Nem tudok kitörni a szegénységből. Hiába tanultam, hiába... (beszélgetés)
Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.
Jobb már kicsit a helyzet?
Mizujság?
Vidéki megyeszékhelyen jelképes 1000 forintos összegért lehet a helyi járatra bérletet váltani. Nem havi bérletet, hanem éves bérletet a helyi lakosoknak. Ennek ellenére nem váltottak többen tömegközlekedésre. Pedig jók a járatok.
Azzal egyetértek amúgy, hogy a kerékpárutakat fejleszteni kellene. Én nagy bringás vagyok, de már nem merészkedek ki biciklivel az autók közé, nem szívesen megyek ott.
Mikor megfogalmaztam a hozzászólásomat arról, hogy az autó az luxus, írtam, vannak kivételek. Egyébként pont egy olyan településen lakok, ahol eléggé rossz a tömegközlekedés, 700 ember lakik itt körülbelül.
Most ha én elmondanám mi lenne még megoldás a tömegközlekedés javítására, akkor kígyót-békát kiabálnának rám.
Egy a világ végén lévő faluban,nem tudsz tömegközlekedni.
Van két járat ,reggel és este slussz.
Ezzel sem csinált semmit imába foglalt szeretett kormányunk 🤮💩Mert minek?
Nálunk, megyeszéklelyen leépült a tömegközlekedés. Buszok "sehova" mennek, értsd úgy, hogy akár 2x at kell szállni (több jeggyel), hogy eljussunk A-ból B-be.
Nem lehet már kideríteni, hogy tyúk-tojás jelenségnek mi az oka. Azért gyatra a tömegközlekedés, mert mindenki gépkocsival jár, vagy azért jár gépkocsival, mert rossz a tömegközlekedés.
Mindkettő, de főként első a kényelmi szempont.
Nálunk a várost keresztben le lehet tekerni 20 perc alatt, ennek ellenére kerékpárutak a legócskábbak. Gödrösek, járdából festették, fákat, vasoszlopokat kell kikerülni rajtuk. Szövegelnek, csak feltételek nem készülnek.
Márpedig az autó luxus és valahogy azt is kezelni kell, hogy az elmúlt pár évben a többszörösére duzzadt az autók száma. Élhetetlenek a városok, nemcsak a nagyvárosok, hanem a kisebb vidéki városok is.
Vegyél, ha gondolod. 😊 Egyébként a tömegközlekedés nevetségesen olcsó Magyarországon, mondhat bárki, bármit.
Szerintem az autónak nem szabadna luxusnak lennie. Nekem volt már 20+ éves Suzuki Swiftem, 200 ezerért vettem anno, amikor még kaptunk bónuszt. Imádtam. Annyival könnyebbé teszi a logisztikát, annyi hely van, ahova autóval fele annyi idő (se) eljutni, mint tömegközlekedéssel. És én szerettem vezetni.
Szeretnék gyűjteni majd autóra, ha tudok.
Nem csak az, tényleg sokkal olcsóbb. Egy kamion 24 tonna motyót visz, egy irányvonat 1600-1800 tonnát azaz 65-75 kamionnyi árut.
A folyami hajó kapacitása erősen vízállás függő is, de az is sok-sok kamionnyi motyó. Bonyolítás nem tartozik hozzám, így számokkal hajónál nem vagyok tisztába, a vasúttal csak azért mert ott egész vonatra szólnak a szerződések és nincs benne bizonytalansági tényező, a hajókat rendszeresen többen hordják össze, mivel a bizonytalanság miatt nehezebben tervezhetőek.
1 kamion 1 sofőr, egy vonathoz nem tudom hány ember kell, de a hajó 3-7 fő legénységgel megy. Tény sokkal lassabbak és ugye kötött pálya.
Kamionok tönkreteszik az utakat, az útépítés sebességét, módszereit pedig ismerjük.
Férjem nem, de haverjai még dolgoztak a Belspednél.
Nekünk meg úgy tanították, hogy a vasút olcsóbb.
Ott van még a szállítandó áruk palettája, hát mit vittek 1970-ben és mit ma.
Nemzetközi fuvar (ömlesztett áru, nagy darabos áru) hajón, vasúton megy.
Sokkal de sokkal olcsóbb ha adott az infrastruktúra.
A nemzetközi fuvarjainkat hajón, vasúton bonyolítjuk, elenyésző hányad megy csak közúton, jellemzően nyugati országrészből max. Észak-Olaszországig.
Miért ne lenne olcsóbb? Ráadásul csökkentené az utak forgalmát és az utakra háruló terhelést. Egy tehervonat százszor annyit elvisz, mint egy kamion.
Mindenféle autó luxus.
Itt évtizedek óta nem történik semmi, míg a környező országok már megelőztek bennünket. Arról most nem is szólva, hogy 12 év alatt meghatszorozódott azoknak a száma, akik Ausztriában dolgoznak.
Itthon a fejekben van a legnagyobb probléma, nem is lesz jó darabig normális demokrácia.
Tudod, nem csak egy oldalról tájékozódom.
Hát, elég hátul a nagyotmondásban.🤣