Jobb agyféltekés angol tanulás (beszélgetés)
Ez csak példa volt, dolgok megjegyzésére lehet használni tanulásnál.
Mindenkinek saját magának kéne megalkotni.
Egy történetet könnyebb megjegyezni, mint egy száraz listát pl.
Hangos olvasás?
Fel is veheted és lejátszhatod.
Vázlatírás.
Örülök, hogy tetszik!
Én is megválaszoltam a kérdéseket. :)
:)
Ezért írtam, használd azt, ami neked a legjobb!
Használd azt, ami neked a legjobb!
De hát ez olyan, mikor emlékszel egy nyaralásra, milyen volt a víz, a hegy, fújta szél a hajad...
De nem tudom elképzelni, semmiféle képet nem látok magam előtt. Két dimenziósat sem. Hát még hármat!
Egy adott történetet nem tudok kitalálni.
Egy online mnemonika sort, 1-10 számokra emlékeztető képpel kitalálni elakadt nálam az 5-nél.
Ilyen kiegészítőket kitalálni nekem nagyobb feladat, mint az eredeti megjegyezni való.
:) Pedig ez így jó! A kép 2 dimenziós, el tudod róla képzeni, hogy a valóságban milyen, hogy néz ki.Az meg már 3 dimenziós. A tér. Remélem, hogy jól írtam le... :)
A magolás nem túl jó, de én is alkalmaztam valaha...
"A képedet három dimenzióban képzeld el, térben és mozgással! A mozgások használata segíthet az asszociációt fenntartani, vagy cselekvésekre emlékezni."
Kötéltáncolva és egy tányért boton pörgetve nem kéne?
Tudom, végül is a szakdolgozatomon dolgozom.
Ez a cikk is azt mondja, a meglévő megjegyezni valók mellé még külön alkossak asszociációs rendszert.
Még azt is???
Képeket se szürkét, se színeset nem tudok alkotni, mert nem látok ilyet.
Hát majd elszerencsétlenkedem a magolással.
A lényeget ő írta le, de ez felnőtteknél is így van!
A neten számtalan hasznos dolog található ebben a témában is.
Pl. [link]
Az agy minden korban fejleszthető!
Azért annyira nem egyéni!
Milyen fajta memóriák vannak?
Van rövid (RTM) és hosszú távú memória (HTM). Előbbi a tudatban az észlelés pillanatában megragadt adat, utóbbi pedig olyan információk halmaza, melyek már „megszilárdultak” a tudatunkban.
– Ezeken belül megkülönböztetünk auditív (a hallásra), vizuális (a látásra) és a mozgásra vonatkozó emlékezeteket. Mindegyik fajta emlékezettípust máshogyan kell fejleszteni, ez különösen fontos gyermekkorban – mondja Tóth Ágnes, pécsi gyógypedagógus, neveléstudományi szakember.
Említett barátnőm a pálcikaember-időszakban szempillás királylányokat rajzolt, összeszaladt a környezete.
Nem vagyunk egyformák. :D
A memorizálás útját keresem, de nekem ez nagyon egyéni...
Ehhez nem értek...
Én is tudtam korán olvasni, de nagyon szerettem rajzolni is.
Gyártmány szerkesztéssel foglalkoztam. Gépek rajzát szerkesztettem. Láttam térben mindig.
Barátnőm, aki andragógiából diplomázott, azt mondja, hogy az én agyam betű-alapon működik.
4 évesen magamtól megtanultam olvasni. Azaz, miután a betűket kérdezgettem és hamar megjegyeztem, az összeolvasás azonnal és magamtól "bekattant", de pl. rajzolni csak végső esetben ültem oda, és akkor is mindig csak házat rajzoltam egy bevált séma szerint... :D
Hm... lehetséges, hogy neked nem való. De ezt meg lehet tanulni!
Nekem a régi szakmámhoz tartozott a térlátás...
Az ebben az érdekes, hogy vannak készségeim, amelyek szerepelnek a felsorolásban, de vannak, amelyek nagyon távol állnak tőlem.
Például minimális térlátásom van, és képtelen vagyok koreográfiát megjegyezni.
További ajánlott fórumok:
- Jobb agyféltekés rajzolás
- Mik a tapasztalatok a korai angolnyelv-tanulásról? (Állítólag már 3 hónapos kortól fogékonyak a picik a tanulásra.)
- Angol nyelv tanulása - kicsit másképp.
- Tippeket és tanácsok az angol tanulással kapcsolatban
- Debrecenben szoktak lenni jobb agyfélteke rajzoktató tanfolyamok?
- Melyik a legjobb jobb agyféltekés rajztanfolyam Szegeden?