Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hogyan ismerjük fel elsős korban a d-b betűket? fórum

Hogyan ismerjük fel elsős korban a d-b betűket? (tudásbázis)


1 2 3
68. a14deb9047 (válaszként erre: 58. - Zebracsikó)
2010. márc. 24. 21:22
Magánhangzók harmóniája? Pl.: noteszben v. noteszban? Az utóbbi, hogy ne legyen annyi e hangó a szóban (bár az első sem helytelen). Minél változatosabbak egy szó magánhangzói - természetesen a nyelvtani szabályok figyelembevételével, lehetőségével -, annál harmonikusabb a szó magánhangzós összetétele.
67. syria (válaszként erre: 65. - Globus)
2010. márc. 23. 09:58

Az biztos!

És mindezt azért, hogy a módszer kitalálója kaszálhasson.


Érdekes, hogy nálam a b-d probléma úgy 30 éves korom után jelentkezett.

Az F és az áthúzott 7-es rögtön, amikor hexadecimális számrendszerben kellett számolnom. Ha egy cím nem jött ki, akkor tuti, hogy volt az összeadandó számokban F vagy hetes, vagy mindkettő.

66. globus (válaszként erre: 64. - Syria)
2010. márc. 22. 11:10
Gondolom, te sem vagy csitri :)
65. globus (válaszként erre: 64. - Syria)
2010. márc. 22. 11:09

Köszi, hogy kisegítettél, közben eszembe jutott, hogy képolvasásnak hívták ezt a módszert.

Egy generáció tanulási, olvasási kedvét sikerült szétcseszni vele :(

64. syria (válaszként erre: 63. - Globus)
2010. márc. 22. 10:37

Zsolnay, és álmomban ne jöjjön elő! A lényege, hogy képekhez társítja a szavakat, úgy akarnak olvasni tanítani. Én meg nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy röhögjek, amikor a kisfiam az ábra alá írt "rakéta" szót diadalmasan "elolvasta": űrhajó.


Egyébként szerintem enyhe fokban diszlexiás lehetek, mert ha fáradt vagyok, s nyomtatott betűkkel kell írnom, bizony meg kell állnom gondolkozni, hogy a b vagy d betűnek merre tegyem a hasát.

De mikor 16-os számrendszerben kellett számolnom, ott is problémát okozott az F és a 7-es, ha az utóbbin volt egy vízszintes vonal.

Komoly koncentrációt igényelt, hogy ne hibázzak, úgyhogy nagyon megértem a problémát.

63. globus (válaszként erre: 61. - Zebracsikó)
2010. márc. 21. 18:49
Tolnay, vagy Zsolnay, passz.
62. globus (válaszként erre: 51. - Bea0824)
2010. márc. 21. 18:48
Az még jó, ha tanulnak ábécét... és nem harmadikban derül ki, hogy nem tudnak ábécé rendbe szedni szavakat, ez valahogy kimaradt. Helyette cacácecé, cicícocó, dadádedé, didídodó, végtelenségig.
61. zebracsikó (válaszként erre: 59. - Globus)
2010. márc. 21. 18:47
az meg milyen módszer????
60. zebracsikó (válaszként erre: 57. - A14deb9047)
2010. márc. 21. 18:47
a zöngés-zöngétlen mássalhangzókat eleve a betűtanulásnál (1.oszt.) kell érzékeltetni a gyerekekkel, s mikor mondjuk a sz+z betűt differenciálják, akkor meg eleve erre van kihegyezve a tananyag.
59. globus (válaszként erre: 54. - Zebracsikó)
2010. márc. 21. 18:46
Az enyém a házak-vonatok módszerrel elsőben karácsonyra olvasott, de rendesen azóta se... :D
58. zebracsikó (válaszként erre: 57. - A14deb9047)
2010. márc. 21. 18:46

magánhangzók harmóniája? az meg mi a szösz???


talán a hangrendre gondolsz! :))

2010. márc. 21. 18:41

Sajnos manapság annyit meg akarnak tanítani, hogy a szülő is iskolába jár, és még annak is gondot jelent egy-egy feladat megoldása.


A zöngés-zöngétlen amúgy hanyadikos tananyag?? Még jó, hogy nem a magánhangzók harmóniájáról beszélnek elsőben.

2010. márc. 21. 18:37
Holnapra én is megkérdezem, mert munkatársam nekem is mesélte, hogy ők hogyan tanulták.
55. zebracsikó (válaszként erre: 36. - C82ca0b957)
2010. márc. 21. 18:25

Én a Játékházat jobban szeretem, ha már elsős olv.könyvről van szó.


A homogén gátlás jelenségét figyelembe vevő olvasókönyvek alkalmazásakor is előfordul betűcsere, de még így is a Meixner-módszer a legjobb.

54. zebracsikó (válaszként erre: 26. - NataliaWeiss)
2010. márc. 21. 18:17

szívesen elbeszélgetnék ezzel a tanítónénivel.

Vajon melyik tanítványának élmény és készség az olvasás?

53. zebracsikó (válaszként erre: 38. - NataliaWeiss)
2010. márc. 21. 18:14

jó módszer, és bármi más hasonló is jó lehet.

Nem baj, ha egy ideig "segédeszközre" szorul a gyerek, előbb-utóbb rögzül és már nem lesz szüksége képi megsegítésre. Vizuálisan tévesztett betűknél sokkal könnyebb segítséget adni.


Más eset, amikor hangzásban hasonlókat téveszt egy gyerek, pl. ő-ű betűt, vagy ó-ú betűt, vagy a legnehezebb,ha zöngés-zöngétlen párokat.

Ilyenkor sokkal több hallási észlelési gyakorlásra van szükség és lassabb is a folyamat.

52. c82ca0b957 (válaszként erre: 51. - Bea0824)
2010. márc. 21. 17:57
persze hogy nem találnak mert a legtöbb gyereknek semmi problémája nincsen, csak nem hagyják neki, hogy tényleg megtanulja, hanem csak siettetik őket. Aztán meg viszik őket mindenféle vizsgálatra, hogy nem e diszlexiás.
2010. márc. 21. 12:53
Sziasztok az én fiam is most elsős, ők a múlt héten értek végig az abc-n, én meg azt hittem, hogy ők tanulják gyorsan a betűket. Az volt az általános, hogy heti 3 új betű olvasása, 2 írása. Ő is néha keveri a betűket, volt is náluk minden féle szűrés, de szerencsére nem találtak nála sem diszlexiát sem pedig mást.
2010. márc. 21. 12:53
Ugyanígy szenvedtem, harmadikos vagy negyedikes voltam, mire bele jöttem. :( De most magyar szakos vagyok mégis. Semmiben nem gátolt, olvastass vele sokat, hogy szokja.
2010. márc. 21. 12:47
köszönöm a tanácsokat:)
48. c82ca0b957 (válaszként erre: 45. - Szemmelver)
2010. márc. 21. 12:46
:((( ezért hagytam ott az egészet. Azóta is kiráz a hideg ha általános iskola mellett megyek el! :(
47. szemmelver (válaszként erre: 46. - Szemmelver)
2010. márc. 21. 12:43
javaslom a nevelési tanácsadót!egy jó rásegítés sokat segíthet! laikusként inkább csak ronthatsz rajta
46. szemmelver (válaszként erre: 44. - NataliaWeiss)
2010. márc. 21. 12:42
dehogy...nem ezt mondtam
45. szemmelver (válaszként erre: 43. - C82ca0b957)
2010. márc. 21. 12:42
sajnos igazad van:( az általános iskolákban teljesítmény hajhászás van:( és most egy új törvénnyel megszüntették még a lehetőségét is annak, hogy egy gyenge gyerek megtanuljon írni-olvasni?(
44. NataliaWeiss (válaszként erre: 40. - Szemmelver)
2010. márc. 21. 12:41
Akkor szerinted gyógypedagógiára szorul?
43. c82ca0b957 (válaszként erre: 40. - Szemmelver)
2010. márc. 21. 12:40
na végre! Már úgy vártam, hogy szakember is írjon, mert vért izzadtam már itt hogy segítsek :)
42. NataliaWeiss (válaszként erre: 39. - Bige)
2010. márc. 21. 12:40
Nincs szerencsére semmi. Jól lát és mint mondtam a szókincse is elég fejlett.
41. szemmelver (válaszként erre: 40. - Szemmelver)
2010. márc. 21. 12:39
általában,ha nem veszi észre, akkor nem is hallja különbséget sem a kiejtésban
2010. márc. 21. 12:38

Sajnos ez van:(

én gyógypedagógus vagyok, mi 2 évig tanítjuk a betűket, éa Meixner módszer alapján..homogén gátlás, ahogy Árvácska is mondta:)

a d-b nehéz:) egy normál gyereknek is

jó módszer a pocak:) merre áll?

39. bige (válaszként erre: 38. - NataliaWeiss)
2010. márc. 21. 12:37
egyéb tájékozódási problémája nincsen?
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook