Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mozgásfejlődés óvodáskorban, diszlexia gyanú fórum

Mozgásfejlődés óvodáskorban, diszlexia gyanú (beszélgetés)

1 2 3 4
2012. jún. 3. 13:01
Jó rég írtam már ide,az egy év alatt rengeteg minden történt velünk.Találtunk egy szuper jó logopédust,aki csodákat tett a lányunkkal.Szeptember óta járunk hozzá,és most ott tartunk,hogy a hét betűból,már csak az r az,ami már ugyan pörög,de még rögzíteni kell nála.Gyönyörűen beszél,már mindenki megérti.annyira jó.
2011. júl. 15. 07:55
Köszi!
99. zebracsikó (válaszként erre: 98. - Kiramama)
2011. júl. 14. 15:00
ezeket javítanod kell. :)
98. kiramama (válaszként erre: 97. - Zebracsikó)
2011. júl. 14. 14:28
A teve az teve.A t betűt szépen mondja.Azzal nincs gond más szóban,csak ezzel a mosk-kal.
97. zebracsikó (válaszként erre: 95. - Kiramama)
2011. júl. 14. 11:16

a rossz ragot érdemes javítani, ha nem túl gyakori, mert azt piszkálásnak fogja venni. A változó tövű szavainkat, mint pl. tű-tűt és nem tüvet, ló-lovak-és nem lók, stb... ezeket ebben az életkorban még nem baj, ha néha téveszti, de ezeket javítani is kell.


A most-mosk beszédészlelési hibára utal, más szóban jól mondja a "t"-hangot? Mondjuk a teve az nem keve?

96. Serry (válaszként erre: 95. - Kiramama)
2011. júl. 14. 09:35
Ne konkrétan javítsd... Hanem pl ha azt mondja "anya hozok neked tüvet" Akkor te mond neki jó hozz nekem TŰT. Tehát így javítsd, ohgy ne vegye észre.
95. kiramama (válaszként erre: 92. - Zebracsikó)
2011. júl. 14. 06:42

Mondjam ki helyesen és kész?És mi van akkor,ha ragot téveszt?Azt se javítsam?

Pl tűt-tűvet

Meg pl a most-ot azt mosk-nak mondja.De ha nem javítom ki,akkor úgy rögzül neki,nem?Ki tudja mondani,csak olyan mintha rosszul tanulta volna meg.

94. Serry (válaszként erre: 89. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 19:39
Jah k külön szülői kérésre voltak csak hajlandók jellemzést, fejlődési napló szerűt írni a gyerekről 1,5 éve mikor arról volt szó gentikai vizsgálatra megyünk. néztek is rám nagy szemekkel mit is akarok.
93. Serry (válaszként erre: 89. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 19:37
Egyházi ovi és itt ilyenről nem tudok....
92. zebracsikó (válaszként erre: 91. - Kiramama)
2011. júl. 13. 18:38
szerintem akkor se piszkáld a javítgatással.
91. kiramama (válaszként erre: 87. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 18:22
De minden hangot ki tud mondani az r betűt kivéve.Azt soha nem is javítom.
90. kiramama (válaszként erre: 89. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 18:21
Eddig nem volt kötelező aláíratni a szülővel,de eddig is volt.
89. zebracsikó (válaszként erre: 88. - Serry)
2011. júl. 13. 17:52
minden oviban kötelező! Kérdezz rá.
88. Serry (válaszként erre: 83. - Kiramama)
2011. júl. 13. 17:42
Nálunk az oviban nem volt fejlődési napló a gyerekről......
87. zebracsikó (válaszként erre: 84. - Kiramama)
2011. júl. 13. 17:36

Nem jó az állandó javítgatás!

Ha nem képes még jól kiejteni, akkor nem szabad belőle "erőszakkal kihúzni".

Súlyosan frusztráló és hatása sincs.

A Te gyermeked meg elég sok hangot nem ejt jól, főleg nem szabad javítgatni. Csak helyesen megsimételni, amit mondott.

86. kiramama (válaszként erre: 85. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 17:26
Igen tudom,ez tényleg így van.Csak tudod én nyitott voltam,vagyok.Bírom az építő kritikát,és ezt az óvónéninek is éreznie kellene.Ezért van bajom azzal,hogy nem kommunikálunk eleget,ha megkérdezem,hogy minden rendben van-e,csak az a válasz,hogy igen,persze.
85. c130f7eb3b (válaszként erre: 83. - Kiramama)
2011. júl. 13. 17:10
Lehet, hogy fél a szülők reakciójától, mert rossz tapasztalatai vannak. Ugyanis, ha szólunk, hogy valamely téren probléma van a gyerekkel, sok szülő első reakciója, hogy "az én gyerekem nem hülye", aztán úgy megsértődik, hogy onnantól kezdve megszüntet minden kapcsolatot a nevelővel. :((( Vagyis támadásnak veszi a felajánlott segítséget. Pedig csak tudatni akarjuk a szülővel, hogy bizonyos téren elmaradást tapasztalunk...
84. kiramama (válaszként erre: 82. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 17:02
EZ NAGYON IGAZ.Én sokszor veszem észre magamon,hogy szavakat ugyanolyan hibásan mondom,mint a lányom.Annyira oda kell figyelni,mert nagyon könnyű eltanulni.Én mindig kijavítom amit rosszul mond.Ugye az nem baj?/Erről is megoszlanak a vélemények./Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget,de mindig elmondatom vele helyesen.jól teszem?
83. kiramama (válaszként erre: 71. - Serry)
2011. júl. 13. 16:59
A mi óvónénink már három évesen is ráírta a papírjára,hogy nagymotoros lemaradása van,csak én nem olvastam.Hála az új irányelveknek,most már nem csak szóban kell értékelni a gyereket,hanem írásban is,és alá kell íratni.Most sem szólt,hogy gond van,csak mikor rákérdeztem,hogy mi az amit a papírra leírt.Olyan volt kicsit mintha félne,hogy mit szólok hozzá.Valahogy én ezt hiányolom ebben a rendszerben.A KOMMUNIKÁCIÓT!
82. c130f7eb3b (válaszként erre: 81. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 16:30

Persze, hogy más. Erre, és a hasonló esetekre mondom én, hogy a látott példából tanulta a gyerek. Meg abból, amikor ráhagyják, sőt, utánzással erősítik a hibásan ejtett hangokat... mert olyan aranyos!!! :(((

Voltak olyan tanítványaim, akik még 8.-ban sem tudták rendesen kimondani az ö-t és ü-t, csak ha nagyon figyeltek a beszédükre. És róluk tudom, hogy otthon, a családban a szülők "beszéltek" gyereknyelven (szintén, mert olyan aranyos...).:(((

81. zebracsikó (válaszként erre: 80. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 16:15

Egy sima esztétikai pöszeségről (pl. fogsor közé kidugott nyelvvel képzett s-zs-cs vagy sz-z-c hangok) lehet nyilván itt szó, nem komolyabb beszédhibáról.

Más tészta ez és más tészta a valódi bezsédhiba.

80. c130f7eb3b (válaszként erre: 79. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 16:11
Megtörtént eset, és nem egyedi: beszédhibák miatt nevtanba utalt gyereket visz az anyuka. Amikor megszólal, már nem kérdés, hogy mitől vannak a gyereknek problémái...
79. zebracsikó (válaszként erre: 76. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 14:11
nekem nem igazolják.
78. zebracsikó (válaszként erre: 76. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 13:57
kitől?
77. zebracsikó (válaszként erre: 71. - Serry)
2011. júl. 13. 13:57

Csak a számlálásra reagálok:

az, hogy oda-vissza tud egy gyerek x-ig számolni (egy, kettő, három, négy.....), az egyáltalán nem jelenti azt, hogy van számfogalma, mennyiségélménye, nem feltétlen érti a számosság fogalmát.


pl. simán elszámol 10-ig (mert betanulja, mint egy verset), de ha kérem, hogy adjon két kisautót, akkor nem érti a feladatot, vagy pl. ha azt kérem, tegyen ki annyi tányért, ahány gyerek ül az asztalnál, az nem megy neki.

76. c130f7eb3b (válaszként erre: 75. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 13:56
A főiskolán. :D És a tapasztalataim igazolják. :DDD
75. zebracsikó (válaszként erre: 73. - C130f7eb3b)
2011. júl. 13. 13:53

ezzel sem értek egyet.

Hol tanultad?

74. zebracsikó (válaszként erre: 70. - Serry)
2011. júl. 13. 13:51
csakhogy ez nem beszédhiba!
73. c130f7eb3b (válaszként erre: 68. - Zebracsikó)
2011. júl. 13. 11:58
Ha a beszélőszervek épek, a hallása rendben van, organikus sérülés sem mutatható ki, de a gyerek mégis beszédhibás, pl. 6 évesen is pösze, akkor az már külső hatás eredménye.:)
72. Serry
2011. júl. 13. 11:23
Bocs ölik egymás megyek ezért nincs időm most javitani.
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook