Ügyfélkapun keresztül, hogyan kell lekérni a 2019-es évre, napra lebontott jövedelmigazolást? (tudásbázis)
A férjem tavalyelőtt lett nyudijas 65 évesen. Egyszer bement de nem igazán voltak kiváncsiak rá. Mindent e-mailben, levélben és telefonon intézett. Én az idén megyek a nők 40-el. Ügyfélkapun keresztül intéztem és ők is ott válaszoltak. Visszaküldtem, hogy elfogadtam, mindent rendben találtam.
Nézd át, benne van-e minden. Ha stimmel, akkor visszaküldöd, hogy rendben, elfogadod. Van rá egy táblázatszerű azt is kiküldik majd és azt te vissza. Én egyelőre itt tartok.
Szerintem hívd fel a nyufig-ot és kérdezd meg ezeket. Az ügyfélkapun érkezett dokumentumon van ügyintéző név, első körben érdemes őt keresni mert ő foglalkozik veled. Gondolom te az öregségivel mész ha 59 a születésed éve.
Mire mindent összeállítanak addig nyugdíj előleget (lehet, hogy pontosan nem ez a megnevezése) fogsz kapni pár hónapig a kincstártól és utána a véglegesen megállapítottat.
Sok sikert:) Ha van még kérdésed nyugodtan írj amiben tudok segítek.
Tudom, ezt teszteltem. A mi városunk esetében minden kormányablak összes mezője szürke jan. 24-ig. Tovább nem lapozható.
Azért szürke, mert azt nem lehet értelmezni 😁 Piros foglalt, fehér szabad, szürkét baxhatjuk. R1 vonal....
Most próbáltam és a Nyugatinál lévő kormányablakban foglalni. A következő hétre kattintva, 10.26-tól lehet időpontot foglalni.
Ügyfélkapun most nem tudok időpontot sem kérni kormányablakba. Január 24-ig engedi lapozni, minden mező szürke. Próbaképpen rákattintottam egy bp-i kormányablakra, hátha hibás a rendszer. De nem, mert ott jó.
Hát akkor belődörgök hétfőn időpont nélkül.
Most éppen sehogy, mert a NAV-val kapcsolatos rendszereken karbantartást végeznek.
"a NAV 2020. október 23-án 6 órától 2020. október 26-án 6 óráig adatbázis karbantartást végez."
Telepítsd az ÁNYK-t, majd az IGAZOL-t.
A kézbesítést kérd postai úton, mert csak úgy hiteles.
(IGAZOL kitöltési útmutató 9. oldal)
Segítséget a 1818 számon is kaphatsz.
Mi nemrég érdeklődtünk nyugdíjas-ügyben ügyfélkapun, és postai választ kaptunk kb. két hét múlva.
Amikor benyújtottuk az online nyomtatványt, erről visszaigazolást kaptunk emailben. Ha ilyent kaptál, akkor folyamatban van az ügyed.
Nálam simán működik. De kimásoltam:
Interneten, az Ügyfélkapun keresztül: leggyorsabb természetesen, ha mindent az interneten intézel. Ehhez 3 dologra van szükséged:
Ügyfélkapu regisztrációra: ha nincs még Ügyfélkapu regisztrációd, akkor a NAV ügyfélszolgálatán vagy bármelyik okmányirodában regisztrálhatsz hozzáférést.
Az Általános Nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) letöltésére és telepítésére a NAV weboldaláról.
Az IGAZOL nyomtatványkitöltő program letöltésére és telepítésére a NAV weboldaláról. Letöltés után a nyomtatványt telepíteni kell, ami ezután megjelenik az ÁNYK-ban (Adatok/Új nyomtatvány), ahol elektronikusan kitölthető, kinyomtatható vagy akár az Ügyfélkapun keresztül azonnal el is küldhető a NAV részére. (Az elektronikus kitöltés előnye, hogy a program figyelmeztet az esetleges hibákra.)
További ajánlott fórumok:
- Adóbevallás egyedül...a NAV oldalán vagy az Ügyfélkapun keresztül? Segítene valaki?
- Álláskeresési járadék igénylés ügyfélkapun keresztül
- Hány nap alatt érkezik meg az erkölcsi bizonyítvány, ha ügyfélkapun keresztül igényeltem?
- Hogyan tudok egy dolgozót, egy napra bejelenteni az ügyfélkapun keresztül?
- Hogyan kell megnézni ügyfélkapun keresztül az adóbevallás állapotát?
- Lehet gépkocsi átírást ügyfélkapun keresztül intézni?