Hogyan ismerjük fel elsős korban a d-b betűket? (tudásbázis)
Az biztos!
És mindezt azért, hogy a módszer kitalálója kaszálhasson.
Érdekes, hogy nálam a b-d probléma úgy 30 éves korom után jelentkezett.
Az F és az áthúzott 7-es rögtön, amikor hexadecimális számrendszerben kellett számolnom. Ha egy cím nem jött ki, akkor tuti, hogy volt az összeadandó számokban F vagy hetes, vagy mindkettő.
Köszi, hogy kisegítettél, közben eszembe jutott, hogy képolvasásnak hívták ezt a módszert.
Egy generáció tanulási, olvasási kedvét sikerült szétcseszni vele :(
Zsolnay, és álmomban ne jöjjön elő! A lényege, hogy képekhez társítja a szavakat, úgy akarnak olvasni tanítani. Én meg nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy röhögjek, amikor a kisfiam az ábra alá írt "rakéta" szót diadalmasan "elolvasta": űrhajó.
Egyébként szerintem enyhe fokban diszlexiás lehetek, mert ha fáradt vagyok, s nyomtatott betűkkel kell írnom, bizony meg kell állnom gondolkozni, hogy a b vagy d betűnek merre tegyem a hasát.
De mikor 16-os számrendszerben kellett számolnom, ott is problémát okozott az F és a 7-es, ha az utóbbin volt egy vízszintes vonal.
Komoly koncentrációt igényelt, hogy ne hibázzak, úgyhogy nagyon megértem a problémát.
magánhangzók harmóniája? az meg mi a szösz???
talán a hangrendre gondolsz! :))
Sajnos manapság annyit meg akarnak tanítani, hogy a szülő is iskolába jár, és még annak is gondot jelent egy-egy feladat megoldása.
A zöngés-zöngétlen amúgy hanyadikos tananyag?? Még jó, hogy nem a magánhangzók harmóniájáról beszélnek elsőben.
Én a Játékházat jobban szeretem, ha már elsős olv.könyvről van szó.
A homogén gátlás jelenségét figyelembe vevő olvasókönyvek alkalmazásakor is előfordul betűcsere, de még így is a Meixner-módszer a legjobb.
szívesen elbeszélgetnék ezzel a tanítónénivel.
Vajon melyik tanítványának élmény és készség az olvasás?
jó módszer, és bármi más hasonló is jó lehet.
Nem baj, ha egy ideig "segédeszközre" szorul a gyerek, előbb-utóbb rögzül és már nem lesz szüksége képi megsegítésre. Vizuálisan tévesztett betűknél sokkal könnyebb segítséget adni.
Más eset, amikor hangzásban hasonlókat téveszt egy gyerek, pl. ő-ű betűt, vagy ó-ú betűt, vagy a legnehezebb,ha zöngés-zöngétlen párokat.
Ilyenkor sokkal több hallási észlelési gyakorlásra van szükség és lassabb is a folyamat.
Sajnos ez van:(
én gyógypedagógus vagyok, mi 2 évig tanítjuk a betűket, éa Meixner módszer alapján..homogén gátlás, ahogy Árvácska is mondta:)
a d-b nehéz:) egy normál gyereknek is
jó módszer a pocak:) merre áll?
További ajánlott fórumok:
- Hogyan folytatnád? Az sem baj, ha nem úgy ismerjük
- Az a bizonyos karmikus találkozás - Láthatjuk előre? Lehet rá készülni? Miről ismerjük fel?
- Hogyan ismerjük ki a férfit 10 perc alatt?
- Kedvenc gyerekeknek szóló dalod? (Halász Juditon kívül, őt ismerjük és szeretjük)
- Mit szólnátok, ha gyermeketek már kisiskolás korban megtanulhatná az elsősegélynyújtás alapjait?
- Tök furcsa, hogy ezzel a lánnyal mióta ismerjük egymást sosem...