Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)
Szia, Vízöntő :)))
Azért az építész kar kicsit más liga, ott sok a művész beállítottságú tanuló, jóval emberibb, úgy hallani.
Fiam amúgy ELTE pszi mellett simán zenekarozott minden időszakban, meg plusz vonósnégyesezett meg a jóég tudja, mit nem csinált, de ő külön kategória e téren. :) Nem stresszelte túl magát sem az érettségin anno, se a vizsgákon. A légiirányítós felvételi utolsó etapjain láttam először, hogy izgul. De ott nagy volt a tét valóban.
Virgilius, Lepkepillangó !
Bocsánat, hogy ez írom, de örülök, hogy a lányomon kívül vannak mások is akik nem reálos beállítottságúak, és keresik az útjukat.
Nagyon meg tudom érteni, mert nálunk is hasonló a helyzet a lányommal. Ő imádja az irodalmat, meg az angolt is nagyon szereti, és kb. ennyi. Emiatt komoly kisebbségi komplexussal kűzd, hogy nem "okos szakra" (orvosi, mérnöki, gazdasági, pszi) készül. Tegnap mesélte, hogy a faktos magyarosokkal beszélgettek, ott valaki Színművészetire készül, és az ugyan nem "okos szak", de legalább olyan hűha, mert ritka. Ő meg itt áll a jelentkezés kapujában a kizárólag komm.-médiás érdeklődésével. Pedig szerintem ha oda kerül, biztos élvezni fogja, meg talán lazulni is. Bár retteg attól, hogy sok új embert kell majd megismernie, pedig most a gimiben egyre kevésbé találja a helyét az osztályban. Jó, azért szokott velük rendszeresen beszélgetni, de már nagyon várja a végét. A fentiek és az erős priorizálás a tanulmányi eredményein is látszanak. Emelt angol előrehozottat már megcsinálta (94%), és emelt magyart tervez (meg emelt olasz kötelező neki a kéttan miatt). Ott az öccse, aki lányom szemében a bezzeg kategória a reálos beállítottságával.
Öcsi most jeles bizonyítványt és több tantárgyi dícséretet kapott, pl. matek (tagozatos, emelt szinten tanulják), fizika fakt, német (az a második nyelv neki). Jövőre a BME építészmérnöki szakára készül, más egyetemről hallani sem akar. Ahogy már az előbb írtam, féltem őt ettől, de nyilván nem fogom lebeszélni. Matekból biztos, hogy emeltezni fog, meg angolból is. A fizika vagy digit.kult szintjén még gondolkozik, de az biztos, hogy mindkettőből végig faktos lesz.
A faktos fizikatanár szenzációs, meg a tantárgyat is nagyon szereti. A digit.kultot kicsit kevésbé.
Bár nem BME VIK, hanem építész...Ott harmadéves a lányom egyik lány zenekaros társa. A szorgalmi időszakban belefér neki a heti 2 zenekari próba meg az 1 egyéni, meg a bulizás is. Vizsgaidőszakban viszont nem tud zenekarozni (ahogy egy Károli pszire járó srác sem). Azt nem tudom, hogy ez a lány valójában hogyan éli meg, vannak-e lelki problémái.
(Nagyon félek, hogy mi lesz ha jövőre a fiamnak teljesül az álma és felveszik a BME építészmérnökire.)
Majd mondom a lányomnak, hogy kérdezze meg a BME építészmérnökin tanuló, most harmadéves lány zenekaros társát, hogy neki milyen. Persze az, hogy ő hogy éli meg, semmit nem jelent. Azt tudom, hogy szorgalmi időszakban a heti 3 zenekar/egyéni óra belefér neki, ahogy a bulizás is. Vizsgaidőszakban viszont nem látják őt a zenekarban.
(Én nagyon félek, hogy mi lesz, ha jövőre teljesül a fiam álma és felveszik a BME-re építésznek.)
Nahát, akkor sikerült a fiadnak. Gratulálok hozzá !
Színes egyéniség a pszi, zene, légiforgalmi irányító hármassal.
Lomb Kató :))) Ja, szerintem is lehetne tolmács, de elzárkózik ettől. Azt mondja, az AI elveszi az ő munkájukat, ráadásul pocsék minőségben. Szintén ezért fordító sem szeretne lenni sajnos.
Szerintem sikerülni fog a pszi, bízzatok benne :)
Megfelelő egyetem... Erre megint inkább nem írok semmit, nehogy kitiltsanak. :)
Na, hát a te lányod határozottan nyelvzseni!!!! Úristen! Lomb Kató reinkarnációja! Mondjuk lehetne tolmács vagy elmehetne a diplomácia felé is.
Nem akarom elvetni a pszichológiát, csak akkora a túljelentkezés, hogy nehéz bejutni. Ezért is gondolkodunk B-tervben. Meg hát a zene miatt, ami szintén fontos. A jogot egyáltalán nem érzi közel magához, egyelőre a tanári pályát sem. Az apja egyetemi tanár - sajnos egy elég kevéssé megbecsült egyetem tanára. Szóval az egyetemi tanár sem rossz, ha a megfelelő egyetemen van az ember! :-)
A nyelvzseniséggel nem egyszerűbb, lányomat talán merném annak nevezni (latin OKTV győztes, angolul egyedül tanult meg C1 szinten, tud finnül, németből is van középfokúja, és kicsit franciául is tud meg olaszul is, mindehhez 21 éves), és fogalma sincs, mit kezdjen mindezzel. A reálos az igen, ott van perspektíva.
De nem kell elvetnetek a pszit, azért az egy jó szak. Személy szerint fontosnak gondolom, hogy kell hozzá egy jófajta lazaság is. Legalábbis engem pl nagyon megnyugtat, ha a terapeuta nem befeszült. (Sokan azok a hallgatók közül.)
A jog még, amit a humánosok leginkább praktikusan űzhetnek. De amúgy most már gimis tanárnak se olyan rossz lenni. (Egyeteminek inkább...)
Amúgy egy szuper szak, élvezet lehet oda járni, ez nem kérdés, de ami biztosan használhatóbb, az az ének és valamilyen tanári szak.
Művtörin a zene szinte egyáltalán nem kerül terítékre, csak a képző és iparművészet, építészet. Jogos, hogy a név alapján benne lehetne, de nem, ahogy az irodalom sincsen benne meg a színház sem pl.
Bocs, ELTE-n zenekultúra a neve:
zenetudomány ELTE-n és ZAK-on is van. Fiam álomszakja volt, de elengedte, mert az is olyan végzettség, amiből egy országban elég kb összesen 5...
De a ZAK-on van még egyházzene, karvezetés is pl, ami nem hangszer.
Jajj, én nagyon el vagyok veszve ezekkel a pontszámítós rendszerekkel! Az előző kör, aki a környékemen felvételizett, több, mint 10 éve volt! És már az a rendszer is más volt, mint az enyém anno.
Lányom most azon töpreng, hogy jövőre megcsinálná zenéből az emelt érettségit, mert ha a pszi nem sikerül, akkor keresne valami B-verziót és neki a zene, zenetöri nagy kedvenc. Most azt kutatom, hogy ha nem hangszerre megy, akkor miket lehet csinálni a zene területén. Gondolom énektanár...
Tavaly 440 pont volt, bár 23-ban 461. Nem tudom, lehet, hogy jól emlékszem és tavaly nem járt az emeltekre pont, azért esett vissza?
Emlékszik rajtam kívül valaki?
Azt tudom, hogy most több helyen megint változtattak, ezért egyre nehezebb követni.
Szia!
A specializációját látod nem tudom. Ő Pécsen végzett és lent is maradt Baranyában gyógytornásznak. Nagyon szereti és őt is kedvelik a betegei.
Na igen, ha az animátori teendők nem jönnek be a lányodnak, akkor nehezebb az óvónői pálya, mert ott is sok ilyen jellegű feladat van. Ugyanakkor sok minden azért rajta múlik. Unokahúgom csinál pl. ilyen hagyományőrző napokat is, így pl. csináltak ősszel a gyerekekkel mustot, Márton napján libatepertőt kóstoltak, vetettek Luca-búzát. De ezek nem az egész ovira jellemzőek, hanem ő találta ki. Tehát mondjuk kreativitást azt biztos fejleszti a pálya :-D
Tényleg? Nekem úgy rémlett, csak mindenféle matiusz-korvinusz-izével lehet intézményi pontokat szerezni.
Ez jó hír.
A Corvinuson a két emeltre megadják a 100 intézményi pontot.
Az ELTE-re egy emletje lesz, a matek, az 50 intézményi pontot ér, plusz a digitális kultúra közép, ami 80% fölött 33 pont, de van angol C1-e is, ami 50-et ér, szóval az intézményit mindkét helyen kimaxolja.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!