Mit tegyünk, ha mindig mindenkit irányítani akar a gyerek? (tudásbázis)
Nem a kockásítás sablonja a gond (nem is szabad, hiszen minden gyermek egyéni, megismételhetetlen egyéniség, individuum), hanem az, hogy a "vezér" milyen példát vetít önmagáról: szorgalom, példamutatás, jószándék, stb.
Mert ha a vagányság, a rongyrázás, a hőzönöngés, ordenáré stílus jön le belőle, akkor bizony baj lesz.
Igen, itt már bejön a pszichológia, vagyis, hogy elnyomni vagy erősíteni jobb-e a tehetséget.
A zseniképzőbe járt gyerekek többsége, kamaszkorukban még le is marad az átlagtól, ezt olvastam valahol.
Én azt látom, hogy ez a kisfiú nem tehetségesebb a többinél, egyedül a sportban jobb, és gyorsabban gondolkodik cselekszik az átlagnál. de pl., logikai dolgokban vagy általános tájékozottságban nem jobb a kortársainál.
Talán az lenne a megoldás, ha az osztályfőnök próbálná a többi gyereket is kiemelni néha néha, és közben meg az anyuka elmagyarázná neki az együtt egymásért elvét? pl, hogy legyen igazságos, hogy ne versenyezzen mindig mindenkivel stb.
Szerintetek ezt megérti ennyi idősen? Bár mondjuk a foci edző is biztos elmagyarázta már neki, hogy nem kell önzőzni :)
De valahol az is igaz, hogy nem kell ezt ekkora problémának tekinteni. De gondoljatok bele, az igazi probléma majd akkor jön, ha kamaszkorában kiderül, hogy a szülők képtelenek parancsolni neki.
ha ennyire sikeres, szorgalmas, mint szülő nem fojtanám el. ha tényleg érett típus, akkor inkább leülnék vele beszélni, hogy ezt meg ezt vettem észre és egyik tanárja is mondott véleményt, hogy később lehetséges, hogy a baráti kapcsolatai megsínylik az elsőséget, ezért már most ügyeljen erre, esetleg ha van kedve egyszer-egyszer és első tudna lenni valamiben, hagyjon mást megelőzni őt. a tudat, hogy tudna első lenni, még mindig ott van neki és erre büszke lehet.
soha nem nyomnám el a gyereket, fognám vissza az elsődleges pszichológiai jellegzetességeit, ebbe sosem mernék belepiszkálni! maximum formálni azt
Ezért nyilvánitottam ki igy a véleményemet. Most még tudna lépni, bár nem lesz könnyű...
Nekem annyiból volt könnyebb, hogy hamar felismertem a jellegzetes dolgokat, és igy már viszonylag korán tudtam lépni rájuk...
A legnagyobb lányom meg előrébb van a kortársainál 2 teljes évet,nem irattuk be zseniképzőbe stb, nem "adtuk alá a lovat".. és őt is meg kellett tanitani arra, hogy ne fitogtassa a tudását (még akkor sem ha kenterbe tudna verni a korosztályából sokakat), ne nézze le a rosszabb képességű társait, sem oviban, sem a suliban..Ő most 7-es.. 4.-es korától igazolódott be, hogy jól tettük...
Szerintem még 8 évesen ez alakul.Ok,most ilyen,de ha értelmes,akkor változni fog,mert feléri ésszel,h ez hosszútávon nem jó.Ebben kell segíteni neki.:-)
Mert amúgy lehet,h tökjó ötletei vannak és a többi azért megy utána,mert vele akar játszani.Ez olyan kevés info,amit kaptunk,h kár lenne hosszútávú következtetéseket levonni.Legalább egy napját látni kéne,szerintem.
Mondom, a saját példámból is.
Mert a 3. gyerekemnél ez probléma volt. Igaz külsős emberkék nem vették észre, de én az anyja igen... Most már helyre lett billentve az "egója" a kisasszonynak.
A kissrác uralkodik a többiek felett.Nem alkalmazza az együtt-egymásért elvet.Csak egó és zsarnokság van. Az meg nálam nem gyere be...
Számomra za ilyen emberkékből kerülnek ki a hajcsárok, és nem a jó vezetők, akik ha kell az embereikért "tűzbe" mennek...
Uralkodással akar vezetni-egyértelműen lejön..
Nekem ez a véleményem. Akinek tetszik teszik, akinek nem annak nem...
ez miből derül ki?hiszen a gyerekek elfogadják,ez benne volt a leírásban.
Inkább a felnőttek szemét szúrja,mondjuk a tanárét,h a többi gyerek nem érvénysül mellette.
ennek meg az az oka,h világ életében felnőttek körül volt,nem a saját korosztályával.Érettebb a koránál,ennyi...
De ha csak a suliban van ez a "gond" akkor miért nem az ofő vagy a tanár próbálja megoldani?Neki kéne azt mondania az órán,amikor mindig a kisfiú jelentkezik elsőnek,h "XY.Tudom,h tudod és értékelem,h te vagy az első,örülök neki,de a többieket is szeretném meghallgatni".Ennyi lenne.De emellett persze őt is fel kell szólítani néha,mert különben visszájára fordul.
Ha pedig otthon is gond van,ő irányít mindent,akkor anyuka is megmondhatja,h ő a felnőtt,ő tudja,h mi a helyes,nincs szüksége erre a fajta irányításra.
Én is azt gondolom,h nem feltétlenül zsarnok ő,hanem nagyon erős egyéniség.Mondjuk kérdés lehet az is,h miért alakulhatott ez így?Esetleg a barátnőd egyedül neveli és a kisfiú úgy érzi,h neki kell férfinek lennie?
Lehet, hogy később más lesz, de a 10 évesek szintjén nem sokan tudnak versenyezni vele.
Emberi kapcsolatok? Na ez az amitől a barátnőm is és talán a tanár is tart... mert 1-2 év és sokkal fontosabbak lesznek a kapcsolatok mint a sport.
Az én fiam egyébként utálja a focit, de szerintem azért mert már rég rájött, hogy a barátjához képest nagyon béna...
Szinte minden osztályban van egy erősen domináns gyerek. Őt kiemelni, közömbösíteni szinte alig lehet. Az a gond, hogy akkor a másik 22 sínyli meg.., arról nem is beszélve, hogy mennek utána, mert vezéregyéniség. És mindegy, hogy hülyeségről, bohócságról, csínytevésről van szó, az esetleges testi fölényt már nem is említem.
Ilyen tanulók lefoglalni, lekötni a figyelmét, az energiáját nagyon nehéz. Összefogás szükséges ahhoz, hogy megfelelően tudják kontrollálni, irányítani a gyermeket.
Hiába jó focista, ha az emberi kapcsolatok terén nem fog tudni mit kezdeni.
egy idő után el fog magányosodni...
További ajánlott fórumok:
- Mit tegyünk a felettünk lakókkal, két gyerekük van éjjel-nappal örjöngenek?
- Mit Tegyünk ha hisztizik a gyerek?
- Mit tegyünk haa a gyerek nem akar külön aludni?
- Mit tegyünk ha a párunk nem akar több gyereket?
- Kikészít minket a kamasz gyerekünk.Mit tegyünk?
- Gonoszak a gyerekek egymással az iskolában?Mit tegyünk ellene?