Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kisfiam tanulási nehézségekkel küzd, diszlexia diszgráphia, mit tegyek ha az iskola nem segít kellőképpen? fórum

Kisfiam tanulási nehézségekkel küzd, diszlexia diszgráphia, mit tegyek ha az iskola nem segít kellőképpen? (tudásbázis)


1 2 3
80. zebracsikó (válaszként erre: 78. - 8a8125e283)
2009. szept. 14. 00:35

miből lehet észrevenni:?

pl.

nem stabil olvasási technika, silabizálás.

betűtévesztések: legtöbbször ő-ű, vagy ó-ú, esetleg ő-ó, illetve ű-ú

vagy d-b-p.

gyakran előfordul kétjegyű mássalhangzók felismerésének nehézsége. Zöngés-zöngétlen betűpárok cseréje.

Stb.

79. zebracsikó (válaszként erre: 78. - 8a8125e283)
2009. szept. 14. 00:32

Oviban nagyon nehéz észrevenni, sokminden elfedheti a jeleket.

Elsőben még mindenki akar adni a gyereknek egy lehetőséget "hátha még érik ", stb...

Másodikban már elég egyértelműek a jelek. Legtöbb esetben ilyenkor küldik vizsgálatra a gyerekeket.


A Nevelési Tanácsadóban rendszerint megcsinálják az osztályfoknak megfelelő olvasási tesztet, esetleg egyéb részképesség-vizsgálatokat. Jó esetben Sindelar- tesztet.

2009. szept. 13. 20:22

Sziasztok!

Ti miből vettétek észre hogy diszes a gyereketek? Nekem most kezdte a lányom a 2. osztályt és most szólt a tanító nénink, hogy szeretné ha megvizsgáltatnánk a nevelési tanácsadóban. Ez mit takar konkrétan? Nem kellett volna észrevenniük oviban vagy első osztályban? Holott már első év elején is felmérik a gyerekeket.

77. zebracsikó (válaszként erre: 76. - Mikmak)
2009. aug. 11. 13:32

A hivatalos eljárás a következő:

Szakértői véleményt csak Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság állíthat ki.

Ott kellene jelentkezned a problémáddal!

76. mikmak (válaszként erre: 72. - Monik30)
2009. aug. 11. 13:26

Szia Monik!


Arra van valami ötleted, hogy ha valaki diszlexiás és elvégezte a főiskolát, hogyan szerezzen nyelvvizsga bizonyítványt? Érdeklődtem nyelvvizsgaközpontokban, de egyedül azt tudták javasolni, hogy orvosi papírokkal, kérelmekkel (esetleg!) tudnak egyes feladatokhoz plusz időt biztosítani. A felsőoktatásról szóló törvény semmi konkrét útmutatást nem ad, hogy hogyan kell ebben az esetben eljárni...


Köszi: Mikmak

75. f64f0d9a69 (válaszként erre: 74. - Monik30)
2009. febr. 26. 16:43

Szerintem az a baj, hogy nem kötelező olvasmány az ezzel foglalkozóknak. Az én gyerekeim egyik tanára ismerte és csinálták is. Mo-n is kötelezővé kéne tenni az ilyesmit már az oviban. A kínaiaktól is lenne mit tanulni.

[link]

A 3-1-2 meridián tornát pár hete tanultam meg. Itt pedig az ujjgyakorlatos videót tanulgattam.

Az összes videót ajánlom mindenkinek, mert nagyon hasznos!

Aki megnézi, ugye véleményt is ír róla!!!

Remélem nem számít reklámnak, hiszen ingyenes.

Én is ingyen tanultam az ottani tanfolyamon a gyakorlatokat.

Egyébként soha nem késő!

Láttad én hány éves vagyok? :))))

74. Monik30 (válaszként erre: 73. - F64f0d9a69)
2009. febr. 26. 14:52

Igen ezt a könyvet hozta a kolleganőm.

Sztem nagyon jó. Csakhát gyerekkorban kellene kezdeni nem harmincon túl.:)

73. f64f0d9a69 (válaszként erre: 72. - Monik30)
2009. febr. 26. 13:55

Gondolom te is ezt tanulmányoztad! :))ami a 22-es hsz-ba van beírva.

Vagy van már másik is?

2009. febr. 26. 11:53

Sziasztok, nekem van egy enyhe diszlexiám. Bár 25 éve még a suliban csak az volt a gond, hogy pl. lassabban olvastam, kevertem néhány betűt.

Ma már tudom nagyon egyértelmű jelei vannak, keverem a számokban a számjegyeket, keverek irányokat, és felületesen olvasok.

Végülis jó tanuló voltam, csak azt mondták néha hogy hanyag vagyok meg lusta, mert más kérdésre válaszoltam ilyesmi.


Kolleganőm szólt kb. egy éve mikor észrevette hogy keverem a számjegyeket, meg az irányokat, hogy én biza diszlexiás vagyok. Hozott egy könyvet ami egyébként gyerekeknek íródott. Én ajánlanám minden szülőnek. Játékos feladatok és rengeteg mozgás van benne. A lényeg a két agyfélteke összekapcsolása. Pl. indiánszökdelés, jót nevettünk rajta, hogy nekem nem megy, vagyis megy csak nem váltott oldalakkal. Elefánt orrmány gyakorlat stb. Két kezes írás.


Mindez mellett én nagyon jó eredménnyel elvégeztem egy egyetemet is, sőt tanítottam is egyetemen. Ettől nem dől össze a világ egyáltalán. Persze függ attól ez milyen fokú.

Sztem nagyon fontos az otthoni fejlesztés is.

Ha saját csemetémnél uez lenne, tuti az itthoni fejlesztésre szavaznék, mert az ha heti 1* foglalkoznak vele vagy naponta az összehasonlíthatatlan. Persze jó ha szakember is segít, de a legfontosabb a kitartás.

71. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 69. - 75be3dc33e)
2009. febr. 26. 11:41
Szerintem nagyrészt az a gond hogy a korai fejlesztés mint olyan nincs vagyis nem jellemző,igy egyre több fejlesztésre szoruló gyerek kerül be az iskolába holott ha hamarabb elkezdik a felzárkóztatást lehet megoldódna a gondok nagyrésze akkorra.
70. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 68. - Szemmelver)
2009. febr. 26. 11:39
Mi kistérség vagyunk szóval a városunkon kivül több település tartozik hozzánk.Volt kettő darab logopédus az egész kistérségre,egyik a vezető,de ő is ott órákaT.Nos őt e tanév szeptemberétöl nyugdijazták és az álláshelyet elvették.Most van egy logopédus a kistérségre.Csak a városban van 3 iskola és kb 5 ovoda,plussz még több településre kijár,emellett a vezetői dolgokat is csinálja...Azt mondták az önkormányzatnál talán megint lesz egy álláshely már hirdetik de nem találnak szakembert...amit mondjuk kétlek:((
2009. febr. 26. 11:20
Én úgy látom,hogy egyre több a fejlesztésre szoruló gyerek ők egy normál iskolában nem állják meg a helyüket,sajnos.De lehet hogy azért tűnik így,mert érdekelt vagyok benne,biztosan régen is voltak ezek a problémák.Amikor már az embernek a saját családjában fordul elő másképpen reagál dolgokra.Más ezekről csak olvani és más benne lenni!!!
68. szemmelver (válaszként erre: 66. - 9ea67a7a1c)
2009. febr. 26. 11:08
nálunk meg be akarják zárni a sulit 50 gyógypedagógus kerül utcára:(
67. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 66. - 9ea67a7a1c)
2009. febr. 26. 11:02
Az már majdnem a pirvát panaszfórumom lett szóval befejezem azthiszem:)
66. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 65. - 75be3dc33e)
2009. febr. 26. 11:01
a városon belül külön épületben van a városközpontban a nevelési tanácsadó,tehát ha be is kerülhet valaki,akkor külön napközben el kell hordania a szülőnek mert még az iskolásokat,az alsósokat sem engedhetik át egyedül tanárnénik csak szülővel....nemhogy az ovisokat.Az iskola neve módosult és a név utánbighgyesztették hogy.....Ált Isk és Nevelési Tanácsadó.Attol még a suliban nincs fejlesztő,gyógypedagógus vagy logopédus,csak a nevtanban.....Ez az integrált ovi és iskola:((
2009. febr. 26. 10:57
Igen sok helyen integrált ovi v.suli működik.Egy biztos nagyon nehéz,mert kevés hozzá a pedagógus.
64. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 63. - 75be3dc33e)
2009. febr. 26. 10:29

Hasonlók miatt tartok én előre...nálunk nincs logopédiai ovi,iskola,sőt megkérdeztem a logopédust és fogalma nincs egyáltalán a tiszántúlon hol van ilyen,nemhogy a megyeszékhelyen!!

Nálunk integrált ovi van járhatnak SNI s gyerekek is,van egy fejlesztőpedgógus ép,az egyik óvónőt plusszban kiképezték,nem plussz létszámként vették fel...tehát neki is van csoportja,bonyolult hogy külön tudjon foglalkozni egy egy gyerekkel bár megoldják...de ez csak fejlesztőpedagógia lesz,logopédusrol szó sincs:(

63. 75be3dc33e (válaszként erre: 62. - Szemmelver)
2009. febr. 26. 10:26

bocsi a késői válaszért,(dolgozom).

Látod ezt én sem értem,hogy ha már az iskola fejlesztő tagozatot indít,miért nem fejlesztőtanárok foglalkoznak a gyerekekkel.Akkor iskolán belül gyógypedagógusról már nem is lehet beszélni igaz?Így is elég nehéz volt annak idején az iskolaválasztás.A kerületünkben ez az egyetlen ilyen iskola.A szakértői vélemény is ezt jelölte meg.Máshová fel sem vették.

2009. febr. 26. 09:16
ezt nem értem!ha fejlesztő tagozatos,akkor hogyhogy nem fejlesztőpedagógus tanítja? amúgy gyógypedagógusra nem gondoltál? a ejlesztő az nem gyógypedagógus
2009. febr. 26. 09:06
Sajnos kellőképpen nem.Az is probléma,hogy nem fejlesztőpedagógusok foglalkoznak velük,tisztelet a kivételnek.Volt olyan tanár aki saját maga mondta,hogy ő nem fejlesztő ezért nem tudja úgy leadni a tananyagot.Az persze nem baj,hogy a fél osztály nem érti:( Úgyhogy küzdelem az egész.
60. szemmelver (válaszként erre: 59. - 75be3dc33e)
2009. febr. 26. 08:58

hogyhogy nem kapja meg?

nem foglalkoznak vele?

59. 75be3dc33e (válaszként erre: 58. - Szemmelver)
2009. febr. 26. 08:55

Mi már nem egy gyógypedagógusnál jártunk.

Én magán úton is járatom a gyereket külön fejlesztőtanárhoz.Ráadásul az iskola ahová jár fejlesztőtagozatos,ráadásul logopédiai osztály.Ehhez képest nem kapja meg a megfelelő fejlesztést.Pont ez az alapproblémám.

2009. febr. 26. 07:58

Bocsánat,hogy beleszólok,de gyógypedagógushoz kéne fordulnotok. Vannak nagyon jó terápiák, pl. dislexia-terápia, vagy a Sindelar módszer.

Gyógypedagógus vagyok:)

57. 9ea67a7a1c (válaszként erre: 54. - 75be3dc33e)
2009. febr. 26. 07:03

A nagyobbik fiam szimplán "csak" utál irni,mindíg nehezen ment a rajzolás is,de nagydumás....ha írásban kell valamit megoldani akkor eég roszak az eredményei szóban meg semmi gond.....


A kicsinél nem tudom ,most mi még csak a beszédre koncentrálunk,csak ezek gyerekeke hajlamosak a disz es dolgokra is:(Azért olvasom a fórumot......

2009. febr. 26. 06:54

Az egyik gyerekem járt gyerek agykontrollra , ma már ezután van a tanuláskontroll is. A másikat nem tudtam rávenni . Őt mostanság foglalkoztatja. Kezd érni úgy látszik...

Ha az unokám eléri a megfelelő kort, őt is viszem!

2009. febr. 26. 06:15
Az én gyerekeim is tanultak magnóról, mert valaha én is ezt tettem és mikor nyávogtak, hogy ezt nem lehet megtanulni, eszembe jutott a jól bevált módszer... Nagyon örültek neki, főleg mert közben nem volt muszáj egy helyben ücsörögni. Egy gyereknél ugye ez fontos szempont! :))
2009. febr. 25. 21:25
Igen,nálunk hasonló a helyzet.A felmérők nagy részét azért rontja el,mert nem tudja értelmezni a feladatot.Teljesen más kérdésre válaszol mint ami le van írva.Szövegértéssel nagyon sok a problémánk.Amikor írt egy rossz felmérőt szerette volna kijavítani,szóban feleltették és teljesen jól el tudta mondani.Sajnos ez nem minden tantárgyból lehetséges és tanárfüggő is.
2009. febr. 25. 21:06
Állítólag Tom Cruise is diszlexiás...Tudjátok,hogyan tanulja meg a szerepeit?Kazettáról és hangfelvevőről tanul,mert nehezen tud olvasni.Remélem ezzel az infóval tudtam valakinek segíteni...
52. 75be3dc33e (válaszként erre: 51. - F64f0d9a69)
2009. febr. 25. 20:24

Ebben nagyon igazad van.Az én fiamnak is iszonyatos akaratereje van "néha".

Nagyon tud küzdeni,hogy valami sikerüljön neki.

Pl:

Nagyon nehezen megy neki a matek és a múltkor iszonyatosan sok gyakorlás után jó jegyet hozott,azt mondta nekem: "anya annyira izgultam végig,mikor kiosztották,végig szorítottam a kezemet és az egész osztály megtapsolt a jó jegy hallatán".

Ez nekem is megható volt,persze sose várok el tőle többet mint amire tudom hogy képes.

Ráadásul látom hogy akar.

51. f64f0d9a69 (válaszként erre: 50. - 9ea67a7a1c)
2009. febr. 25. 11:37

Ez meg sem fordult a fejemben!!! Már miért bántottál volna meg?

A Ti problémátokra én nem is igazán válaszoltam, hiszen nem volt mire. A tanulási nehézségre amit írtam arról tudom, hogy jó és szinte mindenkinél beválik.

Vannak sarlatánok és vannak nehezen elhihető gyógyulások, de szinte mindenki ismer ilyet. Ezek egyike sem csoda,csak nem értjük.Az emberi akarat pedig hihetetlen dolgokat produkál. Gyerekek esetében is.

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook