ERD tipusú reflux. Van valakinek ilyen? (tudásbázis)
Sziasztok!
Gyűlölöm a tükrözést. Nem birom ki, hogy ne öklendezzek. Vagy 3-4 alkalommal végigcsináltam. Első alkalommal másnapra a szemem is bevérzett.
A gégémet mindannyiszor megnyomta, pont emiatt, és persze, hogy fájt, de szerencsére a hangszallagomnak nem lett semmi baja, max. egy kis rekedtség a vizsgálat után. Ez nálam különösen fontos, mert tanár vagyok, és énekelek.
Viszont aki nagyon rosszul viseli, lehet kérni altatást, csak azt nem ambulánsan végzik.
Nekem az egyik vizsgálaton a doki rekeszizom sérvet is diagnosztizált, viszont nemrég teljes körű kivizsgálásom volt, ami 3 vizsgálatot jelent: nyomásmérés (fél centis drótot húznak vissza lassan - kellemetlen, de túlélhető), egy PH metria (vékony drótot tolnak le, ami 24 órán át méri a savszintet - abszolút nem gáz), és nyelésröntgen, ami 5 perc.
Kiderült, hogy mégsincs sérvem. Ennek örülök.
Nem igazán tudom, hogy komoly refluxnál miért nem ajánlják fel azonnal ezt a komplex vizsgálatot, csak ha valaki műtétet tervez. Mikor ebből jobban kiderülnek a dolgok. Gondolom a 3 napos kórházi tartózkodás miatt, ami egyébként 2 is lehetne, ha jól szerveznék. De én ott üdültem napokig, és a nyelésröntgenért külön kellett visszamennem. :/
nekem viszonylag rövid időn belül volt 3. valóban szörnyű volt... de a legutolsó gasrtoscopia messze felülmúlta a colonokat ÖSSZESEN :)
a doki meg is jegyezte...
a köldök fölött... a nyombél. nekem onnan vettek szövetmintát. gondolom azt éreztem (bár elvileg nem lehet érezni a helyét)
sztem a vastagbéltükrözésre gondolsz, nem a végbélre ;)
Persze ott sem volt semmi bajom.
Hipohonder vagyok, az a baj..
:(
Köszi! akkor megnyugszom.
A hasad? az nekem nem. Bár beletuszkoltak vagy 1,5m csövet :)
Amúgy a végbéltükrözés rosszabb..
szia!
nekem 2 napig fájt utána a torkom. és még vagy 1 hétig a hasam.
ezek amúgy nagyon jó hírek! :)
Sziasztok!
Megvolt a tükrözés. Azóta a torkom fáj :)