Webáruházi vásárlásnál átvertek! Se pénz se termék.. mit tehetünk? (tudásbázis kérdés)
Lezártuk az ügyet, több az ideg mint bármi.
Szerencsére tudtunk venni másik készüléket, így nincs gond.
Köszi a segítséget.
És óvatosan vásároljatok!
ez 2012. február, de azóta se kapott se másikat, sem pénzt!
Innen ne rendeljen senki,mert a termék fél évig bírja aztán kuka, eltűnik a termék és vele a pénzed...és hiába kutakodsz...egyszerűen nem veszik fel a telefont
BITSTore
Egy károsulttól idézek
"Én meg vettem 329700Ft ért laptopot ami hibás volt.ment a szervizbe.ott azt kaptam vissza,hogy javithatatlan.azóta se pénz se laptop!!!!!!!már február óta!!!!!!!!!!csak igérgetések!!!!!!!!"
Én a Mallban már többször vásároltam, nem volt semmi gond. De ők nagyok.
Szerintem nyugodtan megírhatod itt is, hogy melyik cégről van szó, mert nem kell vállalnod sem a neved, sem az arcod. Másrészt legalább mi nem járunk rosszul.
Amúgy én sokszor itt keresek rá termékre, cégre, és nagyon hálás vagyok annak, aki véleményt írt már róla. Sokat segít a mérlegelésben, hogy kapcsolatba lépjek e velük.
Sokat segítenél vele másnak is!!!
Mire kell figyelni online vásárlás esetén?
Ha ezeket betartod, soha nem érhet baj, és tudni fogod, hogy egy webáruház veszélyes vagy biztonságos.
1. Fizetés
Magyarországon a webshop vásárlók körében legelterjedtebb az utánvétes fizetési mód. Ez azt jelenti, hogy a terméket kiszállító futárnak kell fizetni, az átadást követően. A hazai webáruház vásárlók jelenleg ezt tartják a legbiztonságosabbnak, noha vannak más veszélytelen, ugyanakkor egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldások is, mint pl. a virtuális kártya és a PayPal (ezekről hamarosan bővebben olvashatsz a webshop.hu oldalon).
Webáruházban való vásárlás előtt nézd meg a fizetési módokat. Ha a webshop biztosítja az utánvét lehetőségét, akkor nem lehet gond, hiszen csak a termék átvételét követően kell fizetned (amennyiben valóban azt kaptad, amit a webáruház kínálatából megrendeltél).
Ha kártyaszám megadásával fizetsz, akkor tartsd be a biztonsági előírások ide vonatkozó részét, amit lentebb olvashatsz.
2. Garancia
A webshop-ban vásárolt termékekre ugyanazok a garanciák vonatkoznak, mint ha offline vásároltad volna. Figyelj arra, hogy átvételkor megkapd a termék kitöltött garanciajegyét!
Mivel vásárlás előtt nem tudod a valóságban megnézni a terméket, hiszen annak csak a képe és leírása áll rendelkezésre, az átvétel után 8 napon belül visszaküldheted a terméket, amit a webshop üzemeltetőjének kötelessége visszavenni és a teljes árat visszaadni. (A szállítási költség ebbe nem tartozik bele, tehát azt a vevő állja.) Sajnos ma még nem minden webáruház alkalmazza ezt a jogszabályt. Ezért érdemes olyan webshop-ot választanod az internetes vásárláshoz, ahol már a weboldalon feltüntetik ezt a visszavásárlási garanciát, így elkerülheted a későbbi kellemetlenségeket.
3. Szállítási feltételek
A webshop-ok különböző szállítási módokat ajánlanak. Van webáruház, amelyik saját szállítókkal dolgozik, van, amelyiknek szerződött csomagküldő partnere van, és akad webshop, amelyik egyszerűen a Magyar Postával szállíttat (többnyire ez a legdrágább). A szállítási határidők és a szállítás díja is általában attól függően változik, hogy ezek közül melyiket használja az adott eladó.
Egy igazán jó webáruház átvállalja tőled a kiszállítás díját. Ezt azért tudják megtenni, mert a nagy forgalom miatt speciális kedvezményeket tudnak elérni a kiszállító cégeknél. Tehát jobban jársz, ha nagy forgalmú webshop kínálatából vásárolsz, mivel így nem lesz jelentős plusz költséged a csomagolással és a kiszállítással, vagy akár teljesen mentesít alóla a webáruház üzemeltetője.
Szállítási címnek olyan címet adj meg, ahol napközben át tudja venni valaki a csomagodat. Ennek nem feltétlenül kell megegyeznie a számlázási névvel és címmel. Egy jobb webshop ezt külön szerepelteti az oldalán.
A termékek kiválasztása előtt vizsgáld meg a szállítási feltételeket! Az sem mindegy, hogy a webáruház hány napon belül teljesíti a megrendelést. Ez akár termékenként is változhat, attól függően, hogy mi van raktáron. Egy jó webshop esetén maximum 48 órát kell várnod az árucikkre.
Nézd meg azt is, nem számol-e fel a webshop üzemeltetője külön csomagolási költséget! Ez ritka, de ha van, akkor számolni kell ezzel a plusz költséggel is.
4. A webshop üzemeltető adatai
A hagyományos, fizikai jelenléttel rendelkező boltok esetén pontosan tudod, hova menj vissza, ha gond van a megvásárolt termékkel, ám egy webáruháznál ez nem ennyire egyértelmű. Online vásárlás esetén kiemelt jelentősége van a webshop mögött álló cég ismeretének (például garancia érvényesítése vagy vásárlástól való elállás esetén).
Kezeld fenntartással azokat a webáruházakat, ahol nem adják meg az üzemeltető cég adatait!
5. Webshop üzletszabályzat
Az interneten közzétett üzletszabályzatok általában rövidek és leírják a vásárlás legfontosabb feltételeit (például fizetési és szállítási kondíciók). Ezeket érdemes figyelmesen elolvasni, mielőtt megrendelsz valamit a webáruház kínálatából.
6. Webshop üzletszabályzat
Az interneten közzétett üzletszabályzatok általában rövidek és leírják a vásárlás legfontosabb feltételeit (például fizetési és szállítási kondíciók). Ezeket érdemes figyelmesen elolvasni, mielőtt megrendelsz valamit a webáruház kínálatából.
7. Adatvédelem
Nézd meg, hogy a webshop rendelkezik-e adatvédelmi szabályzattal, vagy üzletszabályzata kitér-e a személyes adatok védelmére. Legyünk óvatosak személyes adataink megadásánál, bankkártyánk számát vagy egyéb érzékeny adatot csak akkor adjunk meg, ha meggyőződtünk arról, hogy a webáruház megfelelően kezeli azokat!
8. Biztonsági előírások
Itt idézzük a Symantec online vásárlással kapcsolatos biztonsági tanácsait:
Böngésszen biztonságban! Csak rendszeresen frissített vírusvédelemmel és tűzfallal ellátott számítógépről internetezzen!
Tegye éberebbé a böngészőt! Mindig a közepes vagy a nagy fokozatú biztonsági beállítást használja, így a magukat a webböngészőn keresztül telepíteni akaró kártevőknek vagy kémszoftvereknek nehezebb a dolguk.
Legyen válogatós! Ne töltsön le mindenféle programot a netről, és ne nyisson meg mindenféle levélcsatolmányt, különben gyorsan beszerezhet egy kártevő programot a gépére!
Óvja a személyi adatait! Az interneten sok érdekes netportál és bolt található. Fontolja meg alaposan, hogy valóban bármely netes boltban tároltatni akarja-e személyi adatait és bankkártyaszámát!
Óvakodjon az olyan weboldalaktól, melyeknek nevében elírás, vagy hiba található! A megbízható oldalak működtetői sok energiát és pénzt fordítanak arra, hogy a felhasználók számára kifogástalan szolgáltatást biztosítsanak. A hibákat tartalmazó oldalakat tekintse megbízhatatlannak!
Legyen bizalmatlan! Az állítólag a banktól vagy egy netszolgáltatótól származó, a számlainformációk és a jelszó továbbítását kérő, vagy ezeknek egy linken keresztül felhívható weblapon történő megadására felszólító e-mailek többnyire hamisak (adathalász levelek). A gyanús leveleket rögtön törölje! Ha bizonytalan, hívja fel a bankot!
Válasszon biztonságos jelszót! A kézenfekvő jelszavakat, például a saját nevet vagy a lakóhelyet nagyon egyszerű megfejteni. Ehelyett számok, betűk és írásjelek kombinációját használja jelszónak, hogy valamivel nehezebbé tegye az adattolvajok dolgát!
persze nekem gyanús az olyan netes bolt, ahol átutalást nem fogadnak el.
Nincs bankkártyás fizetés stb..
Szeretnék mindenkit megóvni, hogy átvágják.
Legyetek nagyon óvatosak!
Hol vásároltál és mit?
Priviben ha megírnád.
lehet egy cégről van szó.
Különben olyan személyek is írhatnak, akik hasonlóan jártak, és főleg neten vásároltak.
Álítólag a cégvezető eltünt, a dolgozók sem érik el,de tudjuk ez duma.
Szeretnénk békésen elintézni, de amint kiderítettük a cég mögött egy bünöző áll, nem szeretnénk félni.
igazából van egy békéltető szerv, e ott adni kella nevünket arcunkat.
rendőrség meg azt mondja a pénzünket nem fogjuk vissza kapni,csak legfeljebb peres úton.
persze mi azzal is kiegyeznénk, ha ez a cég már nem ba...na át több ártatlan vásárlót.
Szeptemberben én is jártam így. Karácsony elôtt a nyilvános oldalukon tettem udvariasan szóvá...
Még nem történt semmi. :(
Történet röviden:
Vettünk egy táblagépet a tavaly márciusban, egy internetes boltban.
A helyszínen, fizettünk, ahol átvettük a terméket.
persze megvolt az öröm,mert minden rendben volt vele, természetesen kaptunk 1 éves számla garanciát.
Fél év múlva a termék beadta a derekát, elvittük a szervizbe, persze oda ahol vettük a terméket, mondták 2 hónap és kész.
2 hónap elteltével sem gép, sem pénz..az alkalmazottak falaznak a tulajnak, bármilyen számot hívunk kinyomják,rendőrségen még nem voltunk.
Igazából szerintetek mit tegyünk?
A cég oldalán még írt egy károsult őt 300 000ft-tal húzták le, ő is így járt se termék se pénz.
Ha bárkit érdekel megadom a cég nevét, onnan ne rendeljen senki, mert átvágás...
Bosszantó, hogy embereket átvágnak egyesek és szabad lábon azt csinálnak amit akarnak.
Párom most vett új tablettet, mondja hagyjuk a fenébe, de engem mégis csak idegesít, hogy 30 ezrünk el uszott...se pénz, se termék.
Valki járt már így?
Fogyasztó védelem! és feljelentés!
én biztos nem hagynám ennyiben!
További ajánlott fórumok:
- Ház vásárlásnál az APEH az illetéket mi alapján veti ki?
- LCD TV vásárlásnál mire kell figyelni?
- Vélemények az About You webáruházról?
- Külső vinyót szeretnék venni.Nem vagyok szaki a témában.Tud valaki segíteni abban, h. mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?
- Új autó vásárlásnál-amire 3 millió Ft hitelt felvettem-kötelezhetnek Casco fizetésre?
- Szerintetek melyik a legjobb méhpempő? Mire ügyeljek a vásárlásnál?