Mozgásfejlődés óvodáskorban, diszlexia gyanú (beszélgetés)
Jó rég írtam már ide,az egy év alatt rengeteg minden történt velünk.Találtunk egy szuper jó logopédust,aki csodákat tett a lányunkkal.Szeptember óta járunk hozzá,és most ott tartunk,hogy a hét betűból,már csak az r az,ami már ugyan pörög,de még rögzíteni kell nála.Gyönyörűen beszél,már mindenki megérti.annyira jó.
ezeket javítanod kell. :)
A teve az teve.A t betűt szépen mondja.Azzal nincs gond más szóban,csak ezzel a mosk-kal.
a rossz ragot érdemes javítani, ha nem túl gyakori, mert azt piszkálásnak fogja venni. A változó tövű szavainkat, mint pl. tű-tűt és nem tüvet, ló-lovak-és nem lók, stb... ezeket ebben az életkorban még nem baj, ha néha téveszti, de ezeket javítani is kell.
A most-mosk beszédészlelési hibára utal, más szóban jól mondja a "t"-hangot? Mondjuk a teve az nem keve?
Ne konkrétan javítsd... Hanem pl ha azt mondja "anya hozok neked tüvet" Akkor te mond neki jó hozz nekem TŰT. Tehát így javítsd, ohgy ne vegye észre.
Mondjam ki helyesen és kész?És mi van akkor,ha ragot téveszt?Azt se javítsam?
Pl tűt-tűvet
Meg pl a most-ot azt mosk-nak mondja.De ha nem javítom ki,akkor úgy rögzül neki,nem?Ki tudja mondani,csak olyan mintha rosszul tanulta volna meg.
Jah k külön szülői kérésre voltak csak hajlandók jellemzést, fejlődési napló szerűt írni a gyerekről 1,5 éve mikor arról volt szó gentikai vizsgálatra megyünk. néztek is rám nagy szemekkel mit is akarok.
Egyházi ovi és itt ilyenről nem tudok....
szerintem akkor se piszkáld a javítgatással.
De minden hangot ki tud mondani az r betűt kivéve.Azt soha nem is javítom.
Eddig nem volt kötelező aláíratni a szülővel,de eddig is volt.
minden oviban kötelező! Kérdezz rá.
Nálunk az oviban nem volt fejlődési napló a gyerekről......
Nem jó az állandó javítgatás!
Ha nem képes még jól kiejteni, akkor nem szabad belőle "erőszakkal kihúzni".
Súlyosan frusztráló és hatása sincs.
A Te gyermeked meg elég sok hangot nem ejt jól, főleg nem szabad javítgatni. Csak helyesen megsimételni, amit mondott.
Igen tudom,ez tényleg így van.Csak tudod én nyitott voltam,vagyok.Bírom az építő kritikát,és ezt az óvónéninek is éreznie kellene.Ezért van bajom azzal,hogy nem kommunikálunk eleget,ha megkérdezem,hogy minden rendben van-e,csak az a válasz,hogy igen,persze.
Lehet, hogy fél a szülők reakciójától, mert rossz tapasztalatai vannak. Ugyanis, ha szólunk, hogy valamely téren probléma van a gyerekkel, sok szülő első reakciója, hogy "az én gyerekem nem hülye", aztán úgy megsértődik, hogy onnantól kezdve megszüntet minden kapcsolatot a nevelővel. :((( Vagyis támadásnak veszi a felajánlott segítséget. Pedig csak tudatni akarjuk a szülővel, hogy bizonyos téren elmaradást tapasztalunk...
EZ NAGYON IGAZ.Én sokszor veszem észre magamon,hogy szavakat ugyanolyan hibásan mondom,mint a lányom.Annyira oda kell figyelni,mert nagyon könnyű eltanulni.Én mindig kijavítom amit rosszul mond.Ugye az nem baj?/Erről is megoszlanak a vélemények./Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget,de mindig elmondatom vele helyesen.jól teszem?
A mi óvónénink már három évesen is ráírta a papírjára,hogy nagymotoros lemaradása van,csak én nem olvastam.Hála az új irányelveknek,most már nem csak szóban kell értékelni a gyereket,hanem írásban is,és alá kell íratni.Most sem szólt,hogy gond van,csak mikor rákérdeztem,hogy mi az amit a papírra leírt.Olyan volt kicsit mintha félne,hogy mit szólok hozzá.Valahogy én ezt hiányolom ebben a rendszerben.A KOMMUNIKÁCIÓT!
Persze, hogy más. Erre, és a hasonló esetekre mondom én, hogy a látott példából tanulta a gyerek. Meg abból, amikor ráhagyják, sőt, utánzással erősítik a hibásan ejtett hangokat... mert olyan aranyos!!! :(((
Voltak olyan tanítványaim, akik még 8.-ban sem tudták rendesen kimondani az ö-t és ü-t, csak ha nagyon figyeltek a beszédükre. És róluk tudom, hogy otthon, a családban a szülők "beszéltek" gyereknyelven (szintén, mert olyan aranyos...).:(((
Egy sima esztétikai pöszeségről (pl. fogsor közé kidugott nyelvvel képzett s-zs-cs vagy sz-z-c hangok) lehet nyilván itt szó, nem komolyabb beszédhibáról.
Más tészta ez és más tészta a valódi bezsédhiba.
Megtörtént eset, és nem egyedi: beszédhibák miatt nevtanba utalt gyereket visz az anyuka. Amikor megszólal, már nem kérdés, hogy mitől vannak a gyereknek problémái...
Csak a számlálásra reagálok:
az, hogy oda-vissza tud egy gyerek x-ig számolni (egy, kettő, három, négy.....), az egyáltalán nem jelenti azt, hogy van számfogalma, mennyiségélménye, nem feltétlen érti a számosság fogalmát.
pl. simán elszámol 10-ig (mert betanulja, mint egy verset), de ha kérem, hogy adjon két kisautót, akkor nem érti a feladatot, vagy pl. ha azt kérem, tegyen ki annyi tányért, ahány gyerek ül az asztalnál, az nem megy neki.
A főiskolán. :D És a tapasztalataim igazolják. :DDD
ezzel sem értek egyet.
Hol tanultad?
csakhogy ez nem beszédhiba!
Ha a beszélőszervek épek, a hallása rendben van, organikus sérülés sem mutatható ki, de a gyerek mégis beszédhibás, pl. 6 évesen is pösze, akkor az már külső hatás eredménye.:)
Bocs ölik egymás megyek ezért nincs időm most javitani.
További ajánlott fórumok: