Kétnyelvű gyerekek (beszélgetés)
mi svédben élünk.itthon magyarul beszélünk az oviba ugye sved.
amikor itton svédül beszélnék a fiamhoz ö rámszol mindig hogy anya ne igy beszélj....
ilyenkor mi van????
Kedves Szülők, Fórumozók!
Harmadéves pedagógus hallgató vagyok és segítségre lenne szükségem. Szakdolgozatom kapcsán a kétnyelvűséget vizsgálom családon belül és szívesen hallgatnék ezzel kapcsolatban tapasztalatokat, élmémyeket.
Előre is köszönöm a segítő szándékot!
Kedves Szülők, Fórumozók, Óvodák, Érdeklődők!
A segítségüket, segítségeteket szeretném kérni a következő témában: harmadéves óvodapedagógus hallgatóként kutatást végzek, mely az óvodai kétnyelvűséggel, és a játékos nyelvelsajátítással foglalkozik. Azon Szülők segítségét kérném, akiknek a gyermeke kétnyelvű gyermekcsoportba jár, vagy ahol az óvodában valamilyen tevékenység szintjén jelen van az angol nyelv. A következő teljesen névtelen, csupán néhány percet igénybe vevő kérdőív minél teljesebb kitöltésével Ön nagyban hozzájárul a kutatásom sikerességéhez. A kérdőív a következő linken érhető el:
Válaszait előre is hálásan köszönöm!
Gyarmati Dóra
NymE-BPK
óvodapedagógia
Angol nyelv az óvodában specializáció
gyarmati.dora@hotmail.com
Sziasztok!
Mi is kétnyelvűen neveljük a gyerkőcöket. Én csak németül beszélek velük (bár nem az anyanyelvem, de a végzettségem német tanár + éltem kint több évet), a többi családtag magyarul. A nagyobbik fiam (Marci) 2 éves és 5 hónapos, a kicsi 5 hónapos. Érdekes módon egyáltalán nem volt gond a kétnyelvűségből, sőt korához képest hamarabb is kezdett el beszélni. Az első szava (Apa és Anyán kívül) németül hangzott (Ball-labda), meg utána is egy darabig több volt a német szó, de azért magyarul is mondott már néhány szót. Két évesen már 2-3 szavas "mondatokat" mondott. Mára már rendesen ragoz, németül és magyarul is. És persze azt is megtanulta, hogy a mama nem érti azt, amit az anya igen. Szóval totál jól működik az egész.