Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Nem tudok kitörni a szegénységből. Hiába tanultam, hiába... fórum

Nem tudok kitörni a szegénységből. Hiába tanultam, hiába... (beszélgetés)

Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.

1 2 3 4 5 6 7 8 9
253. 5d8fd6c5cb (válaszként erre: 252. - Semleges)
2023. máj. 2. 11:04
Ein Auto ist nichts weiter als ein Gegenstand.
252. semleges (válaszként erre: 245. - 68a20912f0)
2023. máj. 2. 05:24
Az autónak nem szabadna luxusnak lennie. Teljesen más egy bevásárlás, egy utazás, kirándulás, bármi. Nem ázol, nem fázol, nem állsz a tűzőnapon szatyrokkal, stb. Nem vagy időhöz kötve, gondolsz egyet és indulsz. A kényelemnek a "szabadságnak" ára van az biztos.
2023. máj. 2. 01:05

Jobb már kicsit a helyzet?

Mizujság?

250. syria (válaszként erre: 241. - Fórumnyitó (anonim))
2023. jan. 13. 17:31
Egy autóra valót viszonylag gyorsan össze lehet spórolni, nem az a nagy érvágás, hanem a fenntartása. Eddig is sokba került, most az üzemanyag ára miatt még többe. A kötelező biztosításom évfordulója tavasszal lesz, még nem mertem foglalkozni vele. (A bátyám az áremelés miatt tajtékozva váltott biztosítót decemberben.)
249. 68a20912f0 (válaszként erre: 248. - Aszparagusz)
2023. jan. 11. 08:45
Eger
248. aszparagusz (válaszként erre: 246. - 68a20912f0)
2023. jan. 11. 08:32
Melyik ez a megyeszékhely?
247. 68a20912f0 (válaszként erre: 244. - Tien)
2023. jan. 11. 08:15
És ezekben a világvégi falvakban is van, akinek 2-3 autója van 😊
246. 68a20912f0 (válaszként erre: 243. - Globus)
2023. jan. 11. 08:14

Vidéki megyeszékhelyen jelképes 1000 forintos összegért lehet a helyi járatra bérletet váltani. Nem havi bérletet, hanem éves bérletet a helyi lakosoknak. Ennek ellenére nem váltottak többen tömegközlekedésre. Pedig jók a járatok.

Azzal egyetértek amúgy, hogy a kerékpárutakat fejleszteni kellene. Én nagy bringás vagyok, de már nem merészkedek ki biciklivel az autók közé, nem szívesen megyek ott.

245. 68a20912f0 (válaszként erre: 244. - Tien)
2023. jan. 11. 08:12

Mikor megfogalmaztam a hozzászólásomat arról, hogy az autó az luxus, írtam, vannak kivételek. Egyébként pont egy olyan településen lakok, ahol eléggé rossz a tömegközlekedés, 700 ember lakik itt körülbelül.

Most ha én elmondanám mi lenne még megoldás a tömegközlekedés javítására, akkor kígyót-békát kiabálnának rám.

244. tien (válaszként erre: 242. - 68a20912f0)
2023. jan. 11. 08:10

Egy a világ végén lévő faluban,nem tudsz tömegközlekedni.

Van két járat ,reggel és este slussz.

Ezzel sem csinált semmit imába foglalt szeretett kormányunk 🤮💩Mert minek?

243. globus (válaszként erre: 242. - 68a20912f0)
2023. jan. 11. 07:53

Nálunk, megyeszéklelyen leépült a tömegközlekedés. Buszok "sehova" mennek, értsd úgy, hogy akár 2x at kell szállni (több jeggyel), hogy eljussunk A-ból B-be.

Nem lehet már kideríteni, hogy tyúk-tojás jelenségnek mi az oka. Azért gyatra a tömegközlekedés, mert mindenki gépkocsival jár, vagy azért jár gépkocsival, mert rossz a tömegközlekedés.

Mindkettő, de főként első a kényelmi szempont.

Nálunk a várost keresztben le lehet tekerni 20 perc alatt, ennek ellenére kerékpárutak a legócskábbak. Gödrösek, járdából festették, fákat, vasoszlopokat kell kikerülni rajtuk. Szövegelnek, csak feltételek nem készülnek.

242. 68a20912f0 (válaszként erre: 241. - Fórumnyitó (anonim))
2023. jan. 11. 07:38

Márpedig az autó luxus és valahogy azt is kezelni kell, hogy az elmúlt pár évben a többszörösére duzzadt az autók száma. Élhetetlenek a városok, nemcsak a nagyvárosok, hanem a kisebb vidéki városok is.

Vegyél, ha gondolod. 😊 Egyébként a tömegközlekedés nevetségesen olcsó Magyarországon, mondhat bárki, bármit.

241. Fórumnyitó (anonim) (válaszként erre: 223. - 68a20912f0)
2023. jan. 10. 22:41

Szerintem az autónak nem szabadna luxusnak lennie. Nekem volt már 20+ éves Suzuki Swiftem, 200 ezerért vettem anno, amikor még kaptunk bónuszt. Imádtam. Annyival könnyebbé teszi a logisztikát, annyi hely van, ahova autóval fele annyi idő (se) eljutni, mint tömegközlekedéssel. És én szerettem vezetni.


Szeretnék gyűjteni majd autóra, ha tudok.

240. timycat (válaszként erre: 238. - Globus)
2023. jan. 8. 12:18

Nem csak az, tényleg sokkal olcsóbb. Egy kamion 24 tonna motyót visz, egy irányvonat 1600-1800 tonnát azaz 65-75 kamionnyi árut.

A folyami hajó kapacitása erősen vízállás függő is, de az is sok-sok kamionnyi motyó. Bonyolítás nem tartozik hozzám, így számokkal hajónál nem vagyok tisztába, a vasúttal csak azért mert ott egész vonatra szólnak a szerződések és nincs benne bizonytalansági tényező, a hajókat rendszeresen többen hordják össze, mivel a bizonytalanság miatt nehezebben tervezhetőek.


1 kamion 1 sofőr, egy vonathoz nem tudom hány ember kell, de a hajó 3-7 fő legénységgel megy. Tény sokkal lassabbak és ugye kötött pálya.

239. tumbo2 (válaszként erre: 238. - Globus)
2023. jan. 8. 12:14
sorra repedeztek meg a házak a szomszéd faluban,életveszély volt az úton átmenni,mire megcsinálták az elkerülőutat.
238. globus (válaszként erre: 235. - Timycat)
2023. jan. 8. 11:59

Kamionok tönkreteszik az utakat, az útépítés sebességét, módszereit pedig ismerjük.

Férjem nem, de haverjai még dolgoztak a Belspednél.

237. michelle.r (válaszként erre: 212. - Amaunet)
2023. jan. 8. 11:58
Egyetértek. El kéne engedni végre a múltat. Kezelni a helyzetet, ami abból fakad, de nem siránkozni a megváltoztathatatlanon.
236. timycat (válaszként erre: 234. - Tumbo2)
2023. jan. 8. 11:55
Hűteni se kell
235. timycat (válaszként erre: 233. - Globus)
2023. jan. 8. 11:54
Ezt mondom, vasút, hajó a legolcsóbb ha nagy tételt messzire kell mozdítani. Másrészt környezetbarátabb és biztonságosabb is.
234. tumbo2 (válaszként erre: 233. - Globus)
2023. jan. 8. 11:40
ja,ez nagyon régi történet,tán az 1900 évek elejéből.-.a pálinkát sokkal olcsóbbal szállították Pestre,mint a tejet.gondolom könnyebb volt kimosni.
233. globus (válaszként erre: 231. - Timycat)
2023. jan. 8. 11:27

Nekünk meg úgy tanították, hogy a vasút olcsóbb.

Ott van még a szállítandó áruk palettája, hát mit vittek 1970-ben és mit ma.

232. timycat (válaszként erre: 230. - Tumbo2)
2023. jan. 8. 11:21
Egyértelműen, az fix bázis
231. timycat (válaszként erre: 226. - Tumbo2)
2023. jan. 8. 11:20

Nemzetközi fuvar (ömlesztett áru, nagy darabos áru) hajón, vasúton megy.

Sokkal de sokkal olcsóbb ha adott az infrastruktúra.


A nemzetközi fuvarjainkat hajón, vasúton bonyolítjuk, elenyésző hányad megy csak közúton, jellemzően nyugati országrészből max. Észak-Olaszországig.

230. tumbo2 (válaszként erre: 213. - Timycat)
2023. jan. 8. 11:19
ja,persze,a szavazatok.
229. 68a20912f0 (válaszként erre: 226. - Tumbo2)
2023. jan. 8. 11:18

Miért ne lenne olcsóbb? Ráadásul csökkentené az utak forgalmát és az utakra háruló terhelést. Egy tehervonat százszor annyit elvisz, mint egy kamion.

Mindenféle autó luxus.

228. tumbo2 (válaszként erre: 224. - Amaunet)
2023. jan. 8. 11:18
én nézem az atv,a hírt,aztán nem viszont hajnalban a paláveren tudok a legjobban szunyókálni.
227. tumbo2 (válaszként erre: 225. - 68a20912f0)
2023. jan. 8. 11:16
talán sosem volt.
226. tumbo2 (válaszként erre: 223. - 68a20912f0)
2023. jan. 8. 11:15
bár nem tudom milyen autóra gondolsz,a szomszédom minden szombat,vasárnap dolgozik.igaz nem személyautó.én még emlékszem arra,amit a fidesz mondott,hogy majd a vasúton viszik az árut,sokkal olcsóbb lesz.ja kivinni a vasútra,ott fölpakolni,mikor célba ér,ott lepakolni,oda vinni,ahova kérték.kész olcsóság.nálunk ugyan van vasút,de a másik faluban nincs.
225. 68a20912f0 (válaszként erre: 212. - Amaunet)
2023. jan. 8. 10:54

Itt évtizedek óta nem történik semmi, míg a környező országok már megelőztek bennünket. Arról most nem is szólva, hogy 12 év alatt meghatszorozódott azoknak a száma, akik Ausztriában dolgoznak.

Itthon a fejekben van a legnagyobb probléma, nem is lesz jó darabig normális demokrácia.

224. Amaunet (válaszként erre: 222. - Timycat)
2023. jan. 8. 10:00

Tudod, nem csak egy oldalról tájékozódom.


Hát, elég hátul a nagyotmondásban.🤣

1 2 3 4 5 6 7 8 9

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook