Te mit tennél, mint szülő, ill. mint pedagógus? (beszélgetős fórum)
Senkinek nincs ötlete, vagy csak nm találtátok meg?? :)
Új téma:
Anyuka bejött az iskolába és mutatta az osztályfőnöknek a gyereke ellenőrzőjét (6. oszt.), hogy ő (a szülő) "kimeszelt" fehérrel belőle néhány egyest (angolból, matekból), mert gyermeke felvételizni megy - ellenőrzőt vinni kell - és hogy mutatnának benne azok a csúnya jegyek.
(ez nem sci-fi, ez a valóvilág!!!)
Te mit tennél az osztályfőnök helyében???
Érdeklődve várom a javaslatokat!!! :)
Konkrétan több embert is ismerek, aki tanít, és nincs pedagógiai diplomája. Az egyik pl. közgazdász diplomával rendelkezik. Szerintem nagyon fontos, hogy tanuljon a tanító pszichológiát, és tudom, hogy a közgazdászoknak nem adnak ilyen oktatást.
Sajna nem mindig szűnik meg... Ha meg igen, akkor még tizenévesen.
18 évesen már felnőtt. Felnőtt orvoshoz kell menni és onnan igazolást kérni. Nekem már akkor elindították a leszázalékolást. Gondolom nyilván tudjátok, csak írom, hogy megerősítselek.
Igen ez így van...állítólag az asztma is megszűnik...ha x éves lesz...hiába marad asztmás...
Keresztlányomnak olyan ferde a gerince, hogy csak na...tartósan beteg...ahogy betöltötte a 18. életévét...hopp...meggyógyult...hogy is van ez????
A fősulin nem tud mindent megcsinálni ebből kifolyólag...és nincs papír ami felmentené...miért????
Szia! Szerencsére nekem nincsen negatív tapasztalatom.Amikor megkaptuk a tartós beteg papírt,már a doktornő elmondta mikre figyeljek oda,hogy miket kell elintéznem.Bár az tény,hogy az óvoda magától nem szólt,de amikor mondtam mi a problémánk rögtön intézkedtek.Hogy túlterheltek vagyunk-e?Ebben a tanévben 1200 jelentkezés volt amire 3 gyógypedagógus van.Ez egy adat mindenki kikalkulálhatja,hogy sajnos mi sem gépek vagyunk.
Az viszont tényleg siralmas hogy egy szakvéleményre vizsgálatra hónapokat kell várni,de ha nem várakoztatjuk a gyerekeket addig a fenntartó nem lép...és nem ad státuszt:(Ezáltal mindig a leggyengébb "szívja" meg,sajnos a gyerek.
De úgy gondolom, fontos erről beszélni, mert Ti is, mint érintettek, meg tudtok szólalni, elmondani a véleményeteket. Szerintem sok szülő innen okul, ahogy leírjátok, hogy milyen problémával kihez lehet fordulni. Az is tény, hogy sok szülő csak várja a csodát és Tőletek várják a megváltást. (mármint nev.tanosok, gy.védelmisek, gyógypedagógusok, tanárok, stb)
Igen, tudom, hogy a Nev.Tan. miben segíthet. Az én gyerekeim nem csak asztmásak (az is egy dolog), de hiperaktívak is. És azzal kapcsolatban sem tudtak segíteni.
Tudom és tisztában vagyok vele, hogy a nev.tanok iszonyúan túlterheltek. Csak az a baj, hogy nincs kapacitásuk, de a mi esetünkben hozzáértés sem, sőt, tapasztalat sem és ez a szomorú. Nem mondom, hogy mindenhol így van, legalább is remélem. A szociális (ebédkedvezményről) segítséget pedig az óvoda részéről hiányoltam. Ott nem tudták, hogy van ilyen, pedig biztosan nem az én két fiam asztmás és tartós beteg egyedül.
Tehát a szociális ellátásokért az óvodára, a hiperaktivitás fel nem ismeréséért, és a segítség nyújtás leghalványabb akaratának látszatáért pedig a nev.tant hibáztattam. De mondom, én megoldottam, nem rágódom rajta és szándékosan nem írom le, melyik városban tapasztaltam ezt (nem ott, ahol most lakunk), mert ismerem a másik oldalt is.
De tény, hogy sok szülőnek én mondtam, hogy kihez menjenek, mit kérjenek és akkor kapták meg akár a papírt, akár a kedvezményt.
Bizottságnál is jártunk természetesen, ezért az enyémek SNI/A-sok.
SNI-t Szakértő Bizottság állapíthat csak meg.A nevtan csak tanulási nehézséget.Kedvezmények pedig csak szakértői vélemény és diagnózis után lehet kérni,amit mindig a bizottság állíthat ki,nem a nevtan,úgyhogy ott kell mindig kopogtatni.
Két oldalról is érintett vagyok.Egyrészről mint szülő,másrészről mint Nevtanba dolgozó nekem is asztmás a kislányom,a kedvezmények felvilágításáról a tartós betegség után az orvos,védőnő feladata első körben,másodkörben pedig Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat.A nevelési Tanácsadó hatásköre,nem a tartós beteg gyerekek szociális támogatásainak felvilágítása a szülők részére,hanem a tanulási nehézség megállapítás és terápiája illetve magatartási zavar nehézség kezelése.Nekem szerencsém volt és a doki illetve már az óvoda is jelezte hogy mibe vagyunk kedvezményezettek.
milyen végzettséggel tanítanak?
Szerintetek miért engednek középiskolákban pedagógiai diploma nélkül oktatni?
Egyetértek veled. Még mellé azt mondanám, hogy egy tanár legyen példamutató.
Igen, tudom, köszönöm. Már túl vagyunk rajta. Én utánanéztem, utánaolvastam, úgyhogy mindennel tisztában vagyok. Mint szülő. De hogy a nevelési tanácsadónak is én mondom meg, hogy pl. egy hiperaktív gyereknek nem szükséges két személyes feladathelyzetben fejlesztést nyújtani, mert abban amúgy is jók, hanem csoportban, mert ott tanulja meg az alkalmazkodást, sorkivárást, sorrendiséget, meg, hogy kezelje az indulatait, és még sorolhatnám. Na ez azért már érdekes. Mindegy, ezért én saját szakállamra vizsgáltattam ki őket, saját költségből hordom őket fejlesztésre és köszönettel elfogadtam a heti 1 (!!!) óra logopédiai foglalkozást, amit az önkormányzat nyújtott az oviban. Szóval igazából én megoldottam, mi sínen vagyunk. De több gyereket, szülőt ismerek, akik toporognak, mert a segítség, amit kapnak, az se szakmailag, sem orvosilag nem megalapozott.
Törvény szerint a sulihoz új papír kell, vagy a Nev.Tantól, vagy a Szakértői Bizottságtól, aki a sérülés mértékét meghatározza. ez alapján kap a suli 2 kvótát.
Szőrnyű és mégis mindennapi dolog...be kell vallanom számtalan kollégának fogalma sincs mit is kell tenni a gyermekvédelmen belül...igen...fel kell világosítani őket...persze az is kell, hogy valakit érdekeljen a dolog...
Hát bizony így van. Gondold el: Négy éve mentek oviba a kisfiaim. Tartós betegek, asztmásak is. Mondtam, hogy akkor járna nekünk ebéd-kedvezmény. Neeem, ők ilyenről nem hallottak. Én szereztem be nyomtatványt az ovinak, hogy mit kell kitölteni. Amikor meg ÉN kiderítettem (no,a nevelési tanácsadó enyhén szólva semmit sem segített és akkor nagyon rendes vagyok velük), hogy hiperaktívak, akkor tőlem kérdezték, hogy akkor most tényleg két kvóta jár utánuk? Hát könyörgöm. Nem hiszem el, hogy soha, senki előttünk még nem volt SNI-s gyerek. De ezek szerint nem volt. Szerencsések! :) Mindegy, én elintéztem, az ovi kapta a négy kvótát (két gyerek után) és mindenki boldog volt. Most kezdődik a suli...:)
Sziasztok!
Úgy látom beindult a dolog. Hiába egy kis pisilésből mi minden elő nem jön. :)
Én "túlkorosan" :) szereztem a második diplomámat a főiskolán és végig az volt az érzésem, hogy akik minket oktatnak, azok gyereket vagy nem láttak, vagy nagyon régen. Mivel "túlkoros" csapat voltunk, folyton a figyelmükbe ajánlottuk a "való világot", de ez az oktatókat kicsit se érdekelte.
Hát így nehéz a valósághoz szoktatni a tanár-jelölteket. Szerintem a zömük döbben, amikor odakerül egy átlagos iskola átlagos gyerekei elé.
Ne is arról beszélgessünk... :DDDDDDDDDD
Egybe mindkettő vagyok:-D...kommunikáljunk.Nekem egyelőre nincs problémám...én nagyon meg vagyok elégedve mindkét óvónénivel.DE sok pedagógus munkáját nem tenném ki sehova...:(
Visszatérve a problémára...kommunikáljunk...szerintem van itt annyi pedagógus mindenféle területről és szülők, hogy bármit meg lehet beszélni...megoldani...szerintem
Én segítek amiben tudok! :DDDDDDDDDDDDDDDD
Uhhh:-) Nem csodálom!! A végletek soha nem jók:)
Ja...egyik csoport társ a végén annyira belejött, hogy csak ennyi volt a végén, hogy "végtelen"...akkor kicsit megijedtem :DDDDD
Én imádtam számokkal kifejezni az érzéseim fokozatait...vörös fejjel...10,10,10,10,10,10
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
:-D Na nekünk volt ilyen tantárgy is...hhihii.Önismeret,személyiségfejlesztés:))
További ajánlott fórumok: