Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? (tudásbázis)
Nézzétek meg sokat számít a személyes tapasztalat.
Nem ismerem a fórumindítót...
Ezek a nyílt napok a mi városunkban nem év eleje előtt nyáron hanem télen és tavasszal vannak. Van lehetőség iskolát és tanítónénit megismerni. Beiratkozás pedig március végén van.
De mi van a kérdezővel?
Kedves fórum indító jól eltűntél! Mi van veled? Mire jutottál?
Beszéltél tanítónénivel, a fejlesztő pedagógussal kértél segítséget valakitől még?
Iskolaotthon mellett sem elég a napi 10 perc gyakorlás. Hét közben ha nem akarod,ohgy pl olvasás,írás területén gondjai kegynek egy 30 perc kell. E7z tényleg minimális ahhoz amit pl napköziben nem csinálnak meg.
Én most hasaltam el 4 napi tananyagmennyiség láttán.
4 napig nem volt iskolában olvasókönyvből 4 oldal szöveg, a hozzátartozó 16-20 feladattal. Írás 2 oldal másolás fizet, matek 10-es átlépés gyakorlása és szöveges feladatok környezet, ének is van 3-4 feladat amit csinálni kell a házin felül,ohgy utolérje magát.
Nah ha nem hiányzik mindezt már maga mögött tudná. És maradna a napi olvasott szöveg legalább 2xi otthon átolvasása.
Emellett van ideje néptáncra, focira és más egyéb foglalkozásra 8-16-ig. Nem kell elvinnem a város másik végébe ha még szeretne valamit. Ez sport iskola egyébként, nem sporttagozatos osztállyal. 23-an vannak egy osztályban 3 SNI-s 1 súlyos hiperaktív egy átlagos rossz gyereke és egy autista. 17fiúval.
Szerintem régen rosszul gondolkozik az a szülő, legyen bármilyen rendszerű az iskola, hogy elhanyagolható az otthoni gyakorlás. Most komolyan az iskolának el kellett volna mondani, hogy attól még hogy egésznap suli, még otthon is elő-elő kell venni a gyakorlót?
Pont, hogy adja magát, hogy, ha egész nap tanulnak, nincs napközi, csak napi 1 v 2 szabadfoglalkozás, amin "házit" írnak, azaz gyakorolnak, akkor az egész nap tanult dolgokat valahol, valamikor és adja magát, hogy otthon, gyakorolni kell.
(Ezt persze azoknak szánom akikről írtál)
a 'mi" sulinkba már évek óta ez a rendszer van és nincs vele gond, nincs panasz, ha valakinek nem tetszik nem köteles ideíratni, attól, hogy pl: körzetileg oda tartozik e, ki lehet azt is játszani, de most nem ez a lényeg.
Hogy a különórák...logikus, hogy ha ilyen helyre iratom a gyerekemet számolok ezzel is...32 fős osztály ebből 20-an járnak ilyen olyan különórákra, edzésre, vagy logopédushoz stb és senkinek nem okoz problémát, hisz ehhez mérve alakítja a napjait, ill. mivel hétköznap minimális, ha van egyáltalán házi, így azzal nincs több dolga (persze a gyakorlás egy külön téma, de pl: fiam jr edzésre, házik készen vannak és van ideje gyakorolni és játszani is)
Bocs, de erről megint csak azt gondolom, hogy a szülő hibája. Mi az, hogy nem lettek rendesen tájékoztatva? Ha én valahova beíratom a gyerekem, akkor érdeklődök. Először lehet, hogy a neten, ismerősök között, általánosságban. De felkészülök belőle. Ebből következik, hogy ha kapok egy tájékoztatást a konkrét helyen, akkor már vannak elképzeléseim, tudok feltenni kérdéseket, stb. Ha teszem azt én vagyok az iskola igazgatója, indítok egy iskolaotthonos osztályt, feltételezem, hogy akik jelentkeznek, tisztában vannak azzal, hogy ez mit takar. Segíteni akkor tudok, ha ők kérdeznek...
Az iskolaotthonos rendszer lényege pont az, hogy a tanórák mellett van idő játékra, gyakorlásra. Sokkal jobban ismerik a tanítók a gyerekeket, hamarabb észreveszik a lemaradást, a hiányosságokat és mivel egész nap velük vannak, van idő ezeket pótolni, korrigálni. Ettől természetesen a szülőnek is kell foglalkoznia agyerekkel, de nincs szükség a napi szintű kikérdezésre, az estébe nyúló tanulásra. Továbbra is azt mondom, hogy pontosan a problémásabb gyerekeknek nagyon jó megoldás.Nem kell zseninek lennie a gyereknek ahhoz, hogy az iskolaotthonos rendszerben elég legyen az, hogy eljár az iskolába és ott tanul. A rendszer lényege, hogy nem igényelnek otthon többet, mint max. 10 perc, negyedóra tanulást.
Nem is biztos hogy rendesen lettek tájékoztatva...
Akikkel én beszéltem úgy voltak ezzel az osztállyal hogy milyen jó lesz neki nem kell foglalkozni a gyerekkel az iskolába megoldják. Erre írtam én hogy ha egy problémásabb gyerek ide bekerül nem foglalkoznak vele otthon az szépen le is marad...A legtöbb gyerek szerintem nem olyan zseni hogy elég legyen neki csak az hogy eljár az iskolába.
ezt én sem értem.
a fiam nekem is iskolaotthonosba jár már második éve. Nagyon szeretjük. elsőévben nem volt semmi külön foglalkozás,mert az spec logopédiai első volt. Ott ap lsuz a mozgásterápia és logopédia volt.
Ahová most jár 8-16.30 ig meg van a napi 4-5 tanóra van hittan heti 1x van foci edzés heti1x van fejlesztés heti 2x és vna néptánc heti 2x és van furuklyaoktatás heti2x. Szóval elég sok lehetőésge vna arra,hogy játékon kivül még mással is töltse az idejét. Emellett hétvégn van egy kis házi változó,hogy mennyi.. olvasás pedig mindene nap és mivel nehezen ír én napi szinten nyektetem az írással is kicsit.
Mi az, hogy nincs rugalmasság? Akik ilyen osztályba íratták a gyereküket, mit vártak? A tanítási idő reggel 8-tól délután 4-ig van. Ennek pont az a lényege, hogy a napi 4-5 tanítási óra nem zajlik le délig, így bőven jut idő a gyereknek a játékra, pihenésre is. Egyértelmű, hogy egy-egy alkalommal a szülő igazolhatja a gyerek délutáni távollétét, de ezt nyilván nem megoldható heti rendszerességgel. Szerintem nem a rendszerben van a hiba, hanem a szülőben... Egész egyszerűen nem fogta fel, hogy hogyan működik.
Személy szerint azt gondolom, hogy egy elsős-másodikos gyermeknek nem kellenek a különórák. Se délután 4 előtt, se utána. A mai gyerekek pont eléggé le vannak terhelve a kötelező tananyaggal. Tanuljanak meg írni-olvasni-számolni, TANULNI. Ha jók az alapok, akkor majd jöhetnek a különórák.
Pont a problémásabb gyerekeknek jobb ez a rendszer, mint a sima napközi. A legtöbb helyen több osztály, több évfolyam van a napköziben. Nem tanulnak meg tanulni, a pedagógusnak meg nyilván ideje sem lehet 20-30 gyerek leckéjét ellenőrizni. (Tisztelet a kivételnek, akad azért néhány nagyon lelkiismeretes napközis tanító is.)
További ajánlott fórumok:
- Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában?
- Diákigazolvány! Elsős gyermekem képe alatt az én aláírásom szerepel. Így kell lennie?
- 2011 szeptembertől elsős lesz a gyermekem
- Gyermekem nem tudja összeolvasni a betűket
- Milyen vízfestéket vegyek elsős gyermekemnek?
- Mikor tudja elfogadni a 4 éves gyermekem, hogy kistestvére lesz?