Óvodás gyermekem figyelmetlen. Mit lehet ez ellen tenni? (tudásbázis kérdés)
tudom,hogy képes!
akkor sem jó, ami most történik az óvodákban és iskolákban
ha gyógypedagógusként értelmi fogyatékosokkal foglalkozol, akkor lehet, hogy hajszának tűnik Neked az, hogy egy gyerek meséljen a képről, vagy szótagolja el, hogy "e-le-fánt"
De az ép gyerek képes erre.
Igenis, várd el a mondatalkotást! De természetesen úgy, hogy megmutatod, melyik képről meséljen, melyikróől mondjon valamit.
Pl. a LABDA képére mutatsz, és mondod neki: "Mondj róla valamit"
És ezerfélét mondhat:
"a labdával a gyerekek játszanak", "a labda a polcon van" stb. stb...
nem nehéz, logopédia órán tanítjuk.
Megdöbbennél, milyen könnyen rájönnek a gyerekek.
mondatalkotás is nagyon könnyen megy nekik, természetesen nem az az instrukció, hogy "foglald mondatba a következő szót"
hanem az, hogy "mondj valamit róla"
Szerintem is.Kibírta.Végig csinálta a feladatokat.
akkor hogy lehet az amit az óvonő mond,hogy közösségben meg nem figyel oda???
Akkor szerencsések azok a gyerekek, akik hozzátok járnak.
Én nem nev.tan-ban dolgozom, de nálunk annyira túlterheltek, hogy tényleg csak a legdurvább esetekkel foglalkoznak, vagy azzalk, aki akár évekig is a nyakukra jár rendszeresen, hogy csináljanak már valamit.
(Hangsúlyozom: Nem azért, mert nem érdekli Őket, hanem azért, mert nincs elég státusz és a városon kívül még utazó gyógypedagógusként is kötelesek dolgozni..:()
2 öra??
gondolj bele!!!
egy felnőtt sem bírja!
óvodás korban max 10 perc totál figyelem várható el
első osztályban hiába 45 perc egy óra, csak 15-20 perc amit tanulnak
nem hiszem,hogy ettől jobban odafigyelnének rá
nálunk minden gyerekre odafigyelnek
Az auditív diszkrimináció (hallási lényegkiemelés) képessége már óvodáskorban jól kell működjön ahhoz, hogy majd elsősként képes legyen minden gond nélkül megoldani azt a feladatot, amit a tanítónéni ad neki.
Vagyis itt nem az a lényeg, hogy pont az "l" hangot kihallja, hanem az, hogy képes legyen meghallani, hogy van benne az adott hangból, továbbá, hogy az a szón belül hol helyezkedik el. Ez utóbbi pedig a téri tájékozódáshoz is nélkülözhetetlen, mégha nem is a szobában, hanem egy szón beül kell "tájékozódnia".
Komolyan??
A szótagolás megy neki,de a mondatalkotást így konkrétan még nem annyira tiszta neki.Akkor ne is erőltessem??Jesszom,most akkor mi a jó??
További ajánlott fórumok:
- A 3 hónapos gyermekem éjszaka is 3 óránként felkel szopcsizni. Mivel lehet rászokatni az éjszakai alvásra?
- Valakinek van tapasztalata, hogy hogyan lehet felhívni egy ilyen férfi figyelmét magunkra?
- Első óvodás gyermekem
- Mit lehet tenni, ha 2,5 éves gyermekem nagyon válogatós?
- Digitálisan is szeretném fejleszteni óvodás korú gyermekem.
- Óvodás lett a gyermekem - tapasztalatok, kérdések, megoldások