli a környéken van és a gyerek leendő kis barátai át tudnak menni játszani egy órára is és ehhez nem kell nagy családi szervezés, mert egy-két év múlva magától is át tud menni.
Ja, és bár annó a körzetes sulit választottuk, de már 7-kor sorban álltam a 8 órakkor kezdődő beíratkozáshoz, hogy biztosan Erzsi nénihez kerüljön a gyerek, de megérte! Most megy a srác 6 osztályos, nagyon elit gimibe, eddig végig kitűnő volt, de máig nyakába ugrik Erzsikének, ha találkoznak bárhol.
Ja és a suli nem volt sport szakos, csak rendszeresen hordták őket úszni és télen jégpályát csináltak az udvaron és még a tanórákat is átszervezték, hogy minél többet korizhassanak a gyerekek, és sportnapokat szerveztek...
Nyelvtanulás sem volt harmadikig,- mert először tanuljanak meg magyarul -, és akkor is csak az mehetett nyelvet tanulni aki több felmérőt megírt magyarból és matekból is 92%-os eredmény felett.
És képzeld az oszt fele így is angol szakos lett!
A többiek még egy évet vártak az angol/német nyelv felvételével, mégis többen most fognak különbözetit tenni,hogy átmenjenek tagozatra, mert ők most értek be.
Ja, és a késői nyelvkezdés ellenére, a gimiben az angol szintfelmérésen a gyerekem a 3. legjobb lett!
Szóval mégis inkább gyerekfüggő a dolog - szerintem.
Most még inkább fejleszd a kicsit - játsz vele és kirándulj sokat!
Sok sikert az eljövendő évekhez!
Én olyan stillusban írtam,ahogyan te jellemezted azokat a szülőket akik magánoviba járatják a gyermeküket,szerintem az előző írásaimban nem azt írtam,hogy csak az a jó,nem sztároltam,leírtam,hogy van erre is lehetőség,mivel a fórumnyitó 4éves gyermeke részére keresett helyet,ahol tanulhat.Ez egy ilyen hely,én csak megosztottam elsősorban vele,hogy mit nyújt egy ilyen ovi.
Ha őszinte akarok lenni önszántamból én sem járatnám havi Xösszegért ebbe az oviba,csak nállunk óriási szülői nyomás van,ráadásul a férjem se hajlandó máshova vinni(ez egy külön ,nagyon hosszú sztori lenne,hogy miért).Férjemet 2évesen itt hagyta az anyja Mo.-n és Görögbe költözött ahol új életet kezdett nélküle,ezért ő mindenből a legjobbat szeretné a mi gyerekünknek.(Ami szerinte a legjobb)Tiszteletben kéne tartani mindenkinek a saját véleményét,én ettől nem érzem magam rossz anyának.
De hagyjuk,mert ez a fórum nem erről szól,hogy érveket keressünk állami,és magánovi mellett,és ezen menjen a vita.Mindenki igyekszik a lehetőségeihez képest a legjobbat nyújtani.
Szia!
Az egy kis plusznak nem vagyok ellene, sőt. De amit te normálisnak tartasz az durva.
Leszögezem, semmi közöd hozzá, amit most leírok, de leírom, hátha más tanul belőle és nem teszi ki a gyerekét ilyen sok ingernek egyszerre.
-Anyámék zsenit akartak belőlem a 80as években, kéttannyelvű, edzés, szakkör anyámkínyja. 20évesen a pszichiátrián kötöttem ki második öngyilkossági kísérletem után (szerencsére nem jött össze) pedig Menza-tag vagyok (150feletti IQ-sok).-
Nem bírják el a gyerekek az ilyen szintű változatosságot. Még 10 évesen sem, nemhogy 3-4 éves korban. Egy gyerek akkor érzi boldognak magát (és biztonságban persze), ha sok dolog állandó az életében és nincs elrángatva sok felé.
Az én gyerekem nem eszik moslékot és nem is fog. Kikérem az állami óvodák nevében.
Ha már személyeskedünk: az ilyen szülők gyerekei jönnek ki az alapítványi és egyéb waldorf-féle iskolákból úgy, hogy a másodfokú egyenlet megoldóképletét sem tudják. Olvasni csak képekről tudnak, idegen szöveg az kínai. Az angol, az persze megy, csak ne menj vele sehova külföldre, mert megszólalni nem tud.
Az én fiam 27 hónapos, állami bölcsibe jár, állami oviba fog, pedig bárhová járhatna hidd el.
Sőt, állami iskolába is fog menni. Azt fog csinálni, amihez kedve van. Le fog érettségizni és biztosan diplomát is fog szerezni utána mindjárt, nem úgy mint az anyja, aki felnőtt fejjel tanul.
Minden rossz szándékot mellőz az írásom, bár rosszul esett a válaszod.
A gyerekedre való tekintettel: nézz utána, olvass gyermek-lélektani dolgozatokat, cikkeket.
Nem az a jó szülő, aki svédasztalos reggelit biztosít a gyermekének, hanem aki mindig minden körülmények között a szó legnemesebb értelmében szülő tud és akar maradni.
Szerintem meg az olyan szülőknek való,akik a legjobbat szeretnék nyújtani a gyermeküknek,az hogy az ovi elviszi kirándulni csak pluszt jelent a gyerekeknek,nem mindennap ugyanazzal telik,ettől még a szülő nem hanyagolja el a gyermekét.Svédasztalos reggeli?Igenis legyen a gyereknek lehetősége választani többféle ételből,itthon sem azt kell ennie ,amit én gondolok,hanem amit megkíván.Alapból nem tud egészségtelen ételt választani,mert nincs rá lehetősége!!!!!!Az én gyerekem itthon is szeret főzöcskézni,segíteni a kertben-ezzel egyáltalán nincs leterhelve-ez játék a gyerekek számára!!!Nem nekik kell megfőzni az ebédet!!!!!
Az az egy látszik rajtad,hogy te maximálisan ellene vagy ,ha egy gyermek esetleg egy kis plusszhoz jut,lehet elitélni,de én sem mondom azt hogy a te gyereked miért jár olyan oviba ahol moslékkal tömik őket,meg cukros teával!?Tiszteletben kéne tartani más szülők véleményét,attól nem lesz valaki rossz szülő,szerintem sokkal rosszabb,ha a gyermek otthon van anyukával 5-6éves koráig,aztán csodálkoznak,hogy a gyerek szociodebil lesz,mert nem tudott szocializálódni,mert nem volt soha életében közösségben.
Szia!
A honlap: sportovi.hu, video, évadzáró bemutató vagy mi. Tegnap néztem, ma már nem mentem az oldalra. Ahogy szegények ugrálnak a szekrényre, meg az a karikás képsorok brrrr.
Svédasztalos reggeli, na gratulálok. Egy 3 éves gyereknek, gyönyörű. Hiába vannak egészséges ételek kirakva, ha minden nap ugyanazt veszi le a csemete, akkor ugyanúgy nem kap meg minden szükséges vitamint, nyomelemet.
Tudod kinek jó az ilyen óvoda (ahol ilyen szinten leterhelik a gyerekeket)? Aki nem akar egy kis időt sem eltölteni a saját gyerekével, vigye el az óvoda bábszínházba, tropicáriumba meg erre-arra. Akkor a szülő minek van? Főzni tanulnak 3tól 6éves korig?
Abbahagytam.
Hadd jegyezzem meg az évvesztéssel kapcsolatban. Nem mindig jó, ha a gyerek tovább marad az oviban! A nagyobbik gyerekemnél kénytelen voltam, mert júliusi születésű volt! Pedig az eszétől mehetett volna iskolába! A kisebbik januári volt és hihetetlenül értelmes! Az óvónénik azt mondták, hogy a lányom a magassága miatt még maradjon. Egy év alatt nagyot nő! De kérdem én, ha a gyerek már a másik feledatát oldja és a szabadidőben kutyázik a három évesekkel, biztos jó ötlet ott tartani még egy évig?
Most nagy divat a vegyes csoport. Én nem tartom jónak! A kicsik igaz, hogy sok mindent tanulnak a nagyoktól, de nem mindig jó dolgokat! Ezenkivül a testi épségükre is nehezebb vigyázni, mert a nagyok már vadabbak! A nagyoknak meg kifejezetten hátrányos a kicsikkel lenni! Én nem értem miért nem volt jó a régen bevállt csoport rendszer.
Ha meg azt nézzük, hogy évek múlva mi lesz, akkor meg plusz egy év, nagyon jó! Akár nyelvtanulásra, akár másra felhasználni! Nekem pl.: most nagyon jól jött a lányomnál, mert öt éves gimnáziumba jár.
Még egy dolgot megemlitenék! Én mindkét gyerekemmel otthon rengeteget foglalkoztam. Úgy is mondhatjuk, az ő korosztályuknak megfelelően
tanultunk! Nem volt nekik kin! Sőt imádták! Rendszeresen vettem foglalkoztató füzeteket és diszlexia, diszgrafia és diszcalculia megelöző munkafüzeteket! Az iskolában sikerélményük volt, ezért nem volt gond az iskolába járás, a tanulás!
Saját maguktól mindg arra törekedtek, hogy minnél jobbak legyenek és megdicsérjék őket! Nekem egy pillanatig nem kellett őket győzködnöm, hogy tanuljanak. Az a napi plussz fél óra nagyon sok jót eredményezett, úgyhogy én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy otthon igenis üljön le a gyerek mellé fél órára és feladatozzon vele. A gyerek megszokja a két dimenziót- ami nem egyszerű dolog- és amellett, hogy mozgatja az agyát még megtanulja azt is ,hogy kell nyugton maradni!
Szia!
Szerintem meg aki a gyermeke 4 éves korában még nem gondolkozik ilyenen az struccpolitikát folytat. Nem arról van szó, hogy zseniket vagy élsportolókat akarunk nevelni, csak szeretnénk a neki legjobban megfelelő iskolát kiválasztani. (Zárójelben megjegyezném, hogy eminens képesség nincs, az csak egy felvett tulajdonság és nem feltétlenül zsenit jelent, mert gondolom erre gondoltál).
Egyébként 4+3 az már 7 év, és véleményem szerint akkor már rohadt késő bárhová is kapkodni.
Az meg régen rossz, ha csak a tanító néni kedvéért tanul egy gyerkőc, mert akkor hol van saját maga, a kíváncsisága (ami minden gyermekben ott van, mármint az érdeklődés, a tudás utáni vágy, még ha nincsenek is ezzel a fogalommal tisztában).
Szerintem igenis fel kell térképezni az elérhető iskolákat (földrajzilag). Majd amikor már látszik, hogy milyen képességű, milyen érdeklődési körű a kisgyerek, az annak megfelelő iskolát kell választani.
Egyébként nagyon nem értek egyet azokkal, akik már 3-4 éves kortól hiperszuper oviba járatják a gyerekeket, mert akkor mikor gyerekek. Leterhelik őket már korán és bár azt hiszi a szülő, hogy jót tesz, nem teszi, mert nem a gyerek választ és minden, amit rákényszerítenek nyűg lesz neki.
Csinálja, mert azt várják el tőle, de nem boldog. Az itt említett hiperszuper ovi videóit nézni szinte elsírtam magam. Egy kislány kivételével a többi szenvedett. Szomorú. Nagyon.
Kicsit hosszú lett, elnézést!
szia
azért egy dolgot tisztázzunk, én kislányom állami oviba jár és oda is fog, nem most akarom iskolába iratni, csak elkeztem körbenézni, hogy ne akkor kelljen rohangálni meg protekciót kérni mikor már 6 éves múlt és rádöbbenünk hogy szeptemberben iskola!! Bölcsivel így jártam és nem szeretnék még egyszer! Attól hogy megkérdezem az anyukák véleményét ki hová iratta a gyerekét és milyen tapasztalatai vannak az nem jelenti azt hogy holnap egyetemre akarom iratni a gyerekemet még minimum 2 éve van az elsőig, de mindent meg fogok tenni hogy évvesztes legyen mert annál tovább maradhat gyerek!! És attól hogy érdeklődöm a lányomnak még nem KELL MOST tanulnia, sőt egész nap játszik, még tv sincs otthon nehogy azt nézze.
Ne alkoss rólam véleményt, mert nem ismersz, csak érdeklödőm, hogy ha 2-3 év múlva oda kerülök hogy iskolába adjam a lányom akkor tudjam mikből választhatók és milyen lehetőségek vannak hogy a legjobbat tegyem a gyerekemmel!!
Sziasztok!
Nekem is hasonló problémáim vannak,mert nem tudok dönteni.Fiam egy éve jár angol (oviba) és szintén egy éve karatézni.Mind a kettőt nagyon szereti.Nem tudom melyik tagozatot válasszam neki,mert leterhelni sem szeretném.Úgy gondolom,hogy a legfontosabb az ,hogy tanárnőt válasszak neki és ez után döntsek.Remélem jól fogok dönteni,ezért is figyelem ezt az oldalt,mert sokat tudok belőle leszűrni.
Szerintem Ti a föld fölött lebegtek!
Honnan tudod, hogy a gyerek eminens képességű és csodás sport teljesítményekre képes lesz?
Ő még csak 4 éves! Inkább játszál és szaladgálj vele még vagy 3 évet és aztán tanító nénit válasszál!
Az elsősök még egy kedves tanító néni kedvéért szeretnek tanulni és azt is csak akkor, ha nem is tudják, hogy éppen tanulnak!!!
Persze.A nyelvtudás a mai világban már alap,ráadásul megnyílik tőle a világ!:))
Szóval mindenképpen érdemes nyelvet tanulni.
Szia!
Írtad,hogy kislányod 4éves,ma már szuper ovodák vannak,ott is elkezdheti a "tanulást".Nekem a pindúr szept.1.-én kezdi a kéttannyelvű sportovit,igaz ő még csak a mini club-ba fog járni,mert még csak 21hónapos.Nekik még az elején heti 1angol,és 1edzés lesz,de amúgy 3 ausztrál dada van,nagyon keveset tudnak magyarul(néhány szót),és a gyerekek észre sem veszik úgy tanulnak meg angolul.Szerintem az életben óriási előnyt jelent,ha úgy indulnak az iskolába ,hogy 2nyelven beszélnek.Azt elfelejtettem írni,hogy egésznap angolul is beszélnek hozzájuk,de természetesen magyarul is.A kislányoknak balett,és RG van,a fiúknak szertorna,aikido,de emelett számtalan plusz foglalkozás,és minden játékos keretek között,nem ráerőltetve a picire.
Remélem segítettem.
Ezért mondtam, hogyha hobby szinten zajlik, az jó!
Én annak idején, több "sport tagozatos" iskolát is megnéztem. Van , ahol ez versenyzői szinten mükődik!
Szerintem, ha valaki nyelveket tud, az nem hátrány!
Sajnos az pedig fenék nélkül nem megy! Sok energia és türelem!
További ajánlott fórumok:
- Bántották a gyerekemet az iskolában?
- Ki határozza meg hogy milyen tantárgyak legyenek az iskolában?
- Melyik középiskolába irassam a fiam, ha csak a sport érdekli?
- Sofőrt keresek! Csépáról Csongrádra ki vinné át minden reggel a gyerekemet iskolába szeptembertől? Az állam téríti az utazás költségét.
- Hová írassam a gyerekemet?
- Melyik kaposvári iskolába írassam a gyermekem?