Játszik valaki a jójátékon? Segítség kellene. (tudásbázis)
Négyes snapszer Játékszabályok
A MAGYAR SNAPSZER SZÖVETSÉG HIVATALOS VERSENYSZABÁLYZATA
JÁTÉKSZABÁLY – NÉGYES SNAPSZER
Négy egymással szemben ülő fél játssza a játékot ugyancsak 20 lappal. Osztó játékos az óramutató járásának megfelelően oszt, miután az előtte ülő játékos elemelte a tallont. Mindenkinek 3-3 lapot oszt, ezt követően hívó játékos megnevezi az adutt színét, kivéve ha felek kikötötték, hogy minden esetben a piros szín az adutt. Ezt követően még 2-2 lapot kap minden játékos. A játék során az első számú játékos a harmadikkal, a második a negyedikkel alkot csapatot. A mondások és a pontok elosztása a hármas snapszerral megegyezően történik.
Tovább
Hármas snapszer Játékszabályok
A MAGYAR SNAPSZER SZÖVETSÉG HIVATALOS VERSENYSZABÁLYZATA
JÁTÉKSZABÁLY – HÁRMAS SNAPSZER
Többféle lehetőség van arra, hogy hárman játsszák a snapszert. Egyik lehetőség, hogy mindig kimarad egy játékos, a másik kettő pedig a kettes snapszer szabályai szerint játszik, a játszmában elért pontokat pedig játékosok számolják, egy tetszőleges ponthatár eléréséig. Aki először eléri a ponthatárt, az nyerte a játékot.
Kedveltebb módozata a hármas snapszernek az ún. "soproni" változat. A játékban a kettes snapszerhoz hasonlóan négy szín 5-5 alakja, vagyis 20 lap szerepel. Osztó megkeveri a lapokat, az egyik játékos elemeli a tallont, és az óramutató járásával megegyező irányba osztani kezd. Az első játékos, aki a játékban hívó 4 kártyalapot ad, a másik játékosnak, és az osztónak magának 3-3 db-ot. Ha nem kötik ki a felek, hogy állandóan a piros szín az adutt, akkor a hívó játékos a négy kapott lap ismeretében "színt hív", vagyis megmondja, melyik szín legyen az adutt abban a játszmában. Ezután az osztó ismét 4 lapot ad a hívó játékosnak, 3-3 lapot a második játékosnak és önmagának. A hívó játékos két tetszőleges lapot letesz, melyeket az adott játékban nem kíván megjátszani, és hívással élhet, ami bemondást jelent, vagy pedig mehet szólással kezdi a játékot.
A hármas snapszerban az alábbi bemondásokat teheti a hívó játékos: Snapszer hívás: a hívó játékos 66 pontot üt anélkül, hogy két ellenfele, a másik két játékos ütéshez jutna. Amennyiben eléri a 66 pontot elég bemondással lezárhatja a játszmát. 6 pontot nyer a hívó, ha eléri a 66 pontot, ha nem, akkor a másik két fél gazdagodik 6-6 ponttal.
Kilences( régisen Durchmarsch) bemondást mondhat a hívó fél, ha úgy gondolja, hogy mind a hat hívást megnyeri. Ebben a játékban nincsen adutt, a nagyobb értékű kártya viszi az ütést. A játszma értéke 9 pont.
Paraszt bemondást akkor mondhat a játékos, ha úgy nyeri meg az összes ütést, hogy van adutt a játszmában. 12 pont üti a nyertes fél markát.
4 alsó bemondása a legnagyobb értékű mondás, amennyiben valamely játékosnak mind a négy szín alsója a kézben van, 13 ponttal gazdagodik.
A "fogadó" játékosok mondási lehetőségei:
- a hívó fél két lapjának felvételével megkontrázza a játékos a játszmát, ekkor dupla tétje van a partinak.
- ellensnapszer mondás: 12 pontot érő játszma, a két fogadó játékosnak kell 66 pontot elérnie, úgy hogy a hívó ne juthasson ütéshez.
- ellenparaszt mondás: 24 pontot ér, a két fogadó játékos közül aki a mondást teszi minden ütést meg kell hogy nyerjen, anélkül, hogy más ütéshez jutna.
- kilences mondás a hívó félhez hasonlóan
Minden játszmában a felek növelhetik a tétet az alábbi módon:
kontra mondás dupla tét
a kontrát "elszenvedő" fél visszaszólhat rekontra mondással, a tét négyszeres
szubkontra mondás 8 szoros tétet jelent
more kontra az utolsó szólási lehetőség, 16 szoros tétet jelent
Alapjáték esetén a pontok elosztása a kettes snapszerhoz hasonló, három pontot nyer az a fél, aki úgy éri el a 66 pontot, hogy ellenfele(i) nem jut(nak) ütéshez, két pontot ér a játszma, ha a vesztes fél(felek) nyer(nek) ugyan ütést, de nem éri(k) el a 33 pontot, a maccsot. 1 pontot ér a játszma, ha a vesztes fél(felek) elér(nek) 33 pontot.
Minden játék után az óramutató járása szerinti következő játékost illeti meg a hívás joga. A játék tetszőleges ponthatár eléréséig tart.
Tovább
Kettes snapszer Játékszabályok
A MAGYAR SNAPSZER SZÖVETSÉG HIVATALOS VERSENYSZABÁLYZATA
JÁTÉKSZABÁLY – KETTES SNAPSZER
A kettes snapszert 20 kártyalappal játsszák, magyar kártyával, vagy francia kártyával. Magyarországon 99 %-ban elterjedt az ún. magyar kártyás snapszer, négy szín 5-5 alakja alkotja a 20 db kártyalapot, piros, makk, zöld és tök színekben alsó, felső, király, 10-es és ász lapok vannak. A kártyalapok értéke:
* Alsó 2
* Felső 3
* Király 4
* Tizes 10
* Ász 11
A játékot általában két megnyert 7-es játszmára játssza a két fél. Tetszőleges módon eldönthető, melyik fél kezdi az osztást. A másik fél elemelheti a kártyapaklit tetszőleges alkalommal, az osztó ezután kezdi az osztást, először 3-3 kártyalapot kap a két fél, ezután osztó felcsap egy lapot, mely szín jelenti az aduttat a játszmában, ezután még két, két lapot kapnak a felek. Az ugyanolyan színű király és a felső együttesen 20 pontot ér, amennyiben a hívó játékos bemondja az ún. húszat, ekkor a két lap közül a királlyal, vagy a felsővel kell a játékot kezdeni, vagy folytatni, ha a játékosnál van a hívás joga. Az adutt színéből a király és a felső negyven pontot ér.
Egy játszma 66 pontig tart, vagy az utolsó ütésig. Összesen 120 pont érhető el, bemondások ( húsz és negyven) nélkül. Osztó ellenfele kezdi a játékot, tetszőleges lappal kezdheti meg a hívást. A játék folyamán azonos színű lapokból a nagyobb, vagy az adutt viszi az ütést. Az ütést elérő játékosé a továbbiakban a hívás joga. Minden ütés után egy - egy lapot húznak a játékosok, először a hívó, utána az ellenfele. Az adutt lap kicserélhető a adutt színű alsóval, de csak abban az esetben, ha a játékosé a hívás joga, valamint még legalább 3 lap található a talonban az adutt felett. Ugyanígy annak a játékosnak van joga "takarni, vagy borítani" , akié a hívás joga, de csak abban az esetben, ha még legalább 3 lap található az adutt felett. A takarás azt jelenti, hogy a hívó játékos úgy véli, hogy az addigi ütései, valamint a kezében található 5 lap segítségével elérheti a 66 pontot, akkor betakarja a talont, ezután már nem húznak többet a játékosok. A hívó fél hívására színre színt kell ilyenkor tenni, valamint kötelező az ütés, vagyis ha játékosnak nagyobb értékű azonos színű lapja, vagy aduttja van, köteles elvinni az ütést. A 66 elérése után a hívó játékos jogosult "elég" bemondással a játszmának véget vetni, ha ütéseinek értéke elérte a 66 pontot. Egyet ír a játszmát nyerő fél, ha ellenfele elért legalább 33 pontot ütéseiből, kettőt ír a nyertes fél, ha ellenfele nyert ugyan ütést, de annak értéke nem érte el a 33 pontot, és hármat ír a nyertes fél, ha ellenfelének nem sikerült ütést nyerni az adott játszmában.
Ha takarásra kerül sor, és a takaró játékosnak sikerül elérnie a 66 pontot, akkor hármat ír a takaró játékos, ha ellenfele sem takarás előtt, sem utána nem nyert ütést kettőt ír a takaró játékos, ha ellenfele takarás előtt, vagy után nyert ugyan ütést, de annak értéke nem érte el a 33 pontot egyet ír a takaró játékos, ha ellenfele a takarás előtt, vagy után ütéseivel eléri a 33 pontot.
Ha a takaró játékos nem éri el a 66 pontot, akkor az ellenfele
hármat ír, ha a takarás előtt nem volt ütése, vagy ellenfelének nem volt ütése kettőt ír, ha a takarás előtt volt már ütése, illetve 33 pontja(maccs)
Az a játékos nyeri a versenyt, aki először megnyeri a két játszmát. Játékosok felváltva osztanak.
Ez így nem igaz!:-)))
A snapsszer imádók biza betliznek...kontráznak,re,sőt még fedáksáriznak is:-)))
Mi játszottunk betlit, meg durit is a snapszerben.:)
Ultizni nem tudok sajnos.:(
Most találtam egy olyan szobát, ahol nem hisztiztek.:)
Még egy kérdés.Betlizni lehet?
:(
Ott azt mondják nem muszáj, de ha nem rekontrázok mindjárt "kiabálnak", hogy reeee...:(
De ha nem jók a lapjaim minek rekontrázzak?
Én játszom, igaz mostanában ritkábban.
Mi a baj?
További ajánlott fórumok:
- Honfoglalón játszik valaki közületek?
- Abban, hogy valaki nőies lesz, szerepet játszik, hogy az édesanyja milyen volt?
- Van itt valaki, aki kicsit is ért a nőgyógyászathoz? Nagyon meg kellene kérdeznem valamit!
- Van valaki, aki pók fóbiás? Segítség kellene, egyáltalán lehet tenni valamit?
- Valaki tudna segíteni? Német nyelv és dass-os mondatokat kellene kiegésziteni, egyszerű mondatok kellenének.
- 2 éve vettem a dvd lejátszómat és egy csomó dvd-t már nem játszik le(újakat főleg nem) miért? Talán 2 évente cserélni kellene a lejátszót?